avestar - generalnie, żeby uzyskiwać właściwe i kompletne porady na forum, trzeba podawać więcej szczegółów.
Czyli jeśli piszesz:
1. ciężko chodzi sprzęgło (w ASO mowią ze to norma w ave)
to jeśli masz np. 200 tys. przebiegu a do tego startujesz jak kierowca wyścigowy spod każdych świateł a dodatkowo wozisz cement w bagażniku, to wnioski same się nasuwają... ;D
Ale jeśli np. napisałbyś (ewentualna zbieżność faktów całkowicie przypadkowa
):
Mam Ave 1.8 z 2002 roku. Przebieg to jedynie 55 tys. km. Poprzedni właściciel to mój tata, który jeździł tym samochodem głównie w trasie (większość po Niemczech) na spotkania z kontrahentami. Auto zawsze serwisowane w ASO. Sprzęgło, docisk, łożysko nigdy nie wymieniane. Nie zaobserwowałem żadnych pisków/stuków ani w trakcie ruszania ani w trakcie jazdy. Samochód nie szarpie ani nie czuć, żeby sprzęgło wykazywało oznaki ślizgania się podczas jazdy.to wierz mi, że szybciej dostaniesz właściwą odpowiedź. To taka uwaga na przyszłość.
A teraz w temacie.
Sprzęgło w Avensis nie powinno chodzić ciężko, więc jeśli nie jest to kwestia przesmarowania samego pedału (mało prawdopodobne) to w ASO nie mówią Ci prawdy. I zmień ASO (jeśli masz w swojej okolicy taką możliwość) albo poszukaj solidnego mechanika (polecam wątek dot. polecanych serwisów i warsztatów).
Haczące biegi - trójka to najczęściej haczący bieg w Avensis - wymiana oleju powinna pomóc - tylko zrób to w dobrym warsztacie, bo kolega na forum opisał ostatnio mało przyjemne konsekwencje wymiany oleju przez "słaby warsztat". Trudno wchodząca "1" może być spowodowana uszkodzonym synchronizatorem - pozostaje wymiana. Jeśli masz problem z biegiem wstecznym (musisz parę razy próbować, zanim "wejdzie") - odpowiedź brzmi TTTM (ten typ tak ma, lub bardziej szczegółowo ta Toyota tak ma) - po prostu w większości /wszystkich?/ Toyotach bieg wsteczny nie jest zsynchronizowany.
Zawieszenie, kolumna, końcówki drążków, stabilizatory - temat rzeka. Choć kolumna kierownicy powinna być chyba najbardziej odczuwalna na koleinach a nie na poprzecznych uskokach. Jednym słowem - podaj więcej info, wtedy będzie można zacząć myśleć. Ale faktycznie - układ kierowniczy w Ave jest bardzo czuły i moze Twoje odczucia są związane ze zmianą marki samochodu?
P.S. Zmieniłem temat.