Autor Wątek: Ave T22 (FL) - sprzęgło, skrzynia i zawieszenie  (Przeczytany 10401 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

avestar

  • Gość
Ave T22 (FL) - sprzęgło, skrzynia i zawieszenie
« dnia: 09-07-2006, 11:40:46 »
Otóż po m-cu użytkowania do wad mogę zaliczyć:

1. ciężko chodzi sprzęgło (w ASO mowią ze to norma w ave)

2. haczą biegi najbardziej 3 i troszke mniej 1 pozostale elegancko (w ASO mowią że nic nie da sie z tym zrobic tak ma być a zmaina oleju + srodek np auto repair lub inny to bajki) ale na forum czytalem ze ktos wymienial olej w sklrzyni i dodal srodka auto repair i mu pomoglo takze sie pytam czy faktycznie pomoze czy to tylko bajki

3. niestety zawieszenie, przy pokonywaniu poprzecznych nierownosci czuje na kierownicy lekkie luzy i sie zastanawiam czy to sprawa kolumny kierowniczej czy moze jednak koncówki drazków albo stabilizatory (w ASO powiedzieli ze w ave po lifcie od 2001r. zmieniona kolumne kierownicza ze wykluczaja)

prosze o porady co w trzech przypadkach zrobic a reszta jest OK
« Ostatnia zmiana: 09-07-2006, 12:46:33 wysłana przez ayrsen »

blue_point

  • Gość
Odp: Ave T22 (FL) - sprzęgło, skrzynia i zawieszenie
« Odpowiedź #1 dnia: 09-07-2006, 11:52:43 »
1. ciężko chodzi sprzęgło (w ASO mowią ze to norma w ave)

1. To nie możliwe, u mnie sprzęgło chodzi tak leciutko ... może poprostu miales kiedys wymieniane i wsadzili Ci chińskie ... znajomy mial takie cos w swoim samochodzie, ze mial sportowe, zepsulo mu sie i teraz jezdzi na chinskim. Tego to za żadne skarby sie nie wcisnie, trudno odskakuje i w ogole. Dlatego mysle ze ktos Ci kombinował przy sprzęgle /nie jest oryginalne/

2. haczą biegi najbardziej 3 i troszke mniej 1 pozostale elegancko (w ASO mowią że nic nie da sie z tym zrobic tak ma być a zmaina oleju + srodek np auto repair lub inny to bajki) ale na forum czytalem ze ktos wymienial olej w sklrzyni i dodal srodka auto repair i mu pomoglo takze sie pytam czy faktycznie pomoze czy to tylko bajki

U mnie również nic nie huczy, wszystko cichutko chodzi. Spróbuj może jednak wymienic olej w skrzyni.

3. niestety zawieszenie, przy pokonywaniu poprzecznych nierownosci czuje na kierownicy lekkie luzy i sie zastanawiam czy to sprawa kolumny kierowniczej czy moze jednak koncówki drazków albo stabilizatory (w ASO powiedzieli ze w ave po lifcie od 2001r. zmieniona kolumne kierownicza ze wykluczaja)

o zawieszeniu za duzo powiedziec nie mogę, ale układ kierowniczy to nawjiększa wady AVE. Z tym nic się nie da zrobic, chyba kazdy egzemplarz tak ma.

pzdr Miłosz
« Ostatnia zmiana: 09-07-2006, 12:47:14 wysłana przez ayrsen »

prusiak

  • Gość
Odp: Ave T22 (FL) - sprzęgło, skrzynia i zawieszenie
« Odpowiedź #2 dnia: 09-07-2006, 12:20:38 »
Widze ze podobne objawy jak u mnie zauwazone zaraz po kupnie:

Ad. 1. Przesmarowanie tloczyska powinno pomoc, ale w Ave niestety to norma. Blue point: porownaj jak chodzi sprzegielko w nissanach albo w renowkach (doslowanie noga wpada).

Ad. 2. Na haczenie u mnie  pomogla wymiana oleju w skrzyni. Poczytaj watki o tym. Z tego co pisza koledzy to jeszcze sproboj podregulwac pedal sprzegla, ale w Ave generalnie sprzeglo nisko bierze.

Ad. 3 Niestety musisz odwiedzic jakis dobry warsztat/stacje diagnostyczna
« Ostatnia zmiana: 09-07-2006, 12:47:33 wysłana przez ayrsen »

ayrsen

  • Gość
Odp: Ave T22 (FL) - sprzęgło, skrzynia i zawieszenie
« Odpowiedź #3 dnia: 09-07-2006, 12:45:44 »
avestar - generalnie, żeby uzyskiwać właściwe i kompletne porady na forum, trzeba podawać więcej szczegółów.
Czyli jeśli piszesz:
1. ciężko chodzi sprzęgło (w ASO mowią ze to norma w ave)
to jeśli masz np. 200 tys. przebiegu a do tego startujesz jak kierowca wyścigowy spod każdych świateł a dodatkowo wozisz cement w bagażniku, to wnioski same się nasuwają... ;D
Ale jeśli np. napisałbyś (ewentualna zbieżność faktów całkowicie przypadkowa ;)):

Mam Ave 1.8 z 2002 roku. Przebieg to jedynie 55 tys. km. Poprzedni właściciel to mój tata, który jeździł tym samochodem głównie w trasie (większość po Niemczech) na spotkania z kontrahentami. Auto zawsze serwisowane w ASO. Sprzęgło, docisk, łożysko nigdy nie wymieniane. Nie zaobserwowałem żadnych pisków/stuków ani w trakcie ruszania ani w trakcie jazdy. Samochód nie szarpie ani nie czuć, żeby sprzęgło wykazywało oznaki ślizgania się podczas jazdy.

to wierz mi, że szybciej dostaniesz właściwą odpowiedź. To taka uwaga na przyszłość.

A teraz w temacie.

Sprzęgło w Avensis nie powinno chodzić ciężko, więc jeśli nie jest to kwestia przesmarowania samego pedału (mało prawdopodobne) to w ASO nie mówią Ci prawdy. I zmień ASO (jeśli masz w swojej okolicy taką możliwość) albo poszukaj solidnego mechanika (polecam wątek dot. polecanych serwisów i warsztatów).

Haczące biegi - trójka to najczęściej haczący bieg w Avensis - wymiana oleju powinna pomóc - tylko zrób to w dobrym warsztacie, bo kolega na forum opisał ostatnio mało przyjemne konsekwencje wymiany oleju przez "słaby warsztat". Trudno wchodząca "1" może być spowodowana uszkodzonym synchronizatorem - pozostaje wymiana. Jeśli masz problem z biegiem wstecznym (musisz parę razy próbować, zanim "wejdzie") - odpowiedź brzmi TTTM (ten typ tak ma, lub bardziej szczegółowo ta Toyota tak ma) - po prostu w większości /wszystkich?/ Toyotach bieg wsteczny nie jest zsynchronizowany.

Zawieszenie, kolumna, końcówki drążków, stabilizatory - temat rzeka. Choć kolumna kierownicy powinna być chyba najbardziej odczuwalna na koleinach a nie na poprzecznych uskokach. Jednym słowem - podaj więcej info, wtedy będzie można zacząć myśleć. Ale faktycznie - układ kierowniczy w Ave jest bardzo czuły i moze Twoje odczucia są związane ze zmianą marki samochodu?

P.S. Zmieniłem temat.

blue_point

  • Gość
Odp: Ave T22 (FL) - sprzęgło, skrzynia i zawieszenie
« Odpowiedź #4 dnia: 09-07-2006, 14:11:45 »
Blue point: porownaj jak chodzi sprzegielko w nissanach albo w renowkach (doslowanie noga wpada).

no wlasnie kumpel w takiej stuningowanej zoltej Lagunie ma tak zrobione ... ;D w ogole sprzeglo nie odskakuje.

Panowie - to forum TKP a nie RKP - dlatego trzymamy się tematu.
ayrsen
« Ostatnia zmiana: 09-07-2006, 14:15:33 wysłana przez ayrsen »

avestar

  • Gość
Odp: Ave T22 (FL) - sprzęgło, skrzynia i zawieszenie
« Odpowiedź #5 dnia: 09-07-2006, 18:08:34 »
avestar - generalnie, żeby uzyskiwać właściwe i kompletne porady na forum, trzeba podawać więcej szczegółów.
Czyli jeśli piszesz:
1. ciężko chodzi sprzęgło (w ASO mowią ze to norma w ave)
to jeśli masz np. 200 tys. przebiegu a do tego startujesz jak kierowca wyścigowy spod każdych świateł a dodatkowo wozisz cement w bagażniku, to wnioski same się nasuwają... ;D
Ale jeśli np. napisałbyś (ewentualna zbieżność faktów całkowicie przypadkowa ;)):

Mam Ave 1.8 z 2002 roku. Przebieg to jedynie 55 tys. km. Poprzedni właściciel to mój tata, który jeździł tym samochodem głównie w trasie (większość po Niemczech) na spotkania z kontrahentami. Auto zawsze serwisowane w ASO. Sprzęgło, docisk, łożysko nigdy nie wymieniane. Nie zaobserwowałem żadnych pisków/stuków ani w trakcie ruszania ani w trakcie jazdy. Samochód nie szarpie ani nie czuć, żeby sprzęgło wykazywało oznaki ślizgania się podczas jazdy.

to wierz mi, że szybciej dostaniesz właściwą odpowiedź. To taka uwaga na przyszłość.

A teraz w temacie.

Sprzęgło w Avensis nie powinno chodzić ciężko, więc jeśli nie jest to kwestia przesmarowania samego pedału (mało prawdopodobne) to w ASO nie mówią Ci prawdy. I zmień ASO (jeśli masz w swojej okolicy taką możliwość) albo poszukaj solidnego mechanika (polecam wątek dot. polecanych serwisów i warsztatów).

Haczące biegi - trójka to najczęściej haczący bieg w Avensis - wymiana oleju powinna pomóc - tylko zrób to w dobrym warsztacie, bo kolega na forum opisał ostatnio mało przyjemne konsekwencje wymiany oleju przez "słaby warsztat". Trudno wchodząca "1" może być spowodowana uszkodzonym synchronizatorem - pozostaje wymiana. Jeśli masz problem z biegiem wstecznym (musisz parę razy próbować, zanim "wejdzie") - odpowiedź brzmi TTTM (ten typ tak ma, lub bardziej szczegółowo ta Toyota tak ma) - po prostu w większości /wszystkich?/ Toyotach bieg wsteczny nie jest zsynchronizowany.

Zawieszenie, kolumna, końcówki drążków, stabilizatory - temat rzeka. Choć kolumna kierownicy powinna być chyba najbardziej odczuwalna na koleinach a nie na poprzecznych uskokach. Jednym słowem - podaj więcej info, wtedy będzie można zacząć myśleć. Ale faktycznie - układ kierowniczy w Ave jest bardzo czuły i moze Twoje odczucia są związane ze zmianą marki samochodu?

P.S. Zmieniłem temat.

OK nie ma problemu, na nastepny raz postaram sie pisac troszke wiecej. Co do sprzegla to temat odpuszczam, biegi - wymienie olej i zobacze wtedy bynajmniej spróbuje, natomiast jesli chodzi o zawieszenie to wczesniej jezdzilem corolla E10 co prawda  jest niska ale takich przeboi nie mialem, troszke jestem przerazony tym avensisem, byc moze to tylko drazek albo stabilizator

prusiak

  • Gość
Odp: Ave T22 (FL) - sprzęgło, skrzynia i zawieszenie
« Odpowiedź #6 dnia: 09-07-2006, 19:21:06 »
... troszke jestem przerazony tym avensisem...

Miejmy nadzieje ze wszystko wyprostujesz i bedziesz czerpal z Ave tylko przyjemnosci :D

MaLy_RaDeK

  • Gość
Odp: Ave T22 (FL) - sprzęgło, skrzynia i zawieszenie
« Odpowiedź #7 dnia: 09-07-2006, 19:47:46 »
Po przesiadce na Ave tez nie moglem sie przez dluzszy czas przyzwyczaic do wielu rzeczy, wiec sie nie stresuj...  ;)

avestar

  • Gość
Odp: Ave T22 (FL) - sprzęgło, skrzynia i zawieszenie
« Odpowiedź #8 dnia: 10-07-2006, 16:52:44 »
na razie to jest dla mnie nowosc dlatego taki troszeczke kekki stresik ale za pol roku moze powiem ze jest super pojezdzimy, zobaczymy

juz troszke moge powiedziec o swojej ave nie wiem czy u was jest taks samo, przejechalem przez 2 m-ce 5000 km i do najwiekszej wady avensisa moge zaliczyc jak narazie zawieszenie (jest do bani) na nierownosciach niezbyt bobrze sie jezdzi. troszke na kierownicy wyczuwam luz podczas pokonywania nierownosci a jak najezdzam np na nierowne studzienki to czuje lekkie bujanie autka, nie wiem co jest z tym zawieszeniem, co to moze byc moze ktos mial ten sam problem to mi podpowie?
« Ostatnia zmiana: 12-08-2006, 09:39:18 wysłana przez ayrsen »

Zolty

  • Gość
Odp: Ave T22 (FL) - sprzęgło, skrzynia i zawieszenie
« Odpowiedź #9 dnia: 09-08-2006, 12:56:46 »
Mam takie same odczucia co do jazdy po nierownosciach (Ave 2001 1.6 FL) - kierownica bardzo lekko chodzi. W ogole mam wrazenie, ze to auto nie trzyma sie zbyt dobrze drogi:
- zrywanie przyczepnosci podzas ruszania pod gore - na mmokrym, lub zapiaszczonym asfalcie
- zamiatanie tylem podczas pokonywania ostrych zakretow
- tendencja do kopania sie w sniegu (to moze byc wina opon - Conti TS790)
- wychylanie sie nadwozia.
Mam 73000 na liczniku i zastanawiam sie nad wymiana amortyzatorow i sprezyn, choc obecne sa jeszcze OK (amortyzatory).
TTTM? W kazdym razie stary Passat (91 r.) byl o niebo lepszy.

avestar

  • Gość
Odp: Ave T22 (FL) - sprzęgło, skrzynia i zawieszenie
« Odpowiedź #10 dnia: 20-08-2006, 11:26:40 »
co do tematu mojego o ktorym pisalem na poczatku...

wczoraj zrobilem test zawieszenia a wlasciwie skutecznosci amortyzatorow i wyszlo: przod po 68% natomast tyl prawy 46% a tyl lewy 40% i tak sie zaczalem zastanawiac czy moze to wina amorytyzatora szczegolnie lewego tylu ze na nierownosciach troszke nistabilnie rusza tylem (lekkie bujanie auta)  ?

MaLy_RaDeK

  • Gość
Odp: Ave T22 (FL) - sprzęgło, skrzynia i zawieszenie
« Odpowiedź #11 dnia: 20-08-2006, 11:47:32 »
Z tylu zawsze wychodzi mniej bo nie jest tak obciazony jak przod...
Jesli wykresy byly "na zielono" to nie ma sie czym przejmowac.

Lord D4

  • Gość
Odp: Ave T22 (FL) - sprzęgło, skrzynia i zawieszenie
« Odpowiedź #12 dnia: 20-08-2006, 12:21:45 »
Chyba jednak jest --> ostatnio robiłem przeglad "rejestracyjny" i amorki z przodu miały 72% a z tyłu 68%.
40% to trochę już słabo 8)

Co do "klekotania" kierownicą, to w poprzedniej Ave miałem coś takiego i kolesie w serwisie dokrecili jakieś śrubki i kierownica chodziła jak nowa. Nie ma, że "ten typ tak ma" - wszystko musi chodzić porządnie. >:(

avestar

  • Gość
Odp: Ave T22 (FL) - sprzęgło, skrzynia i zawieszenie
« Odpowiedź #13 dnia: 20-08-2006, 16:57:51 »
tyl amorytaztorów wyszedł na zółto (w opisie wystarczajaco) ale mi nie bardzo sie to podoba i chyba bede musial zmienic na nowe bynajmniej nie bede oszczedzal na amorach a co do kierownicy to nie bardzo wiem co tam mozna dokrecic slyszalem w ASO ze przekladnie mozna przesmarowac i bedzie ok ale gosciu mowil o ave przed 2001r. natomiast ja mam model 2001

Offline wojtekd3

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 88
Odp: Ave T22 (FL) - sprzęgło, skrzynia i zawieszenie
« Odpowiedź #14 dnia: 13-12-2006, 21:23:35 »
Witam,
Pozwolicie, że poruszę jeszcze temat sprzęgła. Półtora miesiąca temu kupiłem Ave D4D 2001r. Zauważyłem, że przy ostrym przyspieszaniu w pewnym momencie obroty silnika szybko rosną, a prędkość prawie wcale. Dopiero po delikatnym odpuszczeniu pedału gazu obroty spadają i samochód zaczyna przyspieszać. Tak jakby coś sie po czymś ślizgało. Dodam, że nie słyszę żadnych podejrzenych odgłosów. Auto ma przejechane 146 kkm i nie wiem, czy było coś grzebane przy sprzęgle bądź kole dwumasowym. Czy ktoś miał podobny problem?
Pozdrawiam


 

Beesafe.pl