Wymiana statyczna polega na odkręceniu korka wylaniu oleju zakręceniu i wlaniu nowego
wymienia się wtedy ok 30-40% oleju w skrzyni.
Wymiana dyanmiczna polega na podłączeniu do wlewu i wylewu naczyń
i stopniowym wypuszczaniu oleju i dolewaniu nowego na pracującym silniku.
Wymienia się wtedy ok 90% całego oleju. Moża tego dokonać wymieniając
olej 2-3 krotnie. Ale wtedy więcej oleju idzie do kosza.
Zalej mineralny tak jak zalewał producent, wymień koniecznie filtr oleju!!!
Też myślałem że niezbyt równe zmiany biegów to kwestia przyzwyczajenia,
na wysokich obrotach odpuszczałem nogę z gazu było płynniej, starałem się nie deptać.
Delikatnie dodawałem gazu bo huśtało autem (dziwne drgania poprzeczne).
Jeździłem cały czas na O/D bo w mieście mi za wcześnie zrzucał biegi i do tego z nieprzyjemnym szarpnięciem.
delikatnie przekładałem wajchę z P na D i R, ale pewnego dnia wydałem trochę pieniędzy i zrobiłem:
1. generalną regulację gazu (miałem za bogatą mieszankę) - lekko się poprawiło
2. generalny remont zawieszeń - lekko się porawiło ale nie znacznie (miałe zawieszenia w dobrym stanie)
3. wymieniłem przewody wysokiego napięcia, kopułkę i palec (były nadpalone) - INNE AUTO
4. wymieniłem katalizator - NIE TEN SAMOCHÓD
5. wymieniłem olej i filtr w skrzyni - CZAD
Mogę depnąć stojąc, do dechy i wszystkie zmiany w górę są NIEZAUWAŻALNE, zapomniałem o O/D, kick down jest taki że wyrywa asfalt (2,2) i to natychmias a nie po 2 sekundach od depnięcia, czuję się jakby ktoś mi dorzucił drugi silnik.
Wiecej o skrzyniach biegów poczytasz tutaj >
http://www.automat.pl