Częsci samochodowe w iParts.pl

Autor Wątek: Kupiłem Camry 97, poj. 2,2 wersja USA ( z gazem - mikser )  (Przeczytany 2756 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

gary

  • Gość
Witam wszystkich na forum

  Jestem tutaj nowy, a to za sprawą kupna Toyoty Camry.
Wcześniej dosyć długo zastanawiałem się jaki samochód kupić i po przeczytaniu wielu opinii, ocen, zdecydowałem się na w/w auto, czy słusznie - czas pokaże.
 Do rzeczy : Samochód nie z salonu, przebieg 120 tys. mil (ok. 190 tys. km), wiadomo, po kupnie parę złotych trzeba w niego zainwestować. Znalazłem w swoim mieście ( Szczecin ), firmę, która naprawia "japończyki". Dokonali wnikliwego przeglądu i stwierdzili, że trzeba :

1.Wymienić rozrząd (pasek, napinacz,rolka prowadząca ) - cena części + wymiana - 530,00 zł ( bez pompy oleju )

2.Jeżeli z pompą + 200,00 zł

3.Wymiana uszczelki pokrywy zaworów - 200,00 zł

4.Usunięcie oleju ze skrzyni biegów, z wymianą filtra i oleju w skrzyni - 350,00 zł

5.Lewy łącznik stabilizatora przód - 100,00 zł

6. Szczęki hamulcowe tył - 200,00 zł

7.Zjeżdzić klocki z przodu ( bo dobre ), póżniej wymienić tarcze + klocki - 580,00 zł

8.Tuleje tylne wahaczy przednich, 2 tuleje - 380,00 zł, ale nie wiedzą, czy dostanie się same tuleje i wtedy wahacze całe - 680,00 zł/szt.

Proszę o o opinię na temat tych cen, dodam, że firma ,która robiła przegląd mojej Camry, jest autoryzowanym dystrybutorem firmy "JC Auto", a o częściach z tej firmy, tutaj na forum czytałem różne opinie.

Będę wdzięczny za wszystkie opinie, czy wymiana, tego wszystkiego, po zakupie auta to standard, czy trochę się też wpuściłem.

Pozdrawiam

etz257

  • Gość
Odp: Kupiłem Camry 97, poj. 2,2 wersja USA ( z gazem - mikser )
« Odpowiedź #1 dnia: 30-08-2006, 09:51:55 »
Cytuj (zaznaczone)
1.Wymienić rozrząd (pasek, napinacz,rolka prowadząca ) - cena części + wymiana - 530,00 zł ( bez pompy oleju )
A po co pompa oleju? Chyba jak juz to płynu chłodzącego. Ale chm sam pasek to chyba 120 kosztuje plus te rolki to razem bedzie z 250 plus robocizna z 60 zł no tak czy inaczej wg mnie 350 - 400 zł z robocizną to max. A pope wody to widać czy cieknie bo jest taki otworek którym się wydostaje płyn. Jeśli masz faktycznie 190 kkm to pompa powinna być jeszce dobra. U mnie i u kumpla zaczeła powoli cieknąć przy 250 kkm ale mozna bylo jeszcze jeździć tylko przy jednej robocie było wymieniane. A sama pompa to 150 zł kosztuje. Japońska podróbka zresztą ja kupuje tylko japońskie.
Cytuj (zaznaczone)
3.Wymiana uszczelki pokrywy zaworów - 200,00 zł
A co cieknie coś?
Cytuj (zaznaczone)
4.Usunięcie oleju ze skrzyni biegów, z wymianą filtra i oleju w skrzyni - 350,00 zł
Zapewne automat? Ale wymiana oleju powinna kosztować z 30 zł pus 60 ł za olej
Cytuj (zaznaczone)
5.Lewy łącznik stabilizatora przód - 100,00 zł
Zobacz czy niemógłnyś zrobic tego sam
Cytuj (zaznaczone)
6. Szczęki hamulcowe tył - 200,00 zł
To też mozna zrobićsamemu a szczęki oryginalne chyba kosztują koło 180 ale dokładnie nie wiem.
Cytuj (zaznaczone)
8.Tuleje tylne wahaczy przednich, 2 tuleje - 380,00 zł, ale nie wiedzą, czy dostanie się same tuleje i wtedy wahacze całe - 680,00 zł/szt.
Licz na 680 zł/szt ale może jedź do ASO albo innego mechanika bo Camry ma "luzy" w tylnym zawieszeniu bo te zaweszenie pracuje tak ale jeśli Ci nic nie stuka to powinno byc ok. poprotu niektórzy mechanicy nie znają się i myślą ze to są luzy a to normalne fabryczne luzy.
Ale jest jescze możliwość regenerowania tych tuleji ja za cały tył zapłaciłem na sląsku 550+robota 120.
Jeśli masz LPG to jeszcze regulacja zaworów a później regulacja gazu. Oczywiście do tego jeszcze filtry i oleje ale to podstawa po kupnie auta.
Pdałem ceny takie mniej wiecej które mnie napotkały po kupnie Camry.
To chyba wszystko  mojej strony
Pozdrawiam
Jacek

Offline maniek_ls400

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 1276
  • Płeć: Mężczyzna
  • Be fast or be last :D
    • Integrator usług telekomunikacyjnych
Odp: Kupiłem Camry 97, poj. 2,2 wersja USA ( z gazem - mikser )
« Odpowiedź #2 dnia: 30-08-2006, 12:03:15 »
Moje odpowiedzi:
1. jeśli na częściach JC to chcą Cię przekręcić - oryginalny rozrząd będzie kosztował ok 500PLN (200 + 170 + 120) Robocizna w 2.2 to jakieś 100-150
2. najprędzej chodziło o pompę wody a nie oleju - i tą radzę wymienić (może być JC) - jeśli zacznie cieknąć za 20-30tys km to będzie Cię kosztowało tyle samo co wymiana rozrządu (trzeba go zdjąć do wymiany pompy) - rob więc to jednocześnie z rozrządem
3. Chcą Cię przewalić - uszczelka oryginał 60PLN - wymiana - zrób sam cena free lub ktokolwiek inny za MAX. 50 PLN !
4. Olej (4 litry po 25PLN) + fiiltr z uszczelką (60PLN) - wymiana MAX 50PLN
5. Łącznik z JC (45PLN) oryginał 220 PLN - polecam ten drugi, ale jak nie masz kaski to kup JC - wymiana MAX 20PLN
6. Jakie szczęki ? Ręcznego czy masz hamowanie na bębnach ? Jeśli ręczny to komplet szczęk oryginał kosztuje 240PLNów i to warto zrobić na oryginałach - zresztą JC nie ma (mimo, że w katalogach mają szczęk pasujących do camry) - wymiana MAX 100PLN za obie strony - zrobisz to sam przy odrobinie naszej pomocy (TKP)
7. Jeśli tarcze mają odpowiednią grubość i nie biją jak są ciepłe to zakładaj tylko nowe klocki (polecam Ferodo Primier są bdb i kosztują około 100PLN - NIE DAJ SIĘ NAMÓWIĆ na klocki z JC !!!)
8. tak jak pisał ETZ - te tuleje trzeba umieć sprawdzić a jeśli już będziesz chciał wymienić te wahacze (podejrzewam, że mowa jest o wzdłużnych to rok temu kupowałem po 320PLN/szt w ASO więc potwierdza się, że goście 'walą w pręta' i chcą Cię ogolić z kasy.
Trzeba było nie jechać w garniturze i wypocowanej camry tylko w jeansach  ;D
Na poważnie - jedź na przegląd do ASO - zapłacisz 80PLN za roboczogodzinę - dostaniesz na papierze listę części do wymiany (faktycznie niezbędnych) a potem znajdź mechanika, który zmieści się w podanych przeze mnie przedziałach cenowych i rób to autko powoli. Podany przez Ciebie warsztat wygląda na ostrych naciągaczy.
Bye bye LS430 nastał Niemiec W221 S500 i jest dobrze..

Offline marcin

  • Global Moderator
  • ******
  • Wiadomości: 7552
  • Płeć: Mężczyzna
  • W kombi jeżdżą zombie.
    • 3vz.pl
Odp: Kupiłem Camry 97, poj. 2,2 wersja USA ( z gazem - mikser )
« Odpowiedź #3 dnia: 30-08-2006, 12:56:26 »
możliwe że masz bębny z tyłu - nawet niektóre kanadyjskie V6 miały bębny - są oczywiście plusy i minusy... z przewagą minusów przy hamowaniu i plusów w eksplowatacji :D

szczęki w ASO - płaciłem 75zł/szt dokładnie rok temu

łączniki stabilizatora wymienisz sam - klucz nasadkowy 17mm i po robocie

uszczelkę pod pokrywą zaworów też rób sam, albo znajdź kogoś kto zrobi regulację zaworów, to wymiana uszczelki będzie w cenie...

rozrząd kup w ASO (serio) - pompę wody możesz już JC

klocki Ferodo ( ok 120/komplet na przód do V6 ), albo kup w ASO - 180zł ale wydają mi się lepsze...

tarcze zmierz - min grubość to 26mm, nowa ma 28

ASO wydaje mi się dobrym pomysłem :)


do tego świat używanych części z Allegro stoi przed Tobą otworem - ja kupiłem drążki do tylniego zawieszenia i jest ok... a na allegro są wszystkie możliwe tuleje gumowe do Camry, tylko musisz poszukać...

pzdr




3VZ.pl poliuretany, hamulce, trwała konserwacja podwozia, wygłuszenia, modyfikacje

NOWE SZYBY DO 3gen - http://forum.toyotaklub.org.pl/index.php/topic,42938.msg600148


Toyota Klub

Odp: Kupiłem Camry 97, poj. 2,2 wersja USA ( z gazem - mikser )
« Odpowiedź #3 dnia: 30-08-2006, 12:56:26 »