Autor Wątek: Drgania kierownicy - ankieta!  (Przeczytany 119721 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

jasiek

  • Gość
Odp: Drgania kierownicy - ankieta!
« Odpowiedź #45 dnia: 12-09-2008, 20:29:22 »
1- 09.1998
2-kombi
3-zakup przy160tyś były
4-od110 do 120
5-15
6-195/60
7-alu
8-nie ale parametry fabryczne
9-tak mają odpowiednie pierścienie
10-wielokrotnie wyważane w wielu serwisach bez rezultatu dopiero pomogło WYWAŻENIE KÓŁ NA SAMOCHODZIE -SKUTEK -JEST IDEALNIE!!!!!!!Trzeba tylko potem pamiętać aby przy zmianie koła wkładać te same otwory na te same szpilki


mustain

  • Gość
Odp: Drgania kierownicy - ankieta!
« Odpowiedź #46 dnia: 06-10-2008, 20:29:18 »
1. 1998 r. sierpień,
2. sedan
3. zakup przy 189 kkm - już były
4. ok. 110 - 120 km/h
5.  15"
6. 195/60/15
7. stalowe
8. tak
9. -
10. wyważenie całkowicie rozwiązało sprawę.

vuvu1970

  • Gość
Odp: Drgania kierownicy - ankieta!
« Odpowiedź #47 dnia: 18-12-2008, 14:25:03 »
1. 2000 czerwiec
2. kombi
3. zakup przy 200 tyś
4. od 110-120 km/h
5. 15'
6. 195/60/15
7. stalowe
10.  wielokrotne wyważanie.
pomógł przypadek. założenie starych 14-zima, od starej, poczciwej carniny. problem znikł. wniosek-krzywe felgi -15'

Offline roy25

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 13
Odp: Drgania kierownicy - ankieta!
« Odpowiedź #48 dnia: 20-12-2008, 13:44:41 »
Auto z marca 2008 r.
Drżenie kierownicy zauważyłem niedługo po odebraniu auta z salonu. Wyważanie ( parokrotne ) nie pomogło i kiedy chciałem kupować nowe felgi ( przekonywano mnie, że to one są przyczyną ), pomógł znajomy znajomego - też wulkanizator. Wyważając kółka poobracał opony na felgach i problem zniknął.
Teraz przy wymianie opon na zimówki myślałem, że znowu będzie to samo, niemniej na szczęście myliłem się.
Nie dość, że kierownica wogóle nie drży, koła nie boją to jak się okazało nie było trzeba, do wyważenia kół, aż tylu ciężarków.
Reasumując - w przypadku mojego auta przyczyną były najprawdopodobniej opony założone fabrycznie.

Asgan

  • Gość
Odp: Drgania kierownicy - ankieta!
« Odpowiedź #49 dnia: 05-01-2009, 00:08:00 »
Witam

Czytając uważnie zauważyłem że większość AVE to jedynki.
Otóż w Naszej firmie posiadaliśmy flotę autek dla handlowców.
Fakt że było to trochę czasu temu ale wszystkie 15 sztuk miały drgania kierownicy.
Wymieniano alu na stalowe, wymieniano opony z jednych na drugie i Bóg wie co jeszcze.
Okazało się że wszystkie miały coś z kolumną kierownicy, ponieważ po wizycie w servisie wymieniano kolumny w każdym egzemplarzu.
Były to nowe autka, w tamtym czasie.
Wersje TERRA 1.6.
Jeżeli dobrze pamiętam wszystkie 1999 od kwietnia do listopada.
Pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: 05-01-2009, 00:10:19 wysłana przez Asgan »

piterex626

  • Gość
Odp: Drgania kierownicy - ankieta!
« Odpowiedź #50 dnia: 08-01-2009, 10:13:32 »
Jak można zauważyć w  Avensis maglownica jest montowana z jednej strony na obejmie wypełnionej od wewnątrz gumą. I moim zdaniem przy dużych obciążeniach maglownicy
tj. po korzystaniu z polskich "autostrad za dychę" te drgania będą wyczuwalne. Bo ta guma nie jest na tyle sztywna aby kolumna kierownicza nie drgała. Jeżeli umocujemy maglownicę na sztywno to uzyskamy drgania całej karoserii. Niestety coś za coś. Zwłaszcza przy dość sztywnym ale solidnym zawieszeniu Avensis.

KANIAK

  • Gość
Odp: Drgania kierownicy - ankieta!
« Odpowiedź #51 dnia: 21-01-2009, 19:04:02 »
1   1998 wrześien
2   kombi
3   zakup przy 145 tyś
4   od 110 do 120 km\h
5   15"
6   195\60\15
7   stalowe fabryczne
8   nie
9   ----
10 wielokrotne wywazanie kół nie pomogło wymiana kolumny kierowniczej pomogła znacznie acz kolwiek na początku wymienilem tylko krzyżak kolumny kierowniczej byl tam spory luz....
  

ekamyk1

  • Gość
Odp: Drgania kierownicy - ankieta!
« Odpowiedź #52 dnia: 24-01-2009, 22:48:46 »
1. marzec 1999 r.
2. kombi
3.  3-4 tys od zakupu (w 2007 r) -  ogól przebieg 176 tys km
4. ok 120 km
5. 15
6.195/60/15
7. alusy
8. tak
9. nie
10. sprawdzenie felg i opon + wyważenie. Okazało się, że jedna felga była krzywa . Prostowanie - pomogło.
      Na zimowych oponkach (felgi stalowe) - wszystko OK

skura11

  • Gość
Odp: Drgania kierownicy - ankieta!
« Odpowiedź #53 dnia: 26-04-2009, 11:00:28 »
Cześć

1.  Czerwiec 1999
2.  Sedan
3.  ok 80 tyś
4.  od 100 do 120 km/h później ustają
5.   15"
6.  195/65R15
7.  alu
8.  nie,  DEZENT F
9.  są pierścienie centrujące
10.  Stanowisko ASO. -- doważyć koła --
doważyłem i żadnej poprawy, regulowałem ciśnienia w oponach i nic. szukam nadal. . .   i     . . . .


Powodem drgań w mojej Avensis była półoś . . . . . . .
Długa z łożyskiem podporowym, krzyżak w kielichu wytarł już rowki i TO właśnie powodowało drgania . Po wymianie na używaną półoś z dobrym kielichem  Drgania USTAŁY cena to ok 200 zł
Teraz Jazda Jest po prostu SUPER. . . .

renifer_gr

  • Gość
Odp: Drgania kierownicy - ankieta!
« Odpowiedź #54 dnia: 31-05-2009, 00:09:23 »
1. data produkcji 2001/08
2. rodzaj nadwozia sedan
3. przy jakim przebiegu pojawiły się drgania ???
4. przy jakich prędkościach były drgania 110-120
5.  rozmiar felg 15 fabryczne
6. parametry opon fabryczne
7. rodzaj felg stalowe i aluminiowe (2 kmpl)
8. czy felgi są fabryczne obydwa kmpl są fabryczne
9. przy alufelgach - czy są pierścienie centrujące (tak/nie) nie wiem
10. co zrobiłeś aby usunąć problem,czy uzyskałeś poprawę - nic nie zrobiłem, problem "sam" zniknął, opis poniżej

Kupiłem ten samochód dwa lata temu (przebieg 113tys.km). Na początku zdarzały się drgania przy 110-120km/h, ale tylko po gwałtownym hamowaniu. Drgania ustępowały po kilku km. W internecie przeczytałem, że to może być wina hamulców. Pojechałem do warsztatu specjalizującego się w układach hamulcowych. Mechanik stwierdził, że z takim zjawiskiem spotkał się już wielokrotnie i występuje ono zwłaszcza w ciężkich samochodach. Drgania kierownicy są spowodowane zwichrowaniem tarcz hamulcowych od temperatury, a podczas jazdy wszystko się "docierało".
Nie wymieniłem żadnego podzespołu i czekałem co będzie dalej.
Z biegiem czasu sytuacja ulegała stopniowej poprawie a po kilku tys.km drgania wogóle zanikły. Tłumaczę to sobie zmianą stylu jazdy pomiędzy mną a poprzednim właścicielem. Ja preferuję hamowanie silnikiem, a jak używam hamulca, to staram się hamować zawczasu i delikatnie.

Offline nurek

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 178
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Drgania kierownicy - ankieta!
« Odpowiedź #55 dnia: 28-08-2009, 09:09:27 »
1. 1999.08
2.  kombi
3.  Auto dopiero kupione, od razu z drganiami - przebieg 249500
4.  100-120 km/h
5.  15"
6.  195/60/15
7.  stalowa
8.  fabryka
9.  brak
10. Wymienione tarcze hamulcowe na nowe (stare minimalny wymiar - mierzone brak bicia na tarczach) i krzyzak kierownicy. Wcześniej wyważenie kol (niestety wyważanie nie przyniosło pozytywnego skutku) Oczywiście drgania zniknęły <brawo> Moim zdaniem winny był krzyżak kolumny. Luz na krzyżaku był bardzo mały, praktycznie niewyczuwalny. Delikatny stuk na kole kierownicy nic poza tym, został bardziej wymieniony profilaktycznie dla wyeliminowania go z przyczyn drgań:)) i pomogło!!!!


"Jedynymi osobami, z którymi powinieneś wyrównać rachunki są ci, którzy ci pomogli."
John E. Southard

Adasko

  • Gość
Odp: Drgania kierownicy - ankieta!
« Odpowiedź #56 dnia: 02-04-2010, 11:57:57 »
U mnie drgania pojawiały sie ok 100-130km/h po przejechaniu przez błotnistą drogę!?
Po zdjęciu kół oczom moim się ukazały wielkie pokłady gliny przylepione od wewnętrznej strony felgi stalowej. Po dokładnym umyciu auto prowadzi sie idealnie i to bez żadnego wyważania.
Teraz wiem dlaczego w zimie po przebiciu się przez wielkie śniegi miałem to samo, a po paru hamowaniach i przejechaniu ok 20-30 km objawy drgań ustępowały. Po prostu lód zalegający w kołach sie roztopił.

Offline ar16

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 370
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Drgania kierownicy - ankieta!
« Odpowiedź #57 dnia: 05-03-2012, 10:48:42 »
Swoją ave sprzedałem już rok temu ale czuję się w obowiązku w końcu i coś w tym dziale dodać.

1. 2001r.
2. kombi
3. kupiony przy 70 tys i nie było nic, pojawiły się po 90 tys
4. około 120
5.  15
6. 195/60/15
7. rodzaj felg
8. tak fabryczne
9. -
10. Pierwszy etap drgań po 90 tys powodowały krzywe tarcze i był odczuwalny bardzo przy hamowaniu. Tarcze przetoczyłem w serwisie (na samochodzie) i problem zniknął na krótko bo na kilka miesięcy. Pomogła dopiero wymiana tarcz na nawiercane Zimmerman i z tarczami od tamtej pory był spokój. Problem bicia przy prędkości 120 km/h na tamtym etapie był ledwo odczuwalny. Nie na tyle by coś z tym robić. Jednak z wiekiem samochodu bicie przy 120 coraz bardziej dawało się we znaki. Odczuwalne to było zwłaszcza po wymianie kół z zimowych na letnie. Ewidentnie świadczyło to o wyważeniu kół. Z czasem (po przebiegu 200 tys) już żaden wulkanizator nie mógł wyważyć kół. Od razu zaznaczam, że nie były krzywe ani pogięte bo to było sprawdzane. Zwykłe wyważanie z dokładnością do 5g nic nie dawało. Dopiero rozmowa z fachowcami skierowała mnie do specjalisty od wyważania kół bez ściągania ich z samochodu. I to było to! Zupełnie inna jazda! Zero drgań!
Avensis D4D Kombi ----> RAV4 ----> ?

Offline Andy Dev

  • Prawie Toyot
  • Wiadomości: 4
Odp: Drgania kierownicy - ankieta!
« Odpowiedź #58 dnia: 11-05-2017, 22:07:48 »
1. 2004.04
2. kombi
3. zakup 250k - brak
4. brak
5. 17"
6. 215/45/17
7. alu
8. fabryczne
9. brak
10. brak

Offline rafi-car

  • Prawie Toyot
  • Wiadomości: 3
Odp: Drgania kierownicy - ankieta!
« Odpowiedź #59 dnia: 08-03-2019, 20:33:57 »
1. 2008
2. Hatchback
3. zakup przy 168 tyś
4. od 80-120 km/h
5. 15'
6. 195/65/15
7. stalowe
10.  Wymiana wylanego amortyzatora + prostowanie felgi ( była lekko podbita)


 

Beesafe.pl