Częsci samochodowe w iParts.pl

Autor Wątek: Corolla/Auris News  (Przeczytany 78744 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Jackal

  • Gość
Corolla/Auris News
« dnia: 24-06-2004, 10:21:19 »
Corolla 2004!



Wkrótce na polskim rynku zadebiutuje zmodernizowana corolla. Wygląd zewnętrzny zmienił sięniewiele, choć teraz pojazd ten wygląda bardziej nowocześnie i masywnie. Dodatkowo wprowadzone detale podkreślają przynależność do rodziny Toyoty i upodabniają corollędo innych modeli marki.

Przeprojektowano przód hatchbacka. Wyróżniającymi go elementami są łezkowaty kształt świateł i wybrzuszenie przedłużone na kratkęwlotu powietrza chłodnicy zaczerpnięte z corolli verso. Z tyłu zastosowano potężniejszy zderzak z poziomą szczeliną. Światła tylne są czerwone z dwoma białymi cylindrami.

W wersji sedan i wagon wprowadzono inny grill, który upodabnia te wersje do Toyoty Avensis.

Nowa corolla otrzymała m.in. nowy silnik wysokoprężny 1.4 90 KM D-4D, który jest pochodną silnika montowanego w yarisie. Nowy silnik zastąpi jednostkę2.0 90KM D-4D. Corolla rocznik 2005 może być także wyposażona także w silnik 2.0 116 KM D-4D, spełniający standardy EURO IV, z nowymi wlotami powietrza redukującymi hałas i bardziej wydajną chłodnicą powietrza(intercoolerem).

Innymi silnikami proponowanymi przez Toyotęw corolli są: 1.4 97 KM VVT-i, 1.6 110 KM VVT-i oraz 1.8 192 KM VVTL-i.

Nowa corolla zapewnia swoim użytkownikom wyższy poziom bezpieczeństwa. Wersje wyposażenia Sol, Prestige i TS oferują system stabilizacji toru jazdy VSC (Vehicle Stability Control). Elektrochromatyczne wewnętrzne lusterko wsteczne i wycieraczki reagujące na deszcz należą do standardowego wyposażenia wersji Luna, Sol, Prestige i TS. We wszystkich wersjach wyposażenia zamontowano większe boczne lusterka wsteczne.

Dla większego bezpieczeństwa zastosowano przednie dwufazowe poduszki powietrzne kierowcy i pasażera. Przednia poduszka pasażera może zostać dezaktywowana kluczykiem z boku panelu instrumentów. We wszystkich wersjach, oprócz wersji Terra zamontowano boczne kurtyny powietrzne.

Nową corollęwyposażono w dwufazowy system przypominający o zapięciu pasów kierowcy i pasażera siedzącego z przodu. System wykorzystuje diodęświetlną oraz dwufazowy brzęczyk wzmagający intensywność dźwięku w przypadku dalszego niezapięcia pasów.

Najbardziej interesująca wersja corolli, T sport, została przeprojektowana. Zmieniono wygląd zewnętrzny: zderzak przedni z szerokimi wlotami powietrza i światła przeciwmgłowe. Przednie i tylne spojlery progi boczne sprawiają, że auto wydaje siębardziej agresywne.

Dźwignia zmiany biegów i koło kierownicy wykończone są czerwoną skórą ze stebnowaniem, sportowe fotele pokryte szarą tapicerką z czerwonymi akcentami zapewniają doskonałe trzymanie pasażerów. Dodatki kolorystyczne, aluminiowe pedały, podpórka na stopę, przypominające włókno węglowe tabliczki z logiem T Sport na drzwiach podkreślają indywidualność modelu. Wskaźniki główne są białe, otoczone metaliczną obwódką i podświetlane na czerwono.

W kabinie nowej corolli zamontowano elementy podnoszące standard pojazdu. Materiały wykończeniowe zaprojektowane zostały w europejskim studiu designerskim Toyoty ED2.

Regulowana w dwóch płaszczyznach, przeprojektowana kierownica wygląda bardziej nowocześnie i zapewnia wyższy poziom bezpieczeństwa. Dla wygody kierowcy zamontowano na niej przyciski systemu audio.

Do opcji wyposażeniowej Terra dodano zdalne sterowanie centralnego zamka, podświetlany schowek główny, podgrzewane boczne lusterka oraz boczne poduszki oraz szersze lakierowane listwy boczne.

Wyposażenie standardowe dla modeli w wersji Prestige obejmuje elektrycznie otwierany szyberdach i tempomat.

navigator

  • Gość
Odp: Corolla/Auris News
« Odpowiedź #1 dnia: 27-06-2004, 12:15:22 »
Byłem wczoraj w salonie na Woli (Carilina....) i sobie pooglądałem tą nową wersjępo liftingu. Trzeba przyznać że te poprawki co są - to są udanymi poprawkami poprawiajacymi na + wygląd oraz poprzez modernizacjęwyposażenia wnetrza komfort dla użytkowników ( jak i bezpieczeństwo).
Zobaczymy jak bedą sięsprawowały silniczki.
Nareszcie jest dezaktywacja AirBaga dla pasażera, są dodatkowe - kurtyny powietrzne itd
Zresztą co tu pisać - jedzcie i oglądajcie. A może już niedługo ktoś z klubowiczów siępochwali... nowym cackiem.

szad

  • Gość
Odp: Corolla/Auris News
« Odpowiedź #2 dnia: 27-06-2004, 13:24:57 »
ten opis to jakby pisany na zamowienie TMP

ogladalem nowego TSa i ne zewnatrz to dla mnie pomylka stylistyczn, poprostu jest brzydki. w srodku lepiej, nowe fajne fotele, fajne biale zegary i karbonowe wykonczenie..

szad

  • Gość
Odp: Corolla/Auris News
« Odpowiedź #3 dnia: 27-06-2004, 13:25:58 »
aha i najwiekszy plus nowego TSa, w koncu poprawione zawieszenie, tutaj naleza sie slowa uznania dla tojty.

El_Chueco

  • Gość
Odp: Corolla/Auris News
« Odpowiedź #4 dnia: 27-06-2004, 13:51:00 »
Ale nie kazdy jezdzi TS'em - mnie osobiscie bardziej sie podoba nowa Corolla niez wersja poprzednia

szad

  • Gość
Odp: Corolla/Auris News
« Odpowiedź #5 dnia: 27-06-2004, 13:59:15 »
Cytat: El_Chueco
Ale nie kazdy jezdzi TS'em - mnie osobiscie bardziej sie podoba nowa Corolla niez wersja poprzednia


heh najfajniejsze jest to ze kazdy ma inny gust. mi sie nowa corollka wogole nie podoba.

Nikolas

  • Gość
Odp: Corolla/Auris News
« Odpowiedź #6 dnia: 27-06-2004, 14:48:21 »
Cytat: szad
Cytat: El_Chueco
Ale nie kazdy jezdzi TS'em - mnie osobiscie bardziej sie podoba nowa Corolla niez wersja poprzednia


heh najfajniejsze jest to ze kazdy ma inny gust. mi sie nowa corollka wogole nie podoba.


Mi sięnajbardzie podobało to w TSach przed fl., ze to cichociemne auta i większośc myslała ze to zwykłe Yarisy i Corollki, a te po fl niestety juz zabardzo sięwyrózniają ...ale kazdy woli co innego :wink:

Ja nawet czerwony napis TOYOTA zamieniłem na srebrny oraz nie dokładałem zadnych spoilerów i jak killuje mocniejsze furki to oni robią ::szczena::

Ernet

  • Gość
Odp: Corolla/Auris News
« Odpowiedź #7 dnia: 30-06-2004, 14:42:48 »
Cytat: szad
Cytat: El_Chueco
Ale nie kazdy jezdzi TS'em - mnie osobiscie bardziej sie podoba nowa Corolla niez wersja poprzednia


heh najfajniejsze jest to ze kazdy ma inny gust. mi sie nowa corollka wogole nie podoba.


Podpisuje sie pod tym. I jak juz pisałem nowa wersja corolli jakoś kojarzy sie mi z koreańczykiem. Hm, takie wrażenie

Jackal

  • Gość
Odp: Corolla/Auris News
« Odpowiedź #8 dnia: 30-06-2004, 15:41:26 »
Auto kupią Ci którym zależy na Corolli, a nie przywiazują wagi do wyglądu - czyli np. firmy.

Trochęzazdroszczęlepszego wyposażenia, ale nie zmienięauta tylko dlatego.

Jackal

  • Gość
Odp: Corolla/Auris News
« Odpowiedź #9 dnia: 01-07-2004, 17:35:30 »
Nowa Corolla c.d.

Silniki
Aktualnie w ofercie Corolli znajdują sięcztery jednostki napędowe: trzy benzynowe i jeden diesel (oznaczenie firmowe D-4D). Wszystkie oferowane silniki spełniają normęczystości spalin EURO IV.
 
Najmniejszy i najbardziej popularny silnik ma poj. 1.4 litra i moc 97 KM. Uzyskuje on maksymalny moment obrotowy 130 Nm przy 4400 obr/min. Samochód z tą jednostką przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 12 sekund i może jechać z prędkością maksymalną 185 km/h, spalając przy tym średnio 6,7 litra paliwa na 100 km.

Kolejna benzynowa jednostka napędowa ma poj. 1.6 litra z której osiąga moc 110 KM. Maksymalny moment obrotowy tego silnika wynosi 150 Nm przy prędkości obrotowej 4800 obr/min. Tak wyposażony pojazd może przyspieszyć od 0 do 100 km/h w czasie 10,2 sekundy (11,8 sek. ze skrzynią automatyczną). Jego prędkość maksymalna to 190 km/h ( z aut. 175 km/h). Średnie zużycie benzyny kształtuje sięna poziomie 7 litrów na 100 kilometrów (z aut. 7,9 litra).
 
Najmocniejszy silnik benzynowy ma poj. 1.8 litra i uzyskuje moc 192 KM. Jego maksymalny moment obrotowy ma wartość 180 Nm przy 6800 obr/min. Corolla z tą jednostką osiąga 100 km/h w czasie 8,4 sekundy i rozpędza sięmaksymalnie do 225 km/h. Model ten spala średnio 8,3 litra paliwa na dystansie 100 km.
 
Jedyny diesel w tym zestawieniu ma pojemność 2 litrów. Osiąga on moc maksymalną 116 KM, a jej maksymalny moment obrotowy wynoszący 250 Nm uzyskiwany jest przy 2400 obr/min. Toyota z tym silnikiem przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 10,6 sekundy i może jechać z prędkością maksymalną 185 km/h. Średnie zużycie oleju napędowego wynosi 5,6 l/100 km.

W ofercie Corroli znajdują siętrzy rodzaje skrzyni biegów: dwie manualne – pięcio i sześciobiegowa oraz jedna automatyczna z czterema przełożeniami. Zaznaczyć trzeba że skrzynia automatyczna dostępna jest wyłącznie z silnikiem benzynowym o poj. 1.6 litra, a manualna sześciobiegowa jedynie z najmocniejszą 192-konną jednostką.
 
Nowością jest silnik wysokoprężny o poj. 1.4 litra, który ma trafić do sprzedaży jeszcze w tym roku. Kolejną nowością ma być także 4-stopniowa przekładnia automatyczna z możliwością sekwencyjnej zmiany biegów, która będzie dostępna z tym silnikiem. Tak wyposażona Corolla będzie mogła przyspieszyć od 0 do 100 km/h w czasie 13,3/14,5 sekundy (w zależności od zastosowanej skrzyni biegów) oraz uzyskać prędkość maksymalą 180 km/h, spalając średnio zaledwie 4,8/4,7 litra oleju napędowego na 100 kilometrów. Silnik ten również spełnia wysoką normęczystości spalin EURO IV.

Wyposażenie

Toyota Corolla dostępna jest w sześciu wariantach wyposażenia: Terra, Dynamic, Luna, Sol, Prestige i T Sport.

W „najuboższej” wersji Terra znajdują sięm. in: elektryczne regulowane i podgrzewane lusterka boczne, elektrycznie sterowane szyby przednie, wspomaganie kierownicy, centralny zamek z pilotem, wielofunkcyjny komputer pokładowy oraz radioodtwarzacz kasetowy z czterema głośnikami. Ponadto w każdym modelu standardowo oferowane są systemy bezpieczeństwa: ABS + EBD i cztery poduszki powietrzne.
 
OdmianęDynamic charakteryzują elementy zewnętrzne mające na celu podkreślenie sportowych aspiracji modelu. Należą do nich halogeny przeciwmgielne oraz spojlery umieszczone na progach i dachu. We wnętrzu znalazła sięskórzana gałka zmiany biegów, kurtyny powietrze i klimatyzacja manualna z filtrem przeciwpyłkowym. W standardzie występuje również radioodtwarzacz z CD.
 
Wersja Luna została dodatkowo wyposażona w: lusterko wsteczne samościemniające, czujnik deszczu, klimatyzacjęautomatyczną, wskaźnik temperatury zewnętrznej oraz dwa dodatkowe głośniki (w sumie sześć).
 
Sol zawiera w standardzie systemy bezpieczeństwa: ESP, TC i BAS. W osłonach przeciwsłonecznych znalazły siępodświetlenie lusterek kosmetycznych. Zewnętrznie pojazd odróżnia sięmontowanymi w tej wersji piętnastocalowymi felgami aluminiowymi.
 
Wariant Prestige wyróżniają zamontowane dodatkowo elementy podnoszące komfort podróży, do których należy elektrycznie otwierany szklany dach i tempomat.
 
Wersja T Sport - jak sama nazwa wskazuje - jest najbardziej usportowioną odmianą tego modelu Toyoty. Dostępna jest wyłącznie z najmocniejszym silnikiem benzynowym o mocy 192 KM. Zamontowano w niej sportowe, obniżone zawieszenie i 16-to calowe felgi aluminiowe. Podobnie jak w wersji Dynamic, na progach i na dachu znalazły sięwystylizowane spojlery. Standard wyposażenia jest zgodny z wersją Sol.
W opcji dokupić można m. in: skórzaną tapicerkęoraz zestaw nawigacji satelitarnej.

Toyota Corolla posiada dużo elementów podnoszących bezpieczeństwo podróżujących. Maksymalnie pojazd może być wyposażony w sześć poduszek powietrznych: dwie czołowe, dwie kurtynowe i dwie boczne poduszki powietrzne dla osób siedzących na przednich fotelach. Nad prawidłowym prowadzeniem samochodu czuwają: system antypoślizgowy ABS z korektorem siły hamowania EBD, system stabilizacji toru jazdy ESP (VSC – Vehicle Stability Control), który współpracuje z kontrolą trakcji TC (Traction Control) oraz systemem wspomagającym gwałtowne hamowanie BA (Brake Assist). Na każdym miejscu montowany jest bezwładnościowy, trzypunktowy pas bezpieczeństwa. Przednie pasy wyposażone są dodatkowo w regulacjęwysokości oraz pirotechniczne napinacze. Na tylnej kanapie zamontowano sytem montowania fotelika dziecięcego typu ISOFIX. W testach zderzeniowych przeprowadzanych przez organizacjęEuroNCAP Toyota Corolla zdobyła cztery gwiazdki w pięciostopniowej skali.

Ceny

Za najtańszą Corollęhatchback z trzydrzwiowym nadwoziem w wersji Terra, z silnikiem o poj. 1.4 litra trzeba zapłacić okrągłe 55 000 zł. Model z benzynowym silnikiem o poj. 1.6 l w tym samym wariancie wyposażenia kosztuje 57 400 zł. Przyjemność podróżowania dieslem wymaga zostawienia u dilera minimalnej kwoty 78 200 zł (silnik dostępny od specyfikacji Luna). Za 90 000 zł dostępna jest wersja T Sport z trzydrzwiowym nadwoziem (niedostępna w sedanie i kombi). Dopłata do sedana i kombi wynosi odpowiednio: 3 000 i 4 000 złotych.

Gosiek

  • Gość
Odp: Corolla/Auris News
« Odpowiedź #10 dnia: 14-07-2004, 19:18:47 »
EuroNCAP przyznaje Corolli Verso 5 gwiazdek w teście ogólnym i 4 gwiazdki w kategorii ochrony najmłodszych pasażerów

EuroNCAP przyznaje Corolli Verso 5 gwiazdek w teście ogólnym i 4 gwiazdki w kategorii ochrony najmłodszych pasażerów

 

35 punktów (5 gwiazdek), najlepszy rezultat w klasie
ocena systemów MICS i poduszki kolanowej SRS
nowatorski w segmencie dwufazowy system przypominający o zapięciu pasów
foteliki dla dzieci Toyoty otrzymały 4 gwiazdki w kategorii ochrony najmłodszych użytkowników auta
bezpieczeństwo aktywne: pierwszy w Europie system wspomagający skręcanie Cornering Assist Monitor
5 gwiazdek przyznanych drugiemu już, po Avensisie, modelowi Toyoty
 

Nowa Corolla Verso otrzymałą najwyższe oceny w testach zderzeniowych EuroNCAP. Po Avensisie, Corolla Verso jest drugim modelem Toyoty, który uzyskał najwyższy wynik EuroNCAP.

 

„Dzięki koncentracji na problematyce bezpieczeństwa użytkowników swoich produktów Toyota zwiększa inwestycje w badania i rozwój elementów bezpieczeństwa aktywnego i biernego. Efekty tych prac są widoczne: nowatorska technologia poduszek kolanowych i Cornering Assist Monitor. 5-gwiazdkowa ocena EuroNCAP potwierdza zaangażowanie firmy w tworzenie samochodów nowoczesnych i bezpiecznych” – mówi Thierry Dombreval, Senior Vice-President wydziału sprzedaży i działań posprzedażnych Toyota Motor Marketing Europe.

 

Oferująca wysoki poziom bezpieczeństwa biernego Corolla Verso charakteryzuje sięsztywnym nadwoziem, które wyposażono w system MICS (Minimal Intrusion Cabin System), pochłaniający siłęuderzenia i zmniejszający ryzyko uszkodzenia wnętrza pojazdu podczas kolizji, znany już z bezpiecznej Toyoty Avensis.

 

Nowa Corolla Verso może poszczycić sięaż 9 poduszkami powietrznymi, w tym 18-litrową poduszką kolanową, redukującą ryzyko odniesienia obrażeń w dolnych partiach ciała kierowcy. Znana już z Toyoty Avensis, zmodyfikowana została tak, by zmniejszyć potencjalny nacisk na kolana kierowcy w razie zderzenia czołowego o dalsze 40% w porównaniu ze swoją poprzedniczką.

 

Poduszki powietrzne kierowcy i pasażera podróżującego z przodu w razie kolizji napełniają sięw systemie dwufazowym, obok siedzenia kierowcy zamontowano czujnik pozycji, a za przednim zderzakiem czujnik siły uderzenia.

 

Boczne poduszki i kurtyny powietrzne gwarantują bezpieczeństwo wszystkim użytkownikom auta w przypadku uderzenia bocznego. Dwufazowy system przypominający diodą świetlną i brzęczykiem o konieczności zapięcia pasów należy do wyposażenia standardowego.

 

Z myślą o najmłodszych pasażerach w Corolli Verso zamontowano foteliki dziecięce, uważane za jedne z najlepszych spośród obecnie dostępnych na rynku. W system mocowania ISOFIX z trzema punktami kotwiczenia wyposażono dwa zewnętrzne fotele drugiego rzędu siedzeń. W kategorii bezpieczeństwa dzieci Corolla Verso otrzymała 4 gwiazdki.

 

Nie mniejsze znaczenie mają elementy bezpieczeństwa aktywnego. Nowa, sztywniejsza płyta podłogowa, szerszy rozstaw kół, masywniejsze drążki stabilizacyjne i rykoszetowe resory, po raz pierwszy wprowadzone do samochodu tej klasy, zapewniają maksymalną stabilność pojazdu i precyzyjne trzymanie siętoru jazdy. Corolla Verso wyposażona jest w systemy: nowy Brake Control System z ABS, Electronic Brake-force Distribution (EBD), Brake Assist (BA), Vehicle Stability Control (VSC) oraz Traction Control (TRC).

 

Po raz pierwszy na rynku europejskim Toyota zaproponuje swoim klientom system Cornering Assist Monitor, pozwalający kierowcy “dostrzec” przeszkody znajdujące sięza zakrętem.

Źródło http://www.toyota.pl

Offline Janmor

  • Administrator
  • ******
  • Wiadomości: 4833
  • Płeć: Mężczyzna
  • ... ten zły Admin
Odp: Corolla/Auris News
« Odpowiedź #11 dnia: 16-10-2004, 12:04:48 »
Hmm

Ja jeżdzę2.0 D-4D 90KM i porównując z tym nowym modelem 1.4 D-4D też 90 konnym muszęzapłacić około 5 tysięcy więcej za 2 poduszki boczne i podgrzewanie lusterek w corolli po fl!!!

P.s - terra jest teraz najsłabiej wyposażona w określonej wersji.

Ehh  :aduh
...rodzinny...

YOTA

  • Gość
Odp: Corolla/Auris News
« Odpowiedź #12 dnia: 10-11-2004, 11:43:49 »
:oops:  SIE POROBIŁO
  w piśmie GT z listopada jest przedstawiona Corolla TS po tuningu / ciekawe ,którego klubowicza ???/ :D
  1- dokładkaprzedniego zderzaka TTE
  2- brewki oraz lotka Booster Tuning
  3- dokładka tylnego zderzaka MS  Design
  4- cztery końcówki wydechu
  5- ciemne szyby

YOTA

  • Gość
Odp: Corolla/Auris News
« Odpowiedź #13 dnia: 03-12-2004, 07:13:15 »
W grudniowym  numerze pisma GT przedstawiono tuning Toyoty  Corolli  
  GT-i  z silnikiem 1.6  16v o mocy 125KM  wyprodukowanej w 1988r.

YOTA

  • Gość
Odp: Corolla/Auris News
« Odpowiedź #14 dnia: 11-01-2005, 07:21:00 »
W tygodniku "AUTO ŚWIAT" nr2 z 10stycznia2005.   W dziale używane prezentacja Toyoty Corolli 1.4 [2000-2002].   " Corolla ósmej generacji ustępuje urodą oraz walorami użytkowymi innym autom kompaktowym. Jednak pod względem trwałości jest przykładem
do naśladowania. Trwałość i jakość wykonania Corolli ósmej generacji budzą szacunek.
TYM  BARDZIEJ , ŻE CORAZ CZÊŚCIEJ UŻYTKOWNICY SKARŻĄ SIÊ NA NIEDORÓBKI W
OBECNIE OFEROWANYM DZIEWIĄTYM WYDANIU COROLLI."

Toyota Klub

Odp: Corolla/Auris News
« Odpowiedź #14 dnia: 11-01-2005, 07:21:00 »