Autor Wątek: Brak kompresji w cylindrze ave d4d 2.0 (2001 r)  (Przeczytany 7873 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

cez

  • Gość
Brak kompresji w cylindrze ave d4d 2.0 (2001 r)
« dnia: 28-03-2007, 22:40:16 »
Witam Szanownych kolegów.

Silnik w Avensisie po odpaleniu gdy jest zimny mocno trzęcie. Już wiem na pewno, że nie pali na czwartym cylindrze. Po jakimś czasie gdy się nagrzeje łapie wszystkie cztery cylindry, ale praca jest głośna i słychać jakby drugi rytm. Poza tym są duże przedmuchy i z wlewu aleju albo otworu od bagnetu wydobywa się dymek - kto wie czy to nie spaliny.

Takie mniej więcej są objawy.

Z opini mechanika wynika, że najpierw brak, a potem jest kiepska kompresja na cylindrze. Przyczyną mogło być np. to, że poprzedni właściciel za późno wymienił świece żarowe i po prostu się upaliła, a część wpadła do środka i sprawa załatwiona (teraz świece są ok). Oprócz tego zdaje się, że są za duże luzy zaworów na tym cylindrze. Właśnie jest w trakcie ćwiczenia takiego przypadku. Ale to tylko spekulacje. Żeby wiedzieć dokładnie trzeba zdjąć głowice i sprawdzić jak wygląda to w środku.

Jeżeli chodzi o spalanie to chyba nie jest najgorzej - w trasie ok. 5-5,5 przyjeździe bez szaleństw tak do 130 km, z przewadą 100-120 (średnia z blisko 500 km to ok. 85 km/h). W mieście jazda w totalnym korku 8,5 l/100km. Jazda mieszana - miejska o średnich korkach (ok. 180 km) i trasa (ok. 250km, przy dużym obciążeniu tirami) to 6,4 l/100 km.

Jeżeli ktoś z kolegów ma arientacje co to może być, ewentualnie jak temu zaradzić proszę o radę.
Dla mnie diedel w toyocie to niestety nowośc dotychczas zdzierałem same benzynki - również z gazem - i jestem bardzo zadowolony. Mam nadzieje że i tym razem wyjdę z tego bez urazu do toyoty :-) .

Pozdrawiam

Dodam jeszcze, że obroty na rozgrzanym silniku wynoszą ok. 780-790 (wg wskazań komputera diagnostycznego 772). Nazimnym najpierw ok. 900-1000, potem jak zaskoczy czwarty cylinder ok. 1200 i po rozgrzaniu spada do nieco poniżej 800.
« Ostatnia zmiana: 28-03-2007, 22:45:54 wysłana przez cez »

przemo2.0td

  • Gość
Odp: Brak kompresji w cylindrze ave d4d 2.0 (2001 r)
« Odpowiedź #1 dnia: 28-03-2007, 23:18:38 »
kolego domyślasz sie chyba że sprawa będzie raczej bardzo kosztowna to nie bęzyniak trza było przy zakupie przemyśleć sprawe to nie wina Toyoty tylko Twoja.Teraz to raczej uraz będzie. Ja bym zciągnoł dekiel zaworów na początek zobaczył co się pod nim dzieje(zawory dzwigienki) póżniej pasek sprawdził może miała przygode z paskiem i to od tego (z tą świecą to raczej lipa) zmierzył bym ciśnienie sprężania na wszystkich garkach!. Jak to wszystko nie pomoże a grzeją świece wtryski chodzą ok a nie ma ciśnienia  to zdjąć wtedy dopiero głowice  i  się zaczną koszty :huh:

Gary UK

  • Gość
Odp: Brak kompresji w cylindrze ave d4d 2.0 (2001 r)
« Odpowiedź #2 dnia: 28-03-2007, 23:58:49 »

Witaj
Pracowalem w aso toyoty 13 lat i postaram ci sie troszke pomoc
Po pierwsze cisnienie w cylindrze nie moze zanikac na zimnym a pojawiac sie na cieplym silniku.Jest to tylko mozliwe przy podbartych zaworach czyli kompletnym braku luzu co w dieslu toyoty nigdy mi sie nie przytrafilo.Z tego co piszesz silnik nie pali na jednym cylindrze gdy jest zimny.Lekkie dymienie z korka i bagnetu o niczym nie swiadczy.
Jedz do porzadnego warsztatu i sprawdz swiece bo wedlug mnie to jest przyczyna.
Sprawdz cisnienie jeski bardzo sie upierasz
Proponuje ci zmien mechanika bo z tego co piszesz to ten pan najczesciej mial do czynienia z najwyzej golfem 2.Bez urazy.
pozdro



cez

  • Gość
Odp: Brak kompresji w cylindrze ave d4d 2.0 (2001 r)
« Odpowiedź #3 dnia: 29-03-2007, 18:10:55 »
Panowie dzięki za odpowiedź.
Jak pisałem to tylko wstępna diagnoza. Wzięła się stąd że u mechanika właśnie ćwiczą podobny przypadek - mam na myśli kawałek świecy. Ale dopiero po ściagnięciu głowicy bedą mogli powiedzieć więcej. Co do mechanika to jest na pewno dobry, to raczej ja mogę źle pisać o objawach.
Sprawdzane były luzy zaworów i na 1,2,3, jest ok. Na czwartym jest zdaje się tak jak pisze Gary - podparte zawory czyli brak luzu. Jeżeli mogę prosić o wyjaśnienie jaka może być tego przyczyna.
A co z tym dymieniem - nie jest to chyba do końca normalne - jaka może być tego przyczyna?
Gary, a tak z ciekawości, jeśli oczywiście można wiedzieć, jakie to ASO.

poadrawiam
« Ostatnia zmiana: 29-03-2007, 18:19:41 wysłana przez cez »


 

Beesafe.pl