Witam
miałem ten sam problem w moim D4D, w momencie przyspieszania (np podczas wyprzedzania) samochód w padał w wibracje ,było to czuć zwłaszcza pod nogami
teorii była masa : poduszki silnika, koło zamachowe , łożysko podporowe półosi
wszystkie odpadały ponieważ łatwo było je wyeliminować :
- w poduszkach widać ewentualne naderwania
- w łożysku czuć luz , słychać do tego jest odgłos tarcia (szum)
- koło zamachowe dzwoni , ewentualnie jeśli już coś by było nie tak to również na biegu jałowym nie tylko przy przyspieszaniu
zatem pozostały nam półosie , tylko która ?
można to zydentyfikować choć jest przy tym troszkę pracy :
-wyjmujemy obie półośki (koniecznie!)
-zdejmujemy manszety (osłony gumowe) z przegubów wewnętrznych i obserwujemy , pierwszą złą oznaką będzie brak smaru (nie taki jak w przegubach zewnętrznych ) , jeśli przegub chodził na sucho to na 99% już po nim , jeśli jednak smar jest musimy go usunąć , a przegub umyć tak żeby wewnętrzne krawędzie do których styka trój palczak były widoczne , w zużytym przegubie będą wyrażne wyżłobienia (wyczówalne palcem) i nie mówie tu o 2mm otworkach , takie wyżłobienie jest bardzo płytkie ale wystarczy żeby wywalić przegub
-porównujemy oba przeguby (mamy wtedy punkt odniesienia)
i po bółu już wiemy którą należy wymienić
teraz koszty :
półoś do werski TD , nowa w ASO to koszt około 1400 zl (prawa lub lewa )
półoś do wersji D4D w ASO : 2650 zł prawa , 2450 zł lewa
ja kupiłem półoś używaną ( 800 zł ) w Japan Car (Gerberowa w Łodzi) ,
uznałem że nie ma sensu przepłacać w przypadku elementu który w normalnych warunkach nie ulega zużyciu (przegub wew.)
tylko jeśli braknie mu smaru wtedy dochodzi do wywalenia przegubu , późniejsze dołożenie smaru troszke wytłumi drgania ale na krutko
koszt robocizny : 150 zł
Pozdrawiam