Autor Wątek: Układ kierowniczy, piszczenie paska?- ciężko chodzi  (Przeczytany 2057 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

pjachowski

  • Gość
Zauważyłem ostatnio kilka nowych usterek w mojej Ave (2001 D4D Kombi). Przedw wszystkim coraz ciężej muszę kręcić kierownicą, jakby wspomaganie osłabło. Nie ma przy tym żadnych niepokojących dźwięków, no może czasami pojedyńcze stuknięcia ale tak było zawsze (podobno z kolumny kierownicy).

Druga rzecz: Po wymianie pasków (rozrząd i napędowe, przy czym pasek rozrządu wymieniałem na oryginalny z rolkami ale nie wymieniłem napinacza bo mechanik powiedziałe że nie trzeba) zdaża się że przy dłuższym postoju kiedy ponownie zapalam silnik da się słyszeć piszczenie, nie jest ciągłe tylko jakby zsynchronizowane z pracą silnika. Kiedy dodam gazu piszczenie znika. Dodam że po wymianie pasek był już "dociągany" i nic się nie zmieniło. Gdy jadę z prędkościa 140 km/h np na autostradzie to przez kilka pierwszych km też da się słyszec takie piszczenie ale już ciągłe i po kilku minutach znika. Nie wiem co to jest, martwię się czy nie jest to wina np luźnego paska rozrządu bo jak pisałem nie wymieniałem napinacza hydraulicznego.


Pozdrawiam wszystkich.
Pj

Offline wojber

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 332
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Układ kierowniczy, piszczenie paska?- ciężko chodzi
« Odpowiedź #1 dnia: 24-01-2008, 07:57:16 »
da się słyszec takie piszczenie

nie weim czy temat dalej aktualny ale umnie w satrletce wystepowały taki dolegliwosci i wina była peknieta obudowa alternatora

przemo2.0td

  • Gość
Odp: Układ kierowniczy, piszczenie paska?- ciężko chodzi
« Odpowiedź #2 dnia: 24-01-2008, 13:23:58 »
kolego pjachowski.
ad.1 Pewnie zaciera się krzyrzak w kolumnie kierowniczej, trzeba dobrze przesmarować bądz wymienić go ;)
Pojedyńcze stuki to raczej dochodzą z końcówek  wewnętrznych przy maglownicy mają luz i słychać pukania ;) bo końcówki drażka te przy kołach wytrzymują zdecydowanie dłużej.
ad2 piszczenie szczególnie na początku jazdy jest spowodowane prawdopodobnie nadmiernym luzem paska klinowego; wyregulować napinaczem i sprawdzić czy napinacz paska (ten ręczny ) nie ma luzu na łożysku jak ma naprawić napinacz (było na forum-poszukać)
Paska rozrzadu nie tykać !!! o ślizganiu tego paska nie ma mowy bo byś nigdzie nie pojechał;)!!

Offline xmikolajx

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 153
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Układ kierowniczy, piszczenie paska?- ciężko chodzi
« Odpowiedź #3 dnia: 29-01-2008, 14:45:56 »
To, że pisk ustępuje ustępuje po dodaniu gazu wybitnie wskazuje na pasek napędzający alternator.
In (T) we trust.


 

Beesafe.pl