.: GARAŻ :. > News ze świata Toyoty i nie tylko

Toyota w Polsce

(1/22) > >>

Jackal:
Rynek motoryzacyjny w Polsce rozwija się 8)

El_Chueco:
Ceny nowych Toyot : http://biuletyny.interia.pl/rd.html?l=http%3A%2F%2Fmotoryzacja.interia.pl%2Fceny%2Fnowe%2Ftabela%3Fa%3D81965&b=1&e=250&n=39

Gosiek:
Sprzedaż nowych aut osobowych w Polsce wzrosła od początku stycznia do końca czerwca 2004 roku w stosunku do analogicznego okresu 2003 roku o 12,5 proc., do 192 tys. 767 sztuk - podała w środęw raporcie firma Samar.
W czerwcu sprzedaż nowych samochodów osobowych wyniosła 23 tys. 197 sztuk. To o blisko 11 proc. mniej niż w maju bieżącego roku, i o 21,3 proc. mniej niż rok wcześniej.
"W czerwcu pogłębił się, zapoczątkowany w maju, kryzys na polskim rynku nowych samochodów osobowych. Złożyło sięna to wiele przyczyn, przewidywanych już wcześniej przez analityków, w tym zmiany w podatku VAT, wzrost cen oferowanych samochodów, a także wysokie ceny paliw" - podał w raporcie Samar.
Według firmy Samar, kolejną przyczyną spadku sprzedaży nowych samochodów osobowych, która już wkrótce może odgrywać zasadniczą rolę, jest również rosnący lawinowo import samochodów używanych. Tama dla importu aut?
"O ile w maju sprowadzono niemal 50 tysięcy aut, to w czerwcu liczba ta - zgodnie z danymi Ministerstwa Finansów - wyniosła ponad 114 tysięcy sztuk. Zdecydowana większość to auta ponaddziesięcioletnie, których, ze względu na niespełnianie odpowiednich norm emisji spalin, przed wejściem do Unii nie można było do Polski importować" - podał Samar.
W celu powstrzymania fali nadmiernie zużytych pojazdów Ministerstwo Infrastruktury podjęło prace nad nowymi rozporządzeniami. Jedno z nich ma precyzować wymagania techniczne dla pojazdów, niespełnienie których spowoduje zaliczenie auta do odpadów i uniemożliwi dopuszczenie go do ruchu drogowego. Ograniczy to sprowadzanie samochodów zużytych na skutek długoletniej eksploatacji, uszkodzonych w wyniku zdarzeń losowych, czy też w wyniku poważnych wypadków w ruchu drogowym.
Projekt ten jest już po uzgodnieniach międzyresortowych i obecnie jest konsultowany z firmami ubezpieczeniowymi. Drugie rozporządzenie określi nowy zakres i sposób badań technicznych dla uszkodzonych importowanych samochodów.
Najpopularniejszym producentem samochodów na polskim rynku pozostaje niezmiennie Fiat. Sprzedaż aut tej marki wyniosła od początku roku 34 tys. 207 sztuk, o 18,6 proc. więcej niż przed rokiem.
Na drugiej pozycji plasuje sięSkoda z wynikiem tegorocznej sprzedaży 24 tys. 707 aut i wzrostem o 21,2 proc. Na trzecim miejscu znajduje sięToyota. Sprzedaż w pierwszym półroczu zamknęła sięliczbą 22 tys. 220 aut, o 23,4 proc. większą niż rok wcześniej.Czwarta lokata należy do Opla, który znalazł od początku roku 19 tys. 354 nabywców, o 21,3 proc. więcej niż przed rokiem. Kolejną pozycjęzajmuje Renault z wynikiem po sześciu miesiącach sprzedaży w wysokości 18 tys. 808 sztuk, co oznacza wzrost o 3,3 proc. Na szóstym miejscu jest Ford, który sprzedał w okresie od stycznia do końca czerwca 18 tys. 118 aut - wzrost o 63,3 proc.
Siódmą marką na polskim rynku jest Peugeot, którego sprzedaż od początku roku wyniosła 13 tys. 220 sztuk - wzrost o 3 proc. Na ósmej pozycji znajduje sięVolkswagen. Sprzedaż skumulowana w wysokości 8 tys. 241 sztuk wciąż wykazuje spadek w stosunku do poprzedniego roku o 1,6 proc.
Źródło INTERIA

Jackal:
Czarny lipiec martwi głównych graczy

Jak pisze dzisiejszy 'Puls Biznesu', trzy spośród pięciu czołowych marek samochodów osobowych zanotowały w lipcu spadek sprzedaży w porównaniu do wyników ubiegłorocznych. 'W lipcu sprzedaliśmy 2.302 auta - powiedział Jan Okulicz z Toyota Motor Poland.* 'Głównym powodem zmniejszenia ruchu w salonach jest przystąpienie Polski do UE i co za tym idzie znaczne ułatwienia w sprowadzaniu używanych samochodów zza granicy. W naszym przypadku dodatkowym czynnikiem, wpływającym na zmniejszenie sprzedaży, jest brak w ofercie aut z kratką'.
 
'Zgodnie z naszymi oczekiwaniami, od maja notujemy spadek sprzedaży, co wiąże sięz ogólną sytuacją na rynku, który siędrastycznie skurczył - powiedziała Agata Szczech z Renault Polska. 'Nasza sprzedaż w lipcu utrzymała sięna podobnym poziomie jak w poprzednich dwóch miesiącach'.
 
'Liczba sprzedanych samochodów w lipcu jest, zgodnie z naszymi oczekiwaniami, nieznacznie mniejsza niż w czerwcu - stwierdził Wojciech Osoś z General Motors. 'Wpływ na to miało m.in. wejście Polski do UE, a co za tym idzie, nadzwyczaj wysokie zakupy samochodów na przełomie I i II kwartału 2004 r. Jesteśmy jednak zadowoleni z wyników całego półrocza'. Dodał, że od momentu rozpoczęcia przez GM sprzedaży w Polsce marki Chevrolet klienci kupili już 1,1 tys. samochodów.
 
(Samar)

*) Niewiele większą ilość Golfów panzerwagen sprzedał ... od poczatku roku ;-)  :roll:

Jackal:
Sprzedaż nowych samochodów osobowych w lipcu wyniosła według wstępnych danych – 22.073 sztuki. To o niecałe 5% mniej niż w czerwcu bieżącego roku, a o 24,2% mniej niż rok wcześniej. Tylko trzy spośród pierwszych dziesięciu firm polskiego rynku odnotowały wzrost miesięcznych wyników w porównaniu z poprzednim rokiem, z czego największy zanotowała Honda.

Skumulowana sprzedaż od stycznia do lipca wyniosła 214.836 aut i nadal jest wyższa od ubiegłorocznej, jednak już tylko o 7,2%. Utrzymanie trendu wzrostowego jest wyłącznie zasługą dobrych rezultatów uzyskanych w okresie styczeń – kwiecień.

Najpopularniejszym producentem samochodów na polskim rynku pozostaje niezmiennie Fiat. Sprzedaż aut tej marki wyniosła od początku roku 34.467 sztuk, o 14,3% więcej niż przed rokiem (w lipcu 3.260 sztuk, spadek o 17,3%). Udział marki w rynku wzrósł (o 1%) do 17,4%.

Na drugiej pozycji plasuje sięSkoda z wynikiem tegorocznej sprzedaży 27.326 aut (w lipcu 2.619 sztuk) i wzrostem o 11% (w lipcu – spadek o 38%). Udział marki w rynku krajowym zwiększył sięz 12,2 do 12,7%.

Na trzecim miejscu znajduje sięToyota. Sprzedaż od stycznia do lipca zamknęła sięliczbą 24.494 aut, o 14% większą niż rok wcześniej (w lipcu – 2.274 aut, 34,7% spadku). Udział w rynku japońskiego producenta wzrósł – do 11,4%.

Czwarta lokata należy do Opla, który znalazł od początku roku 21.252 nabywców, o 11,8% więcej niż przed rokiem i również zwiększył udział w rynku – z 9,5 do 9,9%.

Kolejną pozycjęzajmuje Renault z wynikiem 20.792 sztuk. Spadek o 3,3% pociągnął za sobą zmniejszenie o ponad 1% udziału w rynku do poziomu 9,7%.

Na szóstym miejscu jest Ford, który sprzedał w okresie od stycznia do końca lipca 20.077 aut (wzrost o 54,8%), przy czym w siódmym miesiącu roku – 1.959 sztuk. Tak dobre wyniki sprzedaży o 4,6% większy niż uzyskany rok wcześniej) pozwolił na znaczny wzrost udziału w rynku – z 6,5 do 9,4%.

Siódmą marką na polskim rynku jest Peugeot, którego sprzedaż od początku roku wyniosła 14.594 sztuk (spadek o 2,5%), przy czym 1.374 auta to rezultat sprzedaży w lipcu (spadek o 35,4%).

Na ósmej pozycji znajduje sięVolkswagen. Sprzedaż skumulowana w wysokości 9.462 sztuk wciąż wykazuje spadek w stosunku do poprzedniego, ale z miesiąca na miesiąc spadek ten sięzmniejsza (już tylko o 0,6%). W lipcu niemiecki producent sprzedał na polskim rynku 1.221 aut i uzyskał 7-procentowy wzrost w porównaniu z analogicznym miesiącem ubiegłego roku.

Dziewiątą lokatęna liście zajmuje Citroen z wynikiem dotychczasowej sprzedaży 7.711 aut (18,1% spadku – największy spośród pierwszej dziesiątki producentów), w tym w lipcu – 607 sztuk (51,1% spadku).

Pierwszą dziesiątkęnajpopularniejszych marek na rynku zamyka Honda. Sumaryczny wynik sprzedaży wynosi 6.265 aut i jest aż o 61% większy niż przed rokiem. Sprzedaż w lipcu w wysokości 1.413 sztuk (głównie dzięki bardzo dobrej sprzedaży modeli Jazz i Accord), wykazała wzrost o 124,3% i jest to najwyższy wskaźnik dynamiki wzrostu wśród czołowych producentów.

(Samar)

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej