Częsci samochodowe w iParts.pl

Autor Wątek: Toyota w Polsce  (Przeczytany 55976 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Jackal

  • Gość
Toyota w Polsce
« Odpowiedź #15 dnia: 12-01-2005, 18:07:51 »
Bez fabryki, bez rabatów

Toyota nie zbuduje fabryki w Europie - powiedział członek jej kierownictwa na uroczystości przedstawienia nowego prezesa Toyota Motor Poland. Ten od razu wyjaśnił, że rabaty na samochody z roku 2004 były sprawą wyjątkową i nie będą stosowane.

W związku z pogłoskami w środkach przekazu o planach budowy następnej fabryki Toyoty w Europie Tokuichi Uranishi z kierownictwa koncernu z Japonii wyjaśnił, że Japończycy podjęli decyzję, aby inwestować w zwiększenie produkcji w istniejących już zakładach. I tak w Wielkiej Brytanii wzrośnie ona z 220 - 240 tys. do 280 tys. rocznie, we Francji ze 180 do 240 tys. (m.in. dzięki wprowadzeniu trzeciej zmiany), w Turcji do 150, a potem do 180 tys. (to ważna fabryka, bo zapewnia auta Corolla Verso dla Europy). Wkrótce dojdzie zakład w Kolinie (Czechy) budowany wspólnie z Francuzami, który będzie wytwarzać 100 tys. aut Toyoty. Razem moce produkcyjne wyniosą więc ok. 800 tys. sztuk rocznie. W planie średnioterminowym Toyota chce dojść do 1,2 mln rocznie, co - zdaniem Uranishi - jest możliwe przy obecnej bazie przemysłowej bez budowania kolejnego zakładu.

Nowy prezes TMP Hiroshi Kono wyjaśnił od razu, że rabaty na samochody z 2004 r. były sprawą wyjątkową. Japończycy chcieli pozbyć sięnadmiaru, by przygotować siędo ofensywy z nowymi wersjami modeli. Zapowiedział szczególne działania na rzecz wysokiej jakości produkcji dla podtrzymania dobrej opinii o marce.

W Wałbrzychu będą powstawać tylko silniki 1,0 benzynowe; wysokoprężne 1,4 dostarczą Francuzi, zakład będzie też produkować skrzynie biegów do obu rodzajów silników. W Jelczu-Laskiwicach będą powstawać silniki Diesla na rynek europejski.

Toyocie bardzo nie podoba sięnapływ używanych samochodów, liczy, że rząd powstrzyma tęfalę.

(Rzeczpospolita)

Bisua

  • Gość
Toyota w Polsce
« Odpowiedź #16 dnia: 13-01-2005, 20:51:08 »
PREMIER W TOYOCIE

Premier Belka w imperium Toyoty
 
Premier Marek Belka, przebywający z wizytą w Japonii, odwiedził w czwartek wielki koncern motoryzacyjny Toyota. Do Nagoi, gdzie znajdują sięzakłady, polska delegacja pojechała z Tokio superszybkim pociągiem shinkansen.

Podejmowany przez twórcępotęgi Toyoty i honorowego przewodniczącego koncernu Shoichiro Toyodę, polski premier zwiedził linięmontażową fabryki, w wysokim stopniu zautomatyzowaną i jednocześnie zapewniającą skrupulatną kontrolęwszystkich elementów pojazdu.

Spotkał siętakże z polskimi pracownikami zbudowanej przez Toyotęw Wałbrzyskiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej (WSSE) fabryki silników samochodowych, którzy przyjeżdżają do Japonii na szkolenia.

Toyota jest jednym z największych koncernów samochodowych świata, kontrolującym 40 proc. rynku japońskiego, a także znaczną część amerykańskiego. W Europie jej obecność była dotąd wyraźnie słabsza, obecnie wynosi 5 proc. - powiedział PAP jeden z menedżerów Toyoty, Hideki Fuji. Japoński kolos postanowił w nadchodzących latach zwiększyć swój udział w rynku europejskim, w czym rolęmogą odegrać również inwestycje w Polsce.

Zakłady Toyoty mieszczą sięna obrzeżach Nagoi, stolicy prefektury Aichi w prowincji Chubu, najbardziej uprzemysłowionej części Japonii i centrum przemysłu motoryzacyjnego, elektromaszynowego i ceramicznego, wytwarzającej dobra o wartości równej PKB Kanady.

Inwestycje Toyoty w Polsce, która w 1999 roku postanowiła wejść na nasz rynek, wynoszą łącznie 300 mln euro. Koncern zbudował w WSSE zakłady przekładni samochodowych, a następnie zainwestował w fabrykęskrzyń biegów i silników samochodowych. Toyota rozważa obecnie budowęczwartej fabryki samochodów w Europie, a Polska uchodzi za możliwe miejsce jej lokalizacji.

Zakłady Toyoty nadały dominujące piętno a także nazwęmiastu, w którym zostały zbudowane. Dawny ośrodek hodowli jedwabników został w 1959 roku przemianowany na Toyota City, Miasto Toyoty, stając sięsymbolem niepohamowanej ekspansji japońskiego przemysłu samochodowego. Rodzą siętu również inicjatywy o prawdziwie globalnym wymiarze. W pobliżu, od 25 marca do 25 września, na 173 hektarach, w scenerii gór i lasów, odbywać siębędzie Światowa Wystawa EXPO w Japonii, mająca za motyw przewodni "Mądrość natury". Obecne EXPO w prefekturze Aichi zostało zorganizowane z inicjatywy Shoichiro Toyody, który stoi także na czele Komitetu Organizacyjnego EXPO.

Muzeum Toyoty oraz przygotowywaną już do oddania ekspozycjępolską na Światowej Wystawie EXPO zwiedziła w czwartek małżonka premiera, Krystyna Belka. Nasz pawilon, nawiązujący do tematu "Sztuka życia", przedstawi Polskęw miniaturze, od morza do Tatr. Charakterystycznym elementem będzie wiklinowa elewacja; pawilon łączyć też będzie najnowocześniejszą technologięz materiałami i rozwiązaniami tradycyjnymi.

Polskie uczestnictwo nie sprowadza siędo samego pawilonu. Chodzi także o ogólną promocjęPolski i jej dorobku, zwiększenie japońskich inwestycji w Polsce oraz przyciągniecie turystów japońskich do naszego kraju - mówi komisarz generalny sekcji polskiej Światowej Wystawy EXPO 2005, Marek Kłoczko. W związku z tym wiele imprez, szczególnie służących promocji gospodarczej, kulturalnej i naukowo-technicznej czy turystycznej, odbędzie sięw innych miastach Japonii, np. w Tokio czy Osace.

Po południu premier Belka został przyjęty w Tokio na audiencji przez księcia-następcętronu cesarskiego, Naruhito. W siedzibie wpływowej Federacji Organizacji Gospodarczych Keidanren szef polskiego rządu spotkał sięz szefem rady nadzorczej Toyoty i prezesem Keidanrenu, Hiroshi Okudą.

W skład polskiej delegacji wchodzą m.in. szef Kancelarii Premiera Sławomir Cytrycki, ministrowie finansów Mirosław Gronicki i skarbu Jacek Socha, wiceministrowie obrony Janusz Zemke i spraw zagranicznych Bogusław Zaleski, a także prezes Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych Andrzej Zdebski i przewodnicząca Polsko-Japońskiego Komitetu Gospodarczego, szefowa Polskiej Konfederacji Przedsiębiorców Prywatnych "Lewiatan", Henryka Bochniarz.

źródło (PAP, tm/13.01.2005, godz. 15:14)

(jackal jak trzeba to przenieś gdyż nie wiedziałem gdzie to umiescić a nie chciałem tworzyć nowego topiku  :athunbsup )

Jackal

  • Gość
Toyota w Polsce
« Odpowiedź #17 dnia: 17-01-2005, 15:59:17 »
Niech już tu zostanie, w końcu to "nasz" premier ;-)

pankuba

  • Gość
Toyota w Polsce
« Odpowiedź #18 dnia: 17-01-2005, 16:13:50 »
Cytat: Bisua
Charakterystycznym elementem będzie wiklinowa elewacja; pawilon łączyć też będzie najnowocześniejszą technologięz materiałami i rozwiązaniami tradycyjnymi.


tak telewizor na wiklinowej szafce  :aduh

jak zwykle promujemy sie na zasadzie: chcesz zobaczyć skansen przyjedź do nas :anarty

Kohoshi

  • Gość
Toyota w Polsce
« Odpowiedź #19 dnia: 22-01-2005, 16:25:25 »
Toyota uruchomiła w Polsce nową produkcję
(PAP, pb/21.01.2005, godz. 19:28)
 
"Toyota Motor Manufacturing Poland uruchomiła w piątek w swojej fabryce w Wałbrzychu produkcjęsilników benzynowych i skrzyń biegów do nowego samochodu małolitrażowego, który będzie produkowany przez Toyotęi Peugeota Citroena w czeskim Kolinie.

W związku z rozszerzeniem inwestycji, wałbrzyski zakład Toyoty do końca 2005 roku dodatkowo zwiększy zatrudnienie z obecnych 1.100 do około 1.800 pracowników. Natomiast nakłady inwestycyjne wzrosną do 400 mln euro.

Obecnie TMMP wytwarza manualne skrzynie biegów do samochodów Toyoty z silnikami od 1,3 do 1,8 litra pojemności.

Uruchomienie produkcji nowych silników i skrzyń biegów to nowy etap w historii TMMP w Wałbrzychu. Zakłady te uzyskują zdolność produkcyjną 550 tys. skrzyń biegów (które będą produkowane do wszystkich rodzajów Toyot) i 250 tys. silników o pojemności 1 litra dla potrzeb fabryki w czeskim Kolinie, które będą montowane w samochodach: toyota aygo, peugeot 107 i citroen C1.

Podczas piątkowej uroczystości prezes Toyota Motor Engineering & Manufacturing Europe, Shinichi Sasaki, zauważył, że uruchomienie nowej produkcji odbyło siębardzo szybko. "To najlepsza okazja, abyście państwo zaprezentowali najwyższą jakość naszych produktów" - powiedział Sasaki.

Później, podczas konferencji prasowej, pytany przez dziennikarzy co Toyota chce postawić na 18 ha ziemi, które ma w Wałbrzyskiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej, Sasaki nie wykluczył, że powstanie tu nowa fabryka samochodów. Zaznaczył jednak, że wszystko zależy od Polaków i od ich pracy.

"Mamy w Europie osiem zakładów w sześciu państwach i wszystkie państwa chciałyby oczywiście, aby dodatkową inwestycjęprzyciągnąć do siebie. To powinien być sygnał dla polskich pracowników, aby nie ustawali w wysiłkach" - mówił Sasaki.

Przyznał, że wałbrzyski zakład produkuje wyroby najwyższej klasy wśród zakładów europejskich. Sasaki radził jednak, aby tęróżnicęmiędzy polską jakością a jakością w innych krajach umacniać, by uplasować sięna pozycji lidera.

Obecnie Toyota w Europie wytwarza swoje produkty w zakładach zlokalizowanych na terenie sześciu krajów: Wielkiej Brytanii, Francji, Turcji, Portugalii, Czech i w Polsce. Obecne możliwości produkcyjne tych fabryk to 775 tys. samochodów, 790 tys. silników i 550 tys. skrzyń biegów.

Prezes Sasaki przyznał, że Toyota chce do 2010 r. zwiększyć sprzedaż swoich samochodów o 300 tys. sztuk do 1 mln 200 tys. W ubiegłym roku Toyota sprzedała w Europie 915 tys. aut. "A zatem, jeśli chcemy sprzedawać więcej aut, to musimy ich też więcej produkować" - mówił Sasaki. Decyzja o miejscu, gdzie ma powstać nowa fabryka jeszcze nie zapadła.

Obecny na uroczystości w Wałbrzychu wiceminister gospodarki Jacek Piechota, powiedział, że "Toyota to światowa marka, światowa jakość, najnowsze technologie, najszybszy postęp, ale to także światowe wymagania". Dodał, że Toyota realizuje swoje założenia wiedząc co potrafią Polacy. Jego zdaniem, to "powód do dumy dla polskiej załogi, bo to dowód, że ich umiejętności w spotkaniu ze światową techniką skutkują gospodarczym sukcesem".

Na zakończenie uroczystości nastąpiło symboliczne potwierdzenie jakości, czyli przedstawiciele Japonii dokręcili ostatnie śruby w pierwszych egzemplarzach nowej skrzyni biegów i w silniku."

źródło
Onet.pl

Jackal

  • Gość
Toyota w Polsce
« Odpowiedź #20 dnia: 25-01-2005, 10:20:38 »
Rynek samochodów osobowych - Podsumowanie 2004

Rok 2004 potwierdził, niestety, słuszność obaw specjalistów z branży motoryzacyjnej, przewidujących załamanie rynku nowych samochodów po 1 maja. O ile pierwsze cztery miesiące (zwłaszcza rekordowy kwiecień – ponad 45 tys. sprzedanych aut) zapisały sięw statystykach polskiej motoryzacji wyjątkowo pozytywnie, to kolejne przyniosły spadek sprzedaży, pogrążając rynek w coraz głębszym kryzysie.

Chociaż wynik uzyskany w grudniu nie był rewelacyjny, to jednak prowadzone przez producentów i sprzedawców intensywne kampanie reklamowe i promocyjne odniosły pozytywny skutek. Sprzedaż miesięczna wyniosła 23.574 auta, o 22,7 więcej niż w listopadzie, wciąż jednak o 36,5% mniej niż rok wcześniej. Skumulowana sprzedaż samochodów osobowych wyniosła w całym 2004 roku 318.111 sztuk, o ponad 10% mniej niż w roku poprzednim. Zwiększył sięnieco udział samochodów krajowej produkcji w rynku. Na polskie drogi wyjechało w ciągu roku 48.929 aut, pochodzących z rodzimych fabryk, co stanowi 15,4% rynku (rok wcześniej 13,8%). Tym samym udział samochodów importowanych zmalał do 84,6% (269.182 sztuki).

MARKI
Bezkonkurencyjnym liderem rynku został ponownie Fiat, którego auta kupiło 53.214 osób, o 13,4% mniej niż rok wcześniej. Fiat zachował 16,7% udziału w rynku (przed rokiem – 17,4%). Drugie miejsce zajmuje niezmiennie Skoda z wynikiem całorocznej sprzedaży 39.693 sztuki. 8,6-procentowy spadek pozwolił zwiększyć minimalnie udział w rynku – z 12,3 do 12,5%. Trzecią lokatęzdobyła Toyota (czwarta w 2003 roku), osiągając sprzedaż 33.521 aut, o 6,6% mniejszą w porównaniu z poprzednim rokiem. Japońska marka nieznacznie (o 0,4%) zwiększyła udział w polskim rynku – do 10,5%. Na czwartym miejscu zakończył 2004 rok Opel (piąty przed rokiem). Samochody tej marki znalazły 30.943 nabywców (spadek o 10,7%), a na szczególną uwagęzasługuje rezultat grudniowej sprzedaży – 3.016 aut, drugi wynik miesięcznego zestawienia. W dużym stopniu zniwelował on wcześniejszą utratęudziału w rynku, która na koniec roku zmalała do 0,1%. Sprzedaż Opla stanowi obecnie 9,7% rynku. Piąta pozycja należy do Renault. Sprzedaż tej francuskiej marki wyniosła 29.855 sztuk, co oznacza spadek o 19,7% w skali roku. W konsekwencji Renault zmniejszył swój udział w polskim rynku z 10,5 do 9,4%. Szóste miejsce zajął Ford – pierwsza z prezentowanych dotychczas marek o dodatnim wskaźniku sprzedaży. Wynik w wysokości 27.648 sztuk jest o 12,8% większy niż uzyskany rok wcześniej, co pozwoliło na wzrost udziału w rynku z 6,9 do 8,7%. Na siódmym miejscu znalazł siękolejny przedstawiciel francuskiej motoryzacji – Peugeot. Sprzedaż 20.443 aut w ciągu roku wykazała spadek o 24,1% (udział w rynku wynosi 6,4% wobec 7,6% przed rokiem), a ostatni miesiąc roku okazał sięwyjątkowo niekorzystny – sprzedaż spadła o ponad 70%, do 849 sztuk. Lokaty sprzed roku utrzymały dwie kolejne marki: ósmą Panzerwagen, sprzedając 15.522 samochody, o 6,9% mniej niż w poprzednim roku (4,9% rynku), a dziewiątą – Citroen z wynikiem 11.369 sztuk (spadek o 26,4%; udział w rynku – 3,6%). Czołową dziesiątkęlisty zamyka Honda. Auta japońskiej marki znalazły 10.275 klientów, o 51% więcej niż w 2003 roku. Udział Hondy w rynku systematycznie rośnie, a na koniec grudnia wyniósł 3,2%. Warto podkreślić, że Honda jest pierwszą spośród prezentowanych tu firm, która osiągnęła wzrost sprzedaży miesięcznej (o ponad 38%, do 555 sztuk), a jednocześnie pierwszą, której średnia ważona cena sprzedaży zmalała w skali roku (o 3,4%).


MODELE
Na liście TOP 10 2004 roku nastąpiły dość istotne zmiany w stosunku do analogicznej listy sprzed roku. Na pierwszym miejscu znalazł sięFiat Panda (7 przed rokiem) z wynikiem sprzedaży 28.000 sztuk (wzrost o 117,5%) i 8,8-procentowym udziałem w rynku. Produkowany w Tychach najmłodszy przedstawiciel Fiata, stał siębestsellerem polskiego rynku, wyprzedzając SkodęFabię, lidera poprzedniego roku. Fabia znalazła 26.411 nabywców (spadek o 15,9%), co stanowi 8,3% rynku. Trzecie miejsce zajęła Toyota Yaris, sprzedana w ciągu roku w ilości 12.100 egzemplarzy. Ponad 13-procentowy spadek spowodował również utratęudziału w rynku – do 3,8%. Na czwartej pozycji zakończyła rok Skoda Octavia, która zwiększyła sprzedaż sumaryczną o 8,6%, do 11.927 sztuk. Tym samym wzrósł udział czeskiego auta w rynku – z 3,1 do 3,8%. Piąta lokata rocznego podsumowania należy ponownie do Toyoty Corolli (10.925 sztuk, spadek o 20,5%), a szósta – do Opla Corsy (10.528 sztuk, spadek o 18,7%). Niewiele mniejszy wynik uzyskał Ford Focus (szósta pozycja), kupiony przez 10.431 osób (11% spadku). Kolejne miejsca zajmują Fiat Punto (9.259 aut, 34,3% spadku), Peugeot 206 (8.936 aut, 28,8% spadku) i Fiat Seicento (8.851 aut, 62,6% spadku).

Drugą dziesiątkęrankingu otwiera reprezentacja francuskiej motoryzacji: Renault Thalia (7.744 auta, spadek o 10,1%) i Megane (7.295 aut, spadek o 29,2%). Trzy kolejne pozycje wyróżniają sięwzrostem sprzedaży w porównaniu z rokiem poprzednim: Toyota Avensis (7.180 sztuk, +8,8%), Ford Mondeo (7.149 sztuk, +4,1%) i Volkswagen Golf (7.092 sztuki, +10,1%).

 
(na podst. Samar)

Darus

  • Gość
Toyota w Polsce
« Odpowiedź #21 dnia: 31-01-2005, 18:01:36 »
A tak wygladaja statystki sprzedazy autek z roku 2004... (wybralem tylko te segmenty gdzie Toyota ma jakis swoj model...)









źródło: Auto Świat Nr5 (505)

p.s. jak widac zawsze w pierwszej dwójce  :aclap

Darus

  • Gość
Toyota w Polsce
« Odpowiedź #22 dnia: 31-01-2005, 18:03:17 »
A tutaj łączna sprzedaż Toyot w 2004 podzielona na konkretne modele
(lewa kolumna: 2004; prawa kolumna 2003)



źródło: Auto Świat Nr5 (505)

Jackal

  • Gość
Toyota w Polsce
« Odpowiedź #23 dnia: 01-02-2005, 14:53:29 »
Niestety dobre wyniki Toyoty w 2004, wynikały z niezłych pierwszych miesięcy sprzedaży. Pod koniec roku sprzedaż prawie sięzatrzymała.

Rok 2005 oceniam na trudny dla Toyoty w Polsce, ponieważ:

- Ford wprowadza Focusa II w naprawdędobrych cenach (zwłaszcza diesle)
- obecny Yaris dożywa końca swych dni i klienci będą czekać na nowy model
- nie wiadomo jak rynek przyjmie Aygo, wszystko zależy od ceny
- nadal łątwiej kupić starego złoma z Niemiec niż nowe auto w sensownej cenie

T.N.

  • Gość
Toyota w Polsce
« Odpowiedź #24 dnia: 03-02-2005, 19:16:51 »
Cytat: Jackal
Niestety dobre wyniki Toyoty w 2004, wynikały z niezłych pierwszych miesięcy sprzedaży.
(...)
- Ford wprowadza Focusa II w naprawdędobrych cenach (zwłaszcza diesle)


A ja sięcieszę- jak toyka wpadnie w kłopoty ze sprzedażą u nas, to może coś pomyśli o cenach :)
Co do Forda - rzeczywiście, Corolla w opałach, zresztą ja sam, choć chcękupić Ave, spoglądam na Focusa z zaciekawieniem - w końcu jest o niebo tańszy, a niewiele mniejszy i wyposażenie też nienajgorsze :-|

T.

Offline Lew2

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 216
  • Płeć: Mężczyzna
  • Miejsce pobytu: Kraków
Toyota w Polsce
« Odpowiedź #25 dnia: 06-02-2005, 21:30:40 »
Myślę, że kubeł zimnej wody dla TMP dobrze im zrobi.
Lew2, Verso 1.8, Multidrive S, SOL+

Jackal

  • Gość
Toyota w Polsce
« Odpowiedź #26 dnia: 07-02-2005, 09:31:04 »
Zgadzam się, ale tylko w stosunku do cen aut z silnikami diesla, pozostałęmają nadal konkurencyjne ceny.

Jackal

  • Gość
Toyota w Polsce
« Odpowiedź #27 dnia: 15-02-2005, 13:12:23 »
Zaskakująco dobry okazał sięstyczeń tego roku.

Bardzo dobre wyniki zanotowała np. Toyota, sprzedając 3.280 pojazdów. Jednak jej przedstawiciele uważają, że sprzedaż przyhamuje w kwietniu, gdy znikną promocje, a ceny w Polsce zrównają sięz cenami zachodnimi  :evil:  :?

Darsoft

  • Gość
Styczeù dla nas!!!!!!!!!!!
« Odpowiedź #28 dnia: 16-02-2005, 12:11:19 »

Jackal

  • Gość
Toyota w Polsce
« Odpowiedź #29 dnia: 16-02-2005, 14:56:32 »
Taaa, nieźle poszli, ciekawe na jak długo wystarczy modeli z poprzedniego roku ;-)

Toyota Klub

Toyota w Polsce
« Odpowiedź #29 dnia: 16-02-2005, 14:56:32 »