.: GARAŻ :. > News ze świata Toyoty i nie tylko

Toyota w Polsce

<< < (2/22) > >>

Ice:
Top 10 w lipcu 2004

Najchętniej kupowane nowe auta w lipcu:

1. Fiat Panda
2. Skoda Fabia
3. Toyota Yaris
4. Toyota Corolla
5. Ford Focus
6. Skoda Octavia
7. Opel Corsa
8. Peugeot 206
9. Fiat Punto
10. Fiat Seicento

Ice:
Top 20 styczeń-sierpień 2004

Najchętniej kupowane nowe auta :

1. Fiat Panda 21.303
2. Skoda Fabia 20.112
3. Toyota Yaris 9.943
4. Toyota Corolla 8.788
5. Skoda Octavia 8.571
6. Ford Focus 8.523
7. Opel Corsa 8.320
8. Peugeot 206 7.321
9. Fiat Punto 7.281
10. Fiat Seicento 6.730
11. Toyota Avensis 6.035
12. Opel Astra 5.896
13. Renault Thalia 5.865
14. Renault Megane 5.805
15. Ford Mondeo 5.625
16. Panzerwagen Golf 4.388
17. Peugeot 307 4.195
18. Ford Fusion 3.637
19. Honda Civic 3.602
20. Opel Vectra 3.162

Dwie ostatnie wiadomości pochodzą od naszego kolegi klubowego Jackal -a. Ja tylko służe pomocą techniczną.

Jackal:
Reklama samochodów osobowych w mediach - sierpień 2004

 
W sierpniu bieżącego roku reklama samochodów osobowych w mediach (TV, radio, gazety, magazyny) pochłonęła kwotę30 369 827 złotych - podała firma Expert Monitor. Liderem rynku została Toyota Motor, która wydała na ten cel 6,22 mln złotych (20,5% rynku). Kolejne pozycje na liście największych reklamodawców zajęły firmy: Fiat Auto Poland - 6,06 mln zł (20,0%), GM Polska - 2,49 mln zł (8,2%), Peugeot Polska - 2,40 mln zł (7,9%), Ford - 2,12 mln zł (7,0%).  

Łącznie na reklamęw wymienionych mediach producenci i importerzy wydali od początku roku 335 020 644 złote. Największy udział w rynku należy do Fiata Auto Poland (11,1%), który wydał 37,26 mln złotych. Dalej plasują siękolejno: Toyota Motor (35,03 mln zł, 10,5%), Renault S.A.R.L. Polska (34,44 mln zł, 10,3%), GM Polska (34,02 mln zł, 10,2%), Skoda Auto Polska (33,23 mln zł, 9,9%).

Jackal:
Samochodowa bryndza

Tylko Renault i Skoda nie mają większych powodów do narzekań. Lider czyli Fiat coraz mniej pewny siebie.

We wrześniu Polacy kupili niewiele więcej aut niż w najsłabszym w tym roku sierpniu. Tak ogólnie przedstawia sięsytuacja na rynku nowych aut osobowych - pisze "Puls Biznesu".

Według dziennika, wrzesień rozczarował producentów i importerów samochodów. Wbrew oczekiwaniom Polacy po wakacyjnej przerwie nie ruszyli masowo do salonów sprzedaży. Według wstępnych szacunków, kupili około 20,6 tys. nowych samochodów wobec 20,3 tys. w najsłabszym w tym roku sierpniu. Wynik z poprzedniego miesiąca jest z kolei zdecydowanie gorszy od zanotowanego we wrześniu 2003 r., kiedy to do rąk klientów trafiło 30,7 tys. aut.

Nie ma problemu ze wskazaniem przyczyn kryzysu. "Ogromny wzrost importu indywidualnego oraz podwyżki cen spowodowały zahamowanie sprzedaży naszych tańszych samochodów, takich jak Yaris i Corolla. Auta segmentu C/D (jak Avensis) sprzedają siętakże słabiej z uwagi na brak możliwości odliczenia VAT" - powiedział "PB" rozmówca z Toyoty.

Firmy liczą jednak na poprawęsprzedaży w ostatnich miesiącach roku. Efekty przyniosą liczne ostatnio promocje oraz nowe modele - podkreśla dziennik.

Jackal:
Mistrzowie Toyoty 2004
 
Finał konkursu na najlepszego sprzedawcęi mechanika, zorganizowanego przez ToyotęMotor Poland, odbył sięw podwarszawskim salonie Toyota W&J Wiśniewski.

Tytuł najlepszego sprzedawcy w kraju zdobył Krzysztof Dranikowski z Toyota Kozłowski Szczecin. Dodatkowo wyróżnienie otrzymali: Piotr Sędek z salonu Lexusa w Warszawie oraz Jerzy Jaworski z Toyota W&J Wiśniewski z Izabelina.

Za najlepszego mechanika uznano Sylwestra Laręz Toyoty Włochy. Będzie on reprezentował Polskęw europejskiej edycji konkursu, odbędzie także szkolenie w Japonii.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej