Autor Wątek: Toyota w Polsce  (Przeczytany 113304 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Jackal

  • Gość
Toyota w Polsce
« dnia: 25-06-2004, 13:48:39 »
Rynek motoryzacyjny w Polsce rozwija się 8)

El_Chueco

  • Gość

Gosiek

  • Gość
Wiêcej, ale mniej...
« Odpowiedź #2 dnia: 22-07-2004, 14:40:00 »
Sprzedaż nowych aut osobowych w Polsce wzrosła od początku stycznia do końca czerwca 2004 roku w stosunku do analogicznego okresu 2003 roku o 12,5 proc., do 192 tys. 767 sztuk - podała w środęw raporcie firma Samar.
W czerwcu sprzedaż nowych samochodów osobowych wyniosła 23 tys. 197 sztuk. To o blisko 11 proc. mniej niż w maju bieżącego roku, i o 21,3 proc. mniej niż rok wcześniej.
"W czerwcu pogłębił się, zapoczątkowany w maju, kryzys na polskim rynku nowych samochodów osobowych. Złożyło sięna to wiele przyczyn, przewidywanych już wcześniej przez analityków, w tym zmiany w podatku VAT, wzrost cen oferowanych samochodów, a także wysokie ceny paliw" - podał w raporcie Samar.
Według firmy Samar, kolejną przyczyną spadku sprzedaży nowych samochodów osobowych, która już wkrótce może odgrywać zasadniczą rolę, jest również rosnący lawinowo import samochodów używanych. Tama dla importu aut?
"O ile w maju sprowadzono niemal 50 tysięcy aut, to w czerwcu liczba ta - zgodnie z danymi Ministerstwa Finansów - wyniosła ponad 114 tysięcy sztuk. Zdecydowana większość to auta ponaddziesięcioletnie, których, ze względu na niespełnianie odpowiednich norm emisji spalin, przed wejściem do Unii nie można było do Polski importować" - podał Samar.
W celu powstrzymania fali nadmiernie zużytych pojazdów Ministerstwo Infrastruktury podjęło prace nad nowymi rozporządzeniami. Jedno z nich ma precyzować wymagania techniczne dla pojazdów, niespełnienie których spowoduje zaliczenie auta do odpadów i uniemożliwi dopuszczenie go do ruchu drogowego. Ograniczy to sprowadzanie samochodów zużytych na skutek długoletniej eksploatacji, uszkodzonych w wyniku zdarzeń losowych, czy też w wyniku poważnych wypadków w ruchu drogowym.
Projekt ten jest już po uzgodnieniach międzyresortowych i obecnie jest konsultowany z firmami ubezpieczeniowymi. Drugie rozporządzenie określi nowy zakres i sposób badań technicznych dla uszkodzonych importowanych samochodów.
Najpopularniejszym producentem samochodów na polskim rynku pozostaje niezmiennie Fiat. Sprzedaż aut tej marki wyniosła od początku roku 34 tys. 207 sztuk, o 18,6 proc. więcej niż przed rokiem.
Na drugiej pozycji plasuje sięSkoda z wynikiem tegorocznej sprzedaży 24 tys. 707 aut i wzrostem o 21,2 proc. Na trzecim miejscu znajduje sięToyota. Sprzedaż w pierwszym półroczu zamknęła sięliczbą 22 tys. 220 aut, o 23,4 proc. większą niż rok wcześniej.Czwarta lokata należy do Opla, który znalazł od początku roku 19 tys. 354 nabywców, o 21,3 proc. więcej niż przed rokiem. Kolejną pozycjęzajmuje Renault z wynikiem po sześciu miesiącach sprzedaży w wysokości 18 tys. 808 sztuk, co oznacza wzrost o 3,3 proc. Na szóstym miejscu jest Ford, który sprzedał w okresie od stycznia do końca czerwca 18 tys. 118 aut - wzrost o 63,3 proc.
Siódmą marką na polskim rynku jest Peugeot, którego sprzedaż od początku roku wyniosła 13 tys. 220 sztuk - wzrost o 3 proc. Na ósmej pozycji znajduje sięVolkswagen. Sprzedaż skumulowana w wysokości 8 tys. 241 sztuk wciąż wykazuje spadek w stosunku do poprzedniego roku o 1,6 proc.
Źródło INTERIA

Jackal

  • Gość
Toyota w Polsce
« Odpowiedź #3 dnia: 05-08-2004, 15:40:22 »
Czarny lipiec martwi głównych graczy

Jak pisze dzisiejszy 'Puls Biznesu', trzy spośród pięciu czołowych marek samochodów osobowych zanotowały w lipcu spadek sprzedaży w porównaniu do wyników ubiegłorocznych. 'W lipcu sprzedaliśmy 2.302 auta - powiedział Jan Okulicz z Toyota Motor Poland.* 'Głównym powodem zmniejszenia ruchu w salonach jest przystąpienie Polski do UE i co za tym idzie znaczne ułatwienia w sprowadzaniu używanych samochodów zza granicy. W naszym przypadku dodatkowym czynnikiem, wpływającym na zmniejszenie sprzedaży, jest brak w ofercie aut z kratką'.
 
'Zgodnie z naszymi oczekiwaniami, od maja notujemy spadek sprzedaży, co wiąże sięz ogólną sytuacją na rynku, który siędrastycznie skurczył - powiedziała Agata Szczech z Renault Polska. 'Nasza sprzedaż w lipcu utrzymała sięna podobnym poziomie jak w poprzednich dwóch miesiącach'.
 
'Liczba sprzedanych samochodów w lipcu jest, zgodnie z naszymi oczekiwaniami, nieznacznie mniejsza niż w czerwcu - stwierdził Wojciech Osoś z General Motors. 'Wpływ na to miało m.in. wejście Polski do UE, a co za tym idzie, nadzwyczaj wysokie zakupy samochodów na przełomie I i II kwartału 2004 r. Jesteśmy jednak zadowoleni z wyników całego półrocza'. Dodał, że od momentu rozpoczęcia przez GM sprzedaży w Polsce marki Chevrolet klienci kupili już 1,1 tys. samochodów.
 
(Samar)

*) Niewiele większą ilość Golfów panzerwagen sprzedał ... od poczatku roku ;-)  :roll:

Jackal

  • Gość
Toyota w Polsce
« Odpowiedź #4 dnia: 10-08-2004, 12:23:42 »
Sprzedaż nowych samochodów osobowych w lipcu wyniosła według wstępnych danych – 22.073 sztuki. To o niecałe 5% mniej niż w czerwcu bieżącego roku, a o 24,2% mniej niż rok wcześniej. Tylko trzy spośród pierwszych dziesięciu firm polskiego rynku odnotowały wzrost miesięcznych wyników w porównaniu z poprzednim rokiem, z czego największy zanotowała Honda.

Skumulowana sprzedaż od stycznia do lipca wyniosła 214.836 aut i nadal jest wyższa od ubiegłorocznej, jednak już tylko o 7,2%. Utrzymanie trendu wzrostowego jest wyłącznie zasługą dobrych rezultatów uzyskanych w okresie styczeń – kwiecień.

Najpopularniejszym producentem samochodów na polskim rynku pozostaje niezmiennie Fiat. Sprzedaż aut tej marki wyniosła od początku roku 34.467 sztuk, o 14,3% więcej niż przed rokiem (w lipcu 3.260 sztuk, spadek o 17,3%). Udział marki w rynku wzrósł (o 1%) do 17,4%.

Na drugiej pozycji plasuje sięSkoda z wynikiem tegorocznej sprzedaży 27.326 aut (w lipcu 2.619 sztuk) i wzrostem o 11% (w lipcu – spadek o 38%). Udział marki w rynku krajowym zwiększył sięz 12,2 do 12,7%.

Na trzecim miejscu znajduje sięToyota. Sprzedaż od stycznia do lipca zamknęła sięliczbą 24.494 aut, o 14% większą niż rok wcześniej (w lipcu – 2.274 aut, 34,7% spadku). Udział w rynku japońskiego producenta wzrósł – do 11,4%.

Czwarta lokata należy do Opla, który znalazł od początku roku 21.252 nabywców, o 11,8% więcej niż przed rokiem i również zwiększył udział w rynku – z 9,5 do 9,9%.

Kolejną pozycjęzajmuje Renault z wynikiem 20.792 sztuk. Spadek o 3,3% pociągnął za sobą zmniejszenie o ponad 1% udziału w rynku do poziomu 9,7%.

Na szóstym miejscu jest Ford, który sprzedał w okresie od stycznia do końca lipca 20.077 aut (wzrost o 54,8%), przy czym w siódmym miesiącu roku – 1.959 sztuk. Tak dobre wyniki sprzedaży o 4,6% większy niż uzyskany rok wcześniej) pozwolił na znaczny wzrost udziału w rynku – z 6,5 do 9,4%.

Siódmą marką na polskim rynku jest Peugeot, którego sprzedaż od początku roku wyniosła 14.594 sztuk (spadek o 2,5%), przy czym 1.374 auta to rezultat sprzedaży w lipcu (spadek o 35,4%).

Na ósmej pozycji znajduje sięVolkswagen. Sprzedaż skumulowana w wysokości 9.462 sztuk wciąż wykazuje spadek w stosunku do poprzedniego, ale z miesiąca na miesiąc spadek ten sięzmniejsza (już tylko o 0,6%). W lipcu niemiecki producent sprzedał na polskim rynku 1.221 aut i uzyskał 7-procentowy wzrost w porównaniu z analogicznym miesiącem ubiegłego roku.

Dziewiątą lokatęna liście zajmuje Citroen z wynikiem dotychczasowej sprzedaży 7.711 aut (18,1% spadku – największy spośród pierwszej dziesiątki producentów), w tym w lipcu – 607 sztuk (51,1% spadku).

Pierwszą dziesiątkęnajpopularniejszych marek na rynku zamyka Honda. Sumaryczny wynik sprzedaży wynosi 6.265 aut i jest aż o 61% większy niż przed rokiem. Sprzedaż w lipcu w wysokości 1.413 sztuk (głównie dzięki bardzo dobrej sprzedaży modeli Jazz i Accord), wykazała wzrost o 124,3% i jest to najwyższy wskaźnik dynamiki wzrostu wśród czołowych producentów.

(Samar)

Offline Ice

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 475
  • Płeć: Mężczyzna
Toyota w Polsce
« Odpowiedź #5 dnia: 24-09-2004, 12:42:40 »
Top 10 w lipcu 2004

Najchętniej kupowane nowe auta w lipcu:

1. Fiat Panda
2. Skoda Fabia
3. Toyota Yaris
4. Toyota Corolla
5. Ford Focus
6. Skoda Octavia
7. Opel Corsa
8. Peugeot 206
9. Fiat Punto
10. Fiat Seicento
BMW E46 320d
Mini Cooper

Offline Ice

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 475
  • Płeć: Mężczyzna
Toyota w Polsce
« Odpowiedź #6 dnia: 24-09-2004, 12:44:20 »
Top 20 styczeń-sierpień 2004

Najchętniej kupowane nowe auta :

1. Fiat Panda 21.303
2. Skoda Fabia 20.112
3. Toyota Yaris 9.943
4. Toyota Corolla 8.788
5. Skoda Octavia 8.571
6. Ford Focus 8.523
7. Opel Corsa 8.320
8. Peugeot 206 7.321
9. Fiat Punto 7.281
10. Fiat Seicento 6.730
11. Toyota Avensis 6.035
12. Opel Astra 5.896
13. Renault Thalia 5.865
14. Renault Megane 5.805
15. Ford Mondeo 5.625
16. Panzerwagen Golf 4.388
17. Peugeot 307 4.195
18. Ford Fusion 3.637
19. Honda Civic 3.602
20. Opel Vectra 3.162

Dwie ostatnie wiadomości pochodzą od naszego kolegi klubowego Jackal -a. Ja tylko służe pomocą techniczną.
BMW E46 320d
Mini Cooper

Jackal

  • Gość
Toyota w Polsce
« Odpowiedź #7 dnia: 28-09-2004, 15:51:39 »
Reklama samochodów osobowych w mediach - sierpień 2004

 
W sierpniu bieżącego roku reklama samochodów osobowych w mediach (TV, radio, gazety, magazyny) pochłonęła kwotę30 369 827 złotych - podała firma Expert Monitor. Liderem rynku została Toyota Motor, która wydała na ten cel 6,22 mln złotych (20,5% rynku). Kolejne pozycje na liście największych reklamodawców zajęły firmy: Fiat Auto Poland - 6,06 mln zł (20,0%), GM Polska - 2,49 mln zł (8,2%), Peugeot Polska - 2,40 mln zł (7,9%), Ford - 2,12 mln zł (7,0%).  

Łącznie na reklamęw wymienionych mediach producenci i importerzy wydali od początku roku 335 020 644 złote. Największy udział w rynku należy do Fiata Auto Poland (11,1%), który wydał 37,26 mln złotych. Dalej plasują siękolejno: Toyota Motor (35,03 mln zł, 10,5%), Renault S.A.R.L. Polska (34,44 mln zł, 10,3%), GM Polska (34,02 mln zł, 10,2%), Skoda Auto Polska (33,23 mln zł, 9,9%).

Jackal

  • Gość
Toyota w Polsce
« Odpowiedź #8 dnia: 06-10-2004, 11:03:09 »
Samochodowa bryndza

Tylko Renault i Skoda nie mają większych powodów do narzekań. Lider czyli Fiat coraz mniej pewny siebie.

We wrześniu Polacy kupili niewiele więcej aut niż w najsłabszym w tym roku sierpniu. Tak ogólnie przedstawia sięsytuacja na rynku nowych aut osobowych - pisze "Puls Biznesu".

Według dziennika, wrzesień rozczarował producentów i importerów samochodów. Wbrew oczekiwaniom Polacy po wakacyjnej przerwie nie ruszyli masowo do salonów sprzedaży. Według wstępnych szacunków, kupili około 20,6 tys. nowych samochodów wobec 20,3 tys. w najsłabszym w tym roku sierpniu. Wynik z poprzedniego miesiąca jest z kolei zdecydowanie gorszy od zanotowanego we wrześniu 2003 r., kiedy to do rąk klientów trafiło 30,7 tys. aut.

Nie ma problemu ze wskazaniem przyczyn kryzysu. "Ogromny wzrost importu indywidualnego oraz podwyżki cen spowodowały zahamowanie sprzedaży naszych tańszych samochodów, takich jak Yaris i Corolla. Auta segmentu C/D (jak Avensis) sprzedają siętakże słabiej z uwagi na brak możliwości odliczenia VAT" - powiedział "PB" rozmówca z Toyoty.

Firmy liczą jednak na poprawęsprzedaży w ostatnich miesiącach roku. Efekty przyniosą liczne ostatnio promocje oraz nowe modele - podkreśla dziennik.

Jackal

  • Gość
Toyota w Polsce
« Odpowiedź #9 dnia: 06-10-2004, 16:37:21 »
Mistrzowie Toyoty 2004
 
Finał konkursu na najlepszego sprzedawcęi mechanika, zorganizowanego przez ToyotęMotor Poland, odbył sięw podwarszawskim salonie Toyota W&J Wiśniewski.

Tytuł najlepszego sprzedawcy w kraju zdobył Krzysztof Dranikowski z Toyota Kozłowski Szczecin. Dodatkowo wyróżnienie otrzymali: Piotr Sędek z salonu Lexusa w Warszawie oraz Jerzy Jaworski z Toyota W&J Wiśniewski z Izabelina.

Za najlepszego mechanika uznano Sylwestra Laręz Toyoty Włochy. Będzie on reprezentował Polskęw europejskiej edycji konkursu, odbędzie także szkolenie w Japonii.

Jackal

  • Gość
Toyota w Polsce
« Odpowiedź #10 dnia: 07-10-2004, 10:34:06 »
Sprzedaż nowych samochodów osobowych we wrześniu


Obserwacja bieżącej sytuacji potwierdza, iż to co dzisiaj siędzieje, to nie chwilowe załamanie, ale ponowny kryzys, kryzys na życzenie.

Utrzymanie sprzedaży nowych aut na poziomie ostatnich dwóch miesięcy (ok. 20 tysięcy sztuk) lub nieco wyższej, pozwoli osiągnąć wynik roczny, co nieco większy uzyskanego w roku 2002 roku (303.425 sztuk), ale na pewno nie większy niż zanotowany w roku 2001 (321.255 sztuk), czy też w roku ubiegłym (353.635 sztuk).

Główne przyczyny takiej sytuacji to nowe przepisy dotyczące opodatkowania nowych samochodów podatkiem VAT, stopniowy wzrost cen oraz niekontrolowany, olbrzymi import samochodów używanych.

Wrześniowy wynik w wysokości 20.571 sztuk jest tylko o 1,4% większy niż uzyskany w poprzednim miesiącu, natomiast o  32,1% mniejszy od wyniku sprzed roku. To najniższy wynik wrześniowej sprzedaży na przestrzeni ostatnich pięciu lat. Spadki odnotowały wszystkie czołowe firmy, obecne na polskim rynku.

Top 10

Liderem pozostaje wciąż Fiat, który sprzedał od początku roku 43.150 aut, o 2,9% więcej niż przed rokiem. Taki wynik pozwolił zwiększyć udział marki w rynku z 16,5 do 16,9%.

Druga w podsumowaniu Skoda uzyskała wynik tegorocznej sprzedaży w wysokości 31.867 sztuk, o 2,5% większy niż rok wcześniej i również zwiększyła swój udział w rynku – z 12,2 do 12,5%.

Trzecie miejsce w rankingu należy do Toyoty. Japoński producent sprzedał 28.710 aut, o 3,8% więcej w porównaniu z ubiegłym rokiem. Udział marki w polskim rynku wynosi 11,2% (10,9% przed rokiem).

Czwartą pozycjęzajmuje Opel, którego samochody kupiło 24.926 osób. Wzrost wyniku o 2,9% przyczynił siędo wzrostu udziału marki w rynki – z 9,5 do 9,8%.

Na piątym miejscu jest Renault z rezultatem po dziewięciu miesiącach roku w wysokości 24.692 sztuki. To pierwsza z prezentowanych tu firm, wykazująca spadek sprzedaży w stosunku do poprzedniego roku – o prawie 10%. Udział marki w rynku wynosi obecnie 9,7%, wobec 10,7 – przed rokiem.

Szósta lokaty należy do Forda. Wynik tegorocznej sprzedaży 23.177 sztuk jest o 36% większy niż rok wcześniej. Pozwoliło to na wzrost udziału w rynku do 9,1% (z 6,7 w roku ubiegłym).

Siódma na liście marka – Peugeot – z wynikiem 17.465 aut odnotowała 9-procentowy spadek sprzedaży i zmniejszyła udział w rynku z 7,5 do 6,8%.

Panzerwagen utrzymał sprzedaż na poziomie sprzed roku – 11.782 samochody to o niespełna 0,1% więcej niż rok wcześniej, a udział w rynku wynosi 4,6%.

Największy spadek sprzedaży skumulowanej w pierwszej dziesiątce wykazał Citroen. 8.938 sprzedanych aut to o 23,3% mniej niż przed rokiem. Tym samym udział producenta w rynku spadł z 4,6 do 3,5%.

Listędziesięciu najchętniej kupowanych marek zamyka ponownie Honda z wynikiem 8.290 sztuk i wzrostem o 58,7%. Udział japońskich aut w rynku wynosi 3,2% (2,1 w roku poprzednim).

Jackal

  • Gość
Toyota w Polsce
« Odpowiedź #11 dnia: 22-10-2004, 17:36:43 »
Samochody osobowe - zjazd po równi pochyłej
 
Polski rynek nowych samochodów osobowych wyraźnie odczuwa skutki zmian w podatku VAT oraz postępującego wzrostu cen. Zaczyna także odczuwać skutki lawinowego sprowadzania do Polski samochodów używanych (w ramach wewnątrzwspólnotowego nabycia oraz importu). Co prawda sprowadzane samochody używane nie zawsze stanowią bezpośrednią konkurencjędla aut nowych, jednak ich ogromna ilość, jaka pojawiła sięw ostatnim czasie w Polsce przyczyniła siędo znacznego spadku cen na rynku wtórnym, a co za tym idzie zwiększyła koszt wymiany posiadanego auta na nowe, praktycznie ją zatrzymując. Od kilku miesięcy zmniejsza sięwięc ilość klientów odwiedzających autoryzowane salony dealerskie i to zarówno klientów instytucjonalnych, jak i indywidualnych. Co gorsza, niewielkie są dziś szanse na poprawęsytuacji.

Wrześniowa sprzedaż w wysokości 20.575 sztuk jest tylko o 1,4% większa niż w poprzednim miesiącu, natomiast o  32,1% mniejsza od ubiegłorocznej.
Spadki odnotowały wszystkie czołowe firmy, obecne na polskim rynku, poczynając od Fiata, który sprzedał w dziewiątym miesiącu roku 2.586 samochodów osobowych (o niemal 58% mniej niż rok wcześniej), Skody – 2.284 auta (spadek o ponad 32%) czy Toyoty – 1.984 auta (spadek o prawie 47%).

Kolejność na liście najczęściej kupowanych przez polskich klientów marek nie uległa zmianie w stosunku do poprzedniego miesiąca. Jeśli chodzi o najlepiej sprzedawane modele - liderem rynku jest Fiat Panda. Zarówno sprzedaż miesięczna we wrześniu - 1.243 sztuki, jak i liczona od początku roku - 22.546 sztuk, stawiają ten model na pierwszej pozycji list najpopularniejszych aut osobowych.

Drugie miejsce zajmuje Skoda Fabia z wynikiem sumarycznym w wysokości 21 284 sztuki (spadek o 8,9%), w tym we wrześniu – 1.172 auta (spadek o 54,5%).

Trzecią lokatęw rankingu zachowała Toyota Yaris. Sprzedaż modelu wyniosła 10.578 sztuk (2,9% spadku), z czego na wrzesień przypadło 635 sztuk (36,5% spadku i siódmy wynik w miesięcznym zestawieniu).

Na czwartą pozycjęawansowała Skoda Octavia. Wynik uzyskany przez ten model - 9.568 sztuk wykazał wzrost o 35,6% w porównaniu z ubiegłym rokiem. We wrześniu na zakup Octavii zdecydowało się997 osób, o 40,8% więcej niż rok wcześniej (trzeci rezultat miesiąca).

Awans czeskiego auta i znacznie mniejsza sprzedaż Toyoty Corolli (9.474 sztuki, spadek o 15,2%; we wrześniu 686 sztuk, spadek o 59%) spowodowały spadek modelu na piąte miejsce listy.

Dalsze lokaty zajmują kolejno: Ford Focus (9.014 sztuk, 5,4% wzrostu; we wrześniu 491 sztuk, 47,3% spadku), Opel Corsa (8.857 sztuk, 7,2% spadku; we wrześniu 537 sztuk, spadek o 49%), Peugeot 206 (7.904 sztuki, 14,2% spadku; we wrześniu 583 sztuki, spadek o 45%), Fiat Punto (7.678 sztuk, 28,8% spadku; we wrześniu 397 sztuk, spadek o 59,2%) i Fiat Seicento (7.300 sztuk, spadek o 64%; we wrześniu 570 sztuk, spadek o 52,5%). Drugą dziesiątkęlisty otwiera Renault Thalia z wynikiem tegorocznej sprzedaży w wysokości 6 504 sztuki (spadek o 2,4%), która wyprzedziła ToyotęAvensis (6.398 sztuk, wzrost o 45,2%).

(Samar)

Jackal

  • Gość
Toyota w Polsce
« Odpowiedź #12 dnia: 05-11-2004, 13:55:49 »
Sprzedaż samochodów osobowych w Polsce do końca października 2004 r.\

Kolejne kolumny to: marka / październik / styczeń- październik / zmiana I-X 2004 do I-X 2003 (%)
 
Fiat ......... 2.641 / 45.791 /   -5,9
Skoda ..... 2.532 / 34.339 /   -1,14
Toyota ... 1.740 / 30.450 /   -1,73
Renault ... 1.925 / 26.617 / -12,54
Opel ....... 1.412 / 26.330 /   -1,93
Ford ....... 1.560 / 24.737 / +28,20
Peugeot . 1.308 / 18.772 / -13,29
VW ......... 1.223 / 13.005 /   -1,52
Citroen ..... 856 /   9.794 / -23,98
Honda ...... 720 /   9.010 / +53,17
 

(Samar)

Jackal

  • Gość
Toyota w Polsce
« Odpowiedź #13 dnia: 22-12-2004, 15:25:09 »
Najlepiej sprzedające sięw Polsce modele samochodów osobowych

Top 10  : styczeń - listopad 2004

Fiat Panda - 25.397 (171,10 %)
Skoda Fabia - 24.516 (- 13,90 %)
Toyota Yaris - 11.538 (- 12,13 %)
Skoda Octavia - 11.045 (19,07 %)
Toyota Corolla - 10.520 (- 19,49 %)
Ford Focus  - 10.072 (- 4,66 %)
Opel Corsa - 9.599 ( - 15,78 %)
Peugeot 206 - 8.637 (- 23,62 %)
Fiat Punto - 8.546 (- 33,59 %)
Fiat Seicento - 8.203 ( - 63,66 %)

Jackal

  • Gość
Toyota w Polsce
« Odpowiedź #14 dnia: 05-01-2005, 10:20:43 »
Nowy prezes Toyota Motor Poland

Toyota Motor Poland ma nowego prezesa. Został nim Hiroshi Kono.

Hiroshi Kono pracował dotychczas na kierowniczym stanowisku w Toyota Motor Europe. Jako szef polskiego oddziału Toyoty zastąpi piastującego dotychczas tęfunkcjęMakato Seki.

Zmian kadrowych Toyota dokonała także w Finlandii, Turcji i Francji.


 

Beesafe.pl