Częsci samochodowe w iParts.pl

Autor Wątek: Toyota na Świecie  (Przeczytany 60467 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Jackal

  • Gość
Toyota na Świecie
« dnia: 25-06-2004, 13:51:30 »
Rynek motoryzacyjny na świecie rozwija się, ale najbardziej w Chinach  :roll:
« Ostatnia zmiana: 26-01-2006, 13:36:42 wysłana przez janmor »

El_Chueco

  • Gość
Odp: Toyota na Świecie
« Odpowiedź #1 dnia: 25-06-2004, 20:27:41 »
No i co to mial byc za news - moze jakies liczby ktore by to jakos zobrazowaly?

El_Chueco

  • Gość
Odp: Toyota na Świecie
« Odpowiedź #2 dnia: 25-06-2004, 20:33:04 »
Naprzyklad:
---
Chińska potęga motoryzacyjna
15.05.2004 20:36 (aktualizacja 17.05.2004 09:50)
 
/ INTERIA.PL
Chiny stały sięjedną z największych na świecie potęg w dziedzinie motoryzacji: ich produkcja wszelkiego rodzaju pojazdów motorowych wyniosła w 2003 r. 19,95 milionów sztuk - podały chińskie źródła oficjalne.

Duo Liren, członek komisji transportu, utworzonej ostatnio przez rząd chiński do śledzenia rozwoju motoryzacji w kraju, podał, że w 2003 r. Chiny wyprodukowały 4,45 miliona samochodów, 13 milionów motocykli i 2,5 miliona pojazdów dla rolnictwa.

Od 1997 r. Chiny produkowały co roku 10 milionów motocykli, co stanowi połowęprodukcji światowej.

Na zdjęciu przedstawiamy produkowanego w Chinach fiata palio. Wytwarza go Nanjing Fiat, czyli spółka joint venture założona w Chinach przy równych udziałach Fiat Group i Yuejin Motor Group. Jest to największe przedsięwzięcie działającej już od kilku lat firmy, która do tej pory zajmowała sięjedynie sprzedażą dostawczych pojazdów Iveco i podzespołów Teksid. W najbliższych 3-4 latach Nanjing Fiat zamierza powiększyć chińską sprzedaż samochodów od 700 tysięcy do 1,2 miliona egzemplarzy w skali rocznej.

Palio kierowany jest do młodych rodzin, które zakupią go jako swój pierwszy pojazd - spełnienie marzeń i podniesienie ich standardu codziennego życia. Niewielkim autem mogą też być zainteresowani pojedynczy klienci, dla których Palio stanie sięekonomicznym i pomocnym narzędziem w pracy. Fiat łączy duże nadzieje wraz z wprowadzeniem Palio do Chin.

Dzięki bardzo chłonnemu rynkowi azjatyckiemu fabryka w Nanking produkująca samochody dla włoskiego koncernu może stać sięjednym z ważniejszych źródeł dochodów. Jest to również wielka szansa dla dynamicznie rozwijających sięChin
---
PELNY TEKST TUTAJ

El_Chueco

  • Gość
Odp: Toyota na Świecie
« Odpowiedź #3 dnia: 25-06-2004, 20:36:23 »
Dzisiaj rynek wewnętrzny, jutro cały świat
27.05.2004 00:15 (aktualizacja 17:35)
Z rdzawoczerwonej ziemi na południowych obrzeżach miasta Guangzhou wyłaniają sięobiekty nowej fabryki Hondy, która będzie produkowała rocznie 50 tys. samochodów osobowych, z czego aż 30 tys., modele z silnikami o pojemności 1,5 litra – z przeznaczeniem na eksport do Europy.

Jeżeli te plany siępowiodą, będzie to poważny znak, że na globalnym rynku motoryzacyjnym pojawił siękolejny, potężny gracz. Chińska potęga motoryzacyjna
Chiny stały sięjedną z największych na świecie potęg w dziedzinie motoryzacji: ich produkcja wszelkiego rodzaju pojazdów motorowych wyniosła w 2003 r. 19,95 milionów sztuk - podały chińskie źródła oficjalne.
 
Dziś świat zalewają wyroby chińskiego przemysłu lekkiego i elektronicznego. Czy w przyszłości będziemy powszechnie kupowali nie tylko koszule, buty, bieliznę, zabawki, odtwarzacze DVD, lecz także auta z napisem "made in China"?

Jeszcze dziesięć lat temu indywidualna motoryzacja w ludowych Chinach praktycznie nie istniała. Nabywcami samochodów osobowych były niemal wyłącznie instytucje i urzędy, ale – jak pisze magazyn "Far Eastern Economic Review" - to siębardzo szybko zmienia. Obecnie po drogach ChRL jeżdżą już 24 miliony prywatnych aut. W ubiegłym roku sprzedaż przekroczyła poziom 2 mln pojazdów, w tym sięgnie prawdopodobnie 3 mln. Oficjalne prognozy mówią, że rynek będzie rósł w tempie 15-20 proc. rocznie, co oznacza, że w 2009 r. w ręce Chińczyków trafi 5 mln samochodów. Wielkie koncerny natychmiast zwietrzyły interes i nie chcąc przegapić otwierającej sięprzed nimi szansy planują miliardowej wartości przedsięwzięcia. Volkswagen zapowiedział, że w ciągu najbliższych kilku lat zainwestuje w ChRL 5 mld euro, co pozwoli mu utrzymać pozycjęlidera na miejscowym rynku. Zakrojone na szeroką skalęplany ogłosiły także General Motors i Ford. We wspomnianym Guangzhou obok Hondy są już obecne Nissan i Toyota.

Chiny to nie Brazylia...
Wciąż przyglądamy sięi podziwiamy fenomen chińskiego rynku motoryzacyjnego. Od pewnego czasu Chiny stały sięgłównym celem ekspansji dla większości światowych producentów samochodów. Koncerny przekonane są o tym, że tamtejszy rynek będzie rozwijał siębardzo dynamicznie i przyniesie im duże zyski w krótkim okresie.
 
Niektórzy przestrzegają jednak, że chińska gospodarka wkrótce zwolni swoje obroty i podaż samochodów zacznie przekraczać popyt. Co z powstałą w ten sposób nadwyżką?

Władze w Pekinie od dawna marzą o uczynieniu z ChRL globalnego eksportera samochodów, lecz dotychczas były to ambicje bez pokrycia. Tradycyjnym atutem Chin jest tania siła robocza, lecz cóż z tego, skoro wskutek zaporowych stawek celnych komponenty używane do montażu aut są tu nawet o 40 proc. droższe niż w innych krajach. Miejscowe fabryki pozostawały także na bakier z organizacją i jakością produkcji. Brak odpowiednich uregulowań prawnych powodował, że lokalni, nieznani szerzej producenci, a bardzo sięich w ostatnich latach namnożyło, powszechnie lekceważyli wymogi bezpieczeństwa. Co roku w wypadkach drogowych w ChRL traci życie 100 tys. ludzi. Ocenia się, że co dziesiąta z ofiar ginie wskutek poważnych usterek w samochodach, braku regularnych przeglądów i posprzedażnego serwisu. Chinom zaszkodziła ponadto, czym pisaliśmy już na łamach "Jeżdżęz Dziennikiem", opinia światowego centrum piractwa przemysłowego. Podrabiane w Kraju Środka i sygnowane znakami renomowanych marek części samochodowe są wysyłane do warsztatów naprawczych za granicę, głównie na Bliski Wschód.

Chińczycy słyną jednak z ekspansywności i konsekwencji w biznesie, więc zdaniem specjalistów trzeba sięspodziewać, że i w tym przypadku osiągną wyznaczone sobie cele. Tym bardziej, że niektóre z wymienionych przeszkód zostały już usunięte. Przyjęcie ChRL do Światowej Organizacji Handlu (WTO) przyniosło radykalne obniżenie taryf celnych, więc zniknął problem drogich komponentów. Natychmiast ustawiło to Chiny w uprzywilejowanej pozycji wobec zamorskich konkurentów - szacuje się, że koszty produkcji samochodów w ChRL są o jedną piątą niższe niż w Japonii.

Właścicielem fabryki w Guangzhou jest w 65 proc. Honda, co oznacza pierwszy wyłom w zasadzie, że obcy kapitał może funkcjonować w Chinach tylko wtedy, gdy wchodzi w spółki z miejscowymi przedsiębiorcami, do tego z przewagą udziałów tych ostatnich. Taki układ nie podoba sięzagranicznym koncernom. Produkować na rynek wewnętrzny - owszem, ale po co dzielić sięz narzuconymi przez Pekin partnerami zyskami z eksportu?

Istotną barierą na drodze do podboju świata przez chiński przemysł motoryzacyjny może być za to oddalenie od potencjalnych klientów na innych kontynentach. Dobrze wiedzą o tym Japończycy, którzy od dawna lokalizują swoje fabryki w Europie i USA. Dla ChRL naturalnym rynkiem zbytu jest region Azji Południowo-Wschodniej i Oceanii. "Chiński" Volkswagen sprzedał już pierwszą partiępolo do Australii, a wytwarzane przez zakłady GM w Szanghaju chevrolety venture znajdują nabywców na Filipinach. Udane próby wyjścia poza Chiński Mur odnotowali również dwaj nie związani z żadnym globalnym koncernem producenci, Geely i Chery. Warto zapamiętać te marki. Niewykluczone przecież, że kiedyś pojawią siętakże w naszych salonach samochodowych. (RYM)
---
Pelny Tekst
TUTAJ

Bisua

  • Gość
Odp: Toyota na Świecie
« Odpowiedź #4 dnia: 25-06-2004, 22:53:06 »
Czuczu daje radęwidzępoinformowany chłopak

El_Chueco

  • Gość
Odp: Toyota na Świecie
« Odpowiedź #5 dnia: 25-06-2004, 23:17:32 »
wystarczy wejsc na http://moto.interia.pl - jeden z najlepszych sericowmoto w polsce

Jackal

  • Gość
Odp: Toyota na Świecie
« Odpowiedź #6 dnia: 28-06-2004, 16:12:43 »
Jak już pisałem, narazie zawiesiłem publikowanie Newsów, niejako w odpowiedzi na delikatny rozłam w TKP.

Żeby dać przedsmak (prawdopodobnie) przyszłym tematom działu News, pozwoliłem sobie pozakładać wątki z krótką informacją  :D  

To ze ja sie wstrzymuję, nie oznacza że inni nie mogą tutaj niczego pisać, stąd nowe wątki.

Gosiek

  • Gość
Odp: Toyota na Świecie
« Odpowiedź #7 dnia: 14-07-2004, 09:19:52 »
Shell i Toyota uruchomiły program, podczas którego na ulice Londynu wyjedzie 10 Toyot Avensis zasilanych nowym, alternatywnym paliwem. 3-miesięczny test ma udowodnić brak szkodliwości dla silników, a także wysoką jakość ekologiczną nowego paliwa.

Samochody wyposażone będą w zupełnie seryjne silniki diesla. Jedynym novum, jest zastosowanie technologii D-CAT (Diesel Clean Advanced Technology), która znacznie redukuje zawartość cząstek stałych oraz tlenków azotu w spalinach. Po zastosowaniu tej technologii i wyeliminowaniu najbardziej szkodliwych substancji ze spalin, silniki z dużym zapasem spełniają normy czystości Euro4.

Toyoty zasilane będą paliwem GTL (Gas to Liquids) - czystym, syntetycznym i bezbarwnym paliwem, który otrzymywany jest z gazu. Jest ono najbardziej ekonomiczne z alternatywnych paliw, a przy tym ma świetną charakterystykęspalania oraz nie zawiera siarki, dzięki czemu jest bardzo ekologiczne.

Co więcej, GTL może być używany we współczesnych silnikach diesla bez żadnych przeróbek i inwestycji. Najlepsze efekty daje jednak w połączeniu z technologią D-CAT.

Shell jest w trakcie budowy pierwszej komercyjnej rafinerii, która będzie zajmowała sięprzerabianiem gazu na GTL. Ponadto ogłosił plany wybudowania zakładu w Katarze, który na masową skalębędzie zajmował sięwydobyciem gazu. Szacuje się, że na terenie tego kraju znajduje się15 procent światowych zasobów gazu.

Źródło INTERIA http://motoryzacja.interia.pl/news?inf=519594

Gosiek

  • Gość
Odp: Toyota na Świecie
« Odpowiedź #8 dnia: 14-07-2004, 19:28:22 »
Toyota i Shell Gas & Power zaprezentowały nowy rodzaj paliwa GTL (Gas to Liquid), którym napędzanych będzie 10 Toyot Avensis wyposażonych w technologięD-CAT.



Projekt nazwany Czysta Technologia Jutra łączy technologie puryfikacji spalin opracowane przez obie firmy. Projekt stanowi integralną część szerszego programu współpracy, którego celem jest stworzenie nowego ekologicznego, nieustępującego możliwościami tradycyjnym samochodom pojazdu i napędzającego go paliwa.

 

Uroczystość otwarcia projektu odbywa sięw londyńskim Centrum Shell. Obecni będą Dawid Jamieson, członek brytyjskiego parlamentu i minister transportu, Akihiko Saito, wice-prezydent Toyota Motor Corporation oraz Malcolm Brinded, dyrektor grupy Royal Duch/Shell.

 

Shell GTL jest czystym, bezbarwnym, syntetycznym paliwem wyprodukowanym z gazu, najbardziej wydajnym spośród alternatywnych paliw, bezsiarkowym, o bardzo dobrej charakterystyce spalania. Nowatorska technologia D-CAT Toyoty (Toyota Diesel Clean Advanced Technology) redukuje cząstki stałe i tlenki azotu w spalinach.

 

Projekt Czysta Technologia Jutra ma na celu zaprezentować szerszej publiczności korzyści płynące z wykorzystania czystych paliw w samochodach wyposażonych w czyste silniki Diesla. Połączenie ekologicznego pojazdu, jakim jest dostępna na rynku Toyota Avensis D-CAT, z ekologicznym paliwem pozwoli w jeszcze wyższym stopniu chronić środowisko naturalne.

 

Zgodnie z założeniami projektu ekologiczne Toyoty Avensis napędzane paliwem GTL użytkowane będą przez brytyjski Czerwony Krzyż, londyński Szpital Św. Tomasza oraz pro-ekologiczną organizacjęEnergy Saving Trust. Przez trzy miesiące samochody wykorzystywane będą podczas zbierania funduszy, zapewniania pomocy potrzebującym i bezdomnym.

 

Malcolm Brinded, Dyrektor Grupy Royal Dutch/Shell powiedział: „Shell i Toyota wiodą prym w rozwoju technologii GTL. To bardzo ważny moment dla obydwu naszych firm; projekt służy obopólnym celom i realizuje szerokoplanowe strategie dotyczące ochrony środowiska naturalnego”.

 

Wice-prezydent Toyota Motor Corporation, Akihiko Saito, podkreśla: „Współdziałanie w ramach jednego projektu zawdzięczamy podobnej filozofii działania naszych firm inwestujących w przyszłość i koncentrujących sięna poprawie życia społeczności”.

 

Minister Transportu, David Jamieson, tak komentuje wdrożenie projektu: „Współpraca Toyoty i Shella to bardzo cenna inicjatywa. Leaderzy rynku samochodowego i paliwowego razem pracują nad zmniejszeniem szkodliwego wpływu stale rozwijającego sięsektora motoryzacji na środowisko naturalne. Paliwa płynne wyprodukowane z gazu są ekologiczne; to szczególnie ważne w tak zatłoczonym mieście, jak Londyn. W dodatku wykorzystywanie ich przez tak czyste pojazdy zwielokrotnia pozytywny efekt”.

 

·         Laboratorium Shella produkujące paliwa płynne z gazu ziemnego działa już od 10 lat. Firma planuje otwarcie fabryki w Katarze, gdzie znajduje się15% światowych zasobów gazu.

 

·         System Toyota D-CAT działa w oparciu o nowatorski katalizator znacznie ograniczający ilość, poniżej wymogów EURO IV, cząstek stałych i tlenków azotu, dwóch najbardziej szkodliwych substancji w spalinach silników wysokoprężnych.

 

·         Jako jedna z największych firm motoryzacyjnych świata Toyota działa na rzecz ochrony środowiska naturalnego. Tworzy technologie ekologiczne, inwestuje w badania nad nowymi układami napędowymi, paliwami i oczyszczanie spalin. Wyprodukowane w Wielkiej Brytanii Toyoty Avensis, które wykorzystywane będą w ramach projektu Toyota/Shell, wyposażone są w system D-CAT i elektronicznie sterowany system bezpośredniego wtrysku paliwa typu common rail.

Źródło http://www.toyota.pl

Gosiek

  • Gość

Jackal

  • Gość
Odp: Toyota na Świecie
« Odpowiedź #10 dnia: 20-07-2004, 09:17:36 »
Gosiek ubiegłaś mnie, ale podajęstreszczenie po polsku

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Toyota podjęła decyzjęo zaprzestaniu sprzedaży modeli MR2 i Celica


Toyota Motor Corp. ogłosiła w piatek, że obecne linie modelowe MR2 i Celica są ostatnimi i po roku 2005 zaprzestanie produkcji ich następców.

Celica została po raz pierwszy zaprezentowana w roku 1970 w Japonii, natomiast dwumiejscowa MR2 miała swój debiut w 1985 roku.

Przedstawiciele Toyoty motywują swoją decyzjęfaktem, iż oba modele mają obecnie poważną konkurencjęzarówno ze stajni Toyoty, jak i konkurencji. Ponadto w ostatnich latach ich sprzedaż systematycznie spadała.

Smutne   :cry:  :cry:

pankuba

  • Gość
Odp: Toyota na Świecie
« Odpowiedź #11 dnia: 20-07-2004, 12:18:26 »
Cytat: Jackal

Toyota Motor Corp. ogłosiła w piatek, że obecne linie modelowe MR2 i Celica są ostatnimi i po roku 2005 zaprzestanie produkcji ich następców.


Smutne   :cry:  :cry:


Czemu smutne, nie podoba ci sięnowa MR2  :?:

Bo mnie sie bardzo podoba, na TVN Turbo mówili, że ma rewelacyjne zawieszenie i ZERO ELEKTRONIKI w nim :bdance No zresztą jak to Toyota z zawieszenia zawsze słynęła.

Jackal

  • Gość
Odp: Toyota na Świecie
« Odpowiedź #12 dnia: 20-07-2004, 12:52:26 »
Pankuba, czy doczytałeś do końca i zrozumiałeś sens???

Toyota nie będzie już produkować i sprzedawać modeli Celica i MR2 !!!

pankuba

  • Gość
Odp: Toyota na Świecie
« Odpowiedź #13 dnia: 20-07-2004, 13:57:21 »
No jak nie będzie jak właśnie pokazuja nową MR2 :?:  :?:  :!: , zaczęli i od razu skończyli  :worried  :sad

Gosiek

  • Gość
Odp: Toyota na Świecie
« Odpowiedź #14 dnia: 20-07-2004, 14:09:17 »
Cytat: pankuba
No jak nie będzie jak właśnie pokazuja nową MR2 :?:  :?:  :!: , zaczęli i od razu skończyli  :worried  :sad


Pankuba po 2005 przestaną produkować i sprzedawać....

Toyota Klub

Odp: Toyota na Świecie
« Odpowiedź #14 dnia: 20-07-2004, 14:09:17 »