Kod silnika1E-L
Pojemność999(cc)
Bieg jałowy800 ± 50(obr. na minutę)
Układ automatyczny850 ± 50(obr. na minutę)
Luz zaworowy Element gorący Wlot0.20(mm) Wylot0.20(mm)
Ciśnienie sprężania Stan normalny11.8(bar) Minimum9.8(bar)
Ciśnienie oleju2.5 - 5.0/3000(barów / obr. na minutę)
Układ paliwowy (marka i typ) Aisan 21100-10092
Kolejność zapłonu1-3-4-2
Rozrząd stroboskopowy (przed zwrotem odkorbowym)10/950(° / obr. na minutę)
Zwiększenie próżni Uruchomienie0/100(° / mmHg) Zakończenie18 - 22/320(° / mmHg)
Przyśpieszenie odśrodkowe Uruchomienie0 - 4/1600(° / obr. na minutę) Zakończenie23 - 27/3000(° / obr. na minutę)
Opór na cewce zapłonowej, układ pierwotny1.2 - 1.5(omów)Opór na cewce zapłonowej, układ wtórny10200 - 13800(omów)
Świece zapłonowe (marka i typ)NGK BPR6EY Champion RN9YCC Odstęp elektrod świecy0.8(mm)
Ciśnienie w pompie paliwa0.2 - 0.3(bar)
Gazy spalinowe CO1.5 - 2.5(%)CO213- 16(%)HC300(ppm)O20.5 - 2.0(%)
Układ chłodzenia
Termostat otwiera się przy80 - 84(°C)
Wentylator działa przy88(°C)
Hamulce
Grubość tarczy, przód, min.15.0 ABS: 16.0(mm)
Średnica bębna, tył, maks.181.0(mm)
Uklad kierowniczy i ustawienie
Zbieżność kół,
przód0°06' ± 0°06'(°)
Pochylenie kół, przód-0°15' ± 0°30'(°)
Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy, przód1°25' ± 0°30'(°)K.P.I., przód12°30' ± 0°30'(°)
Pojemności
Miska olejowa silnika, razem z filtrem3.2(l)
Przekładnia ręczna 2.4(l)
Przekładnia automatyczna 2.2(l)
Przekładnia różnicowa1.4(l)
Układ chłodzenia4.6(l)
ROZRZAD
Przed zdjęciem paska rozrządu należy zawsze sprawdzać oznaczenia !!!!!!!!!!!!
DEMONTAZ
Wyjąć paski karbowane
Zdemontować górną pokrywę paska rozrządu
Dopasować oznaczenia na zespole rozrządu fig: A
Unieruchomić wał korbowy i wyjąć koło pasowe wału korbowego
Zdemontować dolną pokrywę paska rozrządu Obluzować naprężacze fig: B
Przekręcić naprężacz do tyłu Dokręcić naprężacz Wymontować pasek rozrządu
MONTAZ
Sprawdzić oznaczenia rozrządu
Przymocować pasek rozrządu
Obluzować naprężacz aby naciągnąć pasek rozrządu
Obrócić silnik ręcznie o 2 obroty !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ponownie sprawdzić oznaczenia rozrządu !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dokręcić naprężacz
Obrócić silnik ręcznie o 2 obroty !!!!!!!!!!
Ponownie sprawdzić oznaczenia rozrządu
Ponownie zamontować wszystkie pozostałe części w kolejności odwrotnej do demontażu (hmmmmm a da sie inaczej:))
Koło pasowe wału korbowego:150 Nm Naprężacz:15 - 20 Nm