Autor Wątek: Wyciek oleju z silnika 5S-FE  (Przeczytany 29318 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Camry 2.2

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 962
  • Płeć: Mężczyzna
Wyciek oleju z silnika 5S-FE
« dnia: 28-12-2007, 23:46:43 »
Witajcie i pomozcie,
Silnik po przebiegu 430 000km. Wyciek mam w dwoch miejscach. Pierwsze to w polowie dlugosci glowicy z boku pod kolektorem ssacym.
ten wyciek juz byl 10 lat temu ale tak minimalny ze nie zwracalaem uwagi Toyota tez.Okolo 0.2l tracilem na 10 000km.teraz potrafi sobie pokapywac.Co proponujecie na ten problem.Zdjecie glowicy i wymiane uszczelki czy jest mozliwosc tego zaklejenia i czy to bedzie funkcjonowac.
Drugie miejsce to z przodu silnika kolo walu czyli kola pasowego.
Teraz powiem ze przy 400 000km przebiegu wraz z wymiana paska rozrzadu wymienilem uszczelke siemmera  na walku rozrzadu oraz siemering na walku pompy olejowej i glowny siemering na wale tuz za kolem zebatym od paska rozrzadu.Juz wtedy zauwazylem ze os pomy olejowej  jest bardzo dobrze uszczelniona ale gorna bierznia siemeringa w obudowie aluminiowej tak na slowo honoru.Stara sie krecila i stad byl wyciek.Oraz byl wyciek z pod dwoch srub ktore sa usytuowane po przawej stronie  u gory patrzac na wal silnika .
czyzby ta nieszczesna obudowa aluminiowa byla wyrobiona?
Bylem na zlomie maja taki silnik i ta czesc jest tylko trzeba wymontowac poczekam do wiosny i chyba zmienie cala te aluminiowa czesc  ten dekiel.
Prosilbym o porade co Wy o tym sadzicie.Wszystkie czynnosci wykonuje sam.
Pzdr.Emeritus Camry 2.2

KaeRBe

  • Gość
Odp: Wyciek oleju z silnika 5S-FE
« Odpowiedź #1 dnia: 29-12-2007, 00:09:42 »
Ja bym sprawdził moment z jakim są dokręcone śruby głowicy i ewentualnie je dokręcił.
Jeśli to by nie pomogło wymieniłbym uszczelkę.
Może i udałoby ci się jakoś zatamować ten wyciek od zewnątrz ale jaki to ma sens?
Tuż obok kanałów magistrali olejowych są również kanały chłodzące którymi płynie płyn chłodniczy i skoro jest wyciek na zewnątrz to może również powstać do tych kanałów chłodzących...

Offline niger

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 666
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Wyciek oleju z silnika 5S-FE
« Odpowiedź #2 dnia: 29-12-2007, 14:26:06 »
jesteś pewien że to uszczelka pod głowico? ja w pierwszej kolejności umyłbym silnik i dopiero obserwował skąd leci, wtedy widac wyraznie smugi oleju spływające i  łatwiej określic wyciek. pozdr :-)

Offline Camry 2.2

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 962
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Wyciek oleju z silnika 5S-FE
« Odpowiedź #3 dnia: 29-12-2007, 14:27:11 »
Tego zjawiska nie zauwazylem.Wymieniam glikol co pelne dwa lata i uzywam jako srodka rozcienczajacego tylko wode destylowana. Ubytek mialem kiedys plynu ale powodemn byla pompa wody,zmienilem ja tez po 300 tys km pierwszy raz.
Ten wyciek wystepuje pare minut po uruchomieniu silnika takze widac ze jest to olej opadowy,dlatego sie zastanawiam aby uzyc metody (mchoptycznej) czyli uszczelnienia zewnetrznego,jest tyle swietnych preparatow co winny wytrzymac te operacje + temperatura okolo 80C.
 Kiedys byl tutaj watek o tym uszczelnieniu kolo pompy oleju ale to zniknelo wraz z zdjeciem. Zastanawiam sie tez czy ten oring nie puscil.Tego tak gleboko nigdy nie rozbieralem wtym silniku i dlatego najpierw chce opinie od doswiadczonych.Kazdy ma swoje rady ktore sa nieocenione w takich wypadkach.
Dzieki za odzew.
Pzdr.Camry 2.2

Offline Camry 2.2

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 962
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Wyciek oleju z silnika 5S-FE
« Odpowiedź #4 dnia: 29-12-2007, 14:33:34 »
Witaj niger,
Tak sprawdzalem na kanale na chodzacym silniku,olej wydostawal sie spod glowicy bardzo malymi kroplami i to nie odrazu po uruchomieniu silnika ale po paru minutach,przysilniku rozgrzanym ten proces wydobywania byl szybszy.Przeraza mnie wymiana uszczelki , kupa rozbierania,
oraz nigdy nie zwracalem na sruby mocujace glowice nie wiem pod jaki klucz pasuja czy 12 katny,czy zwykly  8 katny o jakiej wymiarze.Trzeba sciagac walki rozrzadu to jest od cholery roboty.Dlatego chcialbym tego uniknac kiedy silnik chodzi cicho i jak burza.
Pzdr.Camry 2.2

KaeRBe

  • Gość
Odp: Wyciek oleju z silnika 5S-FE
« Odpowiedź #5 dnia: 29-12-2007, 14:48:19 »
czyli rozumiem że wyciek pojawia się pomiędzy blokiem silnika a głowicą tak?
nie pod pokrywą zaworów?
jeśli tak to tak jak pisałem spróbuj dokręcić krzyżowo  śruby głowicy zgodnie z momentem wg danych producenta.
Jeśli to nie pomoże to lepiej wymień uszczelkę, takie zaklejanie od zewnątrz pod głowicą to nie najlepszy pomysł, to raczej do zaklejania wycieków w miejscach gdzie powrót cieczy z powrotem nie zaszkodzi.
Pozdrawiam

Offline Camry 2.2

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 962
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Wyciek oleju z silnika 5S-FE
« Odpowiedź #6 dnia: 29-12-2007, 15:23:23 »
Tak zgadza sie .
Dzieki za zainteresowanie moim problemem tzn wyciekiem miedzy glowica i blokiem bede teraz cos kombinowac jak sie z tym uporac, ale zostal jeszcze wyciek po drugiej stronie ,jest aktualne prosze o jak najwiecej odpowiedzi.
Pzdr.Camry 2.2

Offline marcin

  • Moderator
  • Toyot Spamer
  • ******
  • Wiadomości: 8180
  • Płeć: Mężczyzna
    • 3vz.pl
Odp: Wyciek oleju z silnika 5S-FE
« Odpowiedź #7 dnia: 29-12-2007, 17:10:23 »
To standard w 5S-FE, i nikt nie wie dlaczego akurat między 2 a 3 garem leje...

Pomaga wymiana uszczelki pod głowicą.

Jeśli masz taki przebieg, to proponuję od razu zrobić głowicę na "zero", i jeździć dalej...

pzdr
3VZ.pl



Offline Camry 2.2

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 962
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Wyciek oleju z silnika 5S-FE
« Odpowiedź #8 dnia: 29-12-2007, 17:21:40 »
Dzieki Maricnm,
no powoli sie zmobilizuje do wymiany tej cholernej uszczelki.To jest najrozsadnniejsze wyjscie.
Jeszcze prosze o wypowiedzi o tym drugim miejscu gdzie wyciek jest makabrycznie duzy,jak sie kopne do centrum to znacze jak pies swoj revir
oczywiscie olejem.
pzdr,Camry 2.2

Offline niger

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 666
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Wyciek oleju z silnika 5S-FE
« Odpowiedź #9 dnia: 29-12-2007, 17:32:42 »
rozumiem że leje ci z pod rozrządu? miałem to samo niestety musiałem zmienic pasek mimo że niedawno był zmieniamy bo cały był zalany olejem, po wymianie uszczelniaczy w rozrządzie problem zniknoł ale nie na długo bo po złożeniu wszystkiego za kilka dni dała o sobie znac pompa olejowa,z niej wycieka mi troche i musze 2 raz rozbierac. Tak to bywa. pozdr

Offline marcin

  • Moderator
  • Toyot Spamer
  • ******
  • Wiadomości: 8180
  • Płeć: Mężczyzna
    • 3vz.pl
Odp: Wyciek oleju z silnika 5S-FE
« Odpowiedź #10 dnia: 29-12-2007, 22:08:15 »
Nie do końca zrozumiałem skąd może Ci jeszcze lać, ale... podejrzewam to, co było u Nigera, i u mnie :

O-ring pod pompą oleju - chociaż jego kształt ma się do "O", jak piernik do wiatraka...

Po latach o-ring zamienia się w kamień, i potrafi puszczać nawet na zimnym silniku, nie mówiąc już o ciepłym - pierwszy raz w życiu zauważyłem kropelkę oleju pod Camry, i było to straszliwe przeżycie  :grin:

 

Co do samej pompy jeszcze : niestety oś nie jest łożyskowana, co widać na rysunku, wobec czego po pewnym czasie pojawia się luz na niej, i tamtędy nawet jak jest nowy simmering, to leje... :(

Tak mi się jeszcze przypomniało, bo ktoś pytał o ciśnienie oleju, oczywiście mierzymy na ciepłym silniku :

- na wolnych obrotach : 29 kPa, czyli 4,3 psi lub więcej
- przy 3000 RPM : 245-490 kPa, czyli 36-71 psi

Btw, wciąż mam ładny, kompletny dół do 5S-FE w piwnicy, ale gdybym go sprzedawał to raczej bez pompy oleju :D

pzdr
3VZ.pl



Offline Camry 2.2

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 962
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Wyciek oleju z silnika 5S-FE
« Odpowiedź #11 dnia: 29-12-2007, 23:14:17 »
Wielkie dzieki dla Nigera i Marcinm,
Niger, siemering  na walku rozrzadu wymienialem i tam jest juz sucho.
Marcinm dzieki za zdjecie,jestem wdomu.
Co do ksztaltu niema znaczenia liczy sie przekroj o-ringu a on jest okragly.
Co do pompy i osi to faktycznie konstruktor przewidzial tzw samobalansowanie i jezeli nic nie stoi na przeszkodzie to pracuje jak nalezy.
Umnie byla przeszkoda bieznia zewnetrzna siemeringa,czyli otwor w aluminium lekko wyrobiony i stamtat olej musi wyplywac. Pojade na zlomowisko i sobie obejrze i sciagne te zebatke i odkrece te cala czesc,albo wystarczy te czesc na ktorej siedzi siemering i pomiedzy znajduje sie o-ring.To nawet nie bedzie takie pracochlonne.Gorzej bedzie z zamontowaniem.trzeba bedzie poczekac do wiosny,obecnie auta juz nie potrzebuje do dojazdu do pracy gdyz od paru dni jestem prawdziwym emeritus.
Pzdr.Camry 2.2
P.S Ta Camra na zlomowisku tylko miala pukniety zderzak i blotnik,ubezpieczenie powioedzialo ze nie oplaca sie reperowac i zezlomowali.

Offline Perzan

  • Toyot Zmotoryzowany
  • ****
  • Wiadomości: 2637
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.perzan.com
Odp: Wyciek oleju z silnika 5S-FE
« Odpowiedź #12 dnia: 29-12-2007, 23:20:24 »
Jeżeli chodzi o głowicę, to olałbym temat i nie dotykał tego co fabryka zrobiła.
Absolutnie nic nie dokręcał w stanie w jakim to jest. :( Można pożegnać się z głowicą lub uszczelką :(
Co do pompy oleju, może być wyrobiony wałek w pompie plus ten nieszczęsny o-ring. (wredny do zakładania) Na wyrobiony wałek pomaga jedynie wymiana bebechów. Coś koło 150-180,- PLN za wałek i zębatkę :)  Cenowo nie jest tragicznie, a zdecydowanie pomaga :) (wiem coś o tym)
Pozdro.
*
*** Czytając forum często odnoszę wrażenie, że ludzie nie chcą aby im pomóc, choć wydaje się że pomocy potrzebują. ***
*
*
*** Try not. Do or do not. There is no try. ***
*

Offline niger

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 666
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Wyciek oleju z silnika 5S-FE
« Odpowiedź #13 dnia: 31-12-2007, 20:27:18 »
pytanie czy tego nikt nie ruszał, i fabryka nie jest idealna, sprawdzic nie zaszkodzi

Offline Camry 2.2

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 962
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Wyciek oleju z silnika 5S-FE
« Odpowiedź #14 dnia: 31-12-2007, 21:01:10 »
Witaj,
 Jestem wlascicielem dopiero od roku 1997 i samochod dostal sie w moje rece po przebiegu 247 tys.km. Caly ten pierwszy okres byl servowany w Toyocie. Nie bylo zadnej ingerencji  przy glowicy.Samochod mial tylko wymieniane czesci ktore ulegaja zuzyciu w normalnej eksploatacji.Pierwsze 5 lat i mial przebieg 247tyskm.Wyciek wtedy byl bardzo maly okolo 0.2 l na 10 000km.pokazywalem w Toyocie szwedzkiej  odpowiedzieli  to samo co Wy mowicie nie godny uwagi a lepiej nie ruszac wszytkich fabrycznych zakrecen.
Cos na ten temat wiem.montaz silnika odbywa sie automatami ktore naprzyklad sruby mocujace rozrzad sa dociskane wszyskie na raz, a to ma wplyw w kazdym silniku w kazdej innej marce na zywotnosc i dlugosc przebiegu.Kazda ingerencje reczna powoduje  skrocenie przebiegu .
Np w Audi rozrzad w glowicy docisniety automatem na tasmie produkcyjnej silnikowej chodzi bez problemu do pol miliona km.Wystarczy jedna ingerencja i nastepnie montaz reczny po 100  tyskm do regulacji lub naprawy od momentu ingerencji.
Camra niemiala nigdy wykonywanej regulacji zaworow od momentu wyjscia z fabryki do dzisiaj pracuje cichutko i rowniutko.Juz powziolem decyzje ze nie bede ruszal uszczelki pod glowica.lecz mam swietne preparaty uszczelniajace pracujace w temperaturze wlasnie do oleju.
Wykonam prace (mchoptyka) czyli dookola wyszpachluje i uszczelnie i zobaczymy co sie bedzie dzialo.
Natomiast dol caly wymienie,walek zebatke ten dekielek z o-ringiem i uszczelke siemera. dekielek ma wyrobiona bieznie zewnetrzna na ktorej jest osadzona úszczelka siemera.
Jeszcze raz wielkie dzieki za pomoc ,bez Waszej pomocy nie wiedzialbym co w trawie piszczy po prostu teraz w zimie rozbierac niechce sie mnie.Tak wszystko zorganizuje i sama zmiana zajmie najwyzej dwie godziny.
Niger dla Ciebie wszystkich kolegow z tego forum najserdeczniejsze zyczenia Noworoczne  aby bylo lepiej i naprawde bylo mniej problemow z naszymi Toyciami w 2008
przesyla camry 2.2 (92)


 

Beesafe.pl