Autor Wątek: Corolla 1.4 D4-D  (Przeczytany 12419 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Bond

  • Gość
Corolla 1.4 D4-D
« dnia: 15-11-2004, 16:07:12 »
W październiku zakupiłem Toyote corolla 1.4 D4-D 90 KM po lieftingu, cudo nie samochód, silnik pracuje ciszej niż benzyniak, kopa ma takiego aż w siedzenia wciska,  trudno uwiezyć że jest to diesel. Bardzo jestem zadowolony z zakupu, polecam.

janmor

  • Gość
Corolla 1.4 D4-D
« Odpowiedź #1 dnia: 16-11-2004, 12:58:32 »
To ratulujęi witam w gronie "ropniaków"  :-DD  :-DD  :-DD

Musze siękiedyś wybrać na jazdętym modelem i porównać do mojego  :aclap

jarecki33

  • Gość
Re: Corolla 1.4 D4-D
« Odpowiedź #2 dnia: 26-11-2004, 11:12:15 »
Cytat: Bond
W październiku zakupiłem Toyote corolla 1.4 D4-D 90 KM po lieftingu, cudo nie samochód, silnik pracuje ciszej niż benzyniak, kopa ma takiego aż w siedzenia wciska,  trudno uwiezyć że jest to diesel. Bardzo jestem zadowolony z zakupu, polecam.



Witam,

Obecnie jestem na etapie zastanawiania sie nad wyborem nowego samochodu. Wstepnie wybor padl na Corolle 1.6 ( wersja Dynamic). Dwa dni temu miale jednak okazje przejechac sie Corolla 1.4 D-4D ( kombi ) i musze stwierdzic ze jestem w kropce. Z mojej nie za dlugiej jazdy mam dobre wrazenia - silnik faktycznie jest cichy i jest elastyczny ( jechalem w cztery osoby ). Mam pytanie : jak sie sprawuje tem silnik w zakresie wszystkich predkosci ? ( nie mialem okazji nim jechac wiecej niz 100 km/h ze wzgledu na zal pogode). Czy jest on wystarczajacy dynamiczny jak na tak badz co badz duze auto ? I jak wyglada spalanie podczas jazdy w miescie ?

Dziekuje z gory za odpowiedzi :)

Pozdr.
jar

janmor

  • Gość
Corolla 1.4 D4-D
« Odpowiedź #3 dnia: 26-11-2004, 11:26:21 »
Co do spalania to zapraszamy do naszych wątków tam jest wszystko! Na stronie TMP też znajdziesz te dane i są one wiarygodne - no mogą być różnice w granicach 0,1, ale to zależy od silnika ( każdy jest inny ).
A co do silnika - akurat w moim turbina sprawuje sięsuper na 1,2,3 no i częściowo na 4 biegu natomiast na 5 jest już ciężko. Głównie jak chcesz wyprzedzić faceta, który jedzie 140!!! Moim zdaniem kwestia przyzwyczajenia. Miałem wiele sytuacji, w których musiałem wcisnąć do dechy gaz i oczywiście efekt jest gorszy od benzynowca, ale jakoś można sobie poradzić. Moment obrotowy masz większy - duży plus.
Ja mam akurat HB i ten silnik, który mam jest optymalny natomiast jeżeli chcesz kupić kombiaka to proponujęjednak benzynowca!!! Diesel jest droższy, ceny ropy idą w góręi nawet jak jezdzisz w granicach 60 tyś.km!
Pozdrawiam...

jarecki33

  • Gość
Corolla 1.4 D4-D
« Odpowiedź #4 dnia: 26-11-2004, 12:33:15 »
Cytat: janmor
Co do spalania to zapraszamy do naszych wątków tam jest wszystko! Na stronie TMP też znajdziesz te dane i są one wiarygodne - no mogą być różnice w granicach 0,1, ale to zależy od silnika ( każdy jest inny ).
A co do silnika - akurat w moim turbina sprawuje sięsuper na 1,2,3 no i częściowo na 4 biegu natomiast na 5 jest już ciężko. Głównie jak chcesz wyprzedzić faceta, który jedzie 140!!! Moim zdaniem kwestia przyzwyczajenia. Miałem wiele sytuacji, w których musiałem wcisnąć do dechy gaz i oczywiście efekt jest gorszy od benzynowca, ale jakoś można sobie poradzić. Moment obrotowy masz większy - duży plus.
Ja mam akurat HB i ten silnik, który mam jest optymalny natomiast jeżeli chcesz kupić kombiaka to proponujęjednak benzynowca!!! Diesel jest droższy, ceny ropy idą w góręi nawet jak jezdzisz w granicach 60 tyś.km!
Pozdrawiam...



Witam,

Interesuje mnie akurat HB 5 drzwiowy. Wspomnialem o kombi bo akurat tylko takie nadwozie mial diler do jazdy probnej z tym silnikiem :).

Ten 90 - konny diesel zaskoczyl mnie kultura pracy ( Kombi bylo obciazone 4 osobami ) Rocznie przejezdzam okolo. 15 tys. km - wtedy taki diesel zwrca sie po ok. 2 latach.

Ale caly czas mysle tez o 1.6 VVti - chociaz zauwazylem ze silnik jest glosny przy wyzszych oraz ze trzyma wysokie obroty podczas zmiany biegow. Jezdzilem probnie sedanem 1.6 i na jalowym biegu trzymal 1200obr/min ??. Poza tym z tego co pamietam wersja 1.6 w Corooli przed liftingiem strasznie halasowala przy ponad 130 km/h - nie wiem czy ten przykry efekt zostal wyeliminowany po liftingu. Jestem ciekaw jaki jest poziom halasu w przypadku Diesla przy takich predkosciach.

Pozdr.
jar

janmor

  • Gość
Corolla 1.4 D4-D
« Odpowiedź #5 dnia: 26-11-2004, 12:42:23 »
Jak pewnie wiesz ja mam model starszy. Te nowe jednostki to 1.4 a ja mam 2.0 i musze przyznać, że poziom hałasu jest ( jak na diesla ) mały w środku. Przy większych prędkościach bardziej słyszęteraz opony ziomwe niż silnik  :-DD
Ja też obliczałem ile bede moim jeździł i wyszlo mi około 25tyś.
Mój ma na jałowym około 900obr/min.
Co do 1,6 może odpowie ci na to pankuba ona jeździ takim.

Jeżeli chodzi o 130km/h i poziom hałasu = ja jestem w nim zakochany a jak startuje turbina i czujęco siędzieje z autem to aż sięprzyjemnie robi... ale czuje to tylko właściciel auta i nikt inny.

Ja Ci radze i polecam D-4D 90konny warto!!!

Jackal

  • Gość
Corolla 1.4 D4-D
« Odpowiedź #6 dnia: 26-11-2004, 12:42:43 »
Cytat: jarecki33
Ale caly czas mysle tez o 1.6 VVti - chociaz zauwazylem ze silnik jest glosny przy wyzszych oraz ze trzyma wysokie obroty podczas zmiany biegow.


Każdy VVTi tak ma, to nie wada.

Bond

  • Gość
Corolla 1.4 D4-D
« Odpowiedź #7 dnia: 26-11-2004, 12:54:59 »
Co do pracy silnika na wyższych biegach: byłem mile zaskoczony przyspieszeniem jakie posiada nawet na biegu 5, nie mówiąc już o biegu 4.przyspieszenie i wyprzedzanie na wyzszych biegach nie sprawia rzadnego problemu, a odgłosów przy prędkosci powyżej 130km/h z silnika prawie rzadnych. Co do spalania na mieście to komputer pokładowy wskazuje 5.5-6 l. Przypominam że jest to 1.4 D-4D po lieftingu sedan. 90 KM. Co do ceny ropy, nigdy nie osiągnie ceny jaką ma benzyna, po drugie diesel zawsze bedzie palił mniej niz benzyniak, więc płacimy za niego więcej ale zawsze jeżdzimy taniej.

janmor

  • Gość
Corolla 1.4 D4-D
« Odpowiedź #8 dnia: 26-11-2004, 12:58:47 »
Cytuj (zaznaczone)
Bond napisał:
Co do ceny ropy, nigdy nie osiągnie ceny jaką ma benzyna


Oczywiście masz rację, ale z tym bym polemizował: są już kraje gdzie ropa jest droższa od benzyny!!! Oczywiście jestem pełen nadziej, że tak sięnie stanie  :bangel  :bangel

jarecki33

  • Gość
Corolla 1.4 D4-D
« Odpowiedź #9 dnia: 26-11-2004, 14:00:28 »
Cytat: Bond
Co do pracy silnika na wyższych biegach: byłem mile zaskoczony przyspieszeniem jakie posiada nawet na biegu 5, nie mówiąc już o biegu 4.przyspieszenie i wyprzedzanie na wyzszych biegach nie sprawia rzadnego problemu, a odgłosów przy prędkosci powyżej 130km/h z silnika prawie rzadnych. Co do spalania na mieście to komputer pokładowy wskazuje 5.5-6 l. Przypominam że jest to 1.4 D-4D po lieftingu sedan. 90 KM. Co do ceny ropy, nigdy nie osiągnie ceny jaką ma benzyna, po drugie diesel zawsze bedzie palił mniej niz benzyniak, więc płacimy za niego więcej ale zawsze jeżdzimy taniej.



Dzieki Panowie za swoje spostrzezenia.

Chyba powoli bede sie sklanial do tego Diesla 1.4 90km.
Chociaz sprobuje jeszcze nim pojezdzic w troche lepszych warunkach drogowych ( pojezdze jeszcze i tym 1.6 VVt-i  :D  )  

Przyznam jeszcze ze z benzynowek bralem pod uwage Mazde 3 1.6 ( 105Km ) - bardzo piekne autko.

Szkoda tylko ze ciezko u Toyoty wytargowac jakies bonusy - mi sie wstepnie udalo tylko autoalarm i felgi do zimowek.

Jestem tez ciekaw jak wyglada u nich wyprzedaz modeli z poprzedniego roku - moze wtedy sa jakies rabaty ? - moze ktos ma jakies doswiadczenia ? Mam nadzieje ze w nie nastapia zadne podwyzki na modele z 2005.

Poki co trzeba pojezdzic troche Yariskiem  :wink:



Dzieki jeszcze raz wszystkim za wszystkie informacje.

Pozdr.
jar

Jackal

  • Gość
Corolla 1.4 D4-D
« Odpowiedź #10 dnia: 26-11-2004, 14:29:34 »
Cytat: jarecki33

Przyznam jeszcze ze z benzynowek bralem pod uwage Mazde 3 1.6 ( 105Km ) - bardzo piekne autko.


A brałeś pod uwagęnędzną sieć serwisową i prawie totalny brak nowych Mazd na polskich drogach. Serwis będzie sięuczył na Twoim egzemplarzu, niestety.

Cytuj (zaznaczone)

Szkoda tylko ze ciezko u Toyoty wytargowac jakies bonusy - mi sie wstepnie udalo tylko autoalarm i felgi do zimowek.


Za dobrze sięsprzedają. A jak i ile wytargować pisaliśmy już na forum, poszukaj  :asearch

Cytuj (zaznaczone)

Jestem tez ciekaw jak wyglada u nich wyprzedaz modeli z poprzedniego roku - moze wtedy sa jakies rabaty ? - moze ktos ma jakies doswiadczenia ? Mam nadzieje ze w nie nastapia zadne podwyzki na modele z 2005.


Toyota ma dobrze zaplanowane dostawy, na ogół pod konkretne zamówienia. Modeli zostających 'na placu' prawie nie uświadczysz, jeśli już to jest wielu chętnych, jeśli nie masz znajomego dilera ... będzie ciężko.

Cytuj (zaznaczone)

Poki co trzeba pojezdzic troche Yariskiem  :wink:


Są gorsze alternatywy, miałbyś powód do załamywania się, gdybyś jeździł inną marką ;-)

Offline Ice

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 475
  • Płeć: Mężczyzna
Corolla 1.4 D4-D
« Odpowiedź #11 dnia: 26-11-2004, 14:56:43 »
Cytat: janmor
Cytuj (zaznaczone)
Bond napisał:
Co do ceny ropy, nigdy nie osiągnie ceny jaką ma benzyna


Oczywiście masz rację, ale z tym bym polemizował: są już kraje gdzie ropa jest droższa od benzyny!!! Oczywiście jestem pełen nadziej, że tak sięnie stanie  :bangel  :bangel


Niestety masz racje. Do tego dochodzi wyższy koszt zakupu. Ale na korzyśc ropniaka przemawia elastyczność, moment obrotowy a do tego możliwości tuningu  :twisted:
BMW E46 320d
Mini Cooper

Jackal

  • Gość
Corolla 1.4 D4-D
« Odpowiedź #12 dnia: 26-11-2004, 14:59:59 »
Obawiam się, że w miaręwzrostu sprzedaży aut z silnikami diesla, cena ropy będzie pomalutku, lecz stanowczo zrównywać sięz benzyną. Taki trend utrzymuje sięw całej Europie (nie mówięo świecie, bo tam diesle stanowią margines).

Może sięokazać, że nieco niższe spalanie i wyższy moment obrotowy, to jedyne zalety auta z dieslem  :?

Bond

  • Gość
Corolla 1.4 D4-D
« Odpowiedź #13 dnia: 26-11-2004, 15:04:31 »
Co do bonusów i wyprzedazy modeli z poprzedniego roku: na swój model czekałem 2 miesiące, z tego co wiem następna dostawa takiego typu samochodu ma byc dopiero koło stycznia( chodzi tu o dilera w Lublinie) więc oni poprostu nie mają modeli z poprzedniego roku. Bonus jaki dostałem od dilera to zamontowanie 2 immobilajzerów -płacac tylko za sprzet bez robocizny, zyskałem coś koło 700zł.
Jeszcze jedno słowo do Janmora- cena ropy nie może byc wyzsza od ceny benzyny ponieważ benzynęrobi sie z ropy i nigdy nie może dojść do sytuacji zeby surowiec był droższy od produktu.

Offline Ice

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 475
  • Płeć: Mężczyzna
Corolla 1.4 D4-D
« Odpowiedź #14 dnia: 26-11-2004, 15:14:06 »
Cytat: Bond

....................
Jeszcze jedno słowo do Janmora- cena ropy nie może byc wyzsza od ceny benzyny ponieważ benzynęrobi sie z ropy i nigdy nie może dojść do sytuacji zeby surowiec był droższy od produktu.

Cena ropy w kilku krajach jest juz wyzsza niz benzyny i w sumie ropa którą lejesz do baku jest równiez produktem a nie surowcem.
BMW E46 320d
Mini Cooper


 

Beesafe.pl