Autor Wątek: auris a corolla E12  (Przeczytany 6741 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline marcelek80

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 95
  • Płeć: Mężczyzna
auris a corolla E12
« dnia: 08-04-2008, 20:15:40 »
hej, uzytkownicy aurisa!

czy ktos moze dac znac jak jezdzi sie aurisem w porownaniu corollka E12

chodzi mi o konkrety (szczegolnie wersja 1.6):
- dynamika i rozpedzanie sie ze startu
- zachowanie sie w trasach z bagazem i predkosciach powyzej 120 km/h :police: (chodzi mi tez o halas, bo e12 pod tym wzgledem jest niemila)
- wlasciwosci jezdne i hamulce
- no i ta skrzynia biegow z wysoko polozona dzwignia
- jak auto zachowuje sie na roznych drogach: miasto, dziurawy asfalt, boczne drogi :huh:

dajcie znac, bo na jezdzie probnej nie da sie wszystkiego wylapac
przymierzam sie do zmiany rolki na auriego, ale chcialbym uniknac mankamentow E12
Corolla Levin 1600 GT APEX TWIN CAM
Corolla Wagon 1600
Auris 1600 Premium
Highlander 3.5 V6 4WD
Mazda3 2.0 Skyenergy
Lexus GS460 Prestige
Subaru Outback 2.5 Eyesight

stainboy

  • Gość
Odp: auris a corolla E12
« Odpowiedź #1 dnia: 09-04-2008, 11:03:07 »
Mogę odpowiedzieć co do jazdy i trakcji.
Koła 16 w starciu z naszymi koleinami to nie miłe zaskoczenie.
W zakrętach bardzo dobrze trzymają fotele i auto jedzie jak po szynach sporo poruszałem się focusem więc wiem czego można wymagać.
Dynamika auta 1.6.
Do 2 tys patrząc na wskaźnik shift daje w mieście ok 8,6 l/100. Jednak jak się wciśnie pedał gazu i komputer stwierdzi że czas na zabawę to VVT-i potrafi się włączyć już od 2500 a przy 3000 uśmiech na twarzy robi się coraz większy przy ok 5200 osiągamy najwyższe NM i czas na zmianę biegu.
Moje wrażenie jest takie. Ruszyć te tone 200 jest jakby ciężko, ale wystarczy że już jest 2 i 3000 obrotów by auto wyskakiwało do przodu.
Wyprzedzanie z 80 na 5 też jest spoko.

Co do hałasu to bardzo dużo zależy od opon. Zimówki hałasowały strasznie a letnie dopiero założyłem. Przy 120 jest w miarę cicho i można swobodnie rozmawiać czego w Yarku już nie można było zrobić przy 90.

Co do ergonomii to pisałem w innym wątku, zanim zmienisz zobacz czy design Ci odpowiada. Ja już wiem że pewnie poczekałbym na wersję po FL, bo np przyciski od komputera umieszczone za kierownicą że można sobie palce połamać albo zmiana podświetlenia wskaźników jako jedna z opcji komputera to porażka. 

polszymon

  • Gość
Odp: auris a corolla E12
« Odpowiedź #2 dnia: 09-04-2008, 16:51:38 »
JEśli chodzi o ergonomię, to mi się w aurisuie podobało. Dziwny jest ten schowek/dziura powmiędzy przednimi fotelami pod konsolą środkową.
Ale poza tym prowadzi sie całkiem przyjemnie. obsługa wszystkich przyrządów z konsoli środkowej, jak i zmiana biegów bez żadnego problemu, nawet całkiem wygodnie.
Jeździłem wersją 2,2 d4d - tu dynamika była fajna :), ale nie moge powiedzieć czegokolwiek o 1,6.
trakcja: duze koła i szerokie gumy na koleinach - porażka. Trzeba mocno trzymac kierownicę , bo można wyladować w jakimś rowie.
Nie przekonuje mnie bagażnik, zdecydowanie za mały (zwłaszcza w porównaniu z e111 liftback...), nie zapakujesz tu wózka i wszystkich dziecięcych
Myślałem, ze będzie problem z ustawieniem wygodnej pozycji za kółkiem (ręczne nastawianie przy użyciu wajchy), ale to też było ok.
Ogólne wrażenie dobre, gdyby nie mały bagażnik to samochód by mi się całkiem podobał ;)


 

Beesafe.pl