Autor Wątek: Słynna kostka do stacyjki E11  (Przeczytany 7317 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Tomek-Torun

  • Gość
Słynna kostka do stacyjki E11
« dnia: 27-05-2008, 13:51:47 »
Witam!

Już prawie rok mam problemy z odpalaniem Karoli. Po ostatnim ociepleniu prawie całkowicie przestała 'kręcić'...
Po lektrurze archiwum postanowiłem sam rozebrać słynna kostką. Nawet dość szybko udało mi się ją wydostać z samochodu. Jednak podczas 'rozkładania' naszły mnie wątpliwości ... Po 'rozchyleniu' kostki zauważyłem w środku 'blaszki i sprężynki' - co będzie jak się 'rozsypią'? Pomijam kwestię pogubienia elementów, załóżmy że ich nie zgubię. Czy dam radę złożyc kostke tak żeby działała prawidłowo?
Może ktoś z koleżanek/kolegów opisałby swoje doświadczenia w rozbieraniu tego elementu? Ewentualnie gdzie znaleźć chociażby rysunki owej kostki (najlepiej rozłożonej  :-))?

Pozdrowienia

Tomek-Torun

  • Gość
Odp: Słynna kostka do stacyjki E11
« Odpowiedź #1 dnia: 28-05-2008, 21:41:17 »
Czy kostka od modelu Corolli 97-98 pasuje do modelu z 2000r? Deska po liftingu się zmieniła, nie wiem czy 'elektryka' również, a znalazłem na Allegro używaną za 50 zł i nie wiem czy dobra.

Tomek-Torun

  • Gość
Odp: Słynna kostka do stacyjki E11
« Odpowiedź #2 dnia: 03-06-2008, 16:05:51 »
No i naprawiłem !!

Po lekturze ostatniego wpisu w wątku:

http://www.forum.corollaclub.org/viewtopic.php?t=17601&highlight=kostka

postanowiłem znów spróbować. Wcześniej już wyjmowałem tą kostkę ale ... chciałem ją całą rozebrać ;-). Jedyny plus tamtej roboty - wiedziałem jak wyjąć i popsikałem ją 'środkiem na styki'. To teraz mogę opisać 'potomnym' jak to zrobić ;-).

Potrzebne nam są:
1. wkrętak krzyżowy
2. klucz 10ka
3. puszka od piwa albo ciut cieńsza blaszka
4. nożyczki

Odkręcamy kolejno:
1. dwia wkręty 'od przodu' kolumny kierowniczej, ukryte pod kierownicą (trzeba skręcić kierownicę żeby się dostać) i jeden 'pod' kolumną - zdjąć osłonę dolna kolumny
2. zdjąć osłonę progu (zatrzaski na wcisk), potem 'boczek' obok 'lewej nogi' (jedna 'blokada')
3. pojawia się wtedy śruba '10ka' mocująca plastikową osłonę pod 'deską' - druga śruba przy konsoli środkowej
4. odkręcić 2 śruby mocujące metalową osłonę pod kierownicą
5. wyjąć wtyk z kostki i kostkę (przykręcana dwoma śrubkami)
6. dociąć kawałek blaszki o szerokości bolca, zrobić z niego 'U' i wsunąć dół tego 'U' w miejsce gdzie wchodzi bolec ze stacyjki, trzeba tak dopasować żeby blaszka nie była za długa i nie wystawała za mocno
7. zamocować kostkę i sprawdzić czy jest ok - ewentualnie można użyć grubszej lub cieńszej blaszki żeby dobrze działało (ja miałem bardzo cieńką, więc złożyłem ją 'podwójnie')
8. poskręcać wszystko i cieszyć się z oszczędności

W razie niejasności mogę dokładniej wyjaśnić, cała robota trwała ok 10min.

Życzę powodzenia ;-)

Pozdrawiam


 

Beesafe.pl