Autor Wątek: Wymiana klocków hamulcowych  (Przeczytany 24645 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

monia

  • Gość
Wymiana klocków hamulcowych
« dnia: 09-07-2008, 11:27:22 »
Witam:)
Chciałabym wymienić klocki w mojej Avensis D4D Diesel 2001 rok. Proszę o podpowiedzi jak to zrobić. Z góry dziękuję.
Pozdrawiam

Lord D4

  • Gość
Odp: Wymiana klocków hamulcowych
« Odpowiedź #1 dnia: 09-07-2008, 21:20:15 »
Nie mam pojęcia co się stało z DIY, ale pewien user opisał to wszystko nad wyraz dokładnie --> zacytuje więc w całości:

Cytat: MaŁy_RaDeK
Instrukcja dotyczy wymiany klocków hamulcowych w przednich kołach w Avensis model T22 z 2001 roku.

Niezbędne narzędzia:

- klucz do kół
- podnośnik
- klucz oczkowy 14
- szczotka druciana
- preparat do czyszczenia hamulców
- czysta szmatka
- smar miedziowy

Krok 1:

Pierwsza rzeczą, którą należy zrobić jest oczywiście odkręcenie koła.
Nie będę się nad tym rozwodził, bo chyba każdy to potrafi.


Krok 2:

Po odkręceniu koła mamy bezpośredni dostęp do zacisku hamulcowego...



Krok 3:

Aby zdjąć zacisk należy odkręcić dwie śruby 14.
Dla ułatwienia można skręcić koła (w tym przypadku w lewo, bo wymieniamy klocki w lewym kole).




Krok 4:

Po odkręceniu śrub ściągamy zacisk (tak jak pokazuje strzałka).




Krok 5:

Zacisk kładziemy tak, aby nam nie przeszkadzał (np. jak na zdjęciu).
Klocki trzymane są na swoich miejscach przez cztery blaszki (po dwie na klocek).
Na wszystkich elementach będzie na pewno sporo rdzy i pyłu z klocków.
Należy wyczyścić to szczotka druciana. Uwaga na gumowe osłonki prowadnic zacisku!




Krok 6:

Klocki wyciągamy uważając, aby nie uszkodzić blaszek.
Nie wymaga to większej siły.




Krok 7:

Klocek wyjmujemy razem z dwoma blaszkami.
Należy je dokładnie wyczyścić (szmatka + preparat do czyszczenia hamulców). Są dość delikatne!
Trzeba uważać żeby założyć je identycznie na nowy klocek.
Jeżeli blaszki są uszkodzone (pogięte, pęknięte lub skorodowane) trzeba je wymienić na nowe.
Należy zwrócić uwagę na klocek będący po wewnętrznej stronie tarczy.
Ma on dodatkowa blaszkę w rogu (nie ma jej na zdjęciu). Trzeba pamiętać, aby ja przełożyć w to samo miejsce na nowym klocku.





Krok 8:

Składanie wszystkiego wykonujemy w odwrotnej kolejności.
Przed założeniem klocków można delikatnie nasmarować smarem miedziowym blaszki, które trzymają klocki.
Przy okazji można przetrzeć tarcze hamulcowa czysta szmatka + preparat do czyszczenia hamulców.
Na powierzchni tarczy i klocków nie może być nawet śladu po smarze!
Chyba każdy się domyśla, co to może spowodować.

Przypominam o sprawdzeniu czy wszystko jest dokładnie skręcone i na swoim miejscu przed jazda...
Układ hamulcowy jest jednym z najważniejszych w samochodzie, wiec, jeśli nie jesteśmy pewni, że damy sobie rade z wymiana, to powinniśmy oddać samochód do serwisu.

Offline Perzan

  • Toyot Zmotoryzowany
  • ****
  • Wiadomości: 2637
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.perzan.com
Odp: Wymiana klocków hamulcowych
« Odpowiedź #2 dnia: 09-07-2008, 22:01:43 »
Proponuję jeszcze zaopatrzyć się w klucz płaski 17 jakby śruby nie chciały się wykręcić i obracały razem z kołkiem.
I mała uwaga, że wystarczy wykręcić tylko dolną, a zacisk podnieść do góry jak na zawiasie.
Świetna instrukcja. Wielkie brawa dla MaŁego_RaDka.
Pozdro.
*
*** Czytając forum często odnoszę wrażenie, że ludzie nie chcą aby im pomóc, choć wydaje się że pomocy potrzebują. ***
*
*
*** Try not. Do or do not. There is no try. ***
*

Offline Radex

  • Toyot Zmotoryzowany
  • ****
  • Wiadomości: 2611
  • Płeć: Mężczyzna
    • Widok - Modzelewscy
Odp: Wymiana klocków hamulcowych
« Odpowiedź #3 dnia: 10-07-2008, 09:25:55 »
maly dodatek .. zapewne trzeba bedzie cofnac tloczek w zacisku (nowe klocki sa szersze ;-) ) .. ze zbiorniczka plynu hamulcowego strzykawka zabierz troche plynu zeby w czasie wciskania tloczka nie zabrudzilo nic pod maska ... tloczek mozna wcisnac albo "zabka" poprzez deske (zeby nie uszkodzic )  albo dwoma kluczami plaskimi skrzyzowanymi, zapartymi o boki zacisku  <narka>

Lord D4

  • Gość
Odp: Wymiana klocków hamulcowych
« Odpowiedź #4 dnia: 10-07-2008, 11:43:56 »
Ja kupiłem w Norauto wyciskacz do tłoczków za chyba 11 zł  :cool:

matt28

  • Gość
Odp: Wymiana klocków hamulcowych
« Odpowiedź #5 dnia: 13-08-2008, 08:41:54 »
Witam

Czy w modelach T25 wymiana klockow  rozni sie moze od podanego opisu?
Chcialbym rowniez wymienic tarcze, czy orientujecie sie jakie pulapki moga na mnie czekac?

Pozdrawiam

odyseuszek

  • Gość
Odp: Wymiana klocków hamulcowych
« Odpowiedź #6 dnia: 13-08-2008, 13:32:49 »
Przy wymianie tarcz powinno się sprawdzić "bicie" piasty i potem tarczy z piastą - jest do tego specjalny miernik, bo jeśli nałożą się odchyłki to będziesz czuł bicie na kierownicy przy hamowaniu - ja jednak wymieniłem w corolce bez sprawdzania i po prawie 1000 km jest idealnie.
Pamiętaj też o dokładnym oczyszczeniu płaszczyzny styku tarczy z piastą i popsikaniu smarem miedziowym coby się nie zapiekło w miarę używania.
Konieczne też jest odtłuszczenie tarcz - są do tego specjalne preparaty.

matt28

  • Gość
Odp: Wymiana klocków hamulcowych
« Odpowiedź #7 dnia: 01-02-2009, 08:47:58 »
Jakos sobie poradzilem - zmienilem tarcze i klocki wczorajszego popoludnia. Tarcze BremTech, klocki Nipparts. Orginaly Bosch'a wytrzymaly 60 kkm.

smmc

  • Gość
Odp: Wymiana klocków hamulcowych
« Odpowiedź #8 dnia: 19-02-2011, 14:26:56 »
Czesc ...Czy ktos mi wytlumaczy gdzie sa obrazki z tego postu? Jestem kompletnym laikiem jesli chodzi o auta. Najlepiej jak zobacze co jest co zanim sie zabiore do roboty z wymiana klockow i tarcz. Bardzo bym prosil o przywrucenie zdjec do zycia.

Dzieki

smmc

  • Gość
Odp: Wymiana klocków hamulcowych
« Odpowiedź #9 dnia: 19-02-2011, 16:26:31 »
Jeszcze jedno pytanie... wiem ze z wymiana tylnych dyskow i klocow jest troszke wiecej zachodu. Czy ktos moglby mi wytlumaczyc co nalezy zrobic.Wiem tylko ze chodzi tam o cos z hamulcem recznym.

Robsajson

  • Gość
Odp: Wymiana klocków hamulcowych
« Odpowiedź #10 dnia: 19-02-2011, 16:52:15 »
Z tyłem chodzi o to ,że trzeba wypiąć linkę hamulca ręcznego.
Z wymianą klocków nie ma najmniejszego problemu.Jeśli nie chcesz się z tym bawić sam to wymiana u mechanika kosztuje ok 30zł.
Wystarczy poluzować zacisk hamulcowy(Odkręć górną śrubę na prowadnicy a dolną poluzuj i odchyl zacisk do zewnątrz) wyjąć stare klocki ,wsunąć tłoczek dociskowy(wcześniej musisz odkręcić korek od zbiorniczka wyrównawczego płynu hamulcowego),wsunąć nowe klocki i skręcić wszystko do kupy.
Mogą pojawić się dwa problemy.Jeden z odkręceniem śruby zacisku a drugi z wsunięciem tłoczka ale wszystko da się zrobić.


 

Beesafe.pl