Autor Wątek: zawór recyrkulacji spalin (EGR) ave d4d t25  (Przeczytany 27143 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Tomasz Runka

  • Gość
zawór recyrkulacji spalin (EGR) ave d4d t25
« dnia: 29-11-2004, 22:29:28 »
Witam wszystkich, jestem swiezy na forum :-) Mam AVE z D4D kombi z roku 2001 i pojawily mi sie jakies dziwne dzwieki z silnika (przebieg 70 kkm). Dzwiek w postaci dzwonienia (przypominajacy dzwonienie zaworow w 125p przy zbyt niskim oktanie - tak ja odbieram ten dzwiek) pojawia sie najglosniej w zakresie obrotow 1500-1700. Ponizej 1500 go nie slysze, natomiast powyzej 1800 slabnie i zanika kolo 2000. Zdecydowanie bardziej go slychac przy zimnym silniku, ale po osiagnieciu temp. pracy tez jest we wspomnianym zakresie obrotow. Stad moje pytanie, czy ktos spotkal sie z czyms takim? znajomy, ktory pracowal w ASO Toyoty mowil mi, ze o czyms takim w tych silnikach nie slyszal. Czytajac forum zauwazylem, ze oni o wielu rzeczach nie slyszeli, a wiadomo, ze nekajacych AVE usterek jest calkiem duzo.
Jezdze na mobilu 0W40 dla diesli, trzymam sie scisle terminow wymian oleju i innych plynow. Troche mnie to zaskoczylo, bo silnik z Japoni z osprzetem Denso, a tu cos takiego...
Prosze o pomoc lub ewentualne rady... :-)
« Ostatnia zmiana: 28-10-2010, 16:13:11 wysłana przez eddie »

TomekR

  • Gość
Odp: zawór recyrkulacji spalin ave d4d t25
« Odpowiedź #1 dnia: 01-12-2004, 10:02:29 »
Może powinieneś stanąc twarzą w twarz  :) z silnikiem i spróbowac określic miejsce z którego dźwięk pochodzi.
U mnie (przebieg podobny silnik 4A-FE) dziwne dźwięki dochodzą z alternatora. W ASO reglowali mi naciąg paska - ale na odczepnego, bo mówili, że "to są dźwięki alternacji"  :cwalbrush Pomogło oczywiście na 1 dzień.
Jak jest ciepło to zanika, a pojawia się późną jesienią i zimą. Już sie przyzwyczaiłem.
Tej zimy dźwięk się zmienił, ale ewidentnie jest związany z obciążeniem prądowym.
« Ostatnia zmiana: 06-03-2006, 18:42:14 wysłana przez janmor »

serwisSJ

  • Gość
Odp: zawór recyrkulacji spalin ave d4d t25
« Odpowiedź #2 dnia: 01-12-2004, 10:55:10 »
Hmmm... cos zle kombinujesz bo ON nie ma oktanów tylko cetany i tam takich zalezności raczej byc nie powinno (od paliwa). Proponuje zdecydowanie konkretniej opisac ten dzwięk bo narazie to nie jest sie w stanie nic napisac sensownego. pozdroqwienia
« Ostatnia zmiana: 06-03-2006, 18:42:34 wysłana przez janmor »

Tomasz Runka

  • Gość
Odp: zawór recyrkulacji spalin ave d4d t25
« Odpowiedź #3 dnia: 01-12-2004, 11:53:41 »
Dzieki za odzew :-) Dzwiek o ktorym pisze TomekR jest mi znany, tez go mam, wymienilem nawet pasek, dzwiek pozostal i jest zalezny od pogody, mam takie same obserwacje i zdazylem sie do tego przyzwyczaic.... Natomiast dzwiek o ktorym pisalem jest zupelnie inny, jest metaliczny o dosc duzej czestotliwosci, narasta z obciazeniem silnika....przypomina stukanie czegos metalicznego i pojawia sie najsilniej w zakresie 1500-1700 obrotow. Nie slysze go na biegu jalowym, przegazowujac silnik na postoju slysze go minimalnie, znacznie slabiej, co musi byc zwiazane z obciazeniem silnika.... W czasie jazdy, kiedy mam 1600 obrotow, slysze wyraznie te stuki, kiedy puszcze gaz zanika natychmiast.... pomyslalem, ze to moze uklad wtryskowy i przerazenie mnie ogarnelo. A czy slyszeliscie o regulacji zaworow w tym silniku, czy luz jest regulaowany hydraulicznie? Jestem raczej laikiem w tej dziedzinie, wiec przypuszczenia moje moga byc calkowiecie nietrafione. Chetnie przeczytam wszystkie uwagi :-) pozdrawiam

YOTA

  • Gość
Odp: zawór recyrkulacji spalin ave d4d t25
« Odpowiedź #4 dnia: 01-12-2004, 12:34:42 »
Sprawdź czy czasem nie poluzowała sie śruba na złączkach rury wydechowej.
 W moim AVE też tak było . Co sie nakombinowałem , a to wystarczyło podokrcac
 śruby i przestało  dzwonic.
« Ostatnia zmiana: 06-03-2006, 18:43:06 wysłana przez janmor »

luc

  • Gość
Odp: zawór recyrkulacji spalin ave d4d t25
« Odpowiedź #5 dnia: 02-12-2004, 12:23:38 »
Cytuj (zaznaczone)
Dzieki za odzew  Dzwiek o ktorym pisze TomekR jest mi znany, tez go mam, wymienilem nawet pasek, dzwiek pozostal i jest zalezny od pogody, mam takie same obserwacje i zdazylem sie do tego przyzwyczaic.... Natomiast dzwiek o ktorym pisalem jest zupelnie inny, jest metaliczny o dosc duzej czestotliwosci, narasta z obciazeniem silnika....przypomina stukanie czegos metalicznego i pojawia sie najsilniej w zakresie 1500-1700 obrotow. Nie slysze go na biegu jalowym, przegazowujac silnik na postoju slysze go minimalnie, znacznie slabiej, co musi byc zwiazane z obciazeniem silnika.... W czasie jazdy, kiedy mam 1600 obrotow, slysze wyraznie te stuki, kiedy puszcze gaz zanika natychmiast.... pomyslalem, ze to moze uklad wtryskowy i przerazenie mnie ogarnelo. A czy slyszeliscie o regulacji zaworow w tym silniku, czy luz jest regulaowany hydraulicznie? Jestem raczej laikiem w tej dziedzinie, wiec przypuszczenia moje moga byc calkowiecie nietrafione. Chetnie przeczytam wszystkie uwagi  pozdrawiam

Zgłoś to w ASO.
« Ostatnia zmiana: 06-03-2006, 18:43:16 wysłana przez janmor »

ZACHARY

  • Gość
Odp: zawór recyrkulacji spalin ave d4d t25
« Odpowiedź #6 dnia: 05-12-2004, 22:48:46 »
a to nie jest odgłos z turbiny? jeśli nie w ASO to znajdź zakład, który zajmuje się turbinami i niech oni połuchają! to może był problem.

jedno jest pewne, moim zdaniem powinieneś jak najszybciej właściwie zdiagnozowac problem bo dalsza jazda może zakoączyc sie poważną awarią. jeśli nie okaże sie, że to jakaś duperela.
« Ostatnia zmiana: 06-03-2006, 18:44:16 wysłana przez janmor »

Darecki AveD4-D2000r.

  • Gość
Odp: zawór recyrkulacji spalin ave d4d t25
« Odpowiedź #7 dnia: 22-12-2006, 17:46:41 »
U mnie też jest cos takiego przy przyspieszaniu - wyraźne dzwonienie zaworów po obciążeniem, np. podczas jazdy pod górę.
Ale mam inny, wiekszy problem - silnik d4d ave 2000r. Przy zapalaniu szarpie silnikiem wwiekszosci jeszcze znosnie. Ale czasem potrafi tak szarpnac jakby ktos we mnie tirem wjechal. Ja bym to okreslil tak jakby zaplon odbijal tlok w druga strone niz kreci rozrusznik (on tez w tym momencie dostaje po tylku bo czasem potrafi odbic i zazgrzytac i krecic w powietrzu).
Mechanik powiedzial ze poduszka pod silnikiem popekana (faktycznie popekala od tych szarpniec) wymienilem nie pomoglo, rozlozyl rece.
Wczesniej wymienialem juz kolo dwumasowe i sprzeglo, chalasowalo i piszczalo przy ruszaniu, myslalem ze rowniez powodowalo szarpanie jednak nie po wymianie piszczenie i chalas ustapily ale szarpanie przy zapalniu pozostalo.

Szarpniecia te nigdy nie wystepuja przy zimnym silniku przy porannym rozruchu.
Zaczynam myslec ze mam cos nie tak z zaplonem (tutaj odczuwam rowniez chalas zaworow jak w autosanie przy przyspieszaniu- chociaz z tym na innym watku to mowia ze ten typ tak ma).
Czy w tym silniku jest jakas regulacja zaplonu?

Co to moze byc? Pomocy jestem zdesperowany a Toyota przyprawia mnie o ubytki wlosow.

Pozdrawiam i prosze o pomoc
« Ostatnia zmiana: 05-01-2007, 13:12:04 wysłana przez ayrsen »

tomiboi

  • Gość
Odp: zawór recyrkulacji spalin ave d4d t25
« Odpowiedź #8 dnia: 04-02-2007, 19:00:15 »
Witam !     zolta lampka z silnikiem zapalajaca sie przy 2.5 tys serwis w lodzi po podlaczeniu pod komputer stwierdzil ze ze strony elektroniki jest ok kazali zostawic auto i przygotowac sie na koszty . uklad turbo cos nie tak tylko tyle powiedzieli .Postanowilem zabrac auto i poszukac ratunku u mechanikow .Okazalo sie ze jest rozregulowany zawor EGR i po 3 obratach srubka jest ok smiga jak ta lala Serwis w Lodzi !!!!! :cheesy:

arczic

  • Gość
Odp: zawór recyrkulacji spalin ave d4d t25
« Odpowiedź #9 dnia: 16-10-2008, 14:51:15 »
Witam
wczoraj moje autko przestalo jechac, problemem okazal sie zawor recyrkulacji spalin. czy ktos moze mial juz takie problemy?? w aso powiedzieli ze mozna go wyczyscic (500 zl) ale zalecaliby wymienic na nowe ( 1500 zl).  jakie moge byc przyczyny avwarii tego zaworu?? auto ma ponad 130kk przebiegu.

Offline aw

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 506
Odp: zawór recyrkulacji spalin ave d4d t25
« Odpowiedź #10 dnia: 16-10-2008, 17:35:15 »
chba ich pogięło z tymi cenami. normalne że się brudzi przecież tłuste spaliny cofa do przepustnicy. wykręć go sobie sam umyj w benzynie ekstarkcyjnej i tyle, żadna filozofia. chyba że ci silniczek krokowy sterujący zaworem szwankuje, ale to trzeba dokładnie sprawę rozeznać. pewnie typ z ASO przeczytał nr błędu z kompa i stwierdził że to zawór do wymiany. tak czy siak na początek wyczyść go, a jak sam nie potrafisz to zrób to u jakiegoś mechanika (napewno nie zapłacisz 500zł).
Avensis Verso d4d 2002
Hundai Elantra XD 2000

arczic

  • Gość
Odp: zawór recyrkulacji spalin ave d4d t25
« Odpowiedź #11 dnia: 16-10-2008, 23:22:22 »
ano na ich ceny nic sie nie poradzi... zawor jest juz wyczyszczony i autko smiga jak nowe :-)...  wogole w ASO powiedzieli ze dziwne ze tak pozno to sie stalo  :roll: . cene udalo mi sie zbic za czyszczenie, nie mialem czasu jezdzic po mechanikach poza tym potrzebowalem miec sprawne auto jak najszybciej. ale do samego konca upierali sie zeby wymienic zawor na nowy...

Offline Piotr Sas

  • Toyot Zmotoryzowany
  • ****
  • Wiadomości: 2769
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: zawór recyrkulacji spalin ave d4d t25
« Odpowiedź #12 dnia: 17-10-2008, 08:53:17 »
ano na ich ceny nic sie nie poradzi... zawor jest juz wyczyszczony i autko smiga jak nowe :-)...  wogole w ASO powiedzieli ze dziwne ze tak pozno to sie stalo  :roll: . cene udalo mi sie zbic za czyszczenie, nie mialem czasu jezdzic po mechanikach poza tym potrzebowalem miec sprawne auto jak najszybciej. ale do samego konca upierali sie zeby wymienic zawor na nowy...
Może trochę OT ale chodziło o zawór EGR?
Pozdrawiam
Obi

arczic

  • Gość
Odp: zawór recyrkulacji spalin ave d4d t25
« Odpowiedź #13 dnia: 17-10-2008, 10:31:59 »
chyba tak to sie nazywa.

Offline barte.k

  • Toyot Spamer
  • *****
  • Wiadomości: 3312
  • Płeć: Mężczyzna
    • Lotniczo!
Odp: zawór recyrkulacji spalin ave d4d t25
« Odpowiedź #14 dnia: 17-10-2008, 10:36:41 »
tak to sie nazywa.
jest jeszcze EGT i tu jest wskaźnik temperatury spalin.
Szerokości Kuba!

today tomorrow TOYOTA


 

Beesafe.pl