Autor Wątek: Skrzynia MM w Yaris II - wrażenia z jazdy  (Przeczytany 12064 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline KriSSo

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 465
  • Płeć: Mężczyzna
  • Samochód:: RAV4 HEV AWD-i
Skrzynia MM w Yaris II - wrażenia z jazdy
« dnia: 14-10-2008, 23:16:53 »
Czy jechaliście Yarisem ze skrzynią MM? Ja bym drugi raz nie kupił, absolutnie. Fatalnie to pracuje tak ogółem.

musiałem delikatnie zmodyfikować twój post Krisso aby pasował do nowo wydzielonego wątku
na przyszłość proszę o trzymanie się tematu wątku w którym piszesz
kafara1
« Ostatnia zmiana: 16-10-2008, 09:02:36 wysłana przez kafara1 »
Pozdrawiam,

Offline flyby

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 24
  • Płeć: Mężczyzna
Skrzynia MM w Yaris II - wrażenia z jazdy
« Odpowiedź #1 dnia: 15-10-2008, 07:54:41 »
Nie, nie jechałem, za wyjątkiem jazdy próbnej. Na czym ta fatalna praca polega? Zbyt wolno zmienia biegi? Obserwując forum od jkiegoś czasu zorientowałem się, że tylko Ty masz taką skrzynię. I nie wypowiadałeś się o niej zbyt negatywnie w wątku, który przeczytałem. To że wrzuca biegi niezbyt szybko, mi akurat nie przeszkadza. Podaj przyczyny TWojej obecnej opinii.
:(

Offline KriSSo

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 465
  • Płeć: Mężczyzna
  • Samochód:: RAV4 HEV AWD-i
Skrzynia MM w Yaris II - wrażenia z jazdy
« Odpowiedź #2 dnia: 15-10-2008, 09:28:54 »
Przyczyną negatywnej opinii jest denerwujący sposób zmiany biegów. Nie, nie chodzi o szybkość (choć również), a raczej o to, iż biegi w trybie auto zmieniane są w zupełnie innym momencie, niż bym chciał. Nie może być sytuacji, że przy 30 km/h, chcąc wyprzedzić auto, czy zjeżdżając szybciej z ronda, PO DODANIU GAZU, automat wrzuca mi III bieg. Ja po to mocniej przycisnąłem pedał gazu, by SZYBCIEJ z tego ronda zjechać, lub wyprzedzić auto, a nie po to, żeby mi wrzucił III. Z kolei nie może być tak, że przy każdym przyspieszaniu trzeba musiałbym wciskać gaz w podłogę, by zabezpieczyć się przed przedwczesną zmianą biegu na wyższy. Jedziesz w sznurku aut, np 45 km/h (wtedy auto jedzie na IV biegu, bo tak sobie zażyczył automat :) ), chcesz szybko zmienić pas na lewy, bo jest luka, można się wcisnąć i nie możesz tego zrobić, bo jak auto o pojemności 1.4 litra, może sprawnie przyspieszyć i zmienić pas, jadąc na IV biegu 45 km/h. Wiadomo, że musi wtedy redukować, ale chwilę wpierw pomyśleć, to znowu trwa, drażni a luka w tym czasie zniknęła.

Jest pewnym wyjściem z sytuacji jazda z włączony trybem ES. Wtedy PRZEDWCZESNA wkurzająca zmiana biegów nie ma miejsca, lecz z kolei na każdym biegu przeeeeeciąga niepotrzebnie po obrotach - za długo. Czyli znowu niedosyt.

Ostatnim rozwiązaniem jest przełączenie drążka w tryb sekwencyjny i odwalanie roboty samemu. Pytanie tylko .... Po co mi wtedy to MM?

Zatem i tak źle i tak też nie najlepiej.

Dałem parę razy przejechać się różnym osobom, wujkowi, koledze etc. i wszyscy zgodnie stwierdzili - "tak fatalnym automatem nigdy nie jechali". I dodają "za takie coś tyle pieniędzy?"
Dla mnie wniosek jest jeden. NIGDY więcej nie kupię tego typu skrzyni. Albo coś jest FULL automat, albo popierdółka typu MM - zwykłe sprzęgło i moduł sterujący.

P.S.1.
Dla odmiany, wczoraj polatałem trochę Golfem 2.0 TDI w DSG. Dosłownie kosmos, jak to wspaniale pracuje (skrzynia), zmienia, jedzie, byłem w siódmym niebie. Tak pracującej skrzyni, to w życiu nie widziałem. To jest mój 100% następny zakup. A MM w Yarisie? Ano, szkoda gadać.

P.S.2.
Skrzynia MM może mieć w pewnych warunkach uzasadnienie. Ktoś jest chory, nie w pełni sprawny i musi mieć automat, lub ktoś jeździ głównie w trasie. Wtedy jest wygodnie. Jeśli natomiast ktoś nie ma przymusu z uwagi na zdrowie, albo porusza się głównie w mieście, moja rada to : DAĆ sobie święty spokój z MM.

I jeszcze coś - producent podaje, że zużycie paliwa dla skrzyni MM jest takie samo, jak dla manuala. Nieprawda. Większość Yarisów II D-4D użytkowników będących na tym forum pali w mieście od 5,5 do 6,0 l/100km. Mój Yaris MM pali tyle w TRASIE !! a nie w mieście.
« Ostatnia zmiana: 15-10-2008, 09:46:21 wysłana przez KriSSo »
Pozdrawiam,

Offline Pasikonik

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 484
  • Płeć: Mężczyzna
Skrzynia MM w Yaris II - wrażenia z jazdy
« Odpowiedź #3 dnia: 15-10-2008, 18:59:16 »
A MM w Yarisie? Ano, szkoda gadać.
Gdzieś czytałem że w komputerze sterującym MM jest możliwość aktualizacji oprogramowania, i podobno ktoś już to robił w ASO.
Może zapytaj o taką usługę w ASO?
Masz jedno z pierwszych MM z dieslem, może od tego czasu poprawili software sterujący skrzynią.

Offline KriSSo

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 465
  • Płeć: Mężczyzna
  • Samochód:: RAV4 HEV AWD-i
Skrzynia MM w Yaris II - wrażenia z jazdy
« Odpowiedź #4 dnia: 15-10-2008, 23:08:14 »
Jedno z pierwszych? czerwiec 2007? Myślałem, że Y2 już co najmniej był rok na rynku.
Pozdrawiam,

Offline Pasikonik

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 484
  • Płeć: Mężczyzna
Skrzynia MM w Yaris II - wrażenia z jazdy
« Odpowiedź #5 dnia: 15-10-2008, 23:31:09 »
Produkcja Y2 w Europie ruszyła w listopadzie 2005 :)

Offline flyby

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 24
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Skrzynia MM w Yaris II - wrażenia z jazdy
« Odpowiedź #6 dnia: 16-10-2008, 11:30:55 »
Nie rozumiem czegoś. Jeżeli zjeżdżając z ronda masz 30km/h to na którym on jest biegu, że wrzuca trójkę przy gwałtownym wciśnięciu gazu? Na dwójce? A jadąc 40 na czwartym i dodając intensynie (ale nie "w podłogę") gazu, to - nie ma bata - będzie redukcja do trójki choćby ze względu na szukanie większej mocy, którą samochód osiągnie na niższym biegu i wyższych obrotach. Przecież na 4 biegu i przy 40 km/h to on chyba ledwo się "kręci". Miałem dotychczas trzy automaty różnych generacji produkcji niemieckiej, francuskiej i japońskiej, i zazwyczaj mocne dodanie gazu owocowało redukcją biegu. No, nie ma bata, jak mawiał Misiek Koterski w "Dniu Świra", w małym samochodzie miejskim, jakim przecież jest Yaris, nie można oczekiwać sportowych przełożeń w automacie. Zresztą - moim zdaniem - dynamiczna jazda i automat, to się nie równa.
Wydaje mi się że nie można porównywać silnika 2.0 ze 140 konikami na pokładzie, z silniczkami 1,4, czy 1,3, gdzie nie mamy nawet 100 koni. A o tej skrzyni DSG to faktycznie wiele dobrego słyszałem. Tylko mnie na nią nie stać.
O tej konkretnej skrzyni wypowiem się dopiero, jak nabędę samochód i czas jakiś pojeżdżę.

No, ale to faktycznie nie jest automat, to nasze MM...
« Ostatnia zmiana: 16-10-2008, 11:37:10 wysłana przez flyby »
:(

Offline Sober

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 1143
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Skrzynia MM w Yaris II - wrażenia z jazdy
« Odpowiedź #7 dnia: 16-10-2008, 11:39:07 »
KRISSO, ciesz się że masz dizla z tą skrzynią! W końcu tutaj wystarczy że skrzynia trzymałaby obroty >2000 (i powiedzmy >2500 w trybie sportowym) i nic więcej nie potrzeba. Niby proste, no chyba że nawet tego nie potrafili zaprogramować sensownie  <zalamka>

Wyobraź sobie jak taka skrzynia działała by przy silniku 1.0. To by dopiero była masakra, nie wyobrażam sobie jazdy czymś takim.
Seat Leon Cupra :D

Offline KriSSo

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 465
  • Płeć: Mężczyzna
  • Samochód:: RAV4 HEV AWD-i
Odp: Skrzynia MM w Yaris II - wrażenia z jazdy
« Odpowiedź #8 dnia: 16-10-2008, 22:18:00 »
Jeżeli zjeżdżając z ronda masz 30km/h to na którym on jest biegu, że wrzuca trójkę przy gwałtownym wciśnięciu gazu? Na dwójce?
No prawie. Stoisz sobie przed rondem i czekasz na wjazd. Wjeżdżasz spokojnie na I biegu, po chwili wrzuca II i jedziesz sobie 30 km/h. Teraz masz ochotę nieco przyspieszyć i zjechać, więc liczysz na to, że jeszcze przez chwilę na tej II zostanie, tym czasem dociskasz gaz mocniej (nie gwałtownie w podłogę) a on mi wrzuca III. Jak mnie to wnerwia. Po tym wrzuceniu III zwykle się wkurzam, więc dociskam jeszcze mocniej gaz, to mi zredukuje, ale pomyśl teraz, ile czasu tracisz na tych dwóch bezsensownych zmianach biegu, tym bardziej w sytuacji, gdy sama zmiana biegu jest bardzo wolna. Czyli, żeby uzyskać pożądany przeze mnie efekt, wystarczy jedna zmiana biegu i wszystko byłoby okej, a skrzynia wykonuje 3 operacje, zamiast jednej. Dlatego uważam, że jazda w trybie automat w mieście, w godzinach szczytu  jest nieporozumieniem. Wyjściem jest użycie ES, bo wtedy nie robi takich numerów. Natomiast w trybie ES przeciąga każdy bieg do wyższych obrotów i pali więcej. U mnie najczęściej kończy się to tym, że zasuwam po mieście w trybie manual, by nie dostać szału, a już tym bardziej gdy zależy mi na sprawnej jeździe, bo się nieco śpieszę. O 1:00 w nocy, na pustych drogach można w trybie auto jeździ się okej.

Cytuj (zaznaczone)
A jadąc 40 na czwartym i dodając intensywnie (ale nie "w podłogę") gazu, to - nie ma bata - będzie redukcja do trójki choćby ze względu na szukanie większej mocy, którą samochód osiągnie na niższym biegu i wyższych obrotach.
Zgadza się, po mocniejszym wdepnięciu gazu będzie redukcja do 3. Tylko, że pełny automat zrobi to piorunem, a tu znowu trwa za długo. Trzeba pamiętać, że MMT zmienia bieg z prędkością starszego Pana, który wolniutko, spokojnie, z emeryckim spokojem przesuwa lewarek patrząc przy tym, czy dobrze go prowadzi.

Cytuj (zaznaczone)
Przecież na 4 biegu i przy 40 km/h to on chyba ledwo się "kręci".
Zgadza się, jest wtedy jakieś 1400 rpm.

Cytuj (zaznaczone)
Miałem dotychczas trzy automaty różnych generacji produkcji niemieckiej, francuskiej i japońskiej, i zazwyczaj mocne dodanie gazu owocowało redukcją biegu.
Ja również do niedawna ujeżdżałem typowy automat. Mocne dodanie gazu owocowało zmianą biegu.

Cytuj (zaznaczone)
No, nie ma bata, jak mawiał Misiek Koterski w "Dniu Świra", w małym samochodzie miejskim, jakim przecież jest Yaris, nie można oczekiwać sportowych przełożeń w automacie.

Nie chodzi o sportowe przełożenia, lecz o czas zmiany biegu i moment, w którym to następuje. W zależności od warunków na drodze (pusta droga) nie mam zastrzeżeń. W sytuacji dużego ruchu i nagłych zmian kierunków i prędkości jazdy tryb automatyczny głupieje. A to wynika z faktu, że jest to typowa skrzynia manualna, zautomatyzowana, a nie typowy automat.

Cytuj (zaznaczone)
Zresztą - moim zdaniem - dynamiczna jazda i automat, to się nie równa.
Ależ wręcz przeciwnie. Naprawdę, proszę (o ile się trafi okazja) przejechać się DSG i zapewniam, że żaden kierowca w manualu nie ma szans jadąc takim samym samochodem.

Cytuj (zaznaczone)
Wydaje mi się że nie można porównywać silnika 2.0 ze 140 konikami na pokładzie, z silniczkami 1,4, czy 1,3, gdzie nie mamy nawet 100 koni.

Oceniamy skrzynię, a nie osiągi. Moc nie ma tu nic do tego.

Cytuj (zaznaczone)
A o tej skrzyni DSG to faktycznie wiele dobrego słyszałem.

Słyszeć to pikuś, po przejażdżce to dopiero szczęka opada.

Zresztą, mam tu fajny link. Testy porównania tej samej wersji auta, z tym samym silnikiem, mocą, momentem, które różnią się tylko tym, że jeden ma DSG, a drugi nie. Proszę sobie obejrzeć, co się dzieje - to tak odnośnie stwierdzenia, że automat i osiągi nie mogą iść w parze.

http://pl.youtube.com/watch?v=gmMNRQ1GJ3o

« Ostatnia zmiana: 16-10-2008, 22:25:25 wysłana przez KriSSo »
Pozdrawiam,

Offline flyby

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 24
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Skrzynia MM w Yaris II - wrażenia z jazdy
« Odpowiedź #9 dnia: 17-10-2008, 08:03:23 »
Film jest bardzo przeknujący :)
:(

Offline przemkuu

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 710
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Skrzynia MM w Yaris II - wrażenia z jazdy
« Odpowiedź #10 dnia: 17-10-2008, 10:01:55 »
Jezdziłem seatem leonem z DSG po warszawie i nie zrobił na mnie dobrego wrazenia.
Owszem biegi zmienia błyskawicznie ale zanim pomyśli też mija czas.
Zastrzezen nie miałem podczas jazdy w trybie sport.
Miłego dnia i miłych wrażen z jazdy!

Offline ravka

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 965
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Skrzynia MM w Yaris II - wrażenia z jazdy
« Odpowiedź #11 dnia: 17-10-2008, 10:46:49 »
Dla mnie DSG ma 2 wady :
1. trzeba za mnią dopłacić,
2. większa masa.
1. GT 86 Biała Perła
2. Żonowóz - Ave III 1.8

Offline maluch

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 348
  • Płeć: Mężczyzna
    • Praca
Odp: Skrzynia MM w Yaris II - wrażenia z jazdy
« Odpowiedź #12 dnia: 17-10-2008, 14:40:14 »
Nie wiem jak teraz, ale rok temu dopłata do auta, które brał ojciec - jedyne 12 tysięcy ;)
PS jeździłem, bardzo fajny automat. Jednak stanowczo zbyt drogi. Szkoda, że nie nagrywałem porównania, ale DSG jechało równiutko z autem, które miało zwykłą skrzynie.

Offline barte.k

  • Toyot Spamer
  • *****
  • Wiadomości: 3312
  • Płeć: Mężczyzna
    • Lotniczo!
Odp: Skrzynia MM w Yaris II - wrażenia z jazdy
« Odpowiedź #13 dnia: 17-10-2008, 15:21:07 »
mialem przyjemność kiedyś EOSem V6 z dsg, i szczerze - dawał rade, byłem zaskoczony jego pracą, zdecydowanie nas plus.
jednak w tej cenie to lepiej coś innego sobie dokupić..

ale to chyba temat o MM a nie DSG :]
Szerokości Kuba!

today tomorrow TOYOTA

Offline Pasikonik

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 484
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Skrzynia MM w Yaris II - wrażenia z jazdy
« Odpowiedź #14 dnia: 17-10-2008, 20:38:48 »
Automatyczne skrzynie biegów to w ogóle ciekawy temat.
O ile stosowany jest tylko jeden rodzaj manualnych skrzyń, to automatycznych aż cztery rodzaje (różniące się zasadą działania: planetarne (klasyczne), zautomatyzowane (np. MM), bezstopniowe (CVT) i dwusprzęgłowe (DSG)).

Pozwolę sobie nie zgodzić się że zautomatyzowane skrzynie z zasady są kiepskie, bo takie skrzynie stosowane przez BMW (SMG) uchodzą za jedne z najlepszych automatów - ale tam kierowca ma do wyboru całe mnóóóstwo kombinacji ustawień działania skrzyni (m.in. czas zmiany biegu delikatniej<->szybciej, każdy kierowca wybierze jakąś kombinację ustawień dla siebie), podobne skrzynie są też stosowane w Ferrari (Manetino). Ale to oczywiście zupełnie inny świat cenowy (mimo że zasada działania taka sama jak w MM).
Zacytuję tutaj odgrzebany stary AutoŚwiat na temat skrzyń zautomatyzowanych:
zalety: cena niższa niż tradycyjnego "automatu", mniejsze straty mocy.
wady: w popularnych autach działają fatalnie, szczególnie przy próbie dynamicznej jazdy miejskiej.


 

Beesafe.pl