Autor Wątek: Corolla problem z ciśnieniem oleju  (Przeczytany 7823 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

JAPONO

  • Gość
Corolla problem z ciśnieniem oleju
« dnia: 10-05-2009, 20:44:19 »
Witam szanownych forumowiczów i proszę o pomoc. W Corollce E9 z silnikem 1,3 wymieniłem olej i filtr oleju. Przez kilka dni było cacy lecz teraz gdy zapalę silnik to kontrolka ciśnienia gaśnie dopiero po 10-15 sekundach a z silnika słychać stukot korbowodów. Niewiem czego się czepić czy to wina pompy oleju czy zawieszony zawór przelewowy.

Offline PITMAR

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 103
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Corolla problem z ciśnieniem oleju
« Odpowiedź #1 dnia: 10-05-2009, 22:42:33 »
Jaki olej zalałeś ?
czasami tak bywa jak się zmieni olej z gęstego na rzadszy np. półsyntetycznego albo mineralnego na olej syntetyczny, to wtedy może wypukać silnik i ciśnienia nie trzyma

JAPONO

  • Gość
Odp: Corolla problem z ciśnieniem oleju
« Odpowiedź #2 dnia: 11-05-2009, 16:37:23 »
Olej zalałem mineralny zielony lotos bo poprzedni właściciel nie podał mi marki oleju to dla pewności wlałem mineralny.

michal123

  • Gość
Odp: Corolla problem z ciśnieniem oleju
« Odpowiedź #3 dnia: 11-05-2009, 21:10:11 »
Dobry olej polecam -do traktora , poloneza i malucha :) a nie do Japończyka-toyoty

Offline bis24

  • Toyot Spamer
  • *****
  • Wiadomości: 3841
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Corolla problem z ciśnieniem oleju
« Odpowiedź #4 dnia: 12-05-2009, 09:54:36 »
moim zdaniem to filtr oleju wprowadził takie zamieszanie.

JAPONO

  • Gość
Odp: Corolla problem z ciśnieniem oleju
« Odpowiedź #5 dnia: 12-05-2009, 17:43:06 »
Filtr wymieniłem na nowy, dwukrotnie i nic nie pomogło. Zastanawiam się czy nie jest  zaklejony "smok" lecz nie zdejmowałem miski olejowej. podejrzewam , że jest uszkodzony zawór przelewowy lecz nie wiem gdzie on się znajduje. Czy muszę zdejmować miskę?

Offline bis24

  • Toyot Spamer
  • *****
  • Wiadomości: 3841
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Corolla problem z ciśnieniem oleju
« Odpowiedź #6 dnia: 12-05-2009, 19:49:43 »
to oczywiste, że przy wymianie oleju zmienia się i filtr lecz może wyraziłem się dość ogólnie a chodzi o to, że Toyoty nie tolerują nie oryginalnych filtrów olejowych a jeśli już zamiennik to dobrej firmy.

JAPONO

  • Gość
Odp: Corolla problem z ciśnieniem oleju
« Odpowiedź #7 dnia: 15-05-2009, 16:51:32 »
Filrt jest polski filtronu czy to jest problemem???

Offline Bonzol

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 173
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Corolla problem z ciśnieniem oleju
« Odpowiedź #8 dnia: 25-05-2009, 22:50:32 »
Filtry Filtronu są lepsze niż niejeden filtr  koreański lub chiński z JC !
Ja polecam sprawdzenie ciśnienia oleju w magistrali ( miejsce gdzie jest wkręcony czujnik ciśnienia).
Często wymiana oleju na lepszy nie służy starszym autom.
Podaj jeszcze klasę i lepkość tego oleju, zobaczymy co to za jeden. Oleje mają swoje oznaczenia i należy je stosować. Nigdy nie operuj nazwami : ...jakiś tam zielony z Lotosu...    (powinno być np: 15W40 API CF - to przykład)
« Ostatnia zmiana: 25-05-2009, 22:56:34 wysłana przez Bonzol »
Bonzol. Lubię pupcię mojej Rolki !!!

Robsajson

  • Gość
Odp: Corolla problem z ciśnieniem oleju
« Odpowiedź #9 dnia: 25-05-2009, 23:35:08 »
Zielony w sensie:Etykieta była zielona czy butelka??

JAPONO

  • Gość
Odp: Corolla problem z ciśnieniem oleju
« Odpowiedź #10 dnia: 01-06-2009, 12:00:20 »
Napisałem mając na myśli Lotos mineralny 15W40 (API:SJ/CF). Przedstawię sprawe inaczej,po wymianie oleju i filtra w silniku dzieją się dziwne rzeczy. Po odpaleniu zimnego silnika np: po nocce słychać dość głośny stukot panewek na wale a kontrolka ciśnienia się świeci po około 5-10 sek silnik cichnie i kontrolka gaśnie. Biorąc to na chłopski rozum : cały olej ścieka do miski i magistrala i pompa są suche a ja niewiem dlaczego tak się porobiło i gdzie szukać usterki. Proszę szanownych kolegów o pomoc. :-(

Offline Perzan

  • Toyot Zmotoryzowany
  • ****
  • Wiadomości: 2637
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.perzan.com
Odp: Corolla problem z ciśnieniem oleju
« Odpowiedź #11 dnia: 01-06-2009, 12:46:32 »
Jeżeli przed wymianą było lepiej, to czepiłbym się na początek filtra.
Może kup w JC filtr Union albo Micron. (podobno ten drugi jeszcze lepszy)
Ja ostatnio na Micronie zaobserwowałem, że kontrolka gaśnie tak z 0,5-1s wcześniej. (po nocy)
Z tego co piszesz, masz to auto od niedawna. Możliwe, że silnik ma już swoje przejechane i prosi się o ratunek, a poprzednik zalał jakiegoś motodoktora czy innego syfa do oleju żeby było do sprzedania :(
To, że po nocy cały olej ścieka i magistrala jest pusta to jak najbardziej normalne. Przecież to nie jest hermetyczny układ :(
Jak wymiana filtra nie pomoże to sprawdź ciśnienie oleju, jak się zachowuje w całym zakresie obrotów. Jeżeli coś będzie nie halo, to trzeba by szukać po panewkach albo w zaworze nadmiarowym pompy ew. sama pompa.
Zasyfiony smok pompy też może być, a to niedobrze, ale to najmniejszy problem, bo to tylko zrzucić miskę i wyczyścić.
Generalnie tak na forum bez konkretnych działąń to możemy sobie pogdybać i próbować nakierować Cię na kolejne kroki diagnostyczne, ale jednoznaczny wyrok i tak można wydać dopiero po obmacaniu silnika.
Pozdro.
*
*** Czytając forum często odnoszę wrażenie, że ludzie nie chcą aby im pomóc, choć wydaje się że pomocy potrzebują. ***
*
*
*** Try not. Do or do not. There is no try. ***
*

JAPONO

  • Gość
Odp: Corolla problem z ciśnieniem oleju
« Odpowiedź #12 dnia: 01-06-2009, 15:45:06 »
Na i tu jest pies pogrzebany bo nie wiem jak się dobrać do zaworu nadmiarowego pompy nigdy takiego silnika nie dłubałem a do zdejmowania miski to mam opory bo wiem czym to pachnie, tymbardziej że niemam kanału i trzeba to zrobić z lewarka . Na szafie jest przejechane 214 tyś km ale w licznik to lepiej niewierzyć . Z tego co tu czytam to widzę że jednak bez zdjęcia michy  nieda się nic stwierdzić i trochę mnie to załamało. Mam pytanko gdzie dokładnie znajduje się zawór przelewowy w silniku 2E wiem że w niektórych silnikach jest dostęp do tego z zewnątrz np:opel rekord,omega itp i nietrzeba zdejmować miski  :|


 

Beesafe.pl