Autor Wątek: whacz przedni Avensis 2001 kombi  (Przeczytany 2018 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

TomRun

  • Gość
whacz przedni Avensis 2001 kombi
« dnia: 11-05-2009, 15:34:25 »
Witam wszystkich,
Przeszukałem (może niedokładnie) archiwum i nie znalazłem interesującej mnie informacji. Na badaniu technicznym diagnosta zwrócił mi uwagę na pęknięcia (bardzo drobne - mikro) gum wahacza, w miejscu mocowania do podłogi auta. Zalecił ich wymianę. Mam w związku z tym pytanie, czy można wymienić same gumy, czy elementy metalowo-gumowe (jestem laikiem w tej dziedzinie), czy tez trzeba wymienić cały wahacz? Przypuszczam, że koszt wahacza jest bardzo wysoki i chciałbym go uniknąć jeśli to możliwe. Zadnych luzów nie było, ale przy ruszaniu i zmianie biegów (zmianie obciążenia) mam wrażenie, że z tego miejsca pochodzą jakieś delikatne odgłosy, na dziurach nic nie słychać, tylko przy ruszaniu, zmianie biegów, czasami jak się samochód wolno toczy, to również przy hamowaniu coś słychać.
Pozdrawiam i czekam na jakieś informacje.
Samochod jak w tytule posta Avensis kombi 2001

przemo2.0td

  • Gość
Odp: whacz przedni Avensis 2001 kombi
« Odpowiedź #1 dnia: 11-05-2009, 21:01:24 »
"zwrócił mi uwagę na pęknięcia (bardzo drobne - mikro) gum wahacza" -> znaczy luzu nie było tak?
Jeśli nie ma luzu na simerbloku to go nie ruszaj jak coś jest dobre to się nie dotyka.
Ujmę to jeszcze inaczej: włożysz tam jakiś gówniany zamiennik  <zalamka> który wytrzyma 20 kkm i się rozleci a to co tam siedzi jeszcze z 5 lat będzie miało te "mikro pęknięcia" i nadal luzu nie będzie.
Zadanie diagnosty ma polegać na stwierdzeniu czy jest luz( guma ro zwulkanizowana lub wybita i całkiem oddzielona od elementu metalowego) a nie wymyślaniu teorii o mikropęknięciach.
Pozdrawiam.


TomRun

  • Gość
Odp: whacz przedni Avensis 2001 kombi
« Odpowiedź #2 dnia: 12-05-2009, 18:29:13 »