Autor Wątek: Co za paliwo? Problemy z silnikiem  (Przeczytany 2576 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

arorx

  • Gość
Co za paliwo? Problemy z silnikiem
« dnia: 04-10-2009, 13:07:38 »
Czesc! postanowilem sie podzielic miomi niezbyt milymi wspomnieniami z ostatniej podrózy. Jechalem swoia ave t22 D4D z UK do Polski jakies 2100km. O samochód zawsze dbam az do przesady, oryginalne filtry, dobry olej, najlepsze paliwo etc... To ostatnie o malo nie doprowadzilo mnie do zawalu. Otóz jezdze na paliwie BPUltimate. W niemchech stacje BP wykupil ARAL i pod swoim logo sprzedaje ów ultimate. Kiedy jechalem do polski tankowalem owo paliwko i autko sunelo az milo. Zauwazylem tylko jakby rwanie silnika po dodaniu gazu ale ze paliwa bylo juz malo uznalem ze trzeba dolac. W polsce zalalem juz na pierwszej lepszej stacji (byl to statoil) i wszystko ustapilo. U nas jezdzilem na BP i wszystko ok. W drodze powrotnej do UK zalalem moja ave do pelna na stacji ARAL w niemczech, paliwem super diesel ultimate. Nie ujechalem kilkunastu kilometrów i sie zaczelo... Po dodaniu gazu silnik jakby sie dusil, przerywal, zero przyspieszenia, spalanie 10-15l/100, myslalem ze poprostu sie rozleci. Bylem juz dobre 700 km od domu. Mysle ja pi... co jest grane? Po kilkudziesieciu km moim oczom ukazala sie kontrolka silnika, zjechalem na parking i wylaczylem silnik. Po zapaleniu kontrolka nie swiecila ale po przejechaniu kilku kilometrów zapalala sie na nowo... Pomyslalem turbina, wtryski lub pompa ale dlaczego wlasnie teraz? Tak jechalem przez jakies 600km (z predkoscia 100km/h na przerywajacym silniku) az do nastepnego tankowania. Zatankowalem juz zwyczajnej ropy. Po jakichs 100 km szarpania wszystko jak reka odjal, kontrolka sie nie zapalala, silnik normalnie pali, auto przyspiesza wydaje sie byc w porzadku.
Tu pytanie do tych co sie lepiej znaja: czy ktos ma pomysl co to moglo byc? co moglo ucierpiec podczas takiej jazdy? czy wysoko cetanowy diesel moze spalac sie stukowo?  <palacz>
Jesli ktos moze cos doradzic to komentarze mile widziane.
Nie tankujcie swoich TOYOT na Aralu w niemczech :grin:

arorx

  • Gość
Odp: Co za paliwo? Problemy z silnikiem
« Odpowiedź #1 dnia: 05-11-2009, 19:58:23 »
Witam ponownie. Chyba czas odpowiedizial na moje pytanie powyzej... Wlasnie zauwazylem ze moja ave muli na 3300obr. i z wielkim trudem przekracza lub wcale. Wnioskujac z postów które czytalem podejrzewam zawory SCV  :embarassed:  Mam pytanko: czy ktos wie gdzie mozna w miare tanio dostac owe SCV (ile ich tam jest?) i czy warto samemu przy tym grzebac?
Czy jest jakis sposób zeby zdiagnozowac czy to padajace turbo czy zawory SCV?
Z góry dzieki za pomocne komentarze

Offline jozef01

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 424
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Co za paliwo? Problemy z silnikiem
« Odpowiedź #2 dnia: 08-11-2009, 12:30:40 »
A może na początek zafundujesz swojej Avce jakąś kuracją chemią? Np. STP. Potrafi to przynieść naprawdę spektakularne efekty przy przycinających się zaworach SCV.
Do systemu Denso wchodzą 2 sztuki. Dostaniesz np. na Allegro
http://allegro.pl/item799877496_zawory_scv_toyota_nissan_096710_0052_62_denso.html
Ave'00- 2,0 D4D Sol  

arorx

  • Gość
Odp: Co za paliwo? Problemy z silnikiem
« Odpowiedź #3 dnia: 08-11-2009, 14:30:59 »
Juz znalazlem, dzieki. Musze przyznac ze nie podoba mi sie ich cena :embarassed:, wiec postaram sie wyczyscic te stare. Wybadalem gdzie one sa i mam kilka pytan, czy podczas ich wyciagania mozna cos spartolic? czy pompa sie nie zapowietrzy etc. Z tego co wiem to takich rzeczy jak pompa wtryskowa lepiej lap nie pchac jak sie na tym nie zna... Ale tak czy inaczej zanim zaczne cos kombinowac lepiej pojade na diagnostyke. Glupio by wywalac tyle kasy nie majac pewnosci  <zalamka>
Apropos chemii to juz próbowalem i nic nie dalo.

casper-pl

  • Gość
Odp: Co za paliwo? Problemy z silnikiem
« Odpowiedź #4 dnia: 15-11-2009, 14:59:08 »
Jesli chodzi o mulenie przy 3300obr to mialem praktycznie cos takiego samego.
wiesz co zrobilem? wymienilem filtr paliwa i jak reka odjal :)
a co do paliwa na bp, to ojciec mojego kolegi tankowal tylko rope na bp i po jakims
dluzszym, badz krotszym czasie (juz nie pamietam) padla mu turbinka.
Co sie okazalo, byla to wina paliwa. Wiec ja osobiscie nie polecalbym ropy z bp :)
Mi najmniej ave pali na orlenowskiej vervie i tylko tam tankuje :) a nogi wcale lekkiej nie mam ;))

arorx

  • Gość
Odp: Co za paliwo? Problemy z silnikiem
« Odpowiedź #5 dnia: 17-11-2009, 20:05:10 »
Tak sie sklada ze problem rozwiazalem bardzo szybko... Przed pojechaniem na diagnostyke komputerowa wymienilem profilaktycznie filtr paliwa. Jak sie okazalo, problemy sie skonczyly <zalamka>. Musialo mi pociagnac jakies smieci z baku bo, przejechalem niecaly tysiac km na poprzednim. 
Ale ulga! Jedyne czego warto unikac to jezdzenie na rezerwie, czy wyjezdzania paliwa do minimum.


 

Beesafe.pl