Toyota rozwija nowe technologie bezpieczeństwa
Toyota Motor Corporation (TMC) zamierza jeszcze intensywniej promować rozwój nowych technologii bezpieczeństwa. Będzie instalować do swoich pojazdów nowy system VDIM (Vehicle Dynamics Integrated Management) aktywnego kierowania i stworzyła nową dwukomorową poduszkępowietrzną, której konstrukcja ma za zadanie zminimalizowania siły uderzenia podczas napełniania gazem. Technologie te będą oferowane w nowych modelach marki Lexus w Japonii już w lecie tego roku.
VDIM pierwszej generacji zintegrowany był z systemami VSC (Vehicle Stability Control), ABS (Anti-lock Brake System), TRC (Traction Control) oraz systemem elektronicznego wspomagania kierowania. Poprzez stałą kontrolędziałań kierowcy, warunków w aucie oraz na drodze wykorzystywał zintegrowane systemy wspomagania auta tak, by można było ustabilizować je zanim przekroczy ono barieręswoich możliwości. VDIM miał swój debiut w lipcu 2004 r. w Toyocie Crown Majesta. Nowy system posiada dodatkowo aktywne systemy kontroli układu kierowniczego, które zapewniają optymalną kontrolęprzednich kół dzięki systemowi VGRS (Variable Gear Ratio Steering). Jego technologia pozwala na elastyczną kontrolęreakcji układu kierowniczego. W wyniku zastosowania tego systemu podczas ruszania i hamowania na śliskiej nawierzchni, gdy lewe i prawe koło mają różną przyczepność, system VDIM zapobiega zmianie toru jazdy auta poprzez zastosowanie optymalnej kontroli poziomu skręcenia przednich kół, hamulca, silnika oraz reakcji układu. Dzięki temu poziom bezpieczeństwa zwiększa się, łatwiej można kontrolować auto w trudnych warunkach, poprawiają sięteż jego osiągi.
By zapewnić większy poziom bezpieczeństwa pasażerów w przednim rzędzie siedzeń, TMC rozwinęła technologie dwukomorowej poduszki powietrznej. Dwukomorowa poduszka powietrzna stworzona przez TMC (SRS Twin-chamber Airbag) posiada zaawansowany kształt i jest oparta na koncepcji omni-support. Zaprojektowana z myślą o pasażerach pierwszego rzędu siedzeń dwukomorowa poduszka powietrzna podczas eksplozji imploduje w centralnej części poduszki tak, aby zmniejszyć siłęuderzenia, jaka powstaje pomiędzy pasażerem a poduszką. W wyniku tego w przeciwieństwie do poduszek powietrznych dostępnych na rynku, które zbudowane są z jednej komory, nowa dwukomorowa poduszka powietrzna zmniejsza siłęuderzenia, a co z tym idzie ilość obrażeń, jakie odnoszą pasażerowie podczas wypadków drogowych.