Autor Wątek: Instalka LPG do 2,4 VVT-i  (Przeczytany 26505 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

brachu

  • Gość
Instalka LPG do 2,4 VVT-i
« dnia: 31-12-2009, 11:52:39 »
Witka,

dylemat straszny, bo za kilka dni auto będzie do wzięcia, a ja bije się z myślami czy nie zniszczę silnika. Instalacja oczywiście z lubryfikacją, ale czy mimo wszystko nie zrobię Camie krzywdy ? Toyota wycofała się z instalacji gazu więc u dealera nie uzyskałem odpowiedzi. Silnik posiada szklanki, które są drogie (+/- 80zł szt w ASO), a przy zasilaniu gazem należy wykonywać zdecydowanie częściej regulację luzów zaworowych co może wiązać się z ich częścią do wymiany i sporymi kosztami. Nawet jeśli zdecyduje się na instalację przypuszczam zbankrutuje na wymianie popychaczy (szklanek) jeśli szybko będą się wypalać zawory ?

Dla jego ochrony silnika ustawiłbym na pewno automatyczne przejście na zasilanie benzyną po przekroczeniu obrotów, przy których włącza się zmienna faza rozrządu...

Pozdrawiam i przy okazji szczęśliwego Nowego roku dla wszystkich!
brachu

Offline tabak

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 975
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Instalka LPG do 2,4 VVT-i
« Odpowiedź #1 dnia: 31-12-2009, 12:08:57 »
jeżeli masz tyle dylematów i wątpliwości i już sobie policzyłeś te szklanki co kilka tysięcy to ja bym olał zakładanie instalki. Najlepiej jakbyś znalazł jakiegoś z głową gazownika i z nim porozmawial o swoich wątpliwościach. Również słyszałem, że vvti nie lubi LPG, ale tylko słyszałem......Gdzieś na forum był przypadek bodajże w avenisie verso, instalka założona w aso i po 90tyś km niedało się już wyregulować zaworów (to chyba oznacza zniszczoną głowicę). Wpisz w szukajkę "vvti gaz", troche tego wyskakuje, poczytaj, zadaj pytania.....
1MZ - FE ......hehe, po co mi car audio???

Offline marcin

  • Moderator
  • Toyot Spamer
  • ******
  • Wiadomości: 8180
  • Płeć: Mężczyzna
    • 3vz.pl
Odp: Instalka LPG do 2,4 VVT-i
« Odpowiedź #2 dnia: 31-12-2009, 13:06:22 »
Nie panikuj, to przede wszystkim.

Gaz ma być po prostu dobrze założoną, wysokiej jakości, i dobrze wystrojoną, instalacją.
I nie może go być za mało (!), wystarczy popatrzyć na EGT, tylko weź znajdź gazownika, który stroi gazownię z zegarem EGT w warunkach bojowych  <diabel>

Z tego, co piszesz, to dla ochrony silnika powinieneś ustawić przejście na benzynę przy 2000 RPM. To nie V-TEC, tylko VVTi. Poczytaj najpierw o zasadzie działania, a potem pisz.

Ile km robisz rocznie ? Jakbym robił 30kkm, to moje auto nie widziałoby gazu ( a spala między 8 a 20 benzyny ).

Najpierw to sobie przelicz, bo rozśmieszają mnie ludzie, którzy zakładają gaz do auta, palącego 10 Pb, robiąc przy tym 10-15kkm rocznie.

Wychodzę z założenia, że jak jest na konia, to ma być i na owies. Jak chcesz wywalić 30-40kzł na auto, i zastanawiasz się nad tak prozaiczną kwestią, jak paliwo, na którym auto będzie jeździć, to uważam, że powinieneś sobie kupić III albo IV generację, za 5-15kzł, a resztę przeznaczyć na kilkuletnie tankowanie ( nawet gazu ).

pzdr

3VZ.pl



brachu

  • Gość
Odp: Instalka LPG do 2,4 VVT-i
« Odpowiedź #3 dnia: 31-12-2009, 13:43:25 »
tabak, nie mam wątpliwości, gaz albo diesel - nie chcę połowy pensji wydać na paliwo. Gdybym do tej pory nie jeździł na gazie nie mógłbym pozwolić sobie na oszczędności i zakup Camy. Cama V niestety nie występuje z silnikami wysokoprężnymi więc najwyżej odpadnie w przedbiegach czego na razie usilnie nie chcę dopuścić do myśli... ;/

marcinm, to Twoje realia, moje są inne... Składy mieszanki, EGT, zasada działania VVT-i to wszystko jest mi doskonale znane. Na gazie poruszam się już 7 lat i nie zamierzam trzeźwieć wraz z nowym pojazdem :laugh: A, no i nie panikuje ;-)

brachu

Offline dziadek_tadeusz

  • Toyot Spamer
  • *****
  • Wiadomości: 3996
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Instalka LPG do 2,4 VVT-i
« Odpowiedź #4 dnia: 31-12-2009, 13:49:49 »
Kup V6 przed FL ze "starym" 1MZ i gaz nie będzie aż tak dla tego silnika straszny :-)
A, że Camry nie ma z dislem to + <diabel>

Offline tabak

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 975
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Instalka LPG do 2,4 VVT-i
« Odpowiedź #5 dnia: 31-12-2009, 14:47:38 »
no właśnie, w V gen Camry, V6 jest chyba bez vvti, ja bym wybrał ten silnik i go zagazował....no chyba, że już wybrałeś.....

Ja wiem, że za kilka lat będę miał podobny dylemat, coraz nowsze silniki ponoć coraz gorzej znoszą gaz...a dizla never.....



PozDRo
1MZ - FE ......hehe, po co mi car audio???

Offline michalck81

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 227
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Instalka LPG do 2,4 VVT-i
« Odpowiedź #6 dnia: 31-12-2009, 15:00:52 »
Popieram wypowiedź marcinm, bez urazy brachu ale kupując auto każdy powinien rozważyć czy stać go będzie na jego utrzymanie, a jeśli kogoś stać na auto za 30-40 tys. to już wg mnie stać go na jego tankowanie Pb. Mnie na takie auto nie stać więc się bujam III gen w LPG. Chciałbym kiedyś móc kupić Camry V i mieć na takowanie Pb, żeby nie kombinować z gazem. Ale póki co zostają mi starsze auta i LPG, które im specjalnie nie szkodzi. Poza tym w przedziale cenowym w jakim szukasz auta z powodzeniem powinieneś znaleźć sensownego diesla (Honda Accord, Mazda 6, Toyota Avensis itp.). Sory ale lepiej zrobić małe OT, żeby ci oszczędzić kłopotów, a spojrzenie ludzi z zewnątrz czasem potrafi odświeżyć głowę.

Offline marakus

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 76
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Instalka LPG do 2,4 VVT-i
« Odpowiedź #7 dnia: 31-12-2009, 16:11:26 »
Ja śmigałem 626r94 na LPG i koszt 100km wahał się w okolicach 20-22zł, teraz mam Camry z 2,4L i też zastanawiałem się nad LPG. Nie rozważam LPG tylko w kwestii oszczędności na paliwie, bo ta jest niewątpliwa. Instalacja w maździe kosztowała mnie 3800, ale zwróciła się w 1,5 roku i dzięki temu że była bardzo dobrze założona nie zaszkodziła silnikowi (przejechałem 70kkm, więc może jeszcze zbyt mało). Do Camry na razie nie zakładam gazu. Nie spala jakoś koszmarnie dużo, ale wolałbym żeby nic się nie stało silnikowi, z drugiej strony sporo jest tych Camrówek na allegro z gazem, więc może jednak jest OK. Podsumowując jeśli stwierdzę, że robię większe przebiegi i paliwo kosztuje mnie za dużo, pójdzie pod gaz i nie będę się zastanawiał nad tym co będzie z silnikiem za 100tys.km - coś się będzie działo to trudno, to tylko sprzęt. Podoba mi się to auto i lubię nim jeździć, ale ma mi służyć, a nie wyciągać ostatni grosz, nie zamierzam pracować na auto. Gaz do Camry zwróci się po roku, to raczej szybko zważywszy, że teraz instalacja kosztuje jakieś 2800-2900zł, a dobrze założona będzie pracować bez zauważalnej straty osiągów.
Camry 2.4L '02, Yaris 1,5L '18

Offline tabak

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 975
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Instalka LPG do 2,4 VVT-i
« Odpowiedź #8 dnia: 31-12-2009, 16:18:45 »
marakus, dobre podejście do sprawy.....
1MZ - FE ......hehe, po co mi car audio???

brachu

  • Gość
Odp: Instalka LPG do 2,4 VVT-i
« Odpowiedź #9 dnia: 31-12-2009, 16:38:40 »
michalck81, troszkę za bardzo drążysz. Dla mnie sprawa jest banalna - jeśli auto pochłania większe niż założone przeze mnie koszty utrzymania - zostaje przy obecnym lub wybiorę inne auto, choć serce wybrałoby Camry, która miałaby zostać już na dłuuugo... Finanse i kwestie decyzyjne pozostaw mnie (bez urazy).
« Ostatnia zmiana: 31-12-2009, 16:42:49 wysłana przez brachu »

Offline michalck81

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 227
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Instalka LPG do 2,4 VVT-i
« Odpowiedź #10 dnia: 31-12-2009, 16:47:37 »
jeśli auto pochłania większe niż założone przeze mnie koszty utrzymania - zostaje przy obecnym lub wybiorę inne auto
Dokładnie to miałem na myśli.

owca

  • Gość
Odp: Instalka LPG do 2,4 VVT-i
« Odpowiedź #11 dnia: 31-12-2009, 17:38:24 »
To ja moze dorzuce moją opinie, poniewaz do niedawna mialem podobny dylemat.

Jezdzilem solarą 2.2 z naprawde fajnie zalozonym gazem (gdzies jest opis w moim starym watku "solara ma i ja", ale po 30 tys na gazie jednak wyraznie juz odczuwalem roznice w pracy pomiedzy pb, a lpg - jednak jak liczylem spalanie nadal oplacalne bylo dla mnie jezdzenie na gazie (w korkach ok 15l lpg / srednio 13 l).

Obecnie zmienilem samochod na solare 3.3 z vvti z na chwile obecna 60tys przebiegu, ktora wg wszystkich panów z allegro powinna mi palic 9-11 po miescie, ale za cholere spalic tyle nie chce. Po miescie np dzis mialem 13,2 l, normalnie w korkach porannych mieszcze sie w 16, po trasie 90-120 mam 7,5-9 l/100km. Tankuje obecnie po 4,14 -i od Sierpnia zrobilem solarką juz ponad 10tys (mieszcze się w 35 tys km rocznie).

Zona jak uslyszala ile samochod pali w porownaniu ze starym i w zwiazku z tym, ze zarobki wcale mi sie nie zmienily znaczaco - rozwiazanie wydawalo sie tylko jedno: lpg do vvti. Zaczalem drazyc w sieci temat, pytac sie ludzi, znajomych i nieznajomych, no i jednak nie jest to tak rozowo jak by sie wydawalo. Chyba najbardziej znany temat w sieci to wymiana silnika w nowej corolli verso z zalozonym w aso lpg - diagnoza totalnie powypalane gniazda i cos tam jeszcze. Myslalalem, ze to jeden przypadek, jednak czytajac i czytajac coraz bardziej balem sie zaryzykowac zalozenie. Dalem sobie pare tygodni jazdy probnej na pb i przeliczylem koszty. Pomimo, ze miesiecznie wydaje cos kolo 1tys (+- pare stów) na paliwo to jednak nie zdecydowalem sie na lpg. VVTI to jednak nie jest silnik w ktorym da sie bawic gazem i jest zbyt duze ryzko :( Tak naprawde bedziesz jezdzil  na "minie" - wypala sie gniazda, czy nie wypala.

Kupujesz silniczek 2.4, ktory nie pali jakos oszalamiajaco duzo. Twoj wybor, chetnie bym posluchal pozniej opowiesci jak to sie sprawuje - tylko takich szczerych i potwierdzonych jakimis skanami, zdjeciami.

Co do lpg w autkach za 40-50 tys- moje zdanie to, co z tego ze mnie stac na takie auto - dlaczego mam przeplacac za wache - kazdy kombinuje jak moze, taka rzeczywistosc. Wielokrotnie widzialem jak podjezdzaly jakies malolaty sl amg, subaru, amerykanskimi wynalazkami i tankowali full bak ale brali wszystko na fakture, ja nie moge brac na fakture wiec oszczedze inaczej :| takie zycie.

Podsumowujac: zakladanie lpg do vvti jest ryzykowne, samochod nie pali na tyle duzo, zeby go tym karac - moze rozwaz jednak inny samochod bardziej oszczedny - bo pozniej nagle sie okaze ze camry bedzie cie bardziej denerwowala niz sprawiala frajde. A co do camry z lpg z allegro - co z tego ze jest ich sporo - a zajrzales chociaz jednej w silnik i zobaczyles w jakim prawdziwym stanie jest ??

Offline marakus

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 76
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Instalka LPG do 2,4 VVT-i
« Odpowiedź #12 dnia: 31-12-2009, 18:39:48 »
Owca masz rację co do tych vvti z alegro z gazem - zauważyłem wręcz, że większość ma instalki na gwarancji, a nie wierzę by ktoś wydawał niemal 3kzł by auto za chwilę sprzedać, bo to zawsze stracona kasa. Możliwe więc, że pojawiły się problemy po 6-8 miesiącach, bo tak to zwykle wygląda i auto trzeba szybko wypchać do ludzi, zanim auto stanie zupełnie.
Camry 2.4L '02, Yaris 1,5L '18

Offline tjedral

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 792
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Instalka LPG do 2,4 VVT-i
« Odpowiedź #13 dnia: 01-01-2010, 00:45:23 »
W&J Wisniewski w Mosciskach k/Wawy piszą na swojej stronie, ze europenizuja camry, instaluja też zasilanie LPG, moze zadzwoń i dowiesz sie czegos, co pomoże Ci podjąc decyzję.
Pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: 01-01-2010, 00:48:43 wysłana przez tjedral »
Toyota Camry Wagon Custom V6, 3.0, MT
Toyota Camry Sedan V6 GX , 3.0, AT

Offline marcin

  • Moderator
  • Toyot Spamer
  • ******
  • Wiadomości: 8180
  • Płeć: Mężczyzna
    • 3vz.pl
Odp: Instalka LPG do 2,4 VVT-i
« Odpowiedź #14 dnia: 01-01-2010, 03:45:08 »
Ktoś to musi przecież testować, nie odradzajcie koledze tak bardzo, bo skąd weźmiemy wiedzę ? :D

Gdybym miał teraz takie VVTi do testów, to zagazowałbym, i obserwował, co, i jak się będzie działo. Przy moich przebiegach i stylu jazdy dość szybko wyszłoby co, i jak.

Brachu, bez obrazy, ale raz piszesz, że wiesz, jak działa VVTi w Toyotach, a dwa posty wcześniej wypisujesz farmazony o przełączaniu na Pb, kiedy VVTi wchodzi do gry, żeby oszczędzać silnik. To wiesz, w końcu, czym się różni VVTi od V-Tec'a ?

Kup sobie Diesla i będziesz miał problem z głowy, jeśli chodzi Ci tylko o koszty utrzymania auta, to ON będzie najsensowniejszym wyborem. Benzynowe silniki są na wymarciu, niedługo będą nimi jeździć jedynie pasjonaci, i ci, których od klekotu głowa boli.

Jak dla mnie dyskusja jest bezprzedmiotowa, jak ktoś będzie chciał założyć LPG, to i tak go założy.

Camry z gazem "z allegro" polecałbym najpierw dogłębnie sprawdzić, jak pisze Owca ( ciekawe, który sprzedawca pozwoli mierzyć luzy zaworowe przed kupnem  <diabel> ), a potem wysnuwać dopiero pochopne wnioski, że "skoro są na allegro i mają instalki na gwarancji, to jest dobrze".

Wracając jeszcze do EGT i innych przyjemności, to gaz wcale nie spala się tak gorąco, jak piszą wszyscy przeciwnicy instalek. Na Pb udało mi się osiągnąć 760, a na LPG 800 stopni. A przy WOT na żadnym paliwie nie wychodzę powyżej 720.

Btw, gdyby ktoś wiedział, jaka jest mieszanka stechiometryczna dla LPG, to chętnie i ja bym się dowiedział, bo nie mogę nigdzie znaleźć takich danych.

Mam nowy Auto Bild czy Auto Touring na biurku, gdzie jest spore zestawienie różnych ( nowych ) silników właśnie pod kątem znoszenia gazu. W wolnej chwili przeczytam, i coś streszczę, bo przejrzałem pobieżnie, a było tam coś o Camry.

pzdr

3VZ.pl




 

Beesafe.pl