Na wstępie zaznaczę, że nie mam zielonego pojęcia o silniku 4E-FE
Za wolne obroty w silniku zazwyczaj jest odpowiedzialny silniczek krokowy lub elektrozawór. W toyocie (przajmniej mojej) nazywa się to ISCV. I ten oto element lubi się zabrudzać i wadliwie działać. Miałem jakiś czas temu bardzo podobne obiawy i wyczyszczenie zespołu przepustnicy wraz z tym elektrozaworem pomogło jak ręką odjął. Oczywiście nie mówie, że na 100% to to, ale rozebranie tego, wyczyszczenie i złożenie do kupy nie powinno zając średniouzdolnionemu technicznie facetowi jakąś godzinkę (przynajmniej w moim silniku). Element powinien się znajdować pod lub obok przepustnicy....Jeżeli już postanowisz, że rozbierasz przepustnicę, to najpierw udaj się do ASO po uszczelkę pomiędzy przepustnicą a kolektorem i pomiędzy przepustnicę i ISCV. Koszt...10-50PLN....
PozDRo