Autor Wątek: Pierwsze opinie  (Przeczytany 14124 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Lew2

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 217
  • Płeć: Mężczyzna
Pierwsze opinie
« dnia: 13-02-2010, 05:09:14 »
Na początek dziękuję administratorom za założenie tego działu.
Samochód mam od miesięca i przejechane 2000 km. Wersja SOL+ ze skrzynią Multidrive S (CVT). Przesiadka z 17 letniej Cariny E z przebiegiem 360 Mm to jak dwie epoki motoryzacyjne różnicy. Prowadzenie samochodu to jest bajka. Pokrótce to, co już zauważyłem.

PLUSY:
+ Znakomita widoczność w czasie jazdy, bardzo duże lusterka boczne, kamera cofania w lusteru to świetna rzecz
+ Super wygodne wsiadanie dla mnie dla dzieci i dla starszych członków rodziny
+ Bardzo wygodny w obsłudze bagażnik, nie to co w sedanie. Uchwyty do mocowania bagażu + gumki z Tesco za 5 zł rozwiązują problem stabilizacji bagażu. Rewecyjne codzienne użytkowanie na zakupy.
+ Moim zdaniem rewelacyjnie się jeździ ze skrzynią CVT. Bardzo płynna jazda, w ogóle nie męczy szarpanie biegów. Rodzina jest zachwycona. Rzeczywiście jest to "rodzinny salonik" (family lounge).
+ Bardzo szybko i wydajnie działa ogrzewanie nawet jak było -20°C na polu.
+ Po włączeniu opcji odparowania szyby widoczność jest przywracana momentalnie.
+ Moim zdaniem bardzo dobrze, że zegary są zaraz pod szybą, a nie przy kierownicy. Jest bliżej wzrokiem przenieść z drogi. W pismach to krytykowali, ale osobiście nie mam nic do zarzucenia tutaj.
+ Super sprawą są również te różne automatyczne światła jak się zbliża do samochodu.

MINUSY:
- Brak elektrycznego składania lusterek. U konkurentów były, ale nie zamieniłbym na Renault Scenica. Bardzo przeszkadza mi to przy wjeździe do garażu.
- Fatalnie krótki oryginalny dywanik pod pedałem gazu (z obawy pewnie przed zawinięciem się na punkcie którym Toyota dostała histerii). Powoduje to, że śnieg z butów spada na tapicerkę podłogi. Trzeba codziennie wyciągać dywanik, suszyć i jeździć z podłożoną szmatą. Niskie brzegi oryginalnych dywaników gumowych przez co śnieg się nie mieści. Brak dywanika dla trzeciego rzędu siedzień. Spinki przypinające dywanika wyciągałem raz w czasie odkurzania i się ułamały, ale w ASO dali mi gratis nowe mimo, że gwarancja nie obejmuje ułamania plastików (koszt 6 zł). Niestety nieoryginalne, dostępne dywaniki są tak samo zepsute.
- Przegródki w środkowej konsoli mogłyby być lepiej rozwiązane. Ale to się wytnie jakąś tackę z tworzywa sztucznego.
- Odtwarzacz muzyki jest o jakąś klasę gorszy niż to co miałem poprzednio (JVC KD-SH1000).
- Brak na fotelu kierowcy takiej podkładki podlędźwiowej pod plecy. W Carinie E miałem takie coś regulowane dźwignią z prawej strony fotela. Zobaczymy jak będzie na dłuższej trasie.
- Niewygodne rozwiązanie z nalewaniem płynu do spryskiwacza i sprawdzaniem poziomu. Nie wiem gdzie mam podziać korek zintegrowany z półmetrową rurką jak nalewam płyn. Wąska szyja i niewidoczność pojemnika z płynam sprawia, że cały czas nie wiadomo ile jeszcze się zmieści, aż tu nagle się przeleje... Sprawdzanie poziomu jakieś dzikie z trzymaniem paluchem korka.
- Brak spryskiwaczy reflektorów (w Carinie E miałem).
- Łopatki do zmiany biegów przy kierownicy są bezużyteczne jeśli kierownica jest skręcona. Wtedy używam lewarka. To akurat w Citroenie C4 Picasso jest lepiej rozwiązane.
- Brak wskaźnika poziomu temperatury silnika. Jedyne co, to jak jest silnik zimny świeci się niebieska lampka, ale nie wiem czy już w miarę osiągnął temperaturę. W sumie to wystarcza, ale wolałbym widzieć jaka jest temperatura a nie tylko czy silnik jest zimny czy za gorący (wtedy ponoć się zaświeci lampka na czerwono, ale nie chciałbym tego widzieć).

PYTANIA:

1) Czy jest tak że można samochód serwisować i doposażać w dowolnym ASO toyoty w Europie?

2) Może ktoś wie czy można w jakimś innym kraju w Europie domontować elektrycznie składane lusterka. Codzienne składanie i rozkładanie zaczyna mi przeszkadzać. Wyposażenia w innych krajach są inne niż w Polsce. Podejrzewam, że cena ewentualna byłaby jakaś zabójcza, ale na razie rozeznaję temat. Chętnie zrezygnowałbym z np. ogrzewania foteli i zamieniłbym na lusterka składane elektrycznie, ale nie ma takiej możliwości.

Spryskiwacze reflektorów są dostępne na stronie Toytoa Europe jako opcja do każdej wersji wyposażenia. W Polsce tylko są standardowo z Xenonami w wersji prestige. Ale akurat bez tego jakoś żyję, co jakiś czas przetrę lampy szmatą. Dużo gorsze to codzienne składanie lusterek, samochód jest tylko o 9 cm szerszy od Cariny E, ale lusterka okazały się dużo większe niż się spodziewałem.

3) W piśmie Technika Motoryzacyjna wyczytałem, że w silnikach Valvematic ilość paliwa jest regulowana przez kąt otwarcia zaworów. Pisało coś takiego jak: "to lepiej niż dusić silnik za pomocą zamykania przepustnicy". Pytanie, czy pedał gazu reguluje tym otwarciem zaworów, czy to jest takie tylko dodatkowe do klasycznej przepustnicy?
Lew2, Verso 1.8, Multidrive S, SOL+

Offline kingcin

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 520
  • Płeć: Mężczyzna
    • Auris
Odp: Pierwsze opinie
« Odpowiedź #1 dnia: 14-02-2010, 09:39:00 »
PYTANIA:

1) Czy jest tak że można samochód serwisować i doposażać w dowolnym ASO toyoty w Europie?
Tak, niema z tym absolutnie żadnego problemu(ojciec ma ave T25 kupione w Dani w salonie, a serwisowaną od nowości w Niemczech)


2) Może ktoś wie czy można w jakimś innym kraju w Europie domontować elektrycznie składane lusterka. Codzienne składanie i rozkładanie zaczyna mi przeszkadzać. Wyposażenia w innych krajach są inne niż w Polsce. Podejrzewam, że cena ewentualna byłaby jakaś zabójcza, ale na razie rozeznaję temat. Chętnie zrezygnowałbym z np. ogrzewania foteli i zamieniłbym na lusterka składane elektrycznie, ale nie ma takiej możliwości.

Spryskiwacze reflektorów są dostępne na stronie Toytoa Europe jako opcja do każdej wersji wyposażenia. W Polsce tylko są standardowo z Xenonami w wersji prestige. Ale akurat bez tego jakoś żyję, co jakiś czas przetrę lampy szmatą. Dużo gorsze to codzienne składanie lusterek, samochód jest tylko o 9 cm szerszy od Cariny E, ale lusterka okazały się dużo większe niż się spodziewałem.

Jeśli takie lusterka są w ofercie Toyoty to sądzę, że i polskie ASO jest w stanie je ściągnąć i zamontować, ale cena zapewne będzie kosmiczna.

Auris E15 1.6 '07 SOL + w rodzinie: Avensis T27  Wagon '12 1.8 Executive,  Yaris P1 FL '03 1.0 Luna

andrzejgdynia

  • Gość
Odp: Pierwsze opinie
« Odpowiedź #2 dnia: 18-02-2010, 12:48:03 »
Witam szanownych forumowiczów, od 3 dni jestem szczęśliwym posiadaczem Toyoty Verso Sol 2.0 D-4D 126KM.

Wcześniej jeździłem Yarisem I i II z motorem 1.4 D-4D, odpowiednio 75KM i 90KM, a ostatnio Laguną II 1.9 dCi 120KM - ale z radością wracam do Toyoty. W renię włożyłem przez rok ponad 10tys.zł. teraz nie mogę jej sprzedać za 20tys. - masakra.

Ale wracając do Verso.

Faktycznie w porównaniu do np. francuzów brakuje trochę bajerów, ale i tak większości z nich nie wykorzystywałem. Wyposażenie SOL z dołożonym tempomatem i czujnikami cofania w zupenosci wystarcza.

Na razie to tyle, jak pojezdze, to napisze wiecej.
« Ostatnia zmiana: 18-02-2010, 12:50:41 wysłana przez andrzejgdynia »

Offline wonski

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 895
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Pierwsze opinie
« Odpowiedź #3 dnia: 19-02-2010, 11:25:32 »
odnosnie skladania lusterek - kolega Red_point zrobil to w swojej ave we wlasnym zakresie, wiec mozesz sie do niego odezwac...
Statystyki mówią,
że podobno na jedną nieszczęśliwą starą pannę
przypada jeden szczęśliwy stary kawaler :)

Offline Lew2

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 217
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Pierwsze opinie
« Odpowiedź #4 dnia: 20-02-2010, 21:27:56 »
odnosnie skladania lusterek - kolega Red_point zrobil to w swojej ave we wlasnym zakresie, wiec mozesz sie do niego odezwac...
Tak, tylko teraz na gwarancji nie mogę nic kombinować poza ASO. Czekam aż się skończy gwarancja, wtedy będę mógł coś przerabiać.
Lew2, Verso 1.8, Multidrive S, SOL+

Offline Lew2

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 217
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Pierwsze opinie
« Odpowiedź #5 dnia: 20-02-2010, 21:33:25 »
Wyposażenie SOL z dołożonym tempomatem i czujnikami cofania w zupenosci wystarcza.
Nie wiedziałem, że można dokupić sam tempomat (Cruise Control). Myślałem, że tylko może być wbudowany w wersji SOL+. Ja mam SOL+, więc mam od razu. Ile takie dokupienie tempomatu kosztuje?
A można dokupić ogranicznik prędkości? Bo w instrukcji jest, że jest po prawej stronie kierownicy (* w niektórych modelach), ale u mnie tam jest zaślepka.

Tak na marginesie w salonie mówili, że najwięcej ludzie kupują wersji SOL.

- Fatalnie krótki oryginalny dywanik pod pedałem gazu (z obawy pewnie przed zawinięciem się na punkcie którym Toyota dostała histerii). Powoduje to, że śnieg z butów spada na tapicerkę podłogi. Trzeba codziennie wyciągać dywanik, suszyć i jeździć z podłożoną szmatą. Niskie brzegi oryginalnych dywaników gumowych przez co śnieg się nie mieści. Brak dywanika dla trzeciego rzędu siedzień. Spinki przypinające dywanika wyciągałem raz w czasie odkurzania i się ułamały, ale w ASO dali mi gratis nowe mimo, że gwarancja nie obejmuje ułamania plastików (koszt 6 zł). Niestety nieoryginalne, dostępne dywaniki są tak samo zepsute.

Właśnie otrzymałem dywaniki gumowe z firmy Adaszo (http://www.adaszo.pl/dywaniki-gumowe-korytkowe-3cm-toyota-verso-2009-p-30442.html).  Są znacznie lepsze od tych oryginalnych. Odradzam branie dywaników z toyoty. Lepiej przy zakupie samochodu wziąść komplet śrub zapasowych, albo lakiery zaprawkowe. Problem pod pedałem gazu nadal pozostaje, ale dywaniki są wysokie i mają większą pojemność śniegu. Wyglądają na solidniejsze od tych z toyoty. Dodatkowo kupiłem na giełdzie za 18 zł duży dywanik gumowy "pod kierowcę". Trochę nie do końca pasuje po lewej stronie, bo tu jest taki schodek, ale na duży śnieg jest całkiem dobry jak adaszo schną.

scaliłem posty
na przyszłośc proszę używać opcji modyfikuj
kafara1
« Ostatnia zmiana: 20-02-2010, 21:48:43 wysłana przez kafara1 »
Lew2, Verso 1.8, Multidrive S, SOL+

andrzejgdynia

  • Gość
Odp: Pierwsze opinie
« Odpowiedź #6 dnia: 20-02-2010, 21:47:20 »
To prawda, najwięcej idzie SOL z motorem ten co ja mam, czyli 2.0 D-4D.

Tempomat kosztuje 900zł - dostałem gratis
Czujniki cofania 1200zł - dostałem gratis
Lakier metalic 1900zł -dostałem gratis
Dywaniki gumowe ?zł - dostałem gratis
Opony zimowe 1400zł - płaciłem
Rabat za 2009 rok - 5400zł

Ogranicznik prędkości myślałem, że jest razem z tempomatem, tak jak miałem w Lagunie, więc się zgapiłem, bo pewnie też by mi pewnie zamontowali.

Szkoda właśnie, że te lusterka się nie składają. A nie doczytałem nigdzie, czy są ogrzewane? Muszę zapytać w ASO.

P.S. No i wymienili mi pedał gazu!!! - bez łaski!!!
« Ostatnia zmiana: 20-02-2010, 21:52:34 wysłana przez andrzejgdynia »

Offline Lew2

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 217
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Pierwsze opinie
« Odpowiedź #7 dnia: 21-02-2010, 20:45:55 »
To prawda, najwięcej idzie SOL z motorem ten co ja mam, czyli 2.0 D-4D.

Tempomat kosztuje 900zł - dostałem gratis
Czujniki cofania 1200zł - dostałem gratis
Lakier metalic 1900zł -dostałem gratis
Dywaniki gumowe ?zł - dostałem gratis
Opony zimowe 1400zł - płaciłem
Rabat za 2009 rok - 5400zł
U mnie nie miałem takich dużych rabatów, chociaż jak zrobiłem delikatną awanturkę za pewne niedociągnięcia salonu, to mi dali większy rabat. Gdzie kupowałeś, czy masz znajomości w swoim salonie?
Dywaniki gumowe też mam gratis, i ogólnie z 1400 zł rabatu na akcesoria za 5000 zł. Lakier metalik płaciłem 1900 zł. Czujniki cofania w pakiecie Life. Opony zimowe z felgami 16" kupiłem w niezależnym serwisie opon za 2700 zł
Szkoda właśnie, że te lusterka się nie składają. A nie doczytałem nigdzie, czy są ogrzewane? Muszę zapytać w ASO.
Lusterka są ogrzewane i ustawiane elektrycznie we wszystkich 4 wersjach wyposażenia dostępnych w Polsce.
Lew2, Verso 1.8, Multidrive S, SOL+

Offline Piotr Sas

  • Toyot Zmotoryzowany
  • ****
  • Wiadomości: 2769
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Pierwsze opinie
« Odpowiedź #8 dnia: 21-02-2010, 21:00:45 »

Szkoda właśnie, że te lusterka się nie składają. A nie doczytałem nigdzie, czy są ogrzewane? Muszę zapytać w ASO.
Z ogrzewanymi lusterkami sprawdź organoleptycznie włączając ogrzewanie tylnej szyby.

Pozdrawiam
Obi

Offline aw

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 506
Odp: Pierwsze opinie
« Odpowiedź #9 dnia: 21-02-2010, 23:06:57 »
Brak wskaźnika poziomu temperatury silnika. Jedyne co, to jak jest silnik zimny świeci się niebieska lampka, ale nie wiem czy już w miarę osiągnął temperaturę. W sumie to wystarcza, ale wolałbym widzieć jaka jest temperatura a nie tylko czy silnik jest zimny czy za gorący (wtedy ponoć się zaświeci lampka na czerwono, ale nie chciałbym tego widzieć).


mi tam to nie przeszkadza  :-P, zgaśnięcie kontrolki oznacza osiągnięcie 50*C

P.S. No i wymienili mi pedał gazu!!! - bez łaski!!!

nie ciesz się tak  :grin: bo pedału ci nie wymienili! akcja polega na doklejeniu metalowej blaszki ograniczającej wciśniecie pedału do końca  :-P

posty scaliłem
proszę używać opcji modyfikuj
kafara1
« Ostatnia zmiana: 21-02-2010, 23:12:51 wysłana przez kafara1 »
Avensis Verso d4d 2002
Hundai Elantra XD 2000

andrzejgdynia

  • Gość
Odp: Pierwsze opinie
« Odpowiedź #10 dnia: 22-02-2010, 20:09:53 »
Cytuj (zaznaczone)
nie ciesz się tak  :grin: bo pedału ci nie wymienili! akcja polega na doklejeniu metalowej blaszki ograniczającej wciśniecie pedału do końca  :-P

Nie ważne co zrobili, czy dokleili blaszkę, czy papierek - ma działać poprawnie i się nie zaciąć. Jest zrobione i to najważniejsze.


 

Beesafe.pl