Popatrz w RM, tam są podane opory dla cewek. Nie pamiętam już, czy 1MZ się mierzy na ciepło i zimno, ale dla większości cewek tak jest.
Zmierz tak, jak podaje fabryka, a następnie w odwrotnej sytuacji ( zimno/ciepło ). To może dać Ci jakiś ogląd sytuacji.
Zacząłbym jednak od wyczytania kodów ( o ile są ) i wymiany świec, względnie pojeżdżenia z jakimś testerem ( w sensie urządzenia elektronicznego ), żeby wychwycić moment, kiedy to się dzieje, i wtedy zasymulować podobne warunki, a następnie zczytać kody ( o ile się pojawią ).
Po braku sakramentalnego stwierdzenia "na gazie jest wszystko ok", wnioskuję, że samochód nie został pokarany instalacją, więc mała szansa na zapieczone wstryski.
Jeśli masz drugi 1MZ pod ręką, to podmień cewki i zobacz, co będzie. To samo się tyczy świec, wtrysków, itp, itd. To da zdecydowanie lepsze wyniki, niż stukanie w klawiaturę.