Autor Wątek: Płyny eksplatacyjne w nowej Camry  (Przeczytany 6730 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Marek3

  • Gość
Płyny eksplatacyjne w nowej Camry
« dnia: 10-10-2010, 10:30:42 »
Przy wymianie opon dowiedziałem się że mam filtr cząstek stałych <zalamka> (Camry 08' 2,4vvti) a myślałem że ten temat dotyczy diesli ... Miałem teraz zabrać się za wymianę płynów, ale ponieważ poprzedni właściciel nie przekazał mi żadnych książek serwisowych nie wiem jakie są zalecane przez Toyotę ( szczególnie olej silnikowy, płyn hamulcowy i na przyszłość olej do automatu)

proszę nadawać wątkowi temat odnoszący się do zawartych w nim treści
kafara1
« Ostatnia zmiana: 11-10-2010, 19:04:24 wysłana przez kafara1 »

Offline dziadek_tadeusz

  • Toyot Spamer
  • *****
  • Wiadomości: 3996
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Płyny eksplatacyjne w nowej Camry
« Odpowiedź #1 dnia: 10-10-2010, 12:31:29 »
Telefon, wizyta, meil do ASO i wszystko jasnę :-)

Offline marcin

  • Moderator
  • Toyot Spamer
  • ******
  • Wiadomości: 8180
  • Płeć: Mężczyzna
    • 3vz.pl
Odp: Płyny eksplatacyjne w nowej Camry
« Odpowiedź #2 dnia: 10-10-2010, 16:55:02 »
Przeciwpyłkowy, to owszem.

Nie wiem, nie znam się, ale w czasach, w których się zatrzymałem, nie było możliwości osiągnięcia cząstek stałych w wyniku spalania benzyny ( chyba, że samochód palił ją na równi z olejem ).

Patrząc jednak na rysunek wydechu z ACV40, wcale nie zdziwiłbym się, gdyby tam zapakowali jakiś filtr, chyba, że to, o czym myślę, to łącznik giętki.

Popatrz na specyfikacje na US-stronie, i będziesz wiedział.

« Ostatnia zmiana: 10-10-2010, 16:56:55 wysłana przez marcinm »
3VZ.pl



owca

  • Gość
Odp: Płyny eksplatacyjne w nowej Camry
« Odpowiedź #3 dnia: 11-10-2010, 07:27:38 »
( szczególnie olej silnikowy, płyn hamulcowy i na przyszłość olej do automatu)

w serwisówce do mojej solary jest bardzo wyraźnie napisane, że wymiana oleju w skrzyni jest nie zalecena - jest oczywiście podany rodzaj oleju, ile litrów tam się go wlewa, ale wszystko jest z adnotacją, że zabieg ten wykonywany jest w przypadku jakiegoś większego serwisowania skrzyni

Offline marcin

  • Moderator
  • Toyot Spamer
  • ******
  • Wiadomości: 8180
  • Płeć: Mężczyzna
    • 3vz.pl
Odp: Płyny eksplatacyjne w nowej Camry
« Odpowiedź #4 dnia: 11-10-2010, 07:44:40 »
w serwisówce do mojej solary jest bardzo wyraźnie napisane, że wymiana oleju w skrzyni jest nie zalecena - jest oczywiście podany rodzaj oleju, ile litrów tam się go wlewa, ale wszystko jest z adnotacją, że zabieg ten wykonywany jest w przypadku jakiegoś większego serwisowania skrzyni

No i właśnie o to chodzi, żeby użytkownik nie zmieniał oleju, to potem mu serwis wyserwisuje padniętą skrzynię w okazyjnej cenie :D

W skrzyni nie zmieniać, we wspomaganiu nie zmieniać, w silniku interwały po 30-40kkm. Tylko nikt nie zakłada, że samochód zrobi więcej niż 100kkm, bo na tyle ma gwarancję.

A potem martw się, drogi kliencie. Przyjdź do nas, pomożemy. Today, tomorrow, toyota w serwisie...  <diabel>

3VZ.pl



Marek3

  • Gość
Odp: Płyny eksplatacyjne w nowej Camry
« Odpowiedź #5 dnia: 11-10-2010, 08:19:17 »
( szczególnie olej silnikowy, płyn hamulcowy i na przyszłość olej do automatu)

w serwisówce do mojej solary jest bardzo wyraźnie napisane, że wymiana oleju w skrzyni jest nie zalecena - jest oczywiście podany rodzaj oleju, ile litrów tam się go wlewa, ale wszystko jest z adnotacją, że zabieg ten wykonywany jest w przypadku jakiegoś większego serwisowania skrzyni

Na tym forum znalazłem taką informację :

Plyny wymienia sie wedlug ilosci przejechanych kilometrow lub przebytego czasu.
I tak;
Olej  w silniku co 15000km tylko syntetyczny.
Olej w skrzyniu biegow co 40000km i najlepiej rowniez syntetyczny przekladniowy.Zobacz w instrukcji obslugi.Toyota podaje dokladnie te interwaly wymiany.
Glyckol w ukladzie chlodzenia po dwoch latach uzytkowania. Uzywac najwyzszej jakosci.
Plyn hamulcowy po dwoch latach uyztkowania.Powod pochlania wilgoc z opowietrza i traci swoje wlasciwosci.Nie dotyczy plynow silikonowých.
Olej w ukladzie wspomagania co trzy lata.Bardzo wazne. Wymieniany w tym tempie niecieknie nawet po pol milionie kilometrow.

Myślę że te zalecenia to napewno nie nadgorliwość ;)

Offline marcin

  • Moderator
  • Toyot Spamer
  • ******
  • Wiadomości: 8180
  • Płeć: Mężczyzna
    • 3vz.pl
Odp: Płyny eksplatacyjne w nowej Camry
« Odpowiedź #6 dnia: 11-10-2010, 12:21:17 »
Po stylu to nawet widzę, kto to pisał, i nie byłem to ja  <diabel>

Ale rzeczona osoba ma sporo racji. Jedyne, co może się zepsuć od częstej wymiany oleju, to gwint korka spustowego. I to też tylko wtedy, kiedy "musi być mocno dokręcony, żeby się nie odkręcił"  :grin:

Reasumując - silnik 10-15kkm ( lub rok - co wcześniej ), automat co 30 ( chyba, że jeździsz z przyczepą/po górach, to częściej ),  manual co 45kkm ).

A o olejach i pojemnościach jest tutaj http://forum.toyotaklub.org.pl/index.php?topic=23291.0
3VZ.pl



joker

  • Gość
Odp: Płyny eksplatacyjne w nowej Camry
« Odpowiedź #7 dnia: 11-10-2010, 14:02:20 »
W skrzyni co 30kkm? Ja w serwisówce mam napisane, że co 60kkm. Skrócić czas wymiany? (i tak jestem świeżo po, ale pytam na przyszłość)
W silniku wymieniam co 10kkm (pełen syntetyk).

Offline marcin

  • Moderator
  • Toyot Spamer
  • ******
  • Wiadomości: 8180
  • Płeć: Mężczyzna
    • 3vz.pl
Odp: Płyny eksplatacyjne w nowej Camry
« Odpowiedź #8 dnia: 11-10-2010, 18:55:49 »
Zależy, jak jeździsz.

Jak wrócę do domu, to wkleję z Haynesa, tam było bardzo ładnie napisane, włącznie z "severe conditions".

3VZ.pl



Grzechoo

  • Gość
Odp: Płyny eksplatacyjne w nowej Camry
« Odpowiedź #9 dnia: 12-10-2010, 14:56:16 »
proponuję jednak przy tak istotnych sprawach korzystać z pewnego źródła jakim jest TOYOTA, a nie szacowne Forum czy jakiś tam Haynes (bez obrazy).
Według Toyoty olej w ASB należy zmieniać co 80.000 km lub co 4 lata (co nastąpi wcześniej)
« Ostatnia zmiana: 12-10-2010, 15:06:12 wysłana przez Grzechoo »

Offline marcin

  • Moderator
  • Toyot Spamer
  • ******
  • Wiadomości: 8180
  • Płeć: Mężczyzna
    • 3vz.pl
Odp: Płyny eksplatacyjne w nowej Camry
« Odpowiedź #10 dnia: 12-10-2010, 17:42:12 »
Nikt się tam nie obraża, ale ani szacowne forum, ani jakiśtam Haynes nie mają absolutnie żadnego interesu w naprawianiu komuś auta, bądź sprzedawaniu mu części.

Pomijam kwestię, jak wykwalifikowani są, często, pracownicy ASO. Autentyk z jednej z małopolskich ASO Toyoty : "Camry kombi ? Nie było takiego auta".  <zalamka>

Odnośnie manuala sprawa jest jasna, a o automatach porozmawiałbym z kimś, kto zna się na nich, tj zna zasadę ich działania, potrafi je rozebrać, złożyć, zdiagnozować i naprawić.

A gdyby ktoś chciał koniecznie trzymać się toyotowych serwisówek, to polecam zrobienie następujących rzeczy najpierw zgodnie z toyotową książką, a potem jeszcze raz, wg Haynesa :

- regulacja zaworów w dowolnym V6
- szczęki ręcznego w III-VI generacji :grin:
- wymiana maglownicy
- wymiana uszczelniacza tylnego wału

i kilka innych kwiatków, SST, i SSM  <glodny>
« Ostatnia zmiana: 12-10-2010, 17:49:20 wysłana przez marcinm »
3VZ.pl



Offline Camry 2.2

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 962
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Płyny eksplatacyjne w nowej Camry
« Odpowiedź #11 dnia: 13-10-2010, 04:09:09 »
Przyznam sie bez bicia,to byla moja poezja dotyczaca servisowania Camry 2,2.Pisze o tym dlatego zeby Wam zaoszczedzic napraw i ekstra kosztow.Samochod jezdzi bez problemowo i zawsze wraca nawet z z 4 lub 5 tysiecznej trasy jednorazowo przejechane , bez zagladania pod maske.Dotyczy wyjazdow zimowych ,gdzie czesto kilometrami sie piluje na drugim biegu pod gore na dlugich alpejskich trasach.
Szwecja poludniowa -Aosta (Wlochy) powrot przez Wenecje i na okraglo do domu lato ,zima niema znaczenia.Efekt takiej nadgorliwosci zadnego zuzycia w silniku,grama nie zuzywa oleju,wszystkie mechanizmy pracuja,jedno co mnie juz troche meczy to regularna wymiana co 150kkm ,laczniki amortyzatorow,sprezyn,amortyzatorow,wszystkie paski co 100kkm,co 250kkm pompa oleju,co 250kkm przednia rura wydechowa od kolektora do katu,a reszta sie spisuje znakomicie. Dlatego nie trzeba nigdy sie spowodu jakiegos problemu denerwowac gdyz nie wystepuja.To sie tylko nazywa racjonalna eksploatacja dobrego samochodu.Kiedys mialem mercedesa i tez tak serwowalem  no i co skonczylo sie generalna naprawa silnika  dlatego gdyz osoba poprzednia wyznawala technike servisowa nastepujaca;
olej sie zmienia raz w roku a cholera przejezdzal oponad 40kkm na dieslu,tylni most czyli mechanizm roznicowy tam nie trzeba dostal takich luzow po 300kkm ze musialem natychmiast wymienic na uzywany bez luzowy.Silnik nadawal sie do 3 szlifu po 300kkm.tam sie na szczescie wymienialo gilzy czyli  wklady i planowanie bloku i tloki orginaly Mahle.Po takiej naprawie byla to nowka.Chodzil jak rakieta chociaz byl od urodzenia mulem.1.5 t wagi przy silniku 220cm i szalenczej mocy 65 HP jak ktos sie wyznaje  to silnik 615 wedlug monekulatury mercedesa.Cud ze wtym czasie posiadalem i zarzadzaalem duzym zlomem samochodowym i mialem wszystko.Naprawy techniczne wykonywala firma specjalistyczna ,ale to byly piekne  i bogate lata w Szwecji koniec 80 tych i poczatek 90 tych.Osobiscie dokonywalem tylko montazu silnika i wsadzenie do auta. Tyle w skrocie o tej ekploatacji  na skroty:Te technike ktora stosuje do Camry to byla kontynuacja servisu Toyoty  dostalem ja w moje rece po 250 kkm i z dokladny opisem co ile i co zrobiono po jakim przebiegu.Tez bylo moje zdziwienie ze jeszcze dobre a juz kaza wymieniac.Nie klocilem sie z soba tylko kupowalem i wymienialem.Dzisiaj sie ludzie pytaja ,dlaczego sie odwazam tak starym samochodem jezdzic w tak dalekie podroze.Szyba oblepiona znaczkami z autostrad platnych calej europy,tylko po roku sie odkleja nie wazne i wyrzuca.(CH).Woda cieplo nasaczamy nalepke od wewnatrz i sama schodzi.
Pozdrawiam wszystkich uzytkownikow Camry i zycze bezproblemowych powrotow do domu i normalnej esploatacji.Pamietajcie ze jest to samochod z gornej polki i wymaga niestety najlepszych olejow do silnika.Olej w Camry w silniku nie tylko smaruje ale utrzymuje w czystosci szereg systemow hydraulicznych ktore nim steruja i tu trzeba sie zastanowic zanim przedluzymy interwaly wymiany oleju.
Nie podchodzic do tego silnika z rutynami jak do starej W-wy ,Fiata, czy tanich samochodow Opla, Forda z tamych lat.Dzisiejsze silniki wszystkie juz wymagaja takiej eksploatacji sa bardzie skaplikowane i precyzyjniejsze.
Camry 2.2

Grzechoo

  • Gość
Odp: Płyny eksplatacyjne w nowej Camry
« Odpowiedź #12 dnia: 13-10-2010, 08:55:50 »

Odnośnie manuala sprawa jest jasna, a o automatach porozmawiałbym z kimś, kto zna się na nich, tj zna zasadę ich działania, potrafi je rozebrać, złożyć, zdiagnozować i naprawić.



Nadal twierdzę, że nikt tak nie zna "automata", czyli zna "zasadę ich działania, potrafi je rozebrać, złożyć, zdiagnozować i naprawić" jak PRODUCENT.
W żaden sposób nie myślałem tu o SERWIS-ie Toyoty, bo tam mówią zupełnie różne rzeczy w zależności od pory dnia i tego, kto odbierze telefon.
Zdecydowanie rekomenduję zajrzeć tutaj:

http://www.toyota-tech.eu/MaintenanceSchedules.aspx



A co ten post ma wspólnego z płynami eksploatacyjnymi Camry?
N/t skrzyni jest przynajmniej trzy odrębne wątki.
Kolejne posty nie związane z tematem zostaną usunięte.

Szymon14
« Ostatnia zmiana: 13-10-2010, 09:11:13 wysłana przez SZYMON14 »

Grzechoo

  • Gość
Odp: Płyny eksplatacyjne w nowej Camry
« Odpowiedź #13 dnia: 13-10-2010, 15:46:29 »

A co ten post ma wspólnego z płynami eksploatacyjnymi Camry?
N/t skrzyni jest przynajmniej trzy odrębne wątki.
Kolejne posty nie związane z tematem zostaną usunięte.

Szymon14

[/quote]

Chyba trochę przesadzasz ... i w zasadzie nie wiem o co Ci chodzi ?
Co najmniej od kilku postów toczy się rozmowa o wymianie płynów eksploatacyjnych (chyba ,że Twoim zdaniem olej do ASB takowym nie jest).
Podaję na końcu użyteczny link do strony, gdzie jest więcej informacji na temat kalendarza wymian płynów eksploatacyjnych (nie tylko oleju ASB).
Czy to jest nie na temat ????
Nie wiem już, co na ten temat sądzić .... o czym w zasadzie jest ten wątek ?

PS. w języku polskim nie zaczyna się zdania od A


« Ostatnia zmiana: 13-10-2010, 15:55:19 wysłana przez Grzechoo »


 

Beesafe.pl