podpinam się pod wątek - bo tematyka bliska - wymieniłem olej w skrzyni biegów - YarisII 1.3 - przebieg ok. 57.000 km. - wymiana dziecinnie prosta pod warunkiem, że ma się "strzykawę" do zalania nowym olejem po spuszczeniu starego. Jeśli się nie mylę to potrzebny jest klucz 22 - śrubę spustową łatwo można znaleźć - najniżej położona na obudowie skrzyni (patrząc os lewej strony na przednie koło od strony pasażera). Jeśli chodzi o korek wlewowy to znajduje się ok 10 cm wyżej (identyczna śruba) od strony chłodnicy - charakterystyczna bo z opisem w języku angielskim - nalepka jeśli jest jeszcze
Wymianę zrobiłem ze względu na informacje, które zawarte są w necie, tu na forum, że skrzynia "5"w YII jest taka sama jak w YI i dawniej zalecano w czynnościach serwisowych wymianę po przebiegu 60.000 km. - obecnie w zależności od konkretnego modelu i warunków - jak twierdzi ASO - właściwie to nie wiadomo od czego to ma zależeć
Spuszczany olej miał barwę znacznie ciemniejszą niż ten sam (Castrol TAF-X 75w90) którym zalewałem aczkolwiek nie był to kolor smolisty czy mocno brunatny. Jeśli chodzi o silnik 1.3 kupiłem 2 opakowania 1 litrowe - zostało ok 0,2 l. - wlewałem aż do momentu "przelania"
Jeśli chodzi o jazdę - to zarówno podczas hamowania na biegach, dynamicznego przyspieszania jest jakby ciszej, jeśli chodzi o zmianę biegów i pracę skrzyni to jest taka jak była przed wymianą (lekka praca pomimo mrozów - nawet podczas porannego uruchaminia na dworzu - syntetyk robi swoje).