Autor Wątek: Pasek klinowy ( wielorowkowy) i klimatyzacja  (Przeczytany 15769 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

jary77

  • Gość
Pasek klinowy ( wielorowkowy) i klimatyzacja
« dnia: 19-12-2010, 21:20:44 »
w skrocie opisze moj problem bo choinka na ubranie czeka;-)
ave  2002 2. d4d
-od jakiegos czasu piszczal mi pasek,zwlaszcza na zimnym silniku lub jak mokro bylo.
- po wymianie mechanik(uk) powiedzial ze to nie wina paska ale lozyska w pompie klimatyzacji,
-od wizyty u niego, auto dziwnie halasuje( troche jak traktor),caly czas- tego wczesniej nie bylo, tylko piszczenie, zauwazylem ze kolo od klimy jest wysuniete(chociaz wydaje sie mosno dokrecone) o jakies 2mm w stosunku do pozostalych i sciera nowy pasek, ktory juz wymaga wymiany i tutaj moja prosba i pytanie:

-czy w waszych ave kolo od klimy tez nie jest idealnie w jednej lini z pozostalymi trzema i wystaje jakies 2mm?

-czy jesli w pompie klimy cos padlo to czy mozna to wymienic( np. lozysko), zregenerowac czy trzeba kupic nowe( 600-800 funtow + vat)

-czy mozna zrobic obejscie- zdemontowac kolo i zalozyc krotszy pasek, rezygnujac z klimy?
 wiem ze mroz cisnie,ale jakby ktos tak mogl pod maske u siebie zajrzec i dac znac bylbym wdzieczny, pozdrawiam, jarek

Offline ar16

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 370
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Pasek klinowy ( wielorowkowy) i klimatyzacja
« Odpowiedź #1 dnia: 19-12-2010, 22:59:18 »
Mogę odpowiedzieć tylko na temat piszczenia i wysunięcia koła. U mnie było tak samo. Kilku mechaników też dziwiło się, że koła jakoś nie są ustawione w jednej linii. Nie wiem czy jest tak naprawdę czy to złudzenie. W każdym bądź razie po wymianie paska na nowy bywało różnie. Czasem zaczynał piszczeć po tygodniu, a czasem po miesiącu. Kiedyś znawca od toyot w końcu powiedział że mam za długi pasek (było 1225) i rolka napinacza za bardzo go wywija. Ma też znaczenie jakiej firmy to pasek aby nie było byle co. Założył 1180 i zapadła cisza ..... na 2 lata. Potem znów to samo. Teraz założyłem nowy 1180 i znów OK. Licho wie co z tymi paskami. W sumie rano po zapaleniu samochodu jak jest wilgoć to faktycznie czasem krótko zapiszczał.
Avensis D4D Kombi ----> RAV4 ----> ?

Offline look

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 193
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Pasek klinowy ( wielorowkowy) i klimatyzacja
« Odpowiedź #2 dnia: 20-12-2010, 17:04:39 »
w skrocie opisze moj problem bo choinka na ubranie czeka;-)
ave  2002 2. d4d
-od jakiegos czasu piszczal mi pasek

Pasek powinien być długości 1180 i wyłącznie zrobiony przez firmę BANDO (oryginały dla Toyoty robi Bando).
Inni producenci pasków robią skos rowków pod złym kątem i paski te zawsze piszczą.



Szczegóły: http://toyotaklub.org.pl/viewtopic.php?t=428
« Ostatnia zmiana: 20-12-2010, 17:07:38 wysłana przez look »

jary77

  • Gość
Odp: Pasek klinowy ( wielorowkowy) i klimatyzacja
« Odpowiedź #3 dnia: 20-12-2010, 17:22:10 »
hm....wlasnie wykopalem moje auto ze sniegu...
rzeczywiscie pasek, ktory mam obecnie to 5pk 1220, zamowie polecany przez looka bando 1180 i chyba sam go sobie wymienie, mam cicha nadzieje,ze to zalatwi problem i ze nie trzeba bedzie wymieniac pompy klimy, dam znac jak mi poszlo, poki co wielkie dzieki;-)

Offline adii

  • Toyot Zmotoryzowany
  • ****
  • Wiadomości: 1704
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Pasek klinowy ( wielorowkowy) i klimatyzacja
« Odpowiedź #4 dnia: 20-12-2010, 17:37:14 »
To ciekawe z tymi paskami Bando ciężko dostać
W IC za najlepsze paski uważa się contitech i 90% pasków na magazynie to conti

Offline look

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 193
  • Płeć: Mężczyzna

jary77

  • Gość
Odp: Pasek klinowy ( wielorowkowy) i klimatyzacja
« Odpowiedź #6 dnia: 23-12-2010, 12:55:23 »
pasek bando zalozony, ale nadal halas slychac, co dziwne wydaje mi sie ze ten halas dochodzi z tego paska ponizej(od alternatora). mocno sie zdziwilem gdy przyjrzalem sie paskowi od alternatora i ten ktory mam teraz ma rowki ale poprzedni( zawsze zostawiam w bagazniku poprzedni...tak na wszelki wypadek....na trase..) jest gladki! czy to mozliwe zeby miec zalozone 2 paski (przez fachowcow(?)) i oba sa zle? jaki powinien byc pasek od alternatora? gladki czy z zabkami?
jakby ktos mogl w miare szybko napisac....;-)

Offline look

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 193
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Pasek klinowy ( wielorowkowy) i klimatyzacja
« Odpowiedź #7 dnia: 23-12-2010, 13:31:59 »
... mocno sie zdziwilem gdy przyjrzalem sie paskowi od alternatora i ten ktory mam teraz ma rowki ale poprzedni.... jest gladki! czy to mozliwe zeby miec zalozone 2 paski (przez fachowcow(?)) i oba sa zle? jaki powinien byc pasek od alternatora? gladki czy z zabkami?

Pasek alternatora też jest wielorowkowy, ma rowki wzdłuż paska, też najlepszy Bando.
pasek alternatora numer wg toyoty: 90916-02461
http://www.toyodiy.com/parts/p_E_200204_TOYOTA_AVENSIS_CDT220L-AWMEYW_1605.html?hl=27020B

jary77

  • Gość
Odp: Pasek klinowy ( wielorowkowy) i klimatyzacja
« Odpowiedź #8 dnia: 23-12-2010, 13:43:42 »
takie cos znalazlem w necie:
http://img17.imageshack.us/i/obraz1055.jpg/
stary ktory mam to bylby ten z etykietka toyoty
a ten ktory jest teraz w aucie to ten z zabkami

to ktory ma byc? zaraz jade do warsztatu sie troche poklocic;-)

Offline look

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 193
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Pasek klinowy ( wielorowkowy) i klimatyzacja
« Odpowiedź #9 dnia: 23-12-2010, 13:49:01 »
stary ktory mam to bylby ten z etykietka toyoty
a ten ktory jest teraz w aucie to ten z zabkami
to ktory ma byc? zaraz jade do warsztatu sie troche poklocic;-)
Te ząbki to nieporozumienie.
Oczywiście powinien być normalny wielorowkowy, bez żadnych poprzecznych bruzd, taki jak na tym zdjęciu ten z metką Toyota 90916-02461

jary77

  • Gość
Odp: Pasek klinowy ( wielorowkowy) i klimatyzacja
« Odpowiedź #10 dnia: 23-12-2010, 13:57:01 »
tak tez myslalem! partacze laduja do auta syf made in china! taki pasek to 5 funtow a orginal 23! ja im zaraz dam......

jary77

  • Gość
Odp: Pasek klinowy ( wielorowkowy) i klimatyzacja
« Odpowiedź #11 dnia: 06-01-2011, 19:39:15 »
chory troche bylem, ale czas na podsumowanie,
2 warsztaty, w sumie 5paskow (3 nieorginalne,zly rozmiar) koszt operacji ok 110 funtow.
po zalozeniu orginalnych paskow, opisanych wyzej zapanowala cisza
brak mi slow do mechanikerow w uk
dzieki za rady

Offline look

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 193
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Pasek klinowy ( wielorowkowy) i klimatyzacja
« Odpowiedź #12 dnia: 07-01-2011, 06:45:51 »
Cieszę się, że mogłem pomóc.
Na kilka lat masz spokój  <narka>


 

Beesafe.pl