Nie słuchaj poleceń ani tu na forum ani z servisu. Weź Instrukcję poczytaj i zastanów się sam.
Szczepcio, kolega ewemarkam dobrze Ci doradza. Natomiast jako świadomy użytkownik musisz mieć minimum wiedzy o olejach. Jeśli używasz olejów nienadających się do dynamicznej jazdy a jeździsz dynamicznie i szybko na autostradzie to jak byś zerknął do Instrukcji Obsługi to tam jest bardzo wyraźnie napisane, cytuję niedosłownie: "w przypadku długotrwałej jazdy z dużymi prędkościami należy zastosować olej o wyższym parametrze SAE". Mówiąc krótko, szkoda oleju economy-conserving do dynamicznej jazy i szkoda silnika. Pisze też że Toyota może pobrać nawet 1L oleju (niskooporowego a takim jest "zalecany") i pobór jest normalnym zjawiskiem. Poza tym Eneos to jakiś wynalazek na kraje wschodnie jak Rosja. Tak że olej z definicji rzadki zaprojektowany w celu uzyskiwania niskiego spalania paliwa (na warunki Rosji Koła podbiegunowego) do uzyskiwania niskich wyników spalania jest i musi być rzadki, i mało lepki i znika przy takim obciążeniu silnika.
Sam przyznajesz że w innych autach mając oleje nieekonomiczne olej nie znika. No i tak ma być. Albo ekonomika albo dynamika. Nie możesz żądać od oleju stricte do oszczędzania paliwa aby był tak wytrzymały jak olej do rajdu. Jadąc 160/kmh na oleju ekonomicznym ani nie oszczędzasz paliwa, ani nie oszczędzasz silnika. Wyraźnie wychodzi z twoich warunków użytkowania silnika że fatalnie dobrałeś olej. Toyota jak każdy dziś koncern zaleca tylko to co ekologiczne i ekonomiczne. Nie jest to równoznaczne że najlepsze. Najlepsze dla kogo? środowiska czy silnika? SAE nic nie mówi o oleju, prócz tego w jakich warunkach temp otoczenia spełnia swoje zadanie. Kryterium to ACEA. Masz w Polsce co najmniej 5 popularnych Klas Jakościowych ACEA: A3/B3, A3/B4, A5/B5, A1/B1, C3, C2, te C to do benzyniaków z GPF oraz diesli z DPF.
Każdy z tych rodzajów Norm olejów jest bardzo dobry w tym ... do czego został zaprojektowany. Jak poczytasz do czego jest konkretna Norma to i wybór do jazdy z prędkościami 160km/h będzie prawidłowy.
Czyli najlepszy olej nie istnieje.
Olejów o SAE 5W-30 jest bardzo dużo, ale bardzo rzadko spotkasz olej o takim SAE i Normie ACEA A3/B3. Najczęściej będą to również oleje ekologiczno - ekonomiczne. Przykładowo Amsoil ACEA A3/B4 SAE 5W-30 i Amsoil ACEA A5/B5 SAE 5W-30 i Amsoil ACEA C3 SAE 5W-30 to są całkowicie różne oleje i różnym przeznaczeniu. Wszystkie 3 bardzo dobre w tym, do czego zostały zaprojektowane. Nie ma znaczenia czy Yaris, Auris czy Avensis czy Dacia, zasady doboru oleju w Europie są takie same dla każdego samochodu.
Jeśli twój silnik 1,33 już bierze olej w takiej ilości, a poprzednik też dymał 160km/h na oleju ekonomicznym do oszczędzania paliwa, to to, co się już wytarło to się nie naparuje, i przejście na olej do ochrony silnika już niewiele pomoże. Olej to nie klej, jak bierze to już brał będzie bez względu jakie wybierzesz SAE.