Z informacji potwierdzonej przez ASO wiem, ze samochód wyjeżdżając z fabryki ma zalany silnik olejem - diesel 0w/30, benzyna pewnie taki sam 0w/30, ale do silnika benzynowego. To że miałeś wlany raz Castrol a raz Shell to nic nie znaczy, ważne aby były zachowane takie same wartości specyfikacji lepkości.
Ja jak odbierałem auto z salonu (1,4 D4D) to powiedzieli mi ze warto mieć na dolewkę 1L wiec zapytałem jaki olej - tak wiec odpowiedz była taka:
Olej w silniku jest zalany 0w/30 toyotowy TGMO, a spokojnie mogę dolać Castrol Edge 5w/30 i tak robię, a na wymianę oleju przywiozłem 5L Castrol Edge 5w/30 i nie było żadnego problemu.
Dobra rada: Jak zlecasz w serwisie wymianę oleju to poproś o wymianę właśnie na olej toyotowy TGMO czy jakoś tak (olej ten sam co Castrol, ale tańszy)
W każdym silniku gdzieś tak trochę ubędzie oleju, w dieslach więcej, a w benzynach nie doładowanych turbo czasami wcale, wiec tak jak Piotr napisał spij spokojnie. Ja miedzy przeglądami musiałem dolać trochę więcej jak litr.