Kiedyś na forum SGA ( SHARAN GALAXY ALHAMBRA) była mocna dyskusja na ten temat gdyż w tych samochodach producent w homologacji określił bardzo wysoki index nośności bodajże na 96 mocno przekraczający masę dopuszczalną na każdą oś. W sumie wystarczkacy był 92 a wiele osob jeździło na 91. Problem zostal opisany przez użytkowników, którzy poruszają się po EU . Policja niemiecka zwraca na to uwagę i w przypadku kontroli gdy nośność jest mniejsza niz wskazana w homologacji lajtową konsekwencją był powrót do granicy na lawecie. Uważam, że nośność minimala to ta wskazana na tabliczce z ciśnieniem. Jeśli ktoś np zamierza ciągnąć przyczepę powinien rozważyć zwiększenie nośności. Nie jest jednak tak, że możemy sobie folgowac i do lekkiego aurisa kupić nośność np 96 gdyż taka opona nadaje się bardziej do dostawczych aut i jej konstrukcja badziej wytrzymała na obciążenia jest jednocześnie mniej podatna na ugiecia przez co słabiej wybiera nierówności. Sugeruję uznać min. nosnosc np dla aurisa hsd na 91 to najbardziej popularna nośność dla samochodów osobowych.