Kolego rambo7 jak Ci się sprawuje auto od czasu chuptuningu? Jaki masz aktualnie przebieg?
kiedy robiłem Chipa w -K-sport (opis we wcześniejszych wpisach) było około 89tys km obecnie jest 100500km.
Auto sprawuje się bez zarzutu, pytasz o silnik, silnik działa bez jakichkolwiek oznak że ma Chipa, żadnych "skutków ubocznych" nie zarejestrowałem. Dodam tylko że użytkuję auto tak samo jak wcześniej, czyli normalnie, jazda emerycka, normalna, chwilami dynamiczna przy wyprzedzaniu.
Z Chipa korzystam tylko przy wyprzedzaniu i przy manewrach gdy trzeba się gdzieś wcisnąć, zdążyć z manewrem. Auto ani nie pali więcej ani mniej. Mój wynik (skrzynia 5biegowa) najczęściej to 5,6-5,7L. Na trasie jadę trzymając 120km/h ani więcej ani mniej. Auris zaczyna więcej palić jak się jedzie więcej, jak dla mnie to bardzo kanciasta i wysoka buda. Wygodna za to do miasta bo się siada jak do Żuka z 1973go.
W 1,4 D4D z 90 km na 108 KM i moment z 205 na 255 Nm. Koszt 1100 zł. Można by jeszcze podciągnąć,
To jest możliwe w egzemplarzu z DPF i 6-cio biegową skrzynią. Dziwi mnie koszt... Panowie, jeśli piszecie takie rzeczy to piszemy konkretnie tak jak ja podając Firmę kto to za tyle zrobi.
BO w tym momencie jest to niewiarygodne i wychodzi na to że jestem frajerem bo dałem 1250zł Nie znam ceny za 1100zł gdzie i kto w PL za tyle to zrobi. Tak że pisanie o takich cenach bez podania informacji kto za tyle to robi, przyjmuję taką informacją jako ściema !!
Chip kosztuje w dieslu 900 zł. W moim przypadku obniżyło to spalanie i modyfikacja zwraca się po ok. 7-8 miesiącach.
TEN TEKST TO CZYSTA PROPAGANDA. Nie ma w tym krzty prawdy, takie treści piszą tylko początkujące serwisy. Kompletne bzdury.
Masakra jak na tym forum się o czymś napisze to odrazu albo policjanci lub prawnicy, albo ekolodzy.
I bicie piany od nowa.
...no ale jak się pisze takie bzdety to naprawdę jest ciężkie do przyjęcia.
Panowie, proszę Was o opinie oparte na doświadczeniu, empiryce.... Inne są mało przydatne.
No więc, ja piszę w taki sposób że możesz to sam sprawdzić zadzwonić i dopytać. Podałem kto robi, za jaką cenę, jakie są efekty. Podałem wszelkie szczegóły mojego Chipowania w taki sposób że ktoś kto jest sceptyczny może to sprawdzić sam.
Nie mam tu interesu by opowiadać bajki, bo rzetelnej informacji na forach jest mało. Ja nie byłem w stanie na forach niczego się dowiedzieć konkretnego, dlatego sam rozpoznałem temat zanim pojechałem do "K-sport" i zanim zdecydowałem się na Chipa, wycisnąłem z faceta tyle ile się dało przy tym on sam się zorientował że tym razem jakiś "nietypowy klient".
Opisałem wcześniej jak się sprawuje silnik. Była mowa o skrzynię, czy komuś padła. Skrzynie w 1,4D4D to i potrafi paść bez Chipa. Chip raptem podnosi parametry o kilka % jednak nie korzysta się z tego non stop. Ja wykorzystuję 30-40% mocy silnika jedynie momentami wykorzystuję 90% mocy silnika w zasadzie nie wykorzystuję w ogóle 100% mocy silnika.
Natomiast inaczej auto się zbierało gdy wykorzystywałem 40% mocy z 90KM ..a inaczej jest jak korzystam mocy 106KM przy wykorzystaniu 40% silnika ...tu jest różnica.
Mówiąc obrazowo jeśli przyspieszając wykorzystuję 2800obr. i zmiana biegu, więc o jakim padaniu skrzyni jest mowa?
Niektórzy opowiadając o Chipie cedzą takie nierealne wizje żę widać że o jeździe z Chipem nie mają pojęcia, wyobrażają sobie że co ... że gniotę gaz w podłogę co zmiana świateł?
Nie, jadę normalnie, chwilami jak emeryt bo Auris nie pozwala na dynamiczną jazdę, ma takie opóźnienia reakcji gazu że jedzie jak Ursus C330, to nie Honda czy BMW, ale ... ale jak jadę z takim samym Aurisem czy Skodą co ma 105KM .. to pewnie się zastanawiają co mam z silnik bo nie są pewni czy to 1,4 ..chwilami to jedzie jak 2.0.
Czy zrobił bym jeszcze raz Chipa, tak, tej opinii nie zmieniam, jest lepiej niż 90KM i do tego bardzo szybko się przyzwyczajamy, po tygodniu jest nadal za mało.. i się zastanawiamy czy ten Chip nie zniknął bo go nie czuć. Natomiast jak pojadę na trasę, a diesla trzeba co jakiś czas przedmuchać i jak bez problemu robię 185km/h to od razu wiem że Chip działa.
Wcześniej trwało zanim 160km/h robiłem.
Spalanie, to że pali mniej to bajki! ... pali tyle samo jak nie więcej, bo jest ochota aby korzystać z mocy i Nm, więc nie pali więcej bo grzebane było w Mapie serownika tylko ja sam naciskam więcej i częściej.
Inna sprawa że jak korzystam z 30-40% mocy silnika to i tak mam o kilka % mocniejsze auto niż taki sam egzemplarz bez Chipa, czyli nie muszę go mocno deptać aby szybciej osiągnąć parametry "przelotowe" np 90km/h w krótszym czasie (w stos do fabrycznego egzemplarza) osiągam prędkość przelotową i stąd mniejsze wyniki spalania, po prostu mniej czasu muszę gnieść w pedał by osiągnął 90km/h ... i jak muskam gaz to robię wynik mały.
Jeśli ktoś twierdzi że zrobił Chipa i z samego faktu posiadania mu mniej pali to jest chyba niewyspany, mówiąc wprost bredzi.
Jak czytam co niektóre wpisy cho chyba pisanie dla pisania, bo zero informacji z której można skorzystać.
Dla tych co nie chcą się wracać kilka stron (może już kilkanaście) do opisu, to tutaj robiłem auto
http://k-sport.eu/chip-tuning-toyota-auris-1-4-d4d/(poprawiłem cytowanie
).