Częsci samochodowe w iParts.pl

Autor Wątek: Chip tuning  (Przeczytany 26065 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Ixemek

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 81
Odp: Chip tuning
« Odpowiedź #90 dnia: 04-12-2017, 08:52:21 »
Witam. Ja miałem gwarancję na rok lub 10tyś.km bo kupowałem używane w salonie. Mineło 7 miesięcy a przejechałem 20tyś.km więc gwarancję odrzuciłem.

Offline fazibazi

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 649
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Chip tuning
« Odpowiedź #91 dnia: 04-12-2017, 09:23:38 »
Hehe, raczej to ona ciebie już odrzuciła po przejechaniu 10tys. km  :cool:
AURIS I HSD LPG - ecowarrior

Offline rambo7

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 22
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Chip tuning
« Odpowiedź #92 dnia: 04-12-2017, 14:16:08 »
Wolę nie pisać o kosztach konkretnie, bo to indywidualnie powinno być dobrane do danego egzemplarza - jego stanu technicznego, to oczywiście nie tajemnica,  powiem że się zmieściłem w podanych kosztach dałem 1300zł.

Offline sebastiw

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 101
  • Auris 1.4 D4D TS '14
Odp: Chip tuning
« Odpowiedź #93 dnia: 04-12-2017, 16:50:04 »
Wolę nie pisać o kosztach konkretnie, bo to indywidualnie powinno być dobrane do danego egzemplarza - jego stanu technicznego, to oczywiście nie tajemnica,  powiem że się zmieściłem w podanych kosztach dałem 1300zł.
A usuwałeś DPF i klapki wirowe z dolotu, zaślepiałeś EGR?

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka


Offline Gawith

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 157
Odp: Chip tuning
« Odpowiedź #94 dnia: 04-12-2017, 20:19:38 »
Wolę nie pisać o kosztach konkretnie, bo to indywidualnie powinno być dobrane do danego egzemplarza - jego stanu technicznego, to oczywiście nie tajemnica,  powiem że się zmieściłem w podanych kosztach dałem 1300zł.
A usuwałeś DPF i klapki wirowe z dolotu, zaślepiałeś EGR?

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
Klapki wirowe z dolotu? Jest coś takiego w 1,4? Co się dzieje po ich usunięciu, wzrasta moc?

Offline rambo7

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 22
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Chip tuning
« Odpowiedź #95 dnia: 07-12-2017, 09:56:35 »
Nawet nie wiem czy występują klapy powietrza zawirowanego w 1,4 D4D moim zdaniem tego nie ma, jest to za mały silnik by takie coś wsadzać. Działanie klap powietrza zawirowanego działa na zasadzie otwarcia dodatkowej porcji powietrza dla silnika. W niektórych silnikach np. 4 cylindrowych dieslach w kolektorze dolotu są klapy po 2 na każdy cylinder w momencie uruchomienia silnika w zakresie 1000-3500obr otwarte są zawsze 4 (po 1 na każdy cylinder) po przekroczeniu 3500obr otwierają się pozostałe 4. i mamy otwarte 8 klap po 2 na każdy cylinder.
Usuwanie takich klap i zapewnienie silnikowi w całym przedziale obrotów nie podnosi mocy silnika. Usuwanie ich nie ma sensu.
Silnik ma wyliczoną ilość powietrza z zapasem i nawet po tuningu nie ma i nie będzie go więcej przekrój dolotu się nie zmienił. Kolektor jest ten sam, turbina ta sama.
Dlatego Tunerzy dochodzą "do ściany" panie, "dawkę paliwa to jeszcze mogę zwiększyć ale powietrza mu brakuje ...zaczyna kopcić."
 EGR nie jest zaślepiony, zaślepienie generuje kontrolkę Check Engine, jeśli chce się blokować egr trzeba to zrobić programowo, mój nie jest zaślepiony.
Roczniki przedlifotwe nie mają DPF, zresztą o tym pisze również w opisie K-Sport ! gdzie chipowałem auto.
Na koniec 2 słowa na temat wpisu #17 tego wątka http://forum.toyotaklub.org.pl/index.php/topic,25155.15.html
Mam aurisa z tego roku i średnia wychodzi mi 6 litrow
Przy trasie 80/h wychodzi 3,9
Na trasie 140/h wychodzi 6-6,5
Powyżej 180/h ok 10, oczywiscie nie w Polsce. Max prędkość jaką tym osiągnąłem według licznika to 205- z wiatrem.
Miasto 6 do 7 , aktualnie 6 bez klimy.


Nie będe tu polemizował z wpisem, ale kolega Auris wd przesadził. Auris którego chipowałem osiągnął na hamowni 196km/h i to był koniec skrzyni biegów i koniec obrotów. 205km/h to można osiągnąć chyba z przepaści bo nie ma takiej górki ani wiatru aby to osiągnąć, chyba z przepaści jedynie.
Auris 1,4D4D nie osiąga takich wyników w warunkach realnych. Instrukcja podaje prędkość maxynalną 177km/h ja na oponach 205/60/16 osiągałem max 165km/h i ani 1 km wiecej. Po Chipie osiągam 185km/h i więcej mi się na razie nie udało.
Obroty przy tym są tak wysokie 4800obr/min że trzeba sobie zdawać sprawę z zachodzących procesów w silniku szczególnie układu wtryskowego. To nie jest normalna praca żadnego diesla a już na pewno nie diesla 8 zaworowego 1,4D4D. Użyteczny, skuteczny i optymalny zakres użyteczny silnika 1,4D4D jest w przedziale 2200-3600obr min. mówiąc krótko po przekroczeniu tych obrotów silnik słabnie, nie ma co go gonić nie do tego został zaprojektowany.
Sama buda jest tak wysoka i kanciata że powstają takie opory że tym autem jeździć więcej niż 140km/h to sensu nie ma.
« Ostatnia zmiana: 07-12-2017, 09:59:39 wysłana przez rambo7 »

Offline sebastiw

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 101
  • Auris 1.4 D4D TS '14
Odp: Chip tuning
« Odpowiedź #96 dnia: 07-12-2017, 11:23:15 »
Gdzie w pl chcesz tak szybko jeździć?

Firma usuwająca DPF ma w ofercie m.in. Usuwanie tych płytek w tym konkretnym silniku, jako kompleksowa usługa z EGR itp.


Offline Gawith

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 157
Odp: Chip tuning
« Odpowiedź #97 dnia: 07-12-2017, 17:01:39 »
Użyteczny, skuteczny i optymalny zakres użyteczny silnika 1,4D4D jest w przedziale 2200-3600obr min.
U mnie po chipie rwie do przodu już przy 1600 obr. Bez chipa spokojnie można było jechać już od 1700 - 1800 więc  2200 to trochę na wyrost.

Offline sebastiw

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 101
  • Auris 1.4 D4D TS '14
Odp: Chip tuning
« Odpowiedź #98 dnia: 07-12-2017, 19:58:34 »
Sprawdziłem przed chwilą na autostradzie. Jadąc 140 kmh (6sty bieg, mierzone na gpsie, bo licznik przekłamuje w dół) obroty wynoszą lekko ponad 2500 obr/min, tak na oko ok. 2600. Auto płynnie przyśpiesza do tej prędkości i wydaje mi się, że spokojnie jeszcze dużo szybciej pojedzie, bo nie miał ani grama zadyszki.

Offline Ixemek

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 81
Odp: Chip tuning
« Odpowiedź #99 dnia: 07-12-2017, 20:41:18 »
Witam.
Ja przed tuningiem według licznika max 185km/h na krajowej S3. Po tuningu poszła 200km/h też na S3:)

Offline rambo7

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 22
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Chip tuning
« Odpowiedź #100 dnia: 08-12-2017, 08:49:50 »
mi bardziej zależy na rzeczowym przekazie, tak aby czytający miał jasny obraz sytuacji.
Mój przypadek opisywany w tym Wątku przypomnę dotyczy:
Auris 1,4 D4D z 2008 roku, fabrycznie bez DPF ! i skrzynia biegów 5 biegowa, koła 16" rozmiar 205/60/16".

Panowie piszcie zatem te dane bo być może jest różnica w stosunku do poliftowych z DPF i ze skrzyniami 6 biegowymi oraz jakie koła?
Jeśli wszystko wrzucamy do "jednego wora" .... i wychodzi na to że jeden jedzie bez tuningu 205km/h a inny po chipie ledwo 185km/h ...no to obraz jest co najmniej zamazany i zaczyna się pole do dyskusji bez sensu.

Offline sebastiw

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 101
  • Auris 1.4 D4D TS '14
Odp: Chip tuning
« Odpowiedź #101 dnia: 08-12-2017, 09:46:28 »
U mnie opony standard 195/65/15. Żadnych przeróbek, wersja z DPF, 6 biegów


Offline Gawith

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 157
Odp: Chip tuning
« Odpowiedź #102 dnia: 08-12-2017, 19:52:27 »
Jeśli wszystko wrzucamy do "jednego wora" .... i wychodzi na to że jeden jedzie bez tuningu 205km/h a inny po chipie ledwo 185km/h ...no to obraz jest co najmniej zamazany i zaczyna się pole do dyskusji bez sensu.
Wystarczy, że jedna auriska ma przytkanego DPF'a i nie rozwinie tych 200km/h bo jest przymulona, druga auriska powiedzmy, że ma czystego dpf'a i spokojnie 200 poleci. Nawet nie wiesz jak bardzo ogranicza moc i dynamikę zasyfiony DPF.

Offline mechu

  • Toyot Zmotoryzowany
  • ****
  • Wiadomości: 2649
  • Płeć: Mężczyzna
    • Nawigacje Alarmy CB.
Odp: Chip tuning
« Odpowiedź #103 dnia: 08-12-2017, 22:09:00 »
A wyatarczy jechac do firmy ktora wyczysci dpf - nie mowie to o wypalaniu.

Offline Stivo

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 811
Odp: Chip tuning
« Odpowiedź #104 dnia: 08-12-2017, 22:56:21 »
Ciekawe że 1,4 szybciej jeździ aniżeli 2.0 Więc po co się pchać w 2.0 dla kilku koni więcej które 1,4 po czipie ma. Coś ściemniacie.

Toyota Klub

Odp: Chip tuning
« Odpowiedź #104 dnia: 08-12-2017, 22:56:21 »