Autor Wątek: E11 Diesel ciężko pali na ciepłym silniku  (Przeczytany 16500 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Dziabaczka

  • Gość
E11 Diesel ciężko pali na ciepłym silniku
« dnia: 01-11-2011, 18:45:40 »
Witam.
Posiadam Corollkę E11 Diesel 2.0 od kilku lat. Do tej pory nie było z nią żadnych problemów. Nawet powody do dumy gdy stała na 20 stopniowym mrozie przez 8 godzin i bez problemów paliła. Ale ostatnio pojawił się pewien problem. Samochód na zimno pali dalej "na dotyk" ale gdy zgasi się go po normalnej jeździe i np próbuje się odpalić po 15 min... to jest masakra. Kręci strasznie długo zanim silnik "załapie". Nie jest o jakiś stały okres, czasem dłużej, czasem krócej ale o wiele dłużej niż "na zimno"...
Czy ktoś wie co to może być? Sugerowano mi że mógłby być to zawór zwrotny tylko że moim zdaniem w tym momencie po nocy w garażu też paliłby kiepsko.
Ma ktoś podobne doświadczenia?

Offline bis24

  • Toyot Spamer
  • *****
  • Wiadomości: 3841
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: E11 Diesel ciężko pali na ciepłym silniku
« Odpowiedź #1 dnia: 02-11-2011, 07:12:07 »
może warto podać czy to motor 2C-E
czy też 1CD-FTV ?.
   


Dziabaczka

  • Gość
Odp: E11 Diesel ciężko pali na ciepłym silniku
« Odpowiedź #2 dnia: 02-11-2011, 18:27:48 »
W sumie racja: Silnik to 2C-E

Tragbier

  • Gość
Odp: E11 Diesel ciężko pali na ciepłym silniku
« Odpowiedź #3 dnia: 02-11-2011, 19:52:18 »
może na początek sprawdź  świeczki ,  sam mam 2C i jestem bardzo zadowolony, jest faktycznie tak jak piszesz pali na "dotyk" dosłownie pół obrotu i już klekocze :) i nie ważne jaka temperatura na zewnątrz czy to +30 czy - 30 , sprawdź też tą świece płomieniówkę , nie wiem jak ona się fachowo nazywa , ale jak podjedziesz do mechanika to będzie wiedział ,  jeśli na ciepłym Ci pali a na zimnym nie chce ,ja zacząłbym od świeczek .

Robsajson

  • Gość
Odp: E11 Diesel ciężko pali na ciepłym silniku
« Odpowiedź #4 dnia: 02-11-2011, 20:04:10 »
może na początek sprawdź  świeczki ,  sam mam 2C i jestem bardzo zadowolony, jest faktycznie tak jak piszesz pali na "dotyk" dosłownie pół obrotu i już klekocze :) i nie ważne jaka temperatura na zewnątrz czy to +30 czy - 30 , sprawdź też tą świece płomieniówkę , nie wiem jak ona się fachowo nazywa , ale jak podjedziesz do mechanika to będzie wiedział ,  jeśli na ciepłym Ci pali a na zimnym nie chce ,ja zacząłbym od świeczek .
Źle zrozumiałeś chyba.Koledze nie chce palić na ciepłym więc świece raczej są ok.Jak by to była benzyna to czujnik położenia wału ale na klekotach się nie znam i nie wiem coto moze być.

Offline Piotr Sas

  • Toyot Zmotoryzowany
  • ****
  • Wiadomości: 2769
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: E11 Diesel ciężko pali na ciepłym silniku
« Odpowiedź #5 dnia: 02-11-2011, 22:23:05 »
Może kompresja Ci siadła?
Pozdrawiam
Obi

Tragbier

  • Gość
Odp: E11 Diesel ciężko pali na ciepłym silniku
« Odpowiedź #6 dnia: 03-11-2011, 10:11:41 »
Źle zrozumiałeś chyba.

Dzięki Robsajson za poprawę dokładnie źle zrozumiałem , po całym dniu pracy brak myślenia było  :-P ,  dalej bym jednak został przy tych świeczkach , tam idą chyba 2  czujniki temperatury i jeden jest odpowiedzialny za świeczki  , może on wariuje , a możesz sprawdzić czy na ciepłym motorze świeczki grzeją ?  a jak przy zapalaniu dodasz troszkę gazu to pali lepiej czy tak samo ciężko ? , zawór zwrotny raczej nie , wtedy by na zimnym też nie palił hmm.......  ja bym sprawdził na ciepłym motorze czy grzeją świeczki .

Offline Jimmy1976

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 156
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: E11 Diesel ciężko pali na ciepłym silniku
« Odpowiedź #7 dnia: 04-11-2011, 18:37:31 »
Zacznij od podstaw Filtr paliwa,filtr powietrza . Na ciepłym świece mają mały wpływ na rozruch klekota , w ostateczności jak nie pomoże trzeba sprawdzić luzy zaworowe . Ostatnią rzeczą jest pompa wtryskowa i wtryski .
Naprawa aut mechanika,elektryka ,diagnostyka,części nowe w atrakcyjnych cenach dorabianie przewodów hamulcowych na wymiar 728-820-205 ! http://www.autowarsztat.wroclaw.pl              Dzwoń pytaj ! GG 7120040 Wysyłka !

Offline Piotr Sas

  • Toyot Zmotoryzowany
  • ****
  • Wiadomości: 2769
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: E11 Diesel ciężko pali na ciepłym silniku
« Odpowiedź #8 dnia: 04-11-2011, 19:14:12 »
Zacznij od podstaw Filtr paliwa,filtr powietrza . Na ciepłym świece mają mały wpływ na rozruch klekota , w ostateczności jak nie pomoże trzeba sprawdzić luzy zaworowe . Ostatnią rzeczą jest pompa wtryskowa i wtryski .
Wg mnie filtry też w tym przypadku nie mają wpływu na palenie rozgrzanego auta. Jakby miały to i na zimnym by były problemy. Ale poczekamy na diagnozę właściciela -ja obstawiam niską kompresję na cylindrach - na zimnym silniku jako tako jest zachowany spręż, po rozgrzaniu niska kompresja powoduje że silnik nie chce odpalić.......
Pozdrawiam
 
Obi

Dziabaczka

  • Gość
Odp: E11 Diesel ciężko pali na ciepłym silniku
« Odpowiedź #9 dnia: 04-11-2011, 20:32:19 »
Dzięki za odzew.
Filtry plus wtryski były wymieniane mniej więcej rok temu. Więc tego jestem pewien.
Dziś dyskutowaliśmy z żoną o tym (ona głównie nim jeździ) i stwierdziliśmy że nasza Toyotka "od zawsze" dłużej kręciła na ciepłym silniku tylko ostatnio stało się to bardzo uciążliwe... Bardzo " bardzo".
Co do kompresji. Czy przypadkiem nie powinno być na odwrót? Mam MF 255 z padniętą kompresją. Zapalenie go na zimnym silniku to dłuższa historia, natomiast na ciepłym nie ma większych problemów.
Coś mi się zdaje że sprawa oprze się o serwis... :|

Offline Piotr Sas

  • Toyot Zmotoryzowany
  • ****
  • Wiadomości: 2769
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: E11 Diesel ciężko pali na ciepłym silniku
« Odpowiedź #10 dnia: 04-11-2011, 22:40:23 »
Dzięki za odzew.
Filtry plus wtryski były wymieniane mniej więcej rok temu. Więc tego jestem pewien.
Dziś dyskutowaliśmy z żoną o tym (ona głównie nim jeździ) i stwierdziliśmy że nasza Toyotka "od zawsze" dłużej kręciła na ciepłym silniku tylko ostatnio stało się to bardzo uciążliwe... Bardzo " bardzo".
Co do kompresji. Czy przypadkiem nie powinno być na odwrót? Mam MF 255 z padniętą kompresją. Zapalenie go na zimnym silniku to dłuższa historia, natomiast na ciepłym nie ma większych problemów.
Coś mi się zdaje że sprawa oprze się o serwis... :|
Trudno porównać ciągnik do toyki, ale nie sprzeczam się
Obi

Offline Jimmy1976

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 156
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: E11 Diesel ciężko pali na ciepłym silniku
« Odpowiedź #11 dnia: 04-11-2011, 22:55:22 »
masz racje z tym paleniem dizla na zimno i brakiem komprechy .Jak niema komprechy to na zimno ni hu hu .Raz wroku to zabujstwo na tym polskim syfie na stacjach .Ja wymieniam dwa razy do roku zawsze przed zimą pełne OT filtry oliwa sprawdzian świec mam do tego wszystkiego sprzęt i dlubie a pozatym jak moja Żonka mawia wstyd żebym o swoją kochanke ślicznotke nie dbał hehe  <diabel> Cari jest wychuchana wydmuchana .Tak więc nie daj się w bambuko tylko zacznij od podstaw czyli filtrów rzadne tam kompresje i inne bzdury bo jak by niemiał komprechy to by na zimno słabo gadał .Sprawdz czy np jak jest ciepły i dasz lekko gazu przy rozruchu czy lepiej łapie .i czy jak jest ciepły odpalasz to na jakiś kolorek przykapca ?
Naprawa aut mechanika,elektryka ,diagnostyka,części nowe w atrakcyjnych cenach dorabianie przewodów hamulcowych na wymiar 728-820-205 ! http://www.autowarsztat.wroclaw.pl              Dzwoń pytaj ! GG 7120040 Wysyłka !

Offline Jimmy1976

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 156
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: E11 Diesel ciężko pali na ciepłym silniku
« Odpowiedź #12 dnia: 04-11-2011, 23:07:51 »
Jeszcze  bym spróbował środka liqui Moly do czyszczenia układu wtrysku kupuje się taką flache 0,5L odpina przewody paliwowe wpycha do środka i odpala silnik na tym środku co jakiś czas lekko przygazowując wywal wszystkie osady i syfy z układu na poczatku lekko sadzi czarną sadzą potem jest ok można wlać do paliwa ten sam efekt tylko dłuższy czas oczekiwania
Naprawa aut mechanika,elektryka ,diagnostyka,części nowe w atrakcyjnych cenach dorabianie przewodów hamulcowych na wymiar 728-820-205 ! http://www.autowarsztat.wroclaw.pl              Dzwoń pytaj ! GG 7120040 Wysyłka !

Dziabaczka

  • Gość
Odp: E11 Diesel ciężko pali na ciepłym silniku
« Odpowiedź #13 dnia: 19-11-2011, 15:41:27 »
Filtry wymienione, układ przeczyszczony ale niestety bez zmian... :| Nawet przy lekkim dodawaniu gazu.

Offline Jimmy1976

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 156
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: E11 Diesel ciężko pali na ciepłym silniku
« Odpowiedź #14 dnia: 23-11-2011, 17:52:36 »
luzy zaworowe ktoś kiedyś sprawdzał w tej maszynce ? Może zawory masz podparte i stąd ten ból a jak zapali to jakoś zakopci czy nic?
Naprawa aut mechanika,elektryka ,diagnostyka,części nowe w atrakcyjnych cenach dorabianie przewodów hamulcowych na wymiar 728-820-205 ! http://www.autowarsztat.wroclaw.pl              Dzwoń pytaj ! GG 7120040 Wysyłka !


 

Beesafe.pl