Częsci samochodowe w iParts.pl

Autor Wątek: Toyota Prius Plug-in Hybrid - relacja z testu jedynego egzemplarza na Polskę  (Przeczytany 4114 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline don_pazurro

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 217
Witam,
chciałbym podzielić się wrażeniami z 7-dniowego spotkania z Priusem Plug-in Hybrid. W mieście nie spalał mi więcej niż 2,1 l/10 km, a czasami wręcz nic... Naprawdę ciekawe auto:

http://testysamochodowe.pl/toyota-prius-plug-in-hybrid/

Pozdrawiam
don_pazurro

Offline Filu

  • Toyot Spamer
  • *****
  • Wiadomości: 3630
  • Płeć: Mężczyzna
  • MR2 Spyder/Corolla/IQ/Aygo
    • Studio fotografii reklamowej, druk wielkoformatowy
2,1  :grin: ?
Bez przesady :-P

                             www.FotoSzopa.pl

Offline don_pazurro

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 217
a co w  tym dziwnego? Przeczytaj to zrozumiesz, że to jak najbardzije realne. Przecież napisałem - na odcinku ok 35 km tak wychodzi. A jakbys jechal 24 km nic nie zuzyjesz w miescie.  W trasie mialem wynik 5 l/100 km

Offline bis24

  • Toyot Spamer
  • *****
  • Wiadomości: 3895
  • Płeć: Mężczyzna
  • Fiesta 1.4 mk7 FL

 W mieście nie spalał mi więcej niż 2,1 l/10 km


to jaki sens kupować Plug-in Hybrid?.

Offline Filu

  • Toyot Spamer
  • *****
  • Wiadomości: 3630
  • Płeć: Mężczyzna
  • MR2 Spyder/Corolla/IQ/Aygo
    • Studio fotografii reklamowej, druk wielkoformatowy
Przejechałem Priusem z 2011 ostatnio w ramach testu 700km i wyniki wyglądały inaczej  :roll:
REALNE średnie spalanie to 4l/100km przy ecodrivingu co i tak jest całkiem niezlym wynikiem jak na auto rodzinne z silnikiem 1,8 :-)
« Ostatnia zmiana: 29-12-2011, 13:33:51 wysłana przez Filu »

                             www.FotoSzopa.pl

Offline don_pazurro

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 217
Priusem Plug-in? To ciekawe, że użyczono Ci ten jedyny w Polsce egzemplarz dla dziennikarzy. Widzę ,że nawet nie czytałeś i uznajesz, że napisąłem o normalnym hybrydowym Priusie...

bis24
nie rozumiem o co pytasz? Jaki sens? No taki ,że spala tak mało. A czy ekonomicznie się opłaca, jak ktoś robi 10 tys. km rocznie, to już całkiem inna bajka. Proponuje czytać całośc ze zrozumieniem, ew. wejść w inny tekst pt. "eko-fikcja po polsku", gdzie poddałem szczegółowej analizie czy w Polsce opłaca się jeździć hybrydą.
« Ostatnia zmiana: 29-12-2011, 13:37:10 wysłana przez don_pazurro »

Offline bis24

  • Toyot Spamer
  • *****
  • Wiadomości: 3895
  • Płeć: Mężczyzna
  • Fiesta 1.4 mk7 FL
pytam o spalanie 2,1 l/10 km?.
czy to jest mało?.

Offline don_pazurro

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 217
moim zdaniem tak. Jak jeżdzi się typowo miejsko w relacji praca-dom wyjdzie 0l/100 km, pod warunkiem, że nie zrobisz więcej niż te 24 km na raz. To nie ejst auto elektryczne stricte, jak np. Peugeot iOn. Ale za to mozesz go uzytkowac normalnie  w trasie. Tam spalanie wyszło jak zwykłej hybrydy Priusa, równe 5l, ale leciałem dość szybko ok. 150 km/h na sporym docinku, wiec 5l to niezly wynik. Idea takiego auta to jednak oszczednosc w miescie i przede wszystkim noiska emisja spalin, hałasu. Jezdzilem tez iON czy Mitsubishi i-MIEV - w porównaniu do nich Prius to normalny kompakt, ktorym mozna jechac gdzies dalej i nie kosztuje tak chorrendalnie jak one. Nie twierdze ze te 135 tys. zł (tyle podobno ma kosztowac) to mało, ale tu juz mozna zaczac zastanawiac sie jak ktos jezdzi sporo po miescie, czy ma sens takie auto.

EDIT: mówimy tu o 2,1l/100 km, a nie na 10 km. W sumie na miescie zrobilem ok. 350 km, jak codziennie ladowalem auto wieczorem z gniazdka mialem powtarzalbny wynik w okolicach 2,1 litra. oczywiscie jakbys jechal non stop 100 km w miescie wyszloby ci ok 2,5 l, tak jak Anglikom w tescie. Jak bateria rozladuje sie po tych 20 paru kilometrach, potem jedziesz jak autem hybrydopwym ale w warunkach miejskich bateria laduje sie ponownie po kilku kilometrach i znow mozesz jechac na pradzie, dl;atego wyszlo im 2,49 l/100 km
« Ostatnia zmiana: 29-12-2011, 13:53:23 wysłana przez don_pazurro »

Offline barte.k

  • Toyot Spamer
  • *****
  • Wiadomości: 3312
  • Płeć: Mężczyzna
  • toyota-nissan-toyota
    • Lotniczo!
bis, 2.1l to mało.
zwłaszcza, że może być zerowe spalanie jak dojeżdżasz w mieście czy pomykasz na zakupy do marketu 5km dalej.

sęk w tym, że te oszczędności są minimalne albo wręcz żadne biorąc pod uwagę
cenę takiego auta:/
Szerokości Kuba!

today tomorrow TOYOTA

Offline don_pazurro

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 217
nie chcę robić off top, kiedyś dokladnie policzyłem opłacalność tych wynalazków (http://testysamochodowe.pl/eko-fikcja-po-polsku/), takie Lex GS450h raczej nie opłaci się, ale już hybryda jednak tak, zależy kto, ile i w jakich warunkach ją użytkuje.


Offline Filu

  • Toyot Spamer
  • *****
  • Wiadomości: 3630
  • Płeć: Mężczyzna
  • MR2 Spyder/Corolla/IQ/Aygo
    • Studio fotografii reklamowej, druk wielkoformatowy
Donie Pazurro nie mówiłem o tym nowym Plug-in lecz o jego poprzedniku, nie złość się tak  <brawo>
Powiedz mi jakie są różnice z czystej ciekawości? Jeżąc poprzednikiem faktycznie można było w trybie miejskim spalić 2l/100, ale
to tylko w teorii bo w momencie gdy ogniwa się rozładowały silnik ładując je chlipał 5l/100 z małym hakiem.....

                             www.FotoSzopa.pl

Offline don_pazurro

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 217
nie to, że się złoszczę, bo wątek jest o Plug-in Hybrid, a nie zwykłym Priusie. Plug-in to koncepcyjn y model, będzie sprzedawany równolegle ze zwykłym Priusem, możlwie, że zwiększą jeszcze jego zasięg poprzez pojemniejszą baterię. Miałem wrażenie, że nie doczytałeś po prostu.

Mi zwykły Prius spalał w mieście ok 5l, podobnie Auris HSD, więc Twoje wyniki są jak najbardziej miarodajne. Zwykłym Priusem wynik 2,0l nie jest możliwy, chyba, że mówimy o jeździe na dystansie 4 km, kiedy muskajac pedał gazu przejedziesz z prędkością ok 40 km/h, a z tego 2 km uda się na prądzie, wtedy moze wyjdzie ze 2l. Ale normalnie użytkując auto - nie ma mowy.

Plug-in mnie zachwycił - nie starałem się, dynamicznie jeździłem ,a spalanie było takie niskie. Szkoda, że będzie jednak to drogie auto..

Offline Filu

  • Toyot Spamer
  • *****
  • Wiadomości: 3630
  • Płeć: Mężczyzna
  • MR2 Spyder/Corolla/IQ/Aygo
    • Studio fotografii reklamowej, druk wielkoformatowy
Zwykłym Priusem wynik 2,0l nie jest możliwy, chyba, że mówimy o jeździe na dystansie 4 km, kiedy muskajac pedał gazu przejedziesz z prędkością ok 40 km/h
Dokładnie o tym mówię ;-)
W ten sposób udało mi się zrobić odcinki nawet po 8 może 10km
Ale to tylko w warunkach niskiej prędkości, bardzo ekonomicznym sposobie prowadzenia i bywało że jadą w górach jechałem długo na samym prądzie - pod górę jechałem na elektrycznym a w dół ładowałem - to było całkiem fajne.

Jeśli chodzi o model Plug-in to nie wiem o nim nic narazie ale z tego co mówisz jest wyraźnie wydajniejszyniż jego starszy brat  :-)

                             www.FotoSzopa.pl

Toyota Klub