Autor Wątek: Problem z Układem chłodzenia  (Przeczytany 7196 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

globus

  • Gość
Problem z Układem chłodzenia
« dnia: 10-03-2012, 17:59:54 »
Witam!
 Jestem tutaj nowy (Camry 92r. 3.0) i mam problem z gotujaca si ciecza chłodzca... wiec,
wszystko zaczeło sie od szarpania samochodem, gdy podniosłem maskę w góre okazalo sie ze zamarza mi mieszalnik od gazu, stwierdzilem ze jest za malo plynu wiec dolalem, nie przynioslo to zadnych efektow :( w domu uzupelnilem jeszcze raz plyn bo gdy wracalem z miejsca awarii ok 1km zaczelo mi wyrzucac plyn zbiorniczkiem wyrownawczym. Dolna rura chlodnicy vyla zimna wiec pomyslalem ze nie otwiera sie termostat. Wymontowalem go, uzupelnilem plyn, zrobilem okolo 2km i znow zaczelo mi wyrzucac plun przez zbiorniczek. Wymontowalem pompe wody stwierdzilem ze moze plecialy lopatki lub sie zatarla ale wszystko jest ok i nadal mam taki problem. Prosze pomozcie :)

Offline MAREK100

  • Toyot Zmotoryzowany
  • ****
  • Wiadomości: 2057
Odp: Problem z Układem chłodzenia
« Odpowiedź #1 dnia: 10-03-2012, 18:13:59 »
Żeby cię nie stresować,to sprawdż czy płyn jest czysty(Plamy oleju) Sprawdż korek wlewu oleju,(Biała maż na korku)Jak płyn czysty,mazi na korku brak to może być duperela a nie problem z uszczelką głowicy czy tez z głowicą.(To jest zbiorniczek przelewowy nie wyrównawczy)
« Ostatnia zmiana: 10-03-2012, 18:15:57 wysłana przez MAREK100 »

levyy1986

  • Gość
Odp: Problem z Układem chłodzenia
« Odpowiedź #2 dnia: 10-03-2012, 18:44:11 »
Wszystko, wskazuje na uszczelkę pod głowicą... :thumbdown:
nie musi być przy tym, plam oleju w zbiorniczku, ani mazi w oleju.
Sprawdź ciśnienie na cylindrach, powąchaj spaliny czy nie ma specyficznego zapachu płynu chłodniczego i w drugą stronę też czyli, odpal na benzynie przy gazuj parę razy na otwartym korku i powąchaj płyn w zbiorniczku, zwykle czuć zapach spalin i widoczne są zanieczyszczenia pochodzące od nich.
To chyba tyle na domowe sposoby, jest też opcja,że zatkana jest chlodnica.
Część mechaników ma takie mierniki, po pobraniu próbki płynu sprawdza się go na zawartość CO2.

edit:
czy na zimnym silniku też bąbluje?
« Ostatnia zmiana: 10-03-2012, 19:38:12 wysłana przez levyy1986 »

Offline MAREK100

  • Toyot Zmotoryzowany
  • ****
  • Wiadomości: 2057
Odp: Problem z Układem chłodzenia
« Odpowiedź #3 dnia: 10-03-2012, 19:23:47 »
http://forum.toyotaklub.org.pl/index.php/topic,1011.0.html. Poczytaj.Nie koniecznie uszczelka głowicy.

Robsajson

  • Gość
Odp: Problem z Układem chłodzenia
« Odpowiedź #4 dnia: 10-03-2012, 19:43:47 »
Może masz układ zapowietrzony chociaż mi się bardziej wydaje ,że coś się zapchało.

Offline marcin

  • Moderator
  • Toyot Spamer
  • ******
  • Wiadomości: 8180
  • Płeć: Mężczyzna
    • 3vz.pl
Odp: Problem z Układem chłodzenia
« Odpowiedź #5 dnia: 11-03-2012, 11:48:36 »
Hyhy, 3VZ się grzeje, skąd my to znamy  :-P

1) wypnij reduktor z obiegu wodnego - wykluczysz jego awarię
2) odpowietrz porządnie silnik - tylko całkiem zimny, a nie letni
3) sprawdź zawartość CO w płynie chłodniczym
4) czy uszczelki między kolektorem dolotowym a głowicami są sprawne ? Tam lubi puszczać z kanałów wodnych, i wtedy bardzo szybko się gotuje

3VZ.pl



globus

  • Gość
Odp: Problem z Układem chłodzenia
« Odpowiedź #6 dnia: 11-03-2012, 22:10:58 »
dzieki za zainteresowanie tematem ;) cisnienie w cylindrach i jest wszedzie rowne wiec OK. odpowietrzalem uklad ze dwa razy i nic nie pomoglo jak od razu dostaje wyzeszej temp rosnie poziom olynu w zbiorniczku szybko osiaga wysokoa temperature i zaczyna go wyrzucac. Jak silnik jest zimny to nic sie nie dzieje tylko od razu w oczach rosnie poziom plynu. plyn jest czysty i olej tez, juz glupieje przy tym samochodzie nie mam pomyslu co to moze byc :( zakupilem ja okolo tygodnia temu za nieduze pieniadze i jak narazie nie ma mowy o odlaczniu reduktora, bo poprzedni wlasciciel przekombinowal z gazem i jest na krotko podlaczony a co za tym idzie? nie mozna odpalic na benzynie ale z tym sie w niedlugim czasie uporam, narazie powazniejszy jest uklad chlodzacy....

levyy1986

  • Gość
Odp: Problem z Układem chłodzenia
« Odpowiedź #7 dnia: 11-03-2012, 22:45:40 »
dzieki za zainteresowanie tematem ;) cisnienie w cylindrach i jest wszedzie rowne wiec OK. odpowietrzalem uklad ze dwa razy i nic nie pomoglo jak od razu dostaje wyzeszej temp rosnie poziom olynu w zbiorniczku szybko osiaga wysokoa temperature i zaczyna go wyrzucac. Jak silnik jest zimny to nic sie nie dzieje tylko od razu w oczach rosnie poziom plynu. plyn jest czysty i olej tez, juz glupieje przy tym samochodzie nie mam pomyslu co to moze byc :( zakupilem ja okolo tygodnia temu za nieduze pieniadze i jak narazie nie ma mowy o odlaczniu reduktora, bo poprzedni wlasciciel przekombinowal z gazem i jest na krotko podlaczony a co za tym idzie? nie mozna odpalic na benzynie ale z tym sie w niedlugim czasie uporam, narazie powazniejszy jest uklad chlodzacy....
sprawdzałeś płyn na zawartość co2? To by dało jasną odpowiedź, czy uszczelkę trafiło. Jeśli nie uszczelka, to może być coś, ze spraw opisanych przez marcinm-a .
Kolejny raz "okazja" bywa zgubną... I znane już na forum powiedzenie, chyba marcinm-a : dobra Camry zawsze kosztuje około 10k...
Dawaj znać, co tam wynajdziesz  :grin: i oczywiście powodzenia w naprawie, oby nie za drogiej <diabel>

Offline AGILESS

  • Toyot Spamer
  • *****
  • Wiadomości: 3752
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Problem z Układem chłodzenia
« Odpowiedź #8 dnia: 11-03-2012, 23:13:43 »
Powąchaj czy przypadkiem ze zbiorniczka nie czuć gazem, czasami membrana w reduktorze dostaje dziurki i do układu chłodzenia dostaje się LPG.
Oznaki są właśnie takie jak u Ciebie.
Jeśli nie możesz odłączyć całkowicie LPG bo na tym tylko działa samochód to odłącz grube węże podgrzewające reduktor i połącz je dopasowaną  rurką żeby zamknąć obieg.
Nie jest już tak mroźno i auto powinno odpalić. Wyeliminujesz tym zabiegiem przedostawanie się LPG do układu.

Kolejny raz "okazja" bywa zgubną... I znane już na forum powiedzenie, chyba marcinm-a : dobra Camry zawsze kosztuje około 10k...

Myślę, że nie jest to regułą a bardziej zależy od okoliczności.
« Ostatnia zmiana: 11-03-2012, 23:40:06 wysłana przez AGILESS »

globus

  • Gość
Odp: Problem z Układem chłodzenia
« Odpowiedź #9 dnia: 14-03-2012, 22:25:13 »
i wyszło szydło z worka... uszczelka pod głowicą  :| nigdy jeszcze nie miałłem takich objawów przy uszkodzzonej uszczelce, an jednym garze kanały wodne zaczeły pszczac wode na tłok, ale nawet nie bąblował płyn tylko juz za ktoras juz proba kombinacji jak sie rogrzal straszna para zaczela leciec z tłumika to jzu nie bylo innego rozwiazania jak "uszczelka". Jestem teraz w trakcie remontu jak juz wszystko ogarne, odpale i sprawdze to dam znac ;)

Offline marcin

  • Moderator
  • Toyot Spamer
  • ******
  • Wiadomości: 8180
  • Płeć: Mężczyzna
    • 3vz.pl
Odp: Problem z Układem chłodzenia
« Odpowiedź #10 dnia: 15-03-2012, 07:18:47 »
Sprawdź dokładnie dół silnika - niedawno kupiłem silnik, który "dobry jest, odpala, jeździ", i takie tam, a okazało się, że była walnięta uszczelka pod głowicą i 3 korby krzywe.

Uszczelki bierz tylko z oryginału.
3VZ.pl



globus

  • Gość
Odp: Problem z Układem chłodzenia
« Odpowiedź #11 dnia: 15-03-2012, 20:30:51 »
dzięki za podpowiedz pokrece walem  i sprawdze jak sie tloki zachowuja... narazie mam problem z wykreceniem jednej szpilki od lewej glowicy :( od razu dolacze pytanie bo vede mial wygodne dojscie do pompy wspomagania i chcialbym ja z regenerowac czy ktos pamieta symbol lozyska i zimmeringu??

Offline marcin

  • Moderator
  • Toyot Spamer
  • ******
  • Wiadomości: 8180
  • Płeć: Mężczyzna
    • 3vz.pl
Odp: Problem z Układem chłodzenia
« Odpowiedź #12 dnia: 15-03-2012, 22:31:19 »
Głowice są na śrubach, a nie szpilkach. W czym leży problem ?

Łożysko 90363-17017
Simmerring 90311-17007, względnie komplet uszczelnień pompy 04446-32022
3VZ.pl




 

Beesafe.pl