Autor Wątek: pisk podczas gaszenia silnika  (Przeczytany 28531 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline adii

  • Toyot Zmotoryzowany
  • ****
  • Wiadomości: 1704
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: pisk podczas gaszenia silnika
« Odpowiedź #45 dnia: 10-08-2012, 20:26:43 »
hepu jest głownie do grupy vag dobra firma
aisin zależy jak trafisz
ale pompa wody jest oem aisin
Paski seryjne z oem toyota produkcja bando
płyn prestone jeden z lepszych gwarancja na 5 lat

Offline bis24

  • Toyot Spamer
  • *****
  • Wiadomości: 3841
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: pisk podczas gaszenia silnika
« Odpowiedź #46 dnia: 11-08-2012, 05:42:33 »
płyn prestone jeden z lepszych gwarancja na 5 lat
do YII takiego płynu nie lejemy.
Należy stosować wyłącznie:
,,Toyota Super Long Life Coolant,, CHYBA TAK TO SIĘ PISZE lub jego zamiennik także w YI bodajże od 2003 w górę.
 Bez problemu specjaliści co wiedzę z netu mają TO wyszperają. Płyn ma starczyć na 160kkm lub dziesięć lat.
« Ostatnia zmiana: 11-08-2012, 06:14:36 wysłana przez bis24 »

Offline 1krzys

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 138
    • Prawo jazdy Kraków
Odp: pisk podczas gaszenia silnika
« Odpowiedź #47 dnia: 11-08-2012, 09:43:47 »
a to ciekawa nowosc :P
Zapraszam na kurs prawa jazdy kat. B ->
Najlepsze kursy w Krakowie ;)

Offline paba

  • Moderator
  • Toyot Spamer
  • ******
  • Wiadomości: 5197
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: pisk podczas gaszenia silnika
« Odpowiedź #48 dnia: 11-08-2012, 10:40:27 »
płyn prestone jeden z lepszych gwarancja na 5 lat
do YII takiego płynu nie lejemy.
Należy stosować wyłącznie:
,,Toyota Super Long Life Coolant,, CHYBA TAK TO SIĘ PISZE lub jego zamiennik także w YI bodajże od 2003 w górę.
 Bez problemu specjaliści co wiedzę z netu mają TO wyszperają. Płyn ma starczyć na 160kkm lub dziesięć lat.

a ja jestem bardzo ciekawy, dlaczego chcesz stosować tylko Toyota Coolant
chciałbym żebyś zobaczył jak wygląda jakikolwiek płyn trzymany w obiegu przez dziesięć lat czy 160 tysięcy kilometrów, a są tacy specjaliści co i olej zalecają zmieniać co 30-40 kkm, a był nawet taki jeden co twierdził, że się wcale nie zmienia - to samo w skrzyniach - olej nie wymaga wymiany, ale pływają opiłki i stracił parametry

w każdej instrukcji masz zapis, że lejesz albo płyn od Toyoty, albo jego zamiennik, co jest kwestią nie jednoznaczną i nieprecyzyjną

Prestone to jak Adii napisał, bardzo dobry produkt i bez wahania bym zastosował i miał 30zł w kieszeni
podczas przeglądów tylko sprawdzasz temperaturę krzepnięcia takiego płynu, wymieniasz co te 3 lata oraz przy ewentualnych dolewkach innymi płynami upewniasz się czy nie mieszasz płynów opartych np. o glikol monoetylenowy i propylenowy (np. Borygo Eko)
TIIDA '09

Offline bis24

  • Toyot Spamer
  • *****
  • Wiadomości: 3841
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: pisk podczas gaszenia silnika
« Odpowiedź #49 dnia: 11-08-2012, 11:29:59 »
w każdej instrukcji masz zapis, że lejesz albo płyn od Toyoty, albo jego zamiennik,
właśnie  na bazie nisko krzepnącego  glikolu etylenowego posiadającym właściwości przeciwdziałania korozji silnika

chciałbym żebyś zobaczył jak wygląda jakikolwiek płyn trzymany w obiegu przez dziesięć lat czy 160 tysięcy kilometrów,

jak chcesz zobaczyć to zapraszam do Warszawy mam w Traficu z 2001 od nowości nie wymieniany a w każdej Toyocie YI prawdopodobnie po połowie roku 2003 w górę oraz YII 2006 w górę masz na masce od strony silnika stosowny zapis.
a ja jestem bardzo ciekawy, dlaczego chcesz stosować tylko Coolant
ano temu, że nie chcę mieć problemu z gotującym się płynem, cieknącymi pompami, rdzewiejącymi chłodnicami...





Offline paba

  • Moderator
  • Toyot Spamer
  • ******
  • Wiadomości: 5197
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: pisk podczas gaszenia silnika
« Odpowiedź #50 dnia: 11-08-2012, 12:35:21 »
właśnie  na bazie nisko krzepnącego  glikolu etylenowego posiadającym właściwości przeciwdziałania korozji silnika

Prestone :
"może być bez przeszkód stosowany do układów chłodzenia wszystkich modeli samochodów jeżdżących obecnie po naszych drogach (z chłodnicami normalnymi i aluminiowymi). Dodatkowo płyn Prestone jest mieszalny ze wszystkimi płynami na bazie mono-etylo-glikolu (ponad 90% powszechnie stosowanych płynów), a po dolaniu do innego płynu nie zmienia jego koloru ani właściwości ochronnych.
Płyn do Chłodnic -37°C Prestone dzięki zaawansowanej formule Extendend Life charakteryzuje się wydłużoną żywotnością do 5 lat lub 250 000 km ciągłej eksploatacji. Zawiera specjalnie opracowany pakiet inhibitorów korozji oraz środki zapobiegające pienieniu".

Cytuj (zaznaczone)
jak chcesz zobaczyć to zapraszam do Warszawy mam w Traficu z 2001 od nowości nie wymieniany a w każdej Toyocie YI prawdopodobnie po połowie roku 2003 w górę oraz YII 2006 w górę masz na masce od strony silnika stosowny zapis.

nie muszę się do ciebie fatygować żeby zobaczyć jak wygląda taki płyn, twoje samochody - twój wybór - czy płyn od Toyoty czy od Prestone, ja bym więcej niż te 3-4 lata na żadnym nie jechał

Cytuj (zaznaczone)
ano temu, że nie chcę mieć problemu z gotującym się płynem, cieknącymi pompami, rdzewiejącymi chłodnicami...

a wszystko dzięki tajemniczemu eliksirowi Toyoty :cheesy:
TIIDA '09

Offline 1krzys

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 138
    • Prawo jazdy Kraków
Odp: pisk podczas gaszenia silnika
« Odpowiedź #51 dnia: 21-08-2012, 15:48:00 »
a ja wleje cos takiego: Płyn do chłodnic SUPER PLUS PREMIUM - FORD  :D hahahahah, 18zl za 1l koncentratu, daje to 54 zl za 3 l i woda destylowana jakies 5 zl :D
Zapraszam na kurs prawa jazdy kat. B ->
Najlepsze kursy w Krakowie ;)

Offline paba

  • Moderator
  • Toyot Spamer
  • ******
  • Wiadomości: 5197
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: pisk podczas gaszenia silnika
« Odpowiedź #52 dnia: 21-08-2012, 16:00:14 »
a ja wleje cos takiego: Płyn do chłodnic SUPER PLUS PREMIUM - FORD  :D hahahahah, 18zl za 1l koncentratu, daje to 54 zl za 3 l i woda destylowana jakies 5 zl :D

nie ma to wielkiego znaczenia, płyn ma być na bazie glikolu monoetylenowego i tyle
TIIDA '09

Wojak

  • Gość
Odp: pisk podczas gaszenia silnika
« Odpowiedź #53 dnia: 17-04-2013, 19:22:19 »
Dlaczego stosować Toyota Super Lonf Life Coolant, a nie stosować Prestona?

Ciekawy artykuł o płynach chłodzących:


http://www.motor.com/magazine/pdfs/082004_04.pdf


Ponieważ zawiera on istotne informacje pozwoliłem sobie zamieścić tłumaczenie (pismo pochyłe, wyróżnienia moje) fragmentów istotnych dla właścicieli Toyot:

Płyny do układów chłodzenia z aprobatą DEXCool mogą zawierać dwa rodzaje inhibitorów korozji na bazie kwasów organicznych. Jedne nazywane są „sebacynianami”, inne 2-EHA.[…] Te kwasy organiczne są bardzo stabilne i wytrzymują długi czas, co zapewnia ochronę kanałów chłodzących przez wiele tysięcy mil […]

Inhibitor 2-EHA działa lepiej w twardej wodzie i jest bardziej efektywny niż sebacynian przy niskim współczynniku pH płynu chłodzącego.[...]

Inhibotor 2-EHA powoduje inny problem. Jest plastyfikatorem (zmiękcza tworzywa sztuczne) co jest przyczyną wycieków na uszczelnieniach. Zmiękczenie (i w rezultacie zniekształcenie) zostało zaobserwowane przez Forda [...]

Japończycy (Toyota i Honda) stawiają pod znakiem zapytania używanie 2-EHA w płynach chłodzących.[…]

Honda i Toyota stosują nowe płyny chłodzące o wydłużonym działaniu (Extended Life OAT)
Japońskie testy pokazały, że fosforany są dobrym inhibitorem korozji dla aluminium i są szczególnie efektywne w zabezpieczaniu pomp wodnych przed erozją kawitacyjną i korozją.

[size=9]Tu moje wtrącenie, gdyż w rzeczywistości płyny OAT nie zawierają fosforanów i dlatego prawidłowe określenie to HOAT)[/size]

zawierające sebacynian jako jedyny kwas organiczny (OAT) i niezawierające 2-EHA. Sebacyniany nie są dość efektywne aktywne w walce z korozją przy niskich współczynnikach pH płynu chłodzącego, ale ponieważ dotyczy to przypadków bloków żeliwnych, nie zaprząta to głowy Japończykom.[…]

Zarówno Honda jak i Toyota kładą nacisk na brak krzemianów w płynie dodając jednocześnie pewną ilość fosforanów w celu zapewnienia szybkiego zabezpieczenia aluminium, szczególnie przywrócenia pokrycia zabezpieczającego przed erozją kawitacyjną/ korozją pompy wody.[…]

Jeżeli wymieniane są części aluminiowe w silniku, takie jak pompa wody, a także głowica silnika, należy pamiętać, że kanały chłodzące nie są zabezpieczone. W takich przypadkach powinien zostać wymieniony całkowicie płyn chłodzący.[…]

Toyota różowy Super Lont Life Coolant oraz Honda ciemnozielony Extended Life to nowe japońskie płyny chłodnicze o wydłużonym działaniu zawierające fosforany dla szybkiej ochrony (nie zawierają krzemianów) i proste kwasy organiczne (sebacyniany) oraz inne inhibitory korozji.


I teraz, po tak długich cytatach zamieszczam opisy, które na swoich stronach podają:

Organika Glixol G12+ Estended Life:

Nie zawiera krzemianów, azotynów, fosforanów, amin, boranów

PRESTONE:

our Prestone® Extended Life 50/50 Antifreeze/Coolant is phosphate, silicate, and borate free.

Czyli oba powyższe płyny (Prestone) nie zawierają składników zalecanych przez Toyotę (fosforanów).

Co więcej, w karcie charakterystyki PRESTONE znalazłem informację, że zawiera on 2-EHA.
Mam również potwierdzenie z Prestone z USA.


Tak więc jak ktoś preferuje wlewanie płynów zgodnie z zaleceniami Toyoty to niech zapomni o Pestone.

Offline zzabot

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 321
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: pisk podczas gaszenia silnika
« Odpowiedź #54 dnia: 18-04-2013, 15:01:52 »
Z mojej lektury wynika, iż płyny OAT i HOAT rozróżnia się poprzez obecność (lub nie) 2-EHA a nie fosforanów.

Płyn LL Toyoty (jak i Hondy) różni się tylko tym od zwykłych płynów OAT, że ma dodane trochę fosroranów. Fosforany często zawierały starszej generacji płyny koloru zielonego. W nowszych (oprócz toyotowskiego) już ich się nie stosuje. Podejrzewam, że jak europejskie auta daja radę na zwykłym OAT to tym bardziej japoniec sobie poradzi.

Generalizując, jeśli w książce serwisowej nie ma napisane, że płyn ma być HOAT (G-5) to stosujemy zwykły OAT, którym jest również wymieniony wcześniej PRESTONE.  Chyba, że mamy wiekowe auto, tam może być potrzeba zalania płynu zielonego.

Wracając do sedna sprawy, wg. mnie różnicę między Prestone a Toyota LL można by porównać do różnicy pomiędzy zwykłą 95 a premium. Może coś tam dodali, ale na trwałość silnika to nie ma większego wpływu.

Wojak

  • Gość
Odp: pisk podczas gaszenia silnika
« Odpowiedź #55 dnia: 18-04-2013, 15:51:33 »
Z mojej lektury wynika, iż płyny OAT i HOAT rozróżnia się poprzez obecność (lub nie) 2-EHA a nie fosforanów.

Nie.
Zarówno sebacynian jak i 2-EHA są kwasami organicznymi, tak więc mogą być płyny OAT zawierające 2-EHA jak i nie zawierające tego związku.
Natomiast płyny hybrydowe (HOAT) zawierają oprócz związków organicznych (OAT) związki nieorganiczne. W płynach europejskich jest dodatek krzemianów, a w "japońskich" dodatek fosforanów.

Inną kategorią jest płyn G-05, który jest płynem OAT, ale dodatkowo zawiera benzoesan i niektóre firmy określają taki płyn również jako HOAT

Płyn LL Toyoty (jak i Hondy) różni się tylko tym od zwykłych płynów OAT, że ma dodane trochę fosroranów. 

Tak, ale tylko od płynów nie zawierających 2-EHA. Większość płynów zawiera jednak ten związek (również Prestone).

Generalizując, jeśli w książce serwisowej nie ma napisane, że płyn ma być HOAT (G-5) to stosujemy zwykły OAT, którym jest również wymieniony wcześniej PRESTONE.  Chyba, że mamy wiekowe auto, tam może być potrzeba zalania płynu zielonego.

W instrukcji serwisowej Toyoty Corolli E12 (od 2004) jest zapis, że należy stosować HOAT.

Jak napisałem wcześniej HOAT Toyoty (SLLC - pink) nie zawiera 2-EHA i zawiera fosforany.


Prestone nie zawiera fosforanów, ale zawiera 2-EHA.

Wracając do sedna sprawy, wg. mnie różnicę między Prestone a Toyota LL można by porównać do różnicy pomiędzy zwykłą 95 a premium. Może coś tam dodali, ale na trwałość silnika to nie ma większego wpływu.

Myślę, że bardziej pasuje tu porównanie P95 i E85. Na obu pojedziesz, tylko jak długo na E85

Offline zzabot

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 321
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: pisk podczas gaszenia silnika
« Odpowiedź #56 dnia: 18-04-2013, 18:33:42 »
Sugerowałem się poniższym artykułem, który niestety zawiera błędy.
http://www.aa1car.com/library/2004/us120426.htm

Twoja wypowiedź pokrywa się z tym co znalazłem w wikipedii, którą uznaję za rzetelne źródło informacji.
http://en.wikipedia.org/wiki/Antifreeze

Zwracam honor i wyrażam uznanie co do merytorycznej jakości wypowiedzi.

W kwestii zastosowania płynu innego niż SLLC pink i jego wpływu  na żywotność układu chłodzenia nie jestem do końca przekonany  :cheesy:

Ja bym tutaj poruszył jeszcze jedną kwestię.

Wypowiadają się tutaj użytkownicy Y1 jak i Y2. Także przydało by się określić czy odnosi się to do wszstkich silnikówm, np 1,0:
1sz-fe 68km
1sz fe 65km
1kr-fe


 

Beesafe.pl