Częsci samochodowe w iParts.pl

Autor Wątek: Dane techniczne i regulacyjne Corolla E-9,E-10  (Przeczytany 12160 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Croom

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 1244
  • Płeć: Mężczyzna
Dane techniczne i regulacyjne Corolla E-9,E-10
« dnia: 08-02-2005, 16:35:27 »
W zwiazku z powtarzającymi sie pytaniami technicznymi postaram sie przedstawic odpowiedzi na wiekszosc z nich w moim poscie, ;-)

Rozpoznanie modelu samochodu mozliwe jest dzięki znajomosci kodu modelu.
Kod modelu pojawia sie na plytce fabrycznej pod nagłowkiem "MODEL"

Model E-9 Wer. VI 1987 - 1992r.

EE90 _  - AEM _ S_

EE 90, EE97:
Modele z silnikiem 2E, i 2E-EE
AE92: Modele z silnikiem4A-F oraz4A-FE, oraz 4A-GE
CE90: modele z silnikiem 1C
AE95: Modele z silnikiem 4A-F oraz 4A-FE


Wersje nadwozia:"E"
E: 4-drzwiowy sedan(limuzyna)
L: 5-drzwiowy liftback
G: 3-drzwiowy heatback
H: 5-drzwiowy heatback
W: 5-drzwiowy wagon (kombu)


Rodzaj skrzyni biegów: "M"
K: 4-biegowa mechaniczna
M: 5-biegowa mechaniczna
H: 3-biegowa automatyczna

Model silnika: "S"
S: 2E, 1C
E: 2E-E
U: 4A-F
K: 4A-FE
F: 4A-GE



Model E-10 Wer. VII 1992 - 1997r.
EE101 _ - _EM _ K_

EE 100: Modele z silnikiem 2E
EE 101: Modele z silnikiem 4E-FE
AE 101: Modele z silnikiem 4A-FE
CE 100: Modele z silnikiem 2C (disel)


Wersje nadwozia:"E"
E: 4-drzwiowy sedan(limuzyna)
L: 5-drzwiowy liftback
G: 3-drzwiowy heatback
H: 5-drzwiowy heatback
W: 5-drzwiowy wagon (kombu)


Rodzaj skrzyni biegów: "M"
K: 4-biegowa mechaniczna
M: 5-biegowa mechaniczna
H: 3-biegowa automatyczna
P: 4-biegowa automatyczna

Model silnika: "K"
S: 2E lub 2C
K: 4A-FE lub 4E-FE
  


Maksymalne dpuszczalne prędkości :

Silnik 2E:
Bieg         km/h
1               45
2               85
3              123
4              166

Silniki 4E-FE:
Bieg         km/h
1               45
2               85
3              123
4              166

Silniki 4A-FE:
Bieg         km/h
1               52
2               86
3              125
4              169

Silnik 2C(disel)
Bieg         km/h
1               40
2               69
3              107
4              149

Nie wolno redukowac biegu, jeżeli samochód jedzie z szybkością wikszą niż maksymalna dopuszczalna prędkośc dla biegu bezpośrednio niższego.

Ilośc oleju potrzebna do podniesienia poziomu oleju od poziomu min. do poziomu max.:
Silniki 2E i 4E-FE 0.8L
Silniki 4A-FE 1.0L
Silniki 2C 1.3L

Świece zapłonowe:

                  NIPPONDENSO                          NGK
Silnik 2E             W16EXR-U11                         BPR5Y11
Silniki 4E-FE         K2OR-U                               BKR6EYA
          4A-FE        K2OR-U                               BKR6EYA


Żarówki

Reflektory 60/55W (h4)
Swiatla postojowe 5W
Kierunkowskazy boczne 5W
Kierunkowskazy przednie 21W
Kierunkowskazy tylne 21W
Swiatla stopu i tylne pozycyjne 21/5W
Tylne swiatla przeciwmgielne 21W
Swiatla cofania 21W
Oswitlenie tablicy rejestracyjnej
-  Liftback, heatback, i wagon 5W
-  Sedan 10W
Oswietlenie wnetrza kabiny 10W
Oswietlenie przedzialu bagazowego 5W
oswietlenie bagaznika 3.8W

Silnik dene techniczne i regulacyjne:

Typy:
2E,4E-FE,4A-FE,2C

Srednica i skok mm:
Silnik 2E
  73.0 x 77.4
Silnik 4E-FE
 74.0 x 77.4
Silnik 4A-FE
 81.0 x 77.0
Silnik 2C (disel)
 86.0 x 85.0

Pojemnosc:
Silnik 2E     1296ccm
Silnik 4E-FE      1332ccm
Silnik 4A-FE      1587ccm
Silnik 2C           1975ccm

Paliwo:
Silnik benzynowy4E-FE i 4A-FE - benzyna bezołowiowa o liczbie oktanowej 95 lub wyższej

Silnik 2E - Benzyna bezołowiowa o liczbie oktanowej 91 lub wyższej. Dopuszczalne lecz niezalecane jest użycie etyliny(benzyny ołowiowej U95) o liczbie oktanowej 91 lub wyzszej.
Benzyny te już w 90% stacjach w Polsce są nieosiągalne poniewaz koncerny zrezygnowały z jej produkcji.

Disel - olej napedowy o liczbie cetanowej 48 lub wyższej.

Pojemnośc zbiornika paliwa w/w modeli 50L

Zawory:
Silnik 2E          dolotowy  0.20mm
                       wylotowy 0.20mm

Silnik 4E-FE      dolotowy  0.15 - 0.25mm
                       wylotowy 0.31 - 0.41mm
Silnik 4A-FE      dolotowy  0.15 - 0.25mm
                       wylotowy  0.25 - 0.35mm
Silnik 2C           dolotowy  0.25mm
                        wylotowy 0.30mm

Kolorem czerwonym zaznaczono luzy na silniku gorącym reszta na zimnym.

Odstp elektrod swiecy zaplonowej:

Silnik 2E 1.1mm
Silnik 4E-FE,4A-FE 0.8mm

Smarowanie silnika

Pojemnosc ukladu smarowania silnika w litrach :

Silnik 2E
   Napełnienie pustego układu                   3.4L
   Wymiana
z filtrem                                                  3.2L
bez filtra                                                 2.9L

Silnik 4E-FE
   Napełnienie pustego układu                   3.4L
   Wymiana
z filtrem                                                  3.2L
bez filtra                                                 2.9L

Silnik 4A-FE
   Napełnienie pustego układu                   3.9L
   Wymiana
z filtrem                                                  3.3L
bez filtra                                                 3.1L

Silnik 2C
   Napełnienie pustego układu                   5.8L
   Wymiana
z filtrem                                                  5.3L
bez filtra                                                 4.8L

Temat olejów był juz wielokrotnie poruszany na łamach forum i na pewno każdy dobierze właściwy olej do swojej Corollki. ;-)

Układ chłodzenia:

Silnik                       całkowita pojemnośc w litrach

2E                                           4.8

4E-FE                                      
Mechaniczna skrzynia biegów
z klimatyzacją                          5.1
bez klimatyzacji                        4.7
Automatyczna skrzynia biegów   4.7

4A-FE
Mechaniczna skrzynia biegów
z klimatyzacją                          5.3
bez klimatyzacji                        5.0
Automatyczna skrzynia biegów   5.8

2C                                            7.3

Nie należy używac alkoholowego płynu niezamarzającego.

Sprzęgło

Skok jałowy sprzęgła 5 - 15mm
Typ płynu: SAEJ1703 lub FMVSS No. 116 DOT3

Mechaniczna skrzynia biegów

Samochody z silnikami benzynowymi, ilośc oleju

 silniki 2E i 4E-FE          2.41
 silnik 4A-FE                 2.61

Typ oleju:
uniwersalny olej przekładniowy API GL-3,jesli  nie ma API GL-3 mozna użyc API-GL4,API GL-5
zalecana lepkośc oleju SAE 75W-90

Samochody z silnikiem diesla:
ilośc oleju                    2.61
Typ oleju:
uniwersalny olej przekładniowy API GL-3, jesli  nie ma API GL-3 mozna użyc API-GL4
lub płynu do skrzyn automatycznych Dexron II
Zalecana lepkośc oleju : SAE 75W-90

Automatyczna skrzynia biegów:

Trzybiegowa:
przekładnia hydrokinetyczna
ilośc płynu:                  
napełnienie pustego układu  5.51
wymiana                            do 2.51
Typ płynu:
płyn do przekładni hydrokinetycznej Dexron II.

Mechanizm różnicowy
ilośc płynu                           1.41
Typ płynu:
płyn do przekładni hydrokinetycznej Dexron II.

Czterobiegowa:

ilośc płynu                          
napełnianie pustego układu   7.21
wymiana                            do 3.1
Typ płynu:
płyn do przekładni hydrokinetycznej Dexron II.

Hamulce:

Minimalny przeswit między wcisniętym pedałem hamulca a podłogą:
   z tylnymi hamulcami bębnowymi   55mm
   z tylnymi hamulcami tarczowymi   60mm
   skok jałowy hamulca   3 - 6mm
   Zaciąganie hamulca ręcznego   4 - 7trzasków
Typ płynu: SAE J1703 lub FMVSS No.116 DOT3

Luz kierowniczy:

Luz kierownicy mniej niż 30mm
Typ płynu w układzie wspomagania kierownicy:
płyn do przekładni hydrokinetycznej Dexron II.

Ogumienie, rozmiary i ciśnienie:
« Ostatnia zmiana: 28-02-2006, 18:28:16 wysłana przez janmor »
Pozdrawiam serdecznie
Piotr Dziektarz
www.zmienolej.pl

Krzysiek_Sz

  • Gość
Dane techniczne i regulacyjne Corolla E-9,E-10
« Odpowiedź #1 dnia: 09-02-2005, 07:13:33 »
W mojej instrukcji obsługi dla 4E-FE zalecane są świece:
Denso K16R-U
NGK BKR5EYA

yanik

  • Gość
Dane techniczne i regulacyjne Corolla E-9,E-10
« Odpowiedź #2 dnia: 21-02-2005, 17:59:47 »
Cytat: Croom
Silniki 4A-FE:
Bieg km/h
1 52
2 86
3 125
4 169


pisałem o tym w którymś z wątków - dwójkęmam do ok 96-98 wiec inna skrzynia? nie rozumiem.... a tak swoją drogą super dane (o ile prawdziwe - patrz predkości na biegach) - dzięki -  utwierdziłem sie w przekonaniu ze powinno sie wlewać 3,3 litra.. bo poprzedni za dużo mi wlali.... no i może na przyszłosc coś sie przyda

Offline Croom

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 1244
  • Płeć: Mężczyzna
Dane techniczne i regulacyjne Corolla E-9,E-10
« Odpowiedź #3 dnia: 22-02-2005, 13:28:29 »
kurde no prosze a plusika dalej nie moge zafasować  :lol:
momo to ciesze sie ze moglem komus pomoc
Pozdrawiam serdecznie
Piotr Dziektarz
www.zmienolej.pl

Toyota Klub

Dane techniczne i regulacyjne Corolla E-9,E-10
« Odpowiedź #3 dnia: 22-02-2005, 13:28:29 »