Autor Wątek: Check engine, sonda lambda, cewki.  (Przeczytany 88656 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline joniak

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 20
  • Płeć: Mężczyzna
Check engine, sonda lambda, cewki.
« dnia: 21-08-2012, 13:30:26 »
Witam. Otóż mam problem. Od dłuższego czasu swieciła mi sie kontrolka Check Engine, ale resetowałem komputer odpinając akumulator. Aż tu troche ponad tydzień temu jade sobie a tu mi autko nie domaga, myslalem ze to brak benzyny bo rezerwa sie swiecila. Zatankowalem 15 litrów, odpalam, a utko dalej ledwo zipie. Puściłem sie z górki myslalem ze ruszy normalnie, ale jednak nie i musialem stanac na boku. U mechanika sprawdzilismy świece - do wymiany, wiec zyskała Yarunia 4 nowe swiece. Nic nie pomogło. Były podejrzenia ze to sonda lmbda siadla, ale po podłaczeniu do komputera nic takiego nie pokazało. Pokazało natomiast, że cos złego sie z którąś cewką dzieje. Ale fachowiec skasował ten błąd i pojechalem do innego mechanika ktory mial bardziej rozbudowany komputer. Tam nie pokazało zadnego błedu bo poprzednik je wykasowal. O dziwo auto nabrało mocy i jezdzilo normalnie. Wyszyscilem przepustnice i auto smigało jak nowe, nabrało mocy. ale po ponad tygodniu, a konkretnie wczoraj zapalila mi sie znow ta kontrolka. Miał ktos podobny przypadek? Co robić ? Auto ma 120 tysiecy przebiegu, rocznik '99 japończyk, 1.0 benzyna.

Offline paba

  • Moderator
  • Toyot Spamer
  • ******
  • Wiadomości: 5197
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Check engine, sonda lambda, cewki.
« Odpowiedź #1 dnia: 21-08-2012, 13:34:52 »
sądzę, że ta cewka będzie do wymiany (też u siebie wymieniałem, na używkę z Corolli), ale..

ponowna diagnoza na komputerze i nie kasować pochopnie tylko spisać dokładnie o co chodzi

ogólnie sugeruję zakup używanej - są tak tanie, że warto spróbować :)

poza tym te diagnozy nie świadczą najlepiej o mechanikach - kasowanie na rach-cach, oraz "od sondy do cewki" - każdy problem ma swój kod błędu
TIIDA '09

milczewicz

  • Gość
Odp: Check engine, sonda lambda, cewki.
« Odpowiedź #2 dnia: 23-08-2012, 09:44:20 »
Ja bym polecał kupić nową cewke. Przynajmniej będzie na gwarancji, a nie jest aż tak droga.
Nowa cewka zapłonowa firmy BREMI kosztuje ok 100zł

Offline Filu

  • Toyot Spamer
  • *****
  • Wiadomości: 3626
  • Płeć: Mężczyzna
    • Studio fotografii reklamowej, druk wielkoformatowy
Odp: Check engine, sonda lambda, cewki.
« Odpowiedź #3 dnia: 23-08-2012, 15:12:16 »
Jeśli znowu wyskoczy cewka, zapisz która (będzie to w opisie błędu) Zamień cewki miejscami (zapisując jak), skasuj błąd i oczekuj kolejnego.
Jeśli będzie na innym garze, będziesz miał pewność że to to.

                             www.FotoSzopa.pl

Offline harman

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 40
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Check engine, sonda lambda, cewki.
« Odpowiedź #4 dnia: 25-08-2012, 06:55:45 »
Ja wymieniałem już dwa razy cewki w 1.0 z 99r gdy okazało się że silnik chodził na trzech garach, przy przebiegach około 255 i 285 tyś km ale w obu przypadkach nie zaświeciła mi się kontrolka CE - być może mam coś nie tak z nią, założyłem używane cewki od Yarisa 1.3 i wszystko działa ok.

Offline joniak

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 20
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Check engine, sonda lambda, cewki.
« Odpowiedź #5 dnia: 26-08-2012, 17:53:00 »
na komputerze okazało sie, że chodzi o za ubogą mieszankę. Facet wyczyscil przeplywomierz i wyniki jego były wieksze o prawie 1 jednostke. Narazie wszystko działa ok.

Offline Filu

  • Toyot Spamer
  • *****
  • Wiadomości: 3626
  • Płeć: Mężczyzna
    • Studio fotografii reklamowej, druk wielkoformatowy
Odp: Check engine, sonda lambda, cewki.
« Odpowiedź #6 dnia: 26-08-2012, 22:32:23 »
No to widzę, że rozrzut diagnozy jak ze szrapnela  :-P

                             www.FotoSzopa.pl

Offline adam

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 136
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Check engine, sonda lambda, cewki.
« Odpowiedź #7 dnia: 02-09-2012, 20:17:38 »
Wlej porządnego paliwa,przegoń Yariska w trasie.Uważaj gdzie tankujesz.  :good:
 
Pozdro.Adam

Offline joniak

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 20
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Check engine, sonda lambda, cewki.
« Odpowiedź #8 dnia: 17-09-2012, 12:04:23 »
Ostatnimi czasy Check engine znów się pojawił. Tym razem wyszły za niskie obroty na biegu jałowym.
Od początku posiadania Yariski tankowałem na Orlenie 95, raz na jakis czas Verve 98. Jednak czuje, że na Shellu czy 95 czy to V-Power to Yarunia lepiej mknie. I wiecej kilosów idzie zrobić.

Offline mariusz_and

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 121
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Check engine, sonda lambda, cewki.
« Odpowiedź #9 dnia: 17-09-2012, 14:37:40 »
OJednak czuje, że na Shellu czy 95 czy to V-Power to Yarunia lepiej mknie. I wiecej kilosów idzie zrobić.

Widzisz ja akurat jak shell wprowadził paliwo "fuel and save"  to czułem odwrotnie właśnie że auto jakieś zamulone bardziej.
Lanos 1.6 16V->Yaris 2007 r. 1.0 12V->Chevrolet Aveo 2012 r. 1.2 16V

Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć dieslem :)

Offline TeRmiT

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 869
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Check engine, sonda lambda, cewki.
« Odpowiedź #10 dnia: 17-09-2012, 20:29:00 »
Ja również nie tankuje już na shellu po tym gdy przyszło mi u mechanika wymieniać świecie z przebiegiem nawet nie 10tyś km bo okazały się one całe zielone. Zmieniłem stacje na BP i do dziś na wymienione świecie wyglądają idealnie. Więc paliwko też może na dłuższą metę dać w kość i wywalić Ci check-a.

Offline mechu

  • Toyot Spamer
  • *****
  • Wiadomości: 5252
  • Płeć: Mężczyzna
    • Meszyński Car Audio
Odp: Check engine, sonda lambda, cewki.
« Odpowiedź #11 dnia: 17-09-2012, 21:47:10 »
Widzisz ja akurat jak shell wprowadził paliwo "fuel and save"  to czułem odwrotnie właśnie że auto jakieś zamulone bardziej.

tylko ze shell nic nowego nie wprowadzil - zmienil tylko nazwe.

Offline Mateusz84

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 770
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Check engine, sonda lambda, cewki.
« Odpowiedź #12 dnia: 19-09-2012, 11:04:42 »
tylko ze shell nic nowego nie wprowadzil - zmienil tylko nazwe.
Dokładnie, też tak uważam. Z powodów czysto ekonomicznych jest to jak najbardziej uzasadnione.

Poza tym... tak czytam o tym, że 98 czasami jest stosowana, żeby w jakiś sposób poprawić pracę silnika - osobiście uważam, że to bujda, ale jednej rzeczy nie jestem pewien.

Otóż, żeby odczuć różnicę w mocy - można zatankować tą 98 ale dodatkowo musielibyśmy przyspieszyć jego zapłon - a za to odpowiada komputer. Zastanawia mnie czy taki yaris np. ma komputer, który potrafi wykryć paliwo o wyższej liczbie oktanowej i na tej podstawie zwiększyć kąt wyprzedzenia zapłonu i przyspieszyć spalanie tego paliwa jednocześnie pod większym ciśnieniem?

Offline paba

  • Moderator
  • Toyot Spamer
  • ******
  • Wiadomości: 5197
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Check engine, sonda lambda, cewki.
« Odpowiedź #13 dnia: 19-09-2012, 11:15:51 »
yaris nie jest przystosowany pod pb98, więc takie zabiegi w najlepszym wypadku nic nie zmieniają
TIIDA '09

Offline davidoff

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 873
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Check engine, sonda lambda, cewki.
« Odpowiedź #14 dnia: 19-09-2012, 13:14:09 »
Zastanawia mnie czy taki yaris np. ma komputer, który potrafi wykryć paliwo o wyższej liczbie oktanowej i na tej podstawie zwiększyć kąt wyprzedzenia zapłonu i przyspieszyć spalanie tego paliwa jednocześnie pod większym ciśnieniem?

Wg informacji kolegów zza małej wody właśnie taka sytuacja ma miejsce w naszych Yarisach. Nie miałem okazji sprawdzić tego osobiście niestety w obiektywnych pomiarach.
Przy wlaniu lepszego paliwa komputer dostosowuje się ale po przejechaniu dopiero ok. 500km, czyli niemalże całego baku. Dopiero po takim dystansie przyspiesza zapłon ponad poziom tego z Pb 95. Natomiast przy wlaniu gorszego paliwa opóźnienie zapłonu następuje prawie natychmiast. Są to dane pobrane przy pomocy szeroko pojętych OBD scanerów, wskazujących konkretne wartości kąta wyprzedzenia zapłonu.
Od siebie mogę jedynie dodać, że auto od zakupu 2 razy widziało paliwo 95, a reszta to tylko 98. Nie poczułem kopa związanego z laniem 98 ale przy 95 spadek mocy był delikatnie odczuwalny. Może nie tyle mocy co charakterystyki pracy, bo na 98 chętniej wchodzi na wysokie obroty i żwawiej drapie się do odcinki. Na niskich nie odczułem różnicy


 

Beesafe.pl