Częsci samochodowe w iParts.pl

Autor Wątek: SWAP z TS'a do  (Przeczytany 9350 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

w3ird

  • Gość
SWAP z TS'a do
« dnia: 09-10-2012, 15:11:25 »
Witam wszystkich :) jestem nowy na forum ale to nie jest ważne, zamierzam się do przekładki silnika w moim yarku 2000r. 1.0 :)|
Wraz z moim przyjacielem mechanikiem mamy zamiar to zrobić w przydomowym garażu.
Mama parę pytań i pare odpowiedzi .
-silnik oczywiście w wersji japońskiej 1.5
-skrzynia tu jest pytanie czy skrzynia z 1.3 jest taka sama jak w 1.5 bo znalazłem pare faktów i mitów że nie różnią się niczym i to pytanie do was.
-komputer + stacyjka + kolumna kierowniczą
I to teoretycznie wszystko co potrzebne do swapa. Sprawy typu większe hamulce itd ja to wszystko wiem :). Teraz pytanie do was, co wam się nasuwa na myśl może kiedyś mieliście doświadczenia ze swapem i co trzeba jeszcze zrobić by go uruchomić i by jeździł.
Zapraszam do dyskusji.

Offline adii

  • Toyot Zmotoryzowany
  • ****
  • Wiadomości: 1707
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: SWAP z TS'a do
« Odpowiedź #1 dnia: 09-10-2012, 15:21:01 »
skrzynia w 1.3 jest inna ma inne przełożenia

Offline davidoff

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 874
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: SWAP z TS'a do
« Odpowiedź #2 dnia: 09-10-2012, 16:30:40 »
Jeśli masz 1.0 to wszystkie rzeczy związane z napędem są do wywalenia.
Silniki 1,5 i 1,3 to bliźniacze jednostki różniące się praktycznie jedynie wykorbieniem wału.
Skrzynia z 1,3 ma przełożenie główne ok. 4.0, skrzynia z 1,5 ma ok. 4,4 (dane z pamięci). Do tego posiadają inne zębatki biegów 1,2 i 4. Poza tym są całkowicie zamienne i obie mogą bez problemów pracować z 1nz-fe.
Z tym, że szczerze Ci powiem- skrzynia robi największą robotę w tym silniku i będzie zdecydowanie najlepsza jeśli nie planujesz turbo.
Do silnika będziesz potrzebował całego osprzętu, poduszek, a także wiązki elektrycznej. Do tego komputer, kluczyki i stacyjka albo usunięcie immo.
Po zakupie tych rzeczy i złożeniu powinno jeździć. Hamować nie będzie, trzymać się też nie, ale spod świateł ruszy :-)

w3ird

  • Gość
Odp: SWAP z TS'a do
« Odpowiedź #3 dnia: 09-10-2012, 17:46:53 »
Właśnie myślałem by go potem urubić jeżeli moc nie będzie zadowalać, wtedy jaką skrzynie polecasz, jeżeli jest mała różnica miedzy 1.3 a 1.5 to po uturbieniu 1.3 przy sporadycznym wciśnięciu pedału w podłogę nie powinno sie posypać. O tych wiązce wiem itd, zmieniać będę zawieszenie, rozpory na przód i tył, zacisko brembo na dużo większych tarczach, o zawieszenie i ukł. Hamulcowy się nie martwię, interesuje mnie co mi się może jeszcze przy swapie przydażyć, przydać.

Offline Damian91

  • Global Moderator
  • ******
  • Wiadomości: 2630
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: SWAP z TS'a do
« Odpowiedź #4 dnia: 09-10-2012, 17:54:15 »
Jak myślisz, jakiego rzędu pieniądze wchodzą w grę?  :song:

Robsajson

  • Gość
Odp: SWAP z TS'a do
« Odpowiedź #5 dnia: 09-10-2012, 18:08:11 »
Jak dla mnie ,gra nie warta świeczki.Lepiej kupić TS-a i wtedy rzeźbić.

Offline sadam

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 1322
Odp: SWAP z TS'a do
« Odpowiedź #6 dnia: 09-10-2012, 19:17:38 »
ostatnio ktos wrzucił link z 4efte za niecałe 3tys.wg mnie to jest lepsza opcja zamiast swap na 1.5 i potem kombinowanie z turbo.w 7-8 tys pln pewien yaris z kielc zmieścił sie z kompletnym swapem (silnik + robocizna, na gotowo) na 2zz.a takie wolnossace konie przy 8 tys obr wg mnie ciesza najbardziej.
plusy swapa na 1.5:
-bezawaryjność
-bez rzeźby
-tanie czesci

Offline ZIELE

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 184
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: SWAP z TS'a do
« Odpowiedź #7 dnia: 09-10-2012, 22:27:03 »
Silniki 1,5 i 1,3 to bliźniacze jednostki różniące się praktycznie jedynie wykorbieniem wału.
Tak jest, jeśli mówimy o Yarisie przed FL. Yaris po FL ma silnik 1,3 który jest ewolucją z silnika 1,0, więc z 1nz-fe ma niewiele wspólnego.

Offline paba

  • Moderator
  • ******
  • Wiadomości: 5293
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: SWAP z TS'a do
« Odpowiedź #8 dnia: 09-10-2012, 22:28:56 »
Silniki 1,5 i 1,3 to bliźniacze jednostki różniące się praktycznie jedynie wykorbieniem wału.
Tak jest, jeśli mówimy o Yarisie przed FL. Yaris po FL ma silnik 1,3 który jest ewolucją z silnika 1,0, więc z 1nz-fe ma niewiele wspólnego.
dokładnie
trzeba rozgraniczyć 1.3:
2NZ-FE oraz 2SZ-FE
TIIDA '09

Offline adii

  • Toyot Zmotoryzowany
  • ****
  • Wiadomości: 1707
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: SWAP z TS'a do
« Odpowiedź #9 dnia: 10-10-2012, 06:33:09 »
potrzebujesz najlepiej całe sanki z przekładnią, stabilizatorem
średnio opłacalne wsadzanie 1.5 a potem turbo
lepszym wyjściem 4efte lub 2zz-ge

Offline ZIELE

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 184
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: SWAP z TS'a do
« Odpowiedź #10 dnia: 10-10-2012, 08:44:56 »
Po co robić swapa na coś co można kupić ?? Tym bardziej, że ten swap nie będzie wiele łatwiejszy niż wstawienie silnika w Yarisie niewystępującego.....
Czy cała robota przy tym swap'ie jest warta przyrostu mocy rzędu 38 KM ?? Moim zdaniem niebardzo.... W hondach jak robią swapy to najczęściej przyrost jest o 70-80 KM i to już ma jakiś sens :)
Jeśli już koniecznie chcesz silnik 1,5 wsadzić to szukaj YTS Turbo z urwaną dupą jako dawce  <diabel>

Offline Janek

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 8
Odp: SWAP z TS'a do
« Odpowiedź #11 dnia: 13-02-2017, 17:28:05 »
Na wstępie przepraszam za odkopanie wątku z 2012 roku jednak jest on pokrewny z moim tematem...

Posiadam Yarisa 1.3 z silnikiem 2NZ-FE w którym niestety dwa cylindry straciły kompresję...

Jest kilka opcji rozwiązania problemu aby Yaris z powrotem jeździł i cieszył właściciela tak jak robił to przez lata;

1. Remont obecnego silnika
2. Wstawienie używanego słupka 2NZ-FE na zasadzie plug&play
3. Wstawienie używanego 1NZ-FE 1.5

Mnie nurtuje opcja numer 3 jednak potrzebuje informacji ekspertów zanim podejmę ew. kroki do swap'a

Opierając się na wypowiedzi Pana "davidoff" mogę wnioskować, że skrzynia biegów mimo innych przełożeń będzie pasować od fabrycznego 1.3 którego posiadam co bardzo mi odpowiada...

Rozumiem także, że potrzebuje komputer od 1NZ-FE aby silnik posiadał parametry fabrycznego silnika 1.5

Jeżeli chodzi o stacyjkę i kluczyki to może zostać fabryczne jednak muszę usunąć immobilizer => tylko z jakiego modułu należy to wykonać ?

Przeglądałem na aukcjach kolektory ssące i wydechowe od 1.5 oraz 1.3 analizując "na oko" nie widać różnicy... czy to możliwe aby były takie same w tych dwóch silnikach ?

Najważniejsze pytanie; czy słupek 1NZ-FE + komputer + usunięcie immo wystarczy aby odpalić 1.5 w yarisie 1.3 2NZ-FE ?

Pozdrawiam
Jan

Online Darek Toyota

  • Toyot Zmotoryzowany
  • ****
  • Wiadomości: 1564
Odp: SWAP z TS'a do
« Odpowiedź #12 dnia: 13-02-2017, 17:55:18 »
1NZ i 2NZ teoretycznie to samo. Co do immo to raczej nie usuniesz. Będziesz miał nowy sterownik to wystarczy przelutować eeproma ze starego i będzie OK.

Offline mechu

  • Toyot Zmotoryzowany
  • ****
  • Wiadomości: 2910
  • Płeć: Mężczyzna
    • Nawigacje Alarmy CB.
Odp: SWAP z TS'a do
« Odpowiedź #13 dnia: 14-02-2017, 08:30:28 »
jak wstawisz 1NZ zamiast 2nz na starym kompie to też pojedzie.


Kolektory ssące są inne - wydechowego nie porównywałem ale podejżewam że też.

Offline Janek

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 8
Odp: SWAP z TS'a do
« Odpowiedź #14 dnia: 14-02-2017, 09:56:55 »
Dziękuje Darek Toyota za odpowiedź,

To jest dobry trop;

Będziesz miał nowy sterownik to wystarczy przelutować eeproma ze starego i będzie OK.

Już potwierdziłem taką możliwość - koszt usługi 100 zł

Pozdrawiam
Jan

Toyota Klub

Odp: SWAP z TS'a do
« Odpowiedź #14 dnia: 14-02-2017, 09:56:55 »