Autor Wątek: Problem Silnik Y I  (Przeczytany 15426 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Piotrekckm

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 142
  • Płeć: Mężczyzna
Problem Silnik Y I
« dnia: 11-10-2012, 16:25:34 »
Witam      Yaris 02r. 1.0 Francja

Znów proszę o wasza pomoc od 3 lat jeżdżę Y I i bez problemowo, a teraz zauważyłem taki problem a mianowicie silnikiem telepie i przy dodaniu gazu trochę przydusi silnik, na obrotach jest wszystko ok,

W czasie jazdy silnik chodzi bezproblemowo , obroty są ok, nie wariują, przyspieszenie ok, tylko

Jak bym nie podniósł maski i przysychał bym się to nic by nie wskazywało że jest coś nie tak.

Jakieś rady co to za przyczyna może być z góry dziękuje za pomoc.


Offline pancio11

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 447
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Problem Silnik Y I
« Odpowiedź #1 dnia: 11-10-2012, 16:26:21 »
Może poduszka któraś?
Where Wishes Fly......

Offline Piotrekckm

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 142
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Problem Silnik Y I
« Odpowiedź #2 dnia: 11-10-2012, 17:21:36 »
Też o tym pomyślałem tylko mnie zastanawia że na biegu jałowym po dodaniu gazu go zadławi na 1sek.   

Offline paba

  • Moderator
  • Toyot Spamer
  • ******
  • Wiadomości: 5197
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Problem Silnik Y I
« Odpowiedź #3 dnia: 11-10-2012, 17:29:27 »
masz instalację gazową? jaki przebieg?
standardowo - blokujący się ISC, zaklejona przepływka, świece gówniane

błędów nie ma żadnych na kompie?
TIIDA '09

Offline Piotrekckm

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 142
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Problem Silnik Y I
« Odpowiedź #4 dnia: 11-10-2012, 17:32:51 »
masz instalację gazową? jaki przebieg?
standardowo - blokujący się ISC, zaklejona przepływka, świece gówniane

błędów nie ma żadnych na kompie?

Gazu Brak, ISC niewiem co to za skrót, zaklejona przepływka tzn. co masz na myśli. świece NGK wymienione były przy 125ty teraz jest 145tys(wiec powinny być ok)

błędy tego niewidem

Offline paba

  • Moderator
  • Toyot Spamer
  • ******
  • Wiadomości: 5197
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Problem Silnik Y I
« Odpowiedź #5 dnia: 11-10-2012, 17:45:32 »
masz instalację gazową? jaki przebieg?
standardowo - blokujący się ISC, zaklejona przepływka, świece gówniane

błędów nie ma żadnych na kompie?

Gazu Brak, ISC niewiem co to za skrót, zaklejona przepływka tzn. co masz na myśli. świece NGK wymienione były przy 125ty teraz jest 145tys(wiec powinny być ok)

błędy tego niewidem

1/ kontrola świec (barwa, wilgoć)
2/ ISC jest częścią przepustnicy, musisz wyczyścić przepustnicę i rozebrać i wyczyścić ten zaworek
3/ wyczyścić z sadzy i syfu przepływomierz

więcej o tym znajdziesz, gdy poszukasz, a nie musisz szukać daleko bo na tej samej stronie co Twój temat

dopiero jak to zrobisz i nie przyniesie to poprawy, mamy kilka pomysłów

« Ostatnia zmiana: 11-10-2012, 18:02:28 wysłana przez paba »
TIIDA '09

Offline Piotrekckm

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 142
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Problem Silnik Y I
« Odpowiedź #6 dnia: 11-10-2012, 17:52:31 »
ok wadziłem ten temat co wspomniałeś,

A powiedz mi czy np: WD tez można przepływomierz przeczyścić czy nie jeśli nie to oprócz tych preparatów co tam wspomniano można jeszcze czyścić.


Offline paba

  • Moderator
  • Toyot Spamer
  • ******
  • Wiadomości: 5197
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Problem Silnik Y I
« Odpowiedź #7 dnia: 11-10-2012, 17:56:05 »
ok wadziłem ten temat co wspomniałeś,

A powiedz mi czy np: WD tez można przepływomierz przeczyścić czy nie jeśli nie to oprócz tych preparatów co tam wspomniano można jeszcze czyścić.

absolutnie nie wolno tym czyścić

koniecznie środek to czyszczenia przepływomierzy, nie jest to drogie
ew. takie elekrocleanery

sprawdzić też błędy, czy przypadkiem zapłon nie wypada
TIIDA '09

Robsajson

  • Gość
Odp: Problem Silnik Y I
« Odpowiedź #8 dnia: 11-10-2012, 17:57:27 »
Można czyścić benzyną ekstrakcyjną ale nie nitrem.
Przy czyszczeniu przepływomierza musisz być bardzo ostrożny bo łatwo go uszkodzić.

Offline Piotrekckm

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 142
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Problem Silnik Y I
« Odpowiedź #9 dnia: 11-10-2012, 17:57:50 »
Rozumiem czyli a sklepie motoryzacyjnym będą mieli taki preparat mam rozumieć

Offline paba

  • Moderator
  • Toyot Spamer
  • ******
  • Wiadomości: 5197
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Problem Silnik Y I
« Odpowiedź #10 dnia: 11-10-2012, 18:00:51 »
Rozumiem czyli a sklepie motoryzacyjnym będą mieli taki preparat mam rozumieć
w dużym typu intercars na pewno
w mniejszym też powinni
przepustnicę z isc preparatem do gaźników
świece mają mieć odpowiednią przerwę, barwę kakaową (kawa z mlekiem) i być dokręcone 18Nm
przed wypięciem przepływki, rozbieraniem przepustnicy odłączyć minus z akumulatora i po robocie zapiąć

błędy skontrolować

pracuje prawidłowo na 4 cylindrach?
lubiły padać cewki i wtryskiwacze - trzeba sprawdzić czy błędów nie ma
samo check engine nie zawsze jest, czasem żaróweczka przepalona, czy zastosowany inny patent uszukańczy przez poprzedniego właściciela

zwróć uwagę czy masz odpowiednie świece dla swojego modelu - patrz temat o świecach na tej samej stronie
« Ostatnia zmiana: 11-10-2012, 18:02:34 wysłana przez paba »
TIIDA '09

Offline Piotrekckm

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 142
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Problem Silnik Y I
« Odpowiedź #11 dnia: 11-10-2012, 19:01:34 »
Jaka powinna być przerwa na świecach,

Jutro zacznę od świec zobaczymy jakie będą 

Kontrolka się zapala a po odpaleniu gaśnie "serwis"
« Ostatnia zmiana: 11-10-2012, 19:03:42 wysłana przez Piotrekckm »

Offline Piotrekckm

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 142
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Problem Silnik Y I
« Odpowiedź #12 dnia: 11-10-2012, 19:06:02 »
Jaka powinna być przerwa na świecach,

0,8 Tak

Offline paba

  • Moderator
  • Toyot Spamer
  • ******
  • Wiadomości: 5197
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Problem Silnik Y I
« Odpowiedź #13 dnia: 11-10-2012, 19:26:22 »
mam wrażenie, że ten samochód nie jest wolny od błędów, jak nie masz kabla jedź na diagnostykę :roll:

Yaris 1.0 od lipca 2001 :
powinny być Denso K20R-U11 i odstęp 1,0 do 1,1 mm
lub Bosch FR7KCU (0,9 do 1,0)
kontrola czystości filtra powietrza również

nie spodziewaj się cudów generalnie, bo yarisy mają te wolne obroty nieco wibrujące
aczkolwiek nie powinno to przybierać jakiś chorych wymiarów
musisz być pewny, że zapłon nie wypada żaden, że cewki i wtryski są ok
i oprócz tego to co piszemy świece, przepustnica/isc, przepływka, filtr powietrza markowy
« Ostatnia zmiana: 11-10-2012, 19:33:52 wysłana przez paba »
TIIDA '09

Offline Piotrekckm

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 142
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Problem Silnik Y I
« Odpowiedź #14 dnia: 11-10-2012, 19:58:27 »
mam wrażenie, że ten samochód nie jest wolny od błędów, jak nie masz kabla jedź na diagnostykę :roll:

Yaris 1.0 od lipca 2001 :
powinny być Denso K20R-U11 i odstęp 1,0 do 1,1 mm
lub Bosch FR7KCU (0,9 do 1,0)
kontrola czystości filtra powietrza również

nie spodziewaj się cudów generalnie, bo yarisy mają te wolne obroty nieco wibrujące
aczkolwiek nie powinno to przybierać jakiś chorych wymiarów
musisz być pewny, że zapłon nie wypada żaden, że cewki i wtryski są ok
i oprócz tego to co piszemy świece, przepustnica/isc, przepływka, filtr powietrza markowy


A zapytam NGK są kiepskie i nie powinno stosować się ich w Y ?

Bo każdy chwali ta markę


 

Beesafe.pl