Ja nie wymieniałem całej linki (linki i pancerza) tylko samą linkę. Być może nie będzie trzeba zdejmować błotnika a tylko nadkole?
Krótkie info odnośnie mojej wymiany, może komuś przyda się
Przy okazji przygotowywania samochodu do zimy niestety nie udało mi się otworzyć maski. Myślałem, że może gdzieś spadła ale niestety nie, zerwała się z powodu rdzy. Maskę otworzyłem wyżej podanym sposobem, przez dolną kratkę - nie było łatwo, ktoś z mniejszymi rękami szybciej by sobie poradził.
W każdym razie linka przerdzewiała jakieś trzydzieści centymetrów od strony dźwigni (kabiny):
Oryginalną linkę zastąpiłem specjalną nierdzewną, tzw. linką żeglarską. Ma ona inny splot oraz przede wszystkim jest bardziej elastyczna (na górze oryginalna, na dole żeglarska):
Niestety ta elastyczność okazała się wadą. Przy próbie włożenia nowej linki miałem problem, w pancerzu coś blokowało i linka nie chciała wejść ani od strony kabiny ani od strony zamka maski. Pancerz udało się "udrożnić" starą linką, po prostu użyłem do tego dłuższą część czyszcząc jak kanalizację
Następnie nową linkę posmarowałem smarem suchym i udało się ją przeciągnąć.
Co do końcówek to miałem w planie jeden koniec (od strony zamka) zarobić na stałe i regulować końcówką w kabinie. Jednak ostatecznie zamocowałem końcówki awaryjne (tak się czasem mówi na te cylindryczne elementy) po obu stronach, gdzie od strony zamka zrobiłem pętelkę i przeciągnąłem raz jeszcze przez końcówkę. Dzięki czemu mamy spory zapas linki - być może nie przyda się ale nie zaszkodzi. Linkę wyregulowałem z zapasem, nie odskakuje cała maska a lekko odchodzi, robiłem to w dość ciepłym garażu i nie chciałem za bardzo naciągać, zrobię to na mrozie tak by linka nie była za bardzo napięta.
Niestety nie byłem w stanie zmierzyć dokładnie długości oryginalnej linki bo przerdzewiała na pewnej długości. W każdym razie nowa linka miała około 200cm i z obu stron odciąłem od kilku do około dziesięciu centrymetrów.
Wymiary:Linka: do 200cm, średnica: 1mm
Zaczep od strony zamka (kulka): 7,4mm średnicy
Zaczep od strony kabiny (cylinder): 6mm średnicy, 8mm wysokość
Użyte końcówki awaryjne: