Witam,
Szukam Yarisa I generacji z skrzynią automatyczną tylko, do jazdy po mieście w Wawie.
Wiem że w 2004 był facelifting, zmieniono kierownicę na ładniejszą
Szukam i widzę 2 rodzaje skrzyń automatycznych, jeden rodzaj wygląda na MMT czyli półautomat - drążek jest metalowy oraz biegi są zgrupowane w "kwadracie"
http://otomoto.pl/toyota-yaris-automat-salon-i-wl-5-d-C28583716.htmlDrugi rodzaj jak zauważyłem są na długim plastikowym drążku oraz biegi są ustawiane sekwencyjne jak w wiekszości innych automatów czyli "P, N, ... D"
http://otomoto.pl/toyota-yaris-automat-tylko-107-tys-km-C29237272.htmlCzy zawsze były montowane skrzynie MMT w Yarisach a może był również klasyczne skrzynie? oraz czy kształ drążka jest poprostu częścią wymienioną między filtingami?
Pozdrawiam,
---
Chyba znalazłem odpowiedź
skrzynia z długim plastikowym drążkiem to normalny automat - nie żaden pół automat MMT. Dostępny tylko w wesji Yaris MK1 z silnikiem 1.3L 16V. Czyli IMHO jest trwalsza niż MMT :D
MK1 Yaris 1999-2005 Had either:
1.0 16v petrol a freetronic automatic ( a normal 5 speed gear shift but no clutch pedal ) early cars
10.16v petrol 2003> ( a normal 5 speed box but shift and clutch auto controlled )
1.3 16v petrol a conventional auto
1.5 16v petrol no auto option
1.4 D4d dieasel no auto option
The 1.0 freetronic is a rare beast and the MMT is an aquired taste its an automated manual gearbox where a computer and motors control the clutch and shift, so as with a manual there is a pause between shifts, drive it and see how it feels to you. The 1.3 full auto is the best choice on the Mk1
Mk2a Yaris 2005-2009
1.0 12v petrol no auto option
1.3 16v petrol a mutlimode automatic ( a normal 5 speed box but shift and clutch auto controlled )
1.4 D4d diesel a multimode automatic ( a normal 5 speed box but shift and clutch auto controlled )
Mk2b Yaris 2009-2011
1.0 12v petrol no auto option
1.33 16v petrol a multimode automatic ( a normal 6 speed box but shift and clutch auto controlled ) also has steering paddle shifters.
1.4 D4d diesel a multimode automatic ( a normal 6 speed box but shift and clutch auto controlled ) also has steering paddle shifters.
As above the MMT multimode is an acquired taste, as the model got older the shift characteristics improved & the 2009 > 6 speed boxes are the best choice as the paddle shifters let you override the car when you choose.
Mk3 Yaris 2011-
1.0 12v petrol no auto option
1.33 16v petrol a CVT constantly variable transmission
1.4 D4d no auto option.
1.5 hybrid uses a e-cvt
The petrol cvt seems that those who choose it are happy with it. Hybrid is very new but pop over to the hybrid section on here and ask for the drivers views.