Włączasz tym przyciskiem poślizg kół przy ruszaniu, kiedy zakopiesz się w piachu, błocie albo śniegu, ułatwia to wyjazd.
No właśnie. Jakiś dylemat tu widzę. W AI 1.6 jest raczej podobnie, jak w AII 1.6, a tam:
- krótkie naciśnięcie "ślizgawki" wyłącza TRC (układ kontroli napędu);
- długie naciśnięcie powyżej 3 sek. wyłącza TRC i VSC (układ stabilizacji toru jazdy).
Jak kolega wyżej, też instrukcja pisze, że wyłączenie TRC pomaga wyjechać ze śniegu, piasku itp. Hybrydowcy kiedyś tłumaczyli, że tam napęd działa inaczej i tak trzeba, OK. Ale w zwykłej benzynie jest to dla mnie niezrozumiałe. TRC powoduje to, że napęd za mechanizmem różnicowym znajduje się pod kontrolą hamulców, co wymusza napęd obu kół jednocześnie podczas możliwości ślizgania jednego z kół (takie dynamiczne zblokowanie mechanizmu różnicowego). Raczej ułatwia to wyjazd ze śniegu, piasku itp. Wyłączenie TRC pozwala niekontrolowanemu mechanizmowi różnicowemu na przekazywanie i rozdzielanie napędu na koła wg obciążenia, czyli koło na przyczepnym podłożu może stanąć w miejscu, a koło na śliskim podłożu może się kręcić szybciej. W żaden sposób to nie ułatwi wyjechania ze śniegu.
Czy powyżej napisałem jakąś herezję?
[...] Panowie, czy można zamieniać miejscami, np. przód z tyłem, koła z czujnikami ciśnienia bez ponownego programowania? Jak przełożę po zimie letnie koła tył na przód, nie będzie się świeciła kontrolka? Bo jeszcze tego nie praktykowałem.
Położenie kół nie ma znaczenia. Koło z zapasu też będzie widoczne. U mnie TPMS potrafi wykryć koła (drugi komplet) z odległości do ok. 10 m.