Autor Wątek: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź  (Przeczytany 1644290 razy)

0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.

Offline fynooh

  • Toyot Zmotoryzowany
  • ****
  • Wiadomości: 2278
  • Samochód:: Corolla Hybrid
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #3720 dnia: 04-11-2018, 22:01:47 »
Ok. I dziś też sprawdziłem, że poprosiłem pasażera, który wysiadł z przedniego fotela, żeby otworzył drzwi z tyłu i rzeczywiście kontrolki pasów z tyłu zaświeciły się. Będę nadal testował inne modyfikacje, jak wsiądzie pasażer albo pasażerowie z tyłu. No ale nadal nie wiem, dlaczego czasem kontrolki z tyłu nie gasną mi w ogóle, że trzeba się zatrzymać, wyłączyć silnik i ponownie uruchomić, dopiero wtedy zgasną
Obecnie Corolla Hybrid 1,8 Comfort
oraz stary Peugeot 206 1,1
Poprzednio Auris 1,6 valvematic

Offline fynooh

  • Toyot Zmotoryzowany
  • ****
  • Wiadomości: 2278
  • Samochód:: Corolla Hybrid
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #3721 dnia: 06-11-2018, 16:35:44 »
Po 10 miesiącach od wyjazdu z salonu zaczęło delikatnie trzeszczeć mi oparcie fotela kierowcy. Oparcie z tyłu też trzeszczy w czasie lekkiego napierania plecami na oparcie. Trochę to denerwujące. Oprócz tego zacinają mi się lampki w podsufitce, stuka pedał sprzęgła w czasie puszczania nogi. Niby drobiazgi, ale irytujące.
Obecnie Corolla Hybrid 1,8 Comfort
oraz stary Peugeot 206 1,1
Poprzednio Auris 1,6 valvematic

Offline Stivo

  • Toyot Zmotoryzowany
  • ****
  • Wiadomości: 2893
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #3722 dnia: 06-11-2018, 20:08:08 »
Zgłoś wszystko Ci wymienią.

Offline hejkumtejkum

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 88
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #3723 dnia: 07-11-2018, 10:36:58 »
A nie regulowałeś tego fotela ostatnio? Też mam względnie nowy samochód i trzeszczenie mi się zdarzało, po tym jak zmieniałem ustawienie oparcia fotela. Tłumaczyłem to sobie że jakieś zapadki/zębatki/czy inne coś nie wskoczyło prawidłowo jedno w drugie i dlatego trzeszczy. Jak parę razy popróbowałem z wajchą to znajdowałem ustawienie kiedy przestało trzeszczeć i zapominałem o problemie. Lampki też mi się zacinają, podobno ten typ tak ma. Można jak najbardziej zgłosić w ramach gwarancji.
Sprzęgła nie mam w ogóle więc się nie wypowiadam  :-)

Offline wgerwat

  • Początkujący
  • Wiadomości: 1
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #3724 dnia: 07-11-2018, 22:10:14 »
Witam,
Czy w Aurisie II były od początku produkcji były instalowane czujniki ciśnienia w kołach? Gdzieś czytałem , że dopiero od lipca 2014r były obowiązkowe.

pozdrawiam 

Offline KoMarek

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 797
  • Samochód:: A II 1.6 2014
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #3725 dnia: 07-11-2018, 22:23:24 »
Czy w Aurisie II były od początku produkcji były instalowane czujniki ciśnienia w kołach? Gdzieś czytałem , że dopiero od lipca 2014r były obowiązkowe.
Obowiązek UE był od listopada 2014, ale pojawiły się kilka miesięcy wcześniej.
Spalanie - Motostat.pl

Offline fynooh

  • Toyot Zmotoryzowany
  • ****
  • Wiadomości: 2278
  • Samochód:: Corolla Hybrid
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #3726 dnia: 07-11-2018, 22:49:56 »
Zgłoś wszystko Ci wymienią.
Foteli nie wymienią. Za mały drobiazg na taką poważną wymianę. Poza tym to może się z czasem znów powtórzyć. Z lampką w podsufitce dam sobie spokój, używam jej tak rzadko, że niespecjalnie mi to przeszkadza. Oczywiście pogadam przy przeglądzie, co o tym sądzą. Zgłoszę stukające sprzęgło, ale obawiam się, że "ten typ tak ma".

A nie regulowałeś tego fotela ostatnio? Też mam względnie nowy samochód i trzeszczenie mi się zdarzało, po tym jak zmieniałem ustawienie oparcia fotela. Tłumaczyłem to sobie że jakieś zapadki/zębatki/czy inne coś nie wskoczyło prawidłowo jedno w drugie i dlatego trzeszczy.
Fotela nie regulowałem od dawna. Raz kiedyś ustawiłem i już tak sobie siedzi. To trzeszczy chyba gąbka w środku, na środku oparcia, bo z tyłu też trzeszczy w tym samym miejscu. Ręką wystarczy ugniatać i słychać delikatne trzeszczenie. To samo jest z fotelem pasażera. Oj, żebyśmy tylko takie problemy mieli, jak wyraził się kiedyś, chyba tomery ;)
« Ostatnia zmiana: 07-11-2018, 22:54:20 wysłana przez fynooh »
Obecnie Corolla Hybrid 1,8 Comfort
oraz stary Peugeot 206 1,1
Poprzednio Auris 1,6 valvematic

Offline seba129

  • Prawie Toyot
  • Wiadomości: 4
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #3727 dnia: 11-11-2018, 16:48:53 »
Witam jestem tu nowy - mam pytanie dotyczące przycisku pod kierownica ( wskażnik poślizgu) czy możecie mi powiedzieć do czego służy i kiedy go włączać? :o      Auris 2009/2010 benzyba 1.6

Offline hejkumtejkum

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 88
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #3728 dnia: 11-11-2018, 20:11:46 »
System kontroli trakcji?

Offline fynooh

  • Toyot Zmotoryzowany
  • ****
  • Wiadomości: 2278
  • Samochód:: Corolla Hybrid
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #3729 dnia: 11-11-2018, 21:25:26 »
Włączasz tym przyciskiem poślizg kół przy ruszaniu, kiedy zakopiesz się w piachu, błocie albo śniegu, ułatwia to wyjazd. A jeszcze ja mam pytanie. Panowie, czy można zamieniać miejscami, np. przód z tyłem, koła z czujnikami ciśnienia bez ponownego programowania? Jak przełożę po zimie letnie koła tył na przód, nie będzie się świeciła kontrolka? Bo jeszcze tego nie praktykowałem.
« Ostatnia zmiana: 11-11-2018, 21:33:37 wysłana przez fynooh »
Obecnie Corolla Hybrid 1,8 Comfort
oraz stary Peugeot 206 1,1
Poprzednio Auris 1,6 valvematic

Offline bazi

  • Toyot Zmotoryzowany
  • ****
  • Wiadomości: 1623
  • Samochód:: Corolla E16 1.6
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #3730 dnia: 11-11-2018, 22:24:52 »
Można przekładać, system nie rozróżnia miejsc.

Offline KoMarek

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 797
  • Samochód:: A II 1.6 2014
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #3731 dnia: 11-11-2018, 22:47:14 »
Włączasz tym przyciskiem poślizg kół przy ruszaniu, kiedy zakopiesz się w piachu, błocie albo śniegu, ułatwia to wyjazd.
No właśnie. Jakiś dylemat tu widzę. W AI 1.6 jest raczej podobnie, jak w AII 1.6, a tam:
- krótkie naciśnięcie "ślizgawki" wyłącza TRC (układ kontroli napędu);
- długie naciśnięcie powyżej 3 sek. wyłącza TRC i VSC (układ stabilizacji toru jazdy).
Jak kolega wyżej, też instrukcja pisze, że wyłączenie TRC pomaga wyjechać ze śniegu, piasku itp. Hybrydowcy kiedyś tłumaczyli, że tam napęd działa  inaczej i tak trzeba, OK. Ale w zwykłej benzynie jest to dla mnie niezrozumiałe. TRC powoduje to, że napęd za mechanizmem różnicowym znajduje się pod kontrolą hamulców, co wymusza napęd obu kół jednocześnie podczas możliwości ślizgania jednego z kół (takie dynamiczne zblokowanie mechanizmu różnicowego). Raczej ułatwia to wyjazd ze śniegu, piasku itp. Wyłączenie TRC pozwala niekontrolowanemu mechanizmowi różnicowemu na przekazywanie i rozdzielanie napędu na koła wg obciążenia, czyli koło na przyczepnym podłożu może stanąć w miejscu, a koło na śliskim podłożu może się kręcić szybciej. W żaden sposób to nie ułatwi wyjechania ze śniegu.
Czy powyżej napisałem jakąś herezję?
[...]  Panowie, czy można zamieniać miejscami, np. przód z tyłem, koła z czujnikami ciśnienia bez ponownego programowania? Jak przełożę po zimie letnie koła tył na przód, nie będzie się świeciła kontrolka? Bo jeszcze tego nie praktykowałem.
Położenie kół nie ma znaczenia. Koło z zapasu też będzie widoczne. U mnie TPMS potrafi wykryć koła (drugi komplet) z odległości do ok. 10 m.
« Ostatnia zmiana: 11-11-2018, 22:55:33 wysłana przez KoMarek »
Spalanie - Motostat.pl

Offline sic22

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 406
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #3732 dnia: 11-11-2018, 22:55:04 »
Kontrola trakcji kastruje silnik z mocy dlatego jest przeszkodą w kopnym piasku czy śniegu, koła dostają za mało mocy i auto się zatrzymuje. W takich warunkach nieduży poślizg jest wręcz wskazany i pomocny.

Offline KoMarek

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 797
  • Samochód:: A II 1.6 2014
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #3733 dnia: 11-11-2018, 22:58:24 »
Kontrola trakcji kastruje silnik z mocy dlatego jest przeszkodą w kopnym piasku czy śniegu, koła dostają za mało mocy i auto się zatrzymuje. W takich warunkach nieduży poślizg jest wręcz wskazany i pomocny.
Co to znaczy? Na "jedynce" nie da rady zabuskować na śliskim? Gaz nie będzie działał? Mam 4 zimy za sobą i nie zauważyłem takiego problemu, żeby samochód co najmniej nie kręcił kołami.  Na przyczepnym podłożu TRC jest bezrobotny, a na śliskim po wyłączeniu TRC i tak będzie się kręciło jedno koło. W takim razie po co jest TRC? Na stany "przejściowe"?
« Ostatnia zmiana: 11-11-2018, 23:11:40 wysłana przez KoMarek »
Spalanie - Motostat.pl

Offline seba129

  • Prawie Toyot
  • Wiadomości: 4
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #3734 dnia: 12-11-2018, 07:14:27 »
Dziękuję serdecznie za odp...pytanie z innej beczki -  {podłokietnik}   czy jego górna część jako część ruchoma czyli klapa jest możliwość tego ściągnięcia? odkręciłem male śrubki od wewnątrz i nic... jakaś inna opcja by to ściągnąć? ZAWIAS? ,,,,,,mam to strasznie porysowane chcę to odrestaurować pomalować       


 

Beesafe.pl