Autor Wątek: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź  (Przeczytany 1626673 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Ordi

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 78
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #3075 dnia: 07-01-2018, 21:11:02 »
Przy takiej pogodzie jak ostatnio, gdzie kamerka zasyfiona po kilku sekundach jednak fajnie jak pika coraz głośniej przy przeszkodzie. Wolałbym jednak w nic nie przydzwonić przy manewrach.

Offline Stivo

  • Toyot Zmotoryzowany
  • ****
  • Wiadomości: 2890
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #3076 dnia: 08-01-2018, 18:36:54 »
Pikanie podczas jazdy do tyłu a od czujników parkowania to dwie różne rzeczy

Offline Ordi

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 78
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #3077 dnia: 08-01-2018, 20:04:54 »
Może faktycznie nieprecyzyjnie się wyraziłem. Pikanie mam wyłączone. Chodzi o to, że dźwięk generowany gdy sensory tylne wykryją przeszkodę jest mega cichy w porównaniu gdy przeszkoda jest z przodu. Tak cały czas myślę, jak to w ogóle możliwe. Chyba nie ma osobnych ustawień głośności czy ja coś przegapiłem.

Offline Spider1919

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 98
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #3078 dnia: 09-01-2018, 16:53:54 »
Cześć, od dwóch tygodni przy ruszaniu samochodem z okolic sprzęgła wydobywa się metaliczny pogłos jakby tarcia dwóch elementów stalowych o siebie, dziś pierwszy raz ten pisk wydobywał się też przy jeździe z prędkością 70-100 km/h. Niestety w moim ASO wolne terminy dopiero po weekendzie, pytanie, czy można z tym jeździć i co to może w ogole być? Będę wdzięczny za odpowiedzi.

Offline perpetz

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 64
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #3079 dnia: 09-01-2018, 20:05:10 »
Hybryda?
A co jeżeli u mnie jest hybryda i podczas jazdy na prądzie słychać to piszczenie? To normalne?

Offline Stivo

  • Toyot Zmotoryzowany
  • ****
  • Wiadomości: 2890
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #3080 dnia: 09-01-2018, 21:52:50 »
To dźwięk pracy silnika elektrycznego

Offline fazibazi

  • Moderator
  • Toyot Zmotoryzowany
  • ******
  • Wiadomości: 2268
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #3081 dnia: 09-01-2018, 22:36:52 »
Pytałem czy hybryda bo przy prędkościach parkingowych (tak zostalo zadane pytanie) lubią popiskiwac klocki. Miałem u siebie taki okres że piszczały i same przestały....teraz nie piszczą. W ogole to zmieniane były (+tarcze tył) jak miała 105tys. Obecnie przy 186 nie widzę takiej potrzeby. Z przodu nawet nie doszły do połowy. Regularnie sprawdzam z przyzwyczajenia  :shock:
Wracając do tematu "silnik" też słychać ale to taki dźwięk wkrętarki na wolnych obrotach.... :grin:
AURIS I 2011 HSD LPG - ecowarrior
Webasto TTE z GSM, VIOFO A119, iCar pro do HA i takie tam..

Offline bardos.1979

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 1489
  • Płeć: Mężczyzna
  • Samochód:: Corolla Hybrid
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #3082 dnia: 11-01-2018, 11:12:59 »
Jaki olej kupić do 1.4 D-4D z DPF ? W/g książki powinien być 0W30 C2 lub 5W30 C2. ASO TOYOTY wlewał zawsze 5W30 C2. Tak czytam o tym C2. Klasyfikacja jakościowa ACEA określa oleje m.in. w grupie C w oparciu o dwie zmienne. Oleje te mogą być energooszczędne (ACEA C1 i C2) oraz mogą mieć różny poziom popiołowości.
Oleje niskopopiołowe ACEA C1 i C4 będą wydłużały żywotność filtrów cząstek stałych, dzięki temu że ilość dodatków popiołowych w oleju, takich jak siarka, fosfor, popiół siarczanowy (low SAPS ? Sulphated Ash Phosphorus Sulphur) będzie nie większa niż 0,79 proc. Oleje średniopopiołowe ACEA C2 i C3 też będą dbały o filtr cząstek stałych, ale tam ilosc dodatków SAPS jest trochę większa bo do 1,19 proc.
Czyli warto kupic C1 lub C4  ? I 5W30 czy 0W30  ? 

PS. W książce jest też adnotacja że:

"Użycie oleju innego niż ACEA C2 może doprowadziç do uszkodzenia konwertera
katalitycznego DPF".

I teraz nie wiem czy można C1 mniej popiołowy wlać czy nie.
« Ostatnia zmiana: 11-01-2018, 11:19:37 wysłana przez bardos.1979 »
Corolla Hybrid  HB 1.8 Comfort + Tech

Offline wojtek170

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 14
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #3083 dnia: 11-01-2018, 14:54:27 »
Cześć, czy ktoś z Was ma w aurisie II silnik 1NDTV 1,4 D4D i ma przebieg większy niż powiedzmy 160 kkm? chciałbym się dowiedzieć jak z trwałością elementów typu DPF, turbina i wtryski po takim przebiegu?

Offline vagon1

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 287
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #3084 dnia: 12-01-2018, 01:16:55 »
bardos.1979
podobne pytanie rzuciłem tu i też czekam na odpowiedź - na przykładzie olei Motula nad którymi się zastanawiam
http://forum.toyotaklub.org.pl/index.php/topic,25942.msg593992.html#msg593992
ten eco clean ma specyfikację najbardziej zbliżoną do tego co zalewa aso czyli toyotowski PFE 5w30
swoją droga ciekawa kwestia bo można sądzić, że kolejna norma oznacza postęp i "zdrowszy olej" a w rzeczywistości ceny nie odzwierciedlają takiej logiki. Jak się trafi olejarz amator to proszę o wypowiedzenie się :)
Auris I 1.4 D-4D 2010 FL Premium EU5 1NDTV NDE150L-DHFNXW

Offline bardos.1979

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 1489
  • Płeć: Mężczyzna
  • Samochód:: Corolla Hybrid
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #3085 dnia: 16-01-2018, 14:17:18 »
bardos.1979
podobne pytanie rzuciłem tu i też czekam na odpowiedź - na przykładzie olei Motula nad którymi się zastanawiam
http://forum.toyotaklub.org.pl/index.php/topic,25942.msg593992.html#msg593992
ten eco clean ma specyfikację najbardziej zbliżoną do tego co zalewa aso czyli toyotowski PFE 5w30
swoją droga ciekawa kwestia bo można sądzić, że kolejna norma oznacza postęp i "zdrowszy olej" a w rzeczywistości ceny nie odzwierciedlają takiej logiki. Jak się trafi olejarz amator to proszę o wypowiedzenie się :)

Ja chyba przejdę na ten olej. https://www.twojeoleje.pl/castrol-edge-0w30-4l,3,46,2465
Cena dobra, spełnia wymogi Toyoty C2 i lepkość najlepsza zalecana przez Toyotę.

Corolla Hybrid  HB 1.8 Comfort + Tech

Offline capadona

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 12
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #3086 dnia: 16-01-2018, 17:45:08 »
Diesle i tak są głośne, nie powinno być większej różnicy, jak chcesz wycinać środkowy tłumik, na pewno przepływ powietrza będzie lepszy, ale wypadało by też zrobić coś z dolotem, żeby lepiej zasysał większe ilości powietrza

Offline bardos.1979

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 1489
  • Płeć: Mężczyzna
  • Samochód:: Corolla Hybrid
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #3087 dnia: 17-01-2018, 17:09:56 »
Szybkie pytanie - a jak się ściąga tą plastikową pokrywę na silniku 1.4 D-4D ? Bo w Oplu Ecotec były 2 imbusy a tu nie widzę żadnych śrubek a nie chce czegoś urwać.  :o
Corolla Hybrid  HB 1.8 Comfort + Tech

Offline bazi

  • Toyot Zmotoryzowany
  • ****
  • Wiadomości: 1623
  • Samochód:: Corolla E16 1.6
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #3088 dnia: 17-01-2018, 18:59:24 »
normalnie, ciągniesz w górę : 0:14s
https://www.youtube.com/watch?v=VlgMuRY6sGY

Offline Stivo

  • Toyot Zmotoryzowany
  • ****
  • Wiadomości: 2890
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #3089 dnia: 17-01-2018, 20:20:31 »
Dokładnie. Jak większość plastików. Trzeba tylko tylko ciągnąć


 

Beesafe.pl