Autor Wątek: Technika Jazdy hybrydą  (Przeczytany 220252 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline pancio123

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 24
  • Płeć: Mężczyzna
Technika Jazdy hybrydą
« dnia: 23-10-2013, 11:27:20 »
Witam wszystkich użytkowników forum, w poniedziałek 28 odbieram swojego Aurisa TS w Hybrydzie.
Niestety ale w dziale Aurisa nie widzę tematów odpowiadających tematyce hybrydowej..., a szkoda. Z tego co dowiedziałem się w salonie Auris i Prius korzystają z tego samego układu hybrydowego, wiec myślę, że nikt z Was nie bedzie miał mi za złe jak od czasu do czasu poproszę o pomoc w dziale Priusa. Pisząc we właściwym dla mojego modelu dziale obawiam się ze będę dostawał odpowiedzi nie koniecznie trafne. Ja również jak 98% naszego społeczeństwa mam raczej ubogą wiedzę na temat hybryd, aczkolwiek staram się nadrabiać braki.

Dlatego zwracam sie Was jako użytkowników Hybryd Toyoty o jakieś rady na początek, rady pomocne w pieszym okresie użytkowania auta. Wiem, że najlepiej jest uczyć sie na własnych błędach, ale może tym razem zdam się pomoc osób bardziej doświadczonych w użytkowaniu tego układu zasilania.

Na początek może miał by ktoś kilka rad co do jazdy hybrydą? może jakieś obserwacje?
« Ostatnia zmiana: 12-09-2018, 11:04:17 wysłana przez fazibazi »

Offline mystkowscy

  • Prawie Toyot
  • Wiadomości: 4
Odp: Technika Jazdy hybrydą
« Odpowiedź #1 dnia: 23-10-2013, 12:01:35 »
jazda podobna do innymi samochodami .podczas przyspieszania -ruszania spod swiatel rob to zdecydowanie tzn.szybko a po osiagnieciu predkosci  np.50  zdejmuj noge z gazu do odpowiedniego dla tej predkosci.poza tym duza frajda

Offline pancio123

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 24
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Technika Jazdy hybrydą
« Odpowiedź #2 dnia: 23-10-2013, 12:38:31 »
z tego co pamietam z jazd próbnych, można rozpędzić się do np.70 puścić pedał przyspieszenia po czym delikatnie go nacisnąć. W ten sposób utrzymywał prędkość jadąc tylko na silniku elektrycznym. Dobrze zauważyłem?

Offline mystkowscy

  • Prawie Toyot
  • Wiadomości: 4
Odp: Technika Jazdy hybrydą
« Odpowiedź #3 dnia: 23-10-2013, 13:30:36 »
TAK ZAUWAZYLES KOLEGO BARDZO DOBRZE

Offline pancio123

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 24
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Technika Jazdy hybrydą
« Odpowiedź #4 dnia: 23-10-2013, 14:16:24 »
Przed kupnem samochodu odwiedziłem prawie wszystkich Dealerów Toyoty w Warszawskich, pytałem, rozmawiałem, męczyłem ich strasznie, ale którą dysponowali sprzedawcy była porażająco niska(więcej dowiedziałem się z internetu). Tylko w jednym z salonów Warszawskich obsługa i podejście do klienta było na odpowiednim poziomie, Toyota Hodzeń, polecił mi ich kolega który dwa tygodnie wcześniej kupił od nich Priusa. W salonie na Klaudyny sprzedawca nawet nie miał samochodu aby mi pokazać, już nie wspomnę o jeździe próbnej, oczywiście była możliwa, ale za 5dni hahaha. Salon nie dysponował zadnym demonstracyjnym samochodem hybrydowym, jak oni chcą sprzedawać? nie wiem.  :wallbash:

dlatego jesli macie jakiś ciekawostki na temat jazdy i użytkowania samochodów hybrydowych chetnie posłucham   :-)

Offline Priusman

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 574
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Technika Jazdy hybrydą
« Odpowiedź #5 dnia: 23-10-2013, 21:22:08 »
Z tego co dowiedziałem się w salonie Auris i Prius korzystają z tego samego układu hybrydowego, wiec myślę, że nikt z Was nie bedzie miał mi za złe jak od czasu do czasu poproszę o pomoc w dziale Priusa.
Jassne! Witaj w klubie hybrydowców :) Hmm - zastanawiam się, czy nie przydałby sie nowy dział tego forum. Poświęcony właśnie tylko hybrydom. Wkrótce mam nadzieję dojdą kolejni użytkownicy zarówno Aurisa, jak i Yarisa Hybrid.
Tak przy okazji to gratulacje :good: świetny wybór..no i nówka :), Auris Hybrid jest bardzo ponętny, gdybym już nie miał Priusa, to z pewnością rozpatrywałbym jego zakup. Siedziałem ostatnio w fajnej, wypasionej wersji z sunroof'em - mioodzio. Z drugiej strony wolą moją "kosmiczną" deskę rozdzielczą i priusowe wyświetlacze.
Co do techniki jazdy - jak już powyżej wzmiankowano - najczęściej stosowana jest właśnie technika "Pulse and Glide" - czyli jak kolega mystkowscy napisał - energiczne przyspieszenie do żądanej prędkości, noga z gazu, a potem już tylko "podtrzymywanie". Albo tempomacik :) Oczywiście, jeżeli nastepne skrzyżowanie jest niedaleko, to staram się podjeżdżać tak jak w korkach - na samej elektryce. Nie zawsze to się udaje w ruchu miejskim, starajmy się nie utrudniać życia innym. Chociaż - jak ktoś MUSI z piskiem opon ruszać spod każdych świateł i zarywać po chwili nosem w asfalt, to na to już nie ma lekarstwa. Jeszcze troszkę o tempomacie. W Priusie działa rewelacyjnie, nabrałem już takiej biegłości, że nawet jeżdżąc po Trójmieście korzystam z tego dobrodziejstwa. Zdecydowanie warto potrenować, gdyż komputer sterujący rozdziałem mocy optymalnie dobiera i bilansuje pobór i odzysk energii. Na początek jednak trzeba się samemu "wczuć" w samochód (jak zresztą w każdy) i nauczyć się szybko interpretować wskaźniki. Nie wiem, czy w Aurisie jest HUD, ale pod prędkościomierzem na szybie u mnie tez jest wyświetlany poziomy słupek HSI, więc bez odrywania wzroku od jezdni ciągle widzę, jak to z tym poborem mocy jest w danej chwili.
Dwie ważne wskazówki w celu osiągnięcia najlepszych rezultatów spalania:
1. Przewidywanie - z większym wyprzedzeniem warto przeanalizować sytuację na drodze, aby odpowiednio wcześniej zacząć np. lekkie dohamowywanie. Chodzi o to, aby nie uruchamiać od razu hamulców hydraulicznych, ale korzystać tylko z hamowania regeneracyjnego - zakres, w którym energia hamowania jest całkowicie wykorzystana do doładowywania baterii trakcyjnej.
2. Topografia terenu - do maksimum warto wykorzystać znajomość terenu na swojej trasie. Wszelkie wzniesienia, górki i długie zjazdy - znakomita okazja do wykorzystania potencjału hybrydy. Niby normalne zalecenia tzw. "ecodriving'u", ale w naszym przypadku mamy ten plusik, że możemy odzyskiwać energię, która nam się później zwraca za friko. Satysfakcję sprawia długi korek, w którym wszystkie samochody dookoła pierdzą, kopcą, warczą, a Ty sobie siedzisz w kompletnej ciszy i łagodnie i bezszelestnie podtaczasz się co kilka metrów nie uruchamiając w tym czasie silnika spalinowego. Docenisz to :D
Warto przeczytać artykuł w załączniku poniżej (znowu niejaki Sergio ;) i (jeżeli jesteś kumaty z angielskiego) obejrzeć załączony tam filmik. Jeden z najlepszych, wyjaśniających technikę jazdy hybrydą.  Pozdrawiam.
http://www.roszczyk.com/strony/pulse-glide-i-inne-wynalazki
« Ostatnia zmiana: 23-10-2013, 21:41:15 wysłana przez Priusman »

Offline dziadek_tadeusz

  • Toyot Spamer
  • *****
  • Wiadomości: 3996
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Technika Jazdy hybrydą
« Odpowiedź #6 dnia: 23-10-2013, 21:43:39 »
Hodzeń :shock:

Offline pancio123

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 24
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Technika Jazdy hybrydą
« Odpowiedź #7 dnia: 23-10-2013, 21:46:13 »
teraz widze ;-)

AurisBeast

  • Gość
Odp: Technika Jazdy hybrydą
« Odpowiedź #8 dnia: 24-10-2013, 14:31:58 »
Wiem że to jest inne spojrzenie na jazdę hybrydowcem. Rozumiem to. Ale wydać 2 razy więcej kasy, by potem ciurkiem osczędzać każdą kropelkę paliwa ? Widzę że oszczędności w hybrydzie nie biorą się z samych możliwości tego napędu, a ze zwrotem o 180° w sposobie jeżdżenia samych nabywców. Taka trochę autosugestia. Jak ja bym się starał to też w swojej benzynie mógłbym zejść ponad litr na 100km gdybym jak Wy zmienił podejście do jazdy, tylko po co ? Nie wydaje Wam się że jazda waszymi elektrykami to trochę jakby męczarnia. Tak jak wyżej obliczania wzniesień, dokładne zapoznanie się z pokonywana codziennie trasą ? Gdy się normalnie jeździ, ludzie piszą że chłapie to około 6litrów na 100km. Moim zdaniem to ma jezdzić tanio nie tylko dla wtajemniczonych magików, a dla wszystkich użytkowników i nabywców i nie połykając przy tym 6litrów, a 3. Czy jest ktoś tu na grupie, który dmuchał chuchał i osiągnął 3 litry/100km podejrzewam wlokąc się jak żółw ? Stawiam że nie.
pozdro dla zadowolonych hybrid userów

Offline Priusman

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 574
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Technika Jazdy hybrydą
« Odpowiedź #9 dnia: 24-10-2013, 14:46:38 »
Nie tylko ekonomia się liczy. Płynność jazdy, bardzo dobre prowadzenie, cisza w kabinie - jednym słowem wielka przyjemność z samego faktu prowadzenia takiego samochodu. Może zapisz się na jazdę próbną, zrób hybrydą trochę kilometrów w cyklu mieszanym to będziesz wiedział o czym piszę. Że nie wspomnę o całej masie podzespołów NIE ISTNIEJĄCYCH  w tego typu samochodach, a tym samym nie podlegających zużyciu/awarii. Brak sprzęgła, alternatora, rozrusznika, kół dwumasowych, skrzyni biegów. Układ przeniesienia napędu jest zbudowany z niewielu części - cała transmisja jest zrealizowana w niezwykle przemyślny sposób, tam w zasadzie nie ma się co zepsuć. Bardzo małe zużycie hamulców (klocki/tarcze). Wiele jeszcze by o tym pisać. Oczywiście mógłbym za mniejsze pieniądze sprawić sobie jakiegoś nowoczesnego diesla z podobnym spalaniem. Ale nie tylko w tym rzecz. Nie na darmo hybrydowe Toyoty stoją bardzo wysoko w rankingach używanych bezawaryjnych samochodów. A poza tym ja osobiście lubię nowe technologie i to był mój bardzo świadomy wybór. Taki Mr.Gadget ze mnie ;)

Cytuj (zaznaczone)
Nie wydaje Wam się że jazda waszymi elektrykami to trochę jakby męczarnia. Tak jak wyżej obliczania wzniesień, dokładne zapoznanie się z pokonywana codziennie trasą ?
Z czasem to człowiek intuicyjnie do tego wszystkiego podchodzi, kwestia wprawy.
« Ostatnia zmiana: 24-10-2013, 14:48:33 wysłana przez Priusman »

AurisBeast

  • Gość
Odp: Technika Jazdy hybrydą
« Odpowiedź #10 dnia: 24-10-2013, 14:52:08 »
No właśnie chciałbym się przejechać hybrydą, myślałem o tym. Ale jakoś nie lubię zawracać dilerowi głowy dając mu nadzieję że kupię auto, bo go nie kupię. Najzwyczajniej mnie nie stać na niego. Ledwo uciągnąlem kupno nowej benzyny z salonu i nie wiem czy kiedykolwiek powtórzę ten wyczyn (kupując nowe auto).

AurisBeast

  • Gość
Odp: Technika Jazdy hybrydą
« Odpowiedź #11 dnia: 24-10-2013, 14:59:02 »
Swoją droga jestem ciekawy tego wyprzedzania w power mode, gdzie Hybrid toyoty jest niby lepszy od Diesla 2.0 D4D. Aż mnie zatkało jak gdzieś wyczytałem w internecie ten news.

Offline Priusman

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 574
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Technika Jazdy hybrydą
« Odpowiedź #12 dnia: 24-10-2013, 15:19:14 »
Swoją droga jestem ciekawy tego wyprzedzania w power mode, gdzie Hybrid toyoty jest niby lepszy od Diesla 2.0 D4D. Aż mnie zatkało jak gdzieś wyczytałem w internecie ten news.
W Power Mode to rzeczywiście inna jazda :) Udało mi się już kilka razy zaskoczyć panów-w-przeróżnych turbo-dieslach na starcie spod świateł. Wyprzedzanie też robi się wóczas bezpieczniejsze: myk - i już :)
Dla jasności - moc generowana przez układ napędowy jest zawsze taka sama, po prostu w Eco-normal-Power modach inaczej jest mapowany pedał gazu i samochód różnie reaguje w zależności od wybranego trybu.  W Power się dużo lepiej zbiera, najlżejsze depnięcie pedału od razu wkręca silnik spalinowy, a np. w ECO samochód sie stara osiągnąć zadaną prędkość spokojniutko. Chociaż - w sytuacji zagrożenia, jak depnę do podłogi, to niezależnie od trybu wyzwalana jest pełna moc. To trzeba najlepiej samemu zobaczyć jak to jest ;)

Offline bis24

  • Toyot Spamer
  • *****
  • Wiadomości: 3841
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Technika Jazdy hybrydą
« Odpowiedź #13 dnia: 24-10-2013, 15:25:34 »
wyczytałem
w regulaminie, że nie należy pisać post pod postem tylko używać opcji modyfikuj :)

Offline Filu

  • Toyot Spamer
  • *****
  • Wiadomości: 3626
  • Płeć: Mężczyzna
    • Studio fotografii reklamowej, druk wielkoformatowy
Odp: Technika Jazdy hybrydą
« Odpowiedź #14 dnia: 24-10-2013, 20:02:13 »
Czekając dzisiaj w ASO dorwałem taką ulotkę i przypomniał mi się ten wątek :-P




Sent from my iPhone5 using Tapatalk Pro

                             www.FotoSzopa.pl


 

Beesafe.pl